Ben nu bij pagina 7. Dingen die ik tot nu toe heb gelezen, herken ik soms wel. Zal ik ook nu ik wat de tijd heb over mijn ervaringen vertellen.
( Dit is allemaal gebeurd na het geesten oproepen, paar maanden later pas )
Ik woonde voordat ik naar Spanje verhuisde in een stadje. Daar stonden huizen die er echt al jaren lang stonden. Wij woonde in één van die huizen. Ik heb daar verschillende dingen meegemaakt, sommigen dingen kan ik niet verklaren wat het was, maar nu ik in dit topic wat dingen heb gelezen weet ik één ding wel. Elke nacht werd ik wakker, ik weet niet hoe, maar elke nacht weer. Soms was ik heel rustig, maar soms ook niet en werd ik meerdere keren wakker. Ik hoorde heel vaak als ik wakker werd, een raar tikje op de vloer. Ik hoorde dit meesteal meerdere keren in de nacht. De eerste maanden ( Maanden ja, het was echt vervelend ) was ik doodsbang, maar daarna ging ik er dingen voor verzinnen. Ik dacht dat het de verwarming ( Naast mijn bed ) was, maar dat maakte een heel ander geluid. Het leek alsof er een knikker op de grond ging, het begon langzaam, en uiteindelijk ging het snellen, soms rolde het, soms ging het op het neer. Nu ik een aantal verhalen heb gelezen, denk ik dus dat het een ''klopgeest'' was.
Zo heb ik meerdere dingen meegemaakt. Op een nacht werd ik weer wakker, ik merkte dat ik wakker was, ik probeerde verder te slapen maar het lukte niet. Deed mijn ogen weer op en zag opeens mijn hele kamer vol ratten, het was heel snel, en het gaf zeg maar een kalm gevoel, want ik besefde me niet dat er iets raars gebeurde. Ik viel weer in slaap, maakte me er niet druk om, en de volgende ochtend besefde ik pas wat er gebeurd was. Een droom/verbeelding of niet, het leek levensecht..
Zo was ik ook een keer aan het computeren, en mijn ouders waren beneden, ik was de enigste boven. Het was gewoon overdag, en ik was gewoon met vrienden aan het chatten. Opeens hoorde ik een geluid achter me, ik keek om en ik zag een doek, wat op de trapleuning lag omvallen, hij lag nu op mijn slaapbank. Ik dacht er verder niets ergs bij, zulke dingen gebeurde wel vaker, even later hoorde ik het weer, ik keek weer om en hij was opgevouwen. Het deed me niet zoveel, maar weer een paar minuten lag die helemaal opgevouwen. Bij dit soort dingen ben ik heel droog. Ik dacht, als dit een geest was, vind ik het wel heel aardig dat ie me daarmee heeft geholpen.
Ook is er een keer een paardrijbeker verplaatst. Weer zat ik achter de computer, ik knipperde met mijn ogen en opeens stond hij ergens anders. Maar zoals ik al zei, het gebeurde wel vaker en ik was er erg droog over, dus ik dacht er niet echt wat bij.
Wat ik al zei: Dit is allemaal gebeurd na een paar maanden van het geesten oproepen. Ik was toen nog jonger, het was overdag, gordijnen dichtgedaan, kamer donker gemaakt, en ik had het op tv gezien. We zaten in een kringentje met een groepje vrienden. We deden het meer voor de lol ofzo, na een paar pogingen, telkde we nogmaals tot 12. Precies toen we nummer 11 opnoemde, schuifde het glaasje naar de voeten van een vriendin van mij, en de mes die we er op hadden gelegd zodat we wisten dat het bewoog, viel op haar teen. Ik weet dat niemand anders dit kon doen, want ik hield mijn ogen op een kier, omdat ik het stiekem eng vond. We rende allemaal gillend naar beneden, voor de rest is er die dag niets meer gebeurd.
Ik sliep een keer bij mijn vaders huis, in Rotterdam. Ik was al bang geworden, het was kort na dat geesten oproepen, dus ging lekker bij mijn vader in bed kruipen. Midden in de nacht werd ik wakker, en hoorde ik een gezang uit de douche. Ik maakte mijn vader wakker en zei tegen hem dat ik gezang hoorde, kort daarna stopte het, hij zei dat hij niets hoorde en sliep weer verder. Ik deed de deken over me heen, en sliep weer verder.
Mijn vader geloofd er totaal niet in, en denkt er precies hetzelfde over zoals Redrumforux. Dus ik kan hem er echt niet wijs van maken dat ik dingen heb meegemaakt, maar dat geeft me wel een veilig gevoel, omdat hij er dan droge grappen over maakt.
Indatzelfde huis van mijn vader.. Kwamen we op een dag thuis, en stond er iets op de muur geschreven met potlood. We weten niet wat het was, de deur was op slot.. We konden ook niet lezen wat er stond.
Toen mijn broer nog klein was, vroeg hij aan mijn moeder: Wie is dat oude vrouwtje, met dat grijze haar en dat knotje, die me altijd weltrusten wenst, en me op bed legt? Mijn moeder had het aan mijn buurvrouw gevraagt, en die zei dat daar een oud vrouwtje met altijd een knotje in en grijs haar gestorven was.
Nog één verhaal.
Ik had wat over dieren gelezen, zo heb ik ook meegemaakt dat mijn hondje opeens doodsbang was voor de gang. Hij durfde er niet meer langs, en keek er alsmaar naar, en verstijfde dan. Of een ander hondje rende naar mijn moeder kamer, keek naar iets, en rende gillend en helemaal van slag weer weg, daarna bleef hij naar de kamer blaffen. Zo heb ik nog wel meerdere keren meegemaakt dat ze ergens naar stonden te blaffen, of dat ze iets volgde.
Zo kan ik nog wel meerdere verhalen vertellen, maar dat bespaar ik jullie. Ik woon nu hier in Spanje, en daar heb ik tot nu toe niets meegemaakt, behalve dat de deur opeens openging in de nacht, daar ben ik 2 dagen van slag door geweest, maar nu denk ik er niet meer aan. Engelse achter ons zijn altijd bang in hun huis, ze zeggen dat daar een geest leeft, ook de buurvrouw die daar een keer moest oppassen zegt dat ze in hun huis wat heeft gezien. Het huis waarin hun leven was het eerste huis wat hier gebouwd werd.
Veder heb ik nog wel wat van die dromen gehad, maar niet zo ernstig.
De rest bespaar ik jullie

.