zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:05

Casca schreef:
Een tijd geleden heeft een ex-klasgenootje van mij zelfmoord gepleegt ook door voor de trein te springen. Ik weet wáár ze is gesprongen en rij elke dag met de trein dat traject.. Zit vaak met een brok in mn keel naar buiten te kijken waar zij haar laatste meters zou hebben gemaakt..

Op wat voor manier ook zelfmoord plegen is altijd schokkend voor de omstanders.. Voor de trein springen gaat voor die personen het makkelijkste, wat je ook doet, IEMAND moet het lichaam vinden en houdt er een trauma aan over.. helaas..

dat laatste wil ik nog wat aan toevoegen,als je voor de trein springt heb je daar een hoop mensen mee(conducteur,machinist,brandweer,politie)en het geeft een gruwelijker beeld dan als je bijv. een hand pilllen zou slikken.
en vaak kunnen die mensen die dit relatief vaak meemaken hun werk niet meer doen door het trauma wat ze ervan krijgen.
voor de nabestaanden blijft het vreselijk

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:36

Bah.. wat afschuwelijk allemaal.. Scheve mond
Hier ben ik dus ook altijd bang voor als ik in de trein stap.. Ik ben sowieso al als de dood voor treinen als ik er niet in zit. Ik ben ontzettend bang dat ik word aangereden als ik over een spoorweg heen ga. Of ik nou te voet ben, op de fiets, in de bus of in de auto zit.
Ook al weet ik dat het veilig is en kijk ik nog zo goed uit, ik vind het echt doodeng. Ik ben op de een of andere manier ook ontzettend bang als ik bij iemand anders in de auto zit (of de bus), en de slagbomen gaan omlaag, ze er toch nog zo tussendoor willen glippen. Ik WEET dat dit (hoogstwaarschijnlijk) nooit zal gebeuren, maar ik ben hier gewoon heel erg bang voor.

Ik vind het ook echt schokkend om te lezen dat het zo vaak gebeurt. Ik had hier niet echt besef van en het raakt me dan ook echt..

Laatst zat ik samen met mijn vriend in de trein, het was vrijdag en we gingen naar huis voor het weekend (in Belgie) en de volgende dag hoorden we op het nieuws dat er een echtpaar van rond de 40 omgekomen was doordat hun auto zich op de rails bevond.. Dit was in Diepenbeek gebeurt, de halte voordat wij eruit moesten.. En dit was dus ook bij een van de volgende treinen na ons gebeurt. Ik schrok toen wel echt even.. dit had dus ook onze trein kunnen overkomen..

Ik vind alle treinongelukken (en daarmee bedoel ik alle echte ongelukken en de zelfmoord ''pogingen'') echt afschuwelijk en heel erg. Maar ik kan me bij sommige dingen ook zo boos maken. Zoals dat ongeluk in Diepenbeek. Die mensen hadden blijkbaar geen geduld en wilden nog zo tussen de slagbomen door manouvreren. En daar kan ik me best boos om maken. Waarom doe je dat dan ook in godsnaam??!!
Ook snap ik echt NIET waarom niet overal een hele slagboom is, zodat je er niet meer langs KAN. Het gebeurt zo vaak, en toch blijven mensen het doen..

@ TS en de andere bokkers die zoiets hebben meegemaakt.. heel erg veel sterkte ermee..!! Ach gut

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:40

De persoon die hier laatst voor de trein sprong (hij stond op de rails, 2 pagina's terug staat het te lezen) was
zelf een treinbestuurder die op de lijn reed die naast ons passeert.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:47

wow Nickytje wat erg,zo iemand zou juist moeten weten wat voor impact het voor heel veel anderen heeft

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:42

Snoevie schreef:
wow Nickytje wat erg,zo iemand zou juist moeten weten wat voor impact het voor heel veel anderen heeft

Inderdaad... Ik denk dat veel treinbestuurders het ooit wel eens meemaken en er voor de rest van hun leven
aan denken.. En dan doet hij het zelf zeg maar, echt vreemd. Dan lijkt het ook echt wel op voorhand gepland,
en niet zomaar een impulsieve daad lijkt me. Het was ook net de trein waar de meeste schoolkinderen opzitten.

Vreemd...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:01

jeetje,dat is wel heel erg raar dan...........
dat je zo wanhopig bent...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:04

ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat iemand de beslissing maakt om voor een trein te springen..... Ziek

het broertje van een vriendin van me is een paar jaar geleden voor de trein gesprongen
er waren wel signalen dat het niet goed ging met 'm maar niemand had dit verwacht
ze hadden foto's gemaakt van zijn lichaam...nou ja wat er van over was...en zijn moeder moest hem indentificeren
ze wilde het zelf want ze geloofde niet dat hij voor de trein was gesprongen
.....hij was het wel.....

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:25

MissYvette4u schreef:
ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat iemand de beslissing maakt om voor een trein te springen..... Ziek

het broertje van een vriendin van me is een paar jaar geleden voor de trein gesprongen
er waren wel signalen dat het niet goed ging met 'm maar niemand had dit verwacht
ze hadden foto's gemaakt van zijn lichaam...nou ja wat er van over was...en zijn moeder moest hem indentificeren
ze wilde het zelf want ze geloofde niet dat hij voor de trein was gesprongen
.....hij was het wel.....

Wat erg zeg, als je je eigen kind zo moet identificeren...

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:32

echt verschrikkelijk!!!
vind het heel knap dat de mensen hier hun verhaal neer durfen zetten!
gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt, en ik hoop het natuurlijk ook nooit mee te maken!
en kan me ook niet echt voorstellen hoe het zal zijn!!

gelukkig heb ik ook nog nooit voor de keuze gestaan of ik dood wilde of niet!!
hoop ik ook nooit mee gemaken!

sterkte iedereen!!!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:34

Heb niet alle pagina's gelezen...
Ik heb al veel mensen..of wat er van over is zien liggen. Eea was vanwege mijn werk.
Ik kon er goed mee overweg, temeer omdat het hun keuze is geweest. Je ziet gauw genoeg wanneer het dat is...of niet. Die 'of niet' ook diverse malen meegemaakt. Dat is heel anders, ga je je bedenken waarom ie niet goed gekeken, gewacht oid heeft! Dat blijft bij.
Heb ook het gevolg van 2 personen gezien. Die waren samen na wat borrels in het spoor gaan staan, elkaar vasthouden.. heel vreemd.
Ook iemand waarvan been werd afgereden/gesneden... Zelf hem op dat deel nog op de brancard geduwd, pfff.
Ook eens in spoor gaan zoeken, voor nabestaanden, naar de sieraden van die persoon. Gevonden, schoon gemaakt en aangeboden. Wat waren ze blij.
Ken ook iemand die het geprobeerd heeft en daarbij benen verloor...
Ook met reizigers te maken gehad die kwaad werden! Waarom het zo lang duurde en dat ze vliegtuig moesten halen enz enz.. Ik snap dat wel, maar toen ik dan zei dat er een mens dood was.. veranderde dat niets, helemaal niets....

Ik weet ook niet waarom mensen voor zo'n methode kiezen. Het is wel snel en zeker (mits je blijft staan en op juiste plek) en meestal op een rustige plek, denk dat men dat allemaal belangrijk vind.

Deze dingen blijven gebeuren helaas... en je ziet t, je kan er ook eens mee in aanraking komen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:04

Ik heb niet alles gelezen, kende het meisje wel een heel klein beetje via via. Haar broer kende ik wel erg goed, zat ik altijd bij in de klas en woont hier in 't dorp. Echt vreselijk dat deze dingen nog elke dag gebeuren. Ik vraag me ook heel vaak af, wat er dan door zo iemand heen gaat die dit doet. Zij studeerde overigens zelf voor Maatschappelijk Werker en werkte bij jeugdzorg. Wie weet heeft dat er mee te maken, ik weet 't niet....Vind het idd vreselijk voor haar nabestaanden en voor iedereen (waaronder de machinist en brandweermannen) die dit telkens weer moeten mee maken.....

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:46

Branca schreef:
Heb niet alle pagina's gelezen...
Ik heb al veel mensen..of wat er van over is zien liggen. Eea was vanwege mijn werk.
Ik kon er goed mee overweg, temeer omdat het hun keuze is geweest. Je ziet gauw genoeg wanneer het dat is...of niet. Die 'of niet' ook diverse malen meegemaakt. Dat is heel anders, ga je je bedenken waarom ie niet goed gekeken, gewacht oid heeft! Dat blijft bij.
Heb ook het gevolg van 2 personen gezien. Die waren samen na wat borrels in het spoor gaan staan, elkaar vasthouden.. heel vreemd.
Ook iemand waarvan been werd afgereden/gesneden... Zelf hem op dat deel nog op de brancard geduwd, pfff.
Ook eens in spoor gaan zoeken, voor nabestaanden, naar de sieraden van die persoon. Gevonden, schoon gemaakt en aangeboden. Wat waren ze blij.
Ken ook iemand die het geprobeerd heeft en daarbij benen verloor...
Ook met reizigers te maken gehad die kwaad werden! Waarom het zo lang duurde en dat ze vliegtuig moesten halen enz enz.. Ik snap dat wel, maar toen ik dan zei dat er een mens dood was.. veranderde dat niets, helemaal niets....

Ik weet ook niet waarom mensen voor zo'n methode kiezen. Het is wel snel en zeker (mits je blijft staan en op juiste plek) en meestal op een rustige plek, denk dat men dat allemaal belangrijk vind.

Deze dingen blijven gebeuren helaas... en je ziet t, je kan er ook eens mee in aanraking komen.

Zo, dat is ook heftig als reizigers boos worden daarom. Weet niet, dààr zou ik juist weer boos om worden... over egoistisch gesproken.
Toen ik in de trein zat toen er een aanrijding was, zaten er ook reizigers in de trein die het vliegtuig moesten halen. Die hebben naar Schiphol proberen te bellen maar dat lukte niet, naja...dat houd het op. Ze werden ook niet boos oid.

Vond het wel vreemd eigenlijk, normaal praat je nooit met elkaar, maar op zo'n moment voelt iedereen zich op een manier verbonden met elkaar en gaat iedereen met elkaar praten. Gek eigenlijk...

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:56

Bah, wat die machinist enzo allemaal wel niet meemaakt, :S

Waar is dit gebeurd als ik vragen mag?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:01

O, wat lijkt me dat erg zeg.
Ik ken 2 mensen die zelf zelfmoord hebben gepleegt, door onder de trein te springen.

echt erg zeg!!
Ik wens jou sterkte met over de schrik heen komen!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 01:51

marjoleintje schreef:
Ik heb niet alles gelezen, kende het meisje wel een heel klein beetje via via. Haar broer kende ik wel erg goed, zat ik altijd bij in de klas en woont hier in 't dorp. Echt vreselijk dat deze dingen nog elke dag gebeuren. Ik vraag me ook heel vaak af, wat er dan door zo iemand heen gaat die dit doet. Zij studeerde overigens zelf voor Maatschappelijk Werker en werkte bij jeugdzorg. Wie weet heeft dat er mee te maken, ik weet 't niet....Vind het idd vreselijk voor haar nabestaanden en voor iedereen (waaronder de machinist en brandweermannen) die dit telkens weer moeten mee maken.....

ja wij zijn er dus gister ook achter gekomen dat het een viavia bekende was. wij kenden haar niet, maar haar broer wel. Verdrietig dat maakt et nog eens een stuk moeilijker als we ons dan bedachten dat we die hobbel gewoon hebben gevoeld en dat iemand die we kenne hier nu zoveel verdriet van heeft...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:55

dat lijkt me ook een enge gewaarwording,dat je die hobbel echt voelt en dan later weet dat dat echt iemand was......

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:59

Ik heb een hekel aan mensen die zelfmoord willen plegen en daar andere mensen bij betrekken. Sjee... je weet toch van te voren dat mensen er last van gaan krijgen. Dat er vertragingen komen en dat mensen jou lichaamsdelen mogen gaan op rapen
en dat mensen er een trauma aan over houden, het schuld gevoel van de trein machinist. Slapen
Ik heb écht een hekel aan dat soort mensen!

*edit: sorry dat het zo hard en emotieloos overkomt.... dat is niet echt mijn bedoeling om jou en anderen te kwetsen.
Maar ik heb over dit soort dingen gewoon nogal een uitegsproken mening Bloos

Heel veel sterkte meis, het is een verschrikkelijke rot ervaring! Ach gut

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:08

Je kunt wel heel makkelijk zeggen ik heb een hekel aan mensen die zelfmoord willen plegen...maar iemand doet dat niet zomaar. Het is wel iemand die gewoon echt geen uitweg meer ziet en ik vind dat zelfs een beetje zielig. Ik ken het gevoel gelukkig niet omdat ik zelf nog nooit uit het leven heb willen stappen, maar het moet echt vreselijk zijn.

Mijn vriend is brandweerman, die heeft al een aantal keren dit soort "klusjes" op moeten knappen en nog wel ranzigere dingen trouwens. De brandweer is er niet alleen voor het brandje blussen maar is er steeds meer bij ongevallen, medische ondersteuning (mensen uit huizen tillen als de ambulancedienst het niet kan). Zijn mening is dan ook als je dit moet doen dan gaat je grote bek er wel vanaf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:09

nou een hekel is wel een heel groot woord zo iemand is psychisch niet in orde als ie dat doet.........
ik vind het wel egoistisch,maar een hekel........nee

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:10

Goed lezen a.u.b:

__Esther__ schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die zelfmoord willen plegen en daar andere mensen bij betrekken.

en als je verder leest, lees je een verdere uitbreiding op mijn 1ste zin. Knipoog

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:37

Ik kan lezen Haha!

Bij iedere zelfmoord zijn mensen betrokken. Er is altijd iemand die het lichaam vindt, die het lichaam op moet ruimen en die mensen met verdriet achterlaat. Bij iedere dood zijn mensen betrokken. Alleen kiest iemand die zelfmoord pleegt er zelf voor. Ik snap wat je wilt zeggen...maar ik vind het hekel hebben aan wel heel grof gezegd Bloos .

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:39

Ik vind het ook erg... maar lichaams delen van het spoor schrapen of iemand uit het bed tillen, maakt veel verschil.
Waarschijnlijk ook minder trauma's.... snap niet waarom je vooral vreemde mensen maar lekker laat opdraaien voor jou zelfdoding. Egoistisch.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:47

Misschien ben je op zo'n moment wel zo ver heen dat je niet eens meer aan al die consequenties denkt...nogmaals ik weet dat niet hoor...Ik vermoed dat je dan gewoon zo snel mogelijk, met de grootste kans van slagen jezelf naar je eind wilt brengen. Je zit zo in de knoop met jezelf dat je volgens mij daar niet eens meer bij stil staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:48

Ik vind het persoonlijk niet gepast om daar een discussie over op te starten op dit moment... Niet in dit topic, doe dat liever in een ander (nieuw?) topic waar mensen die dat willen daarover kunnen praten, en andere mensen die daar niet over willen lezen, het kunnen vermijden... Lachen

Ik vind opmerkingen als egoïstisch erg kwetsend. Zelfmoord is altijd een dieptrieste zaak, vanuit welke kant bekeken ook, niet iets om te veroordelen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:54

ik heb het niet meegemaakt toen ik in de trein zat of op het perron stond, maar een mega goede vriend van me is wel overleden doordat hij is aangereden door een trein.

Hij had net nieuw werk en was aan de late kant. Omdat hij toch optijd wilde komen (goede indruk maken op het nieuwe werk door niet te laat te komen), is hij toen onder het slagboom heen gegaan toen deze net dicht was want zijn trein stond aan de overkant. Hij dacht dat hij het wel zou redden , maar niet dus..

Ik kan zo kwaad op hem zijn, die slagbomen staan er niet voor niets! Maarja daar doe je nu niets meer aan.

Zijn hand is 500m verderop terug gevonden... echt afschuwelijk.

Mis hem echt mega erg!!