groompie schreef:Bij ons gingen ze ook uit hun dak omdat ze al 3 dagen tot 4uur hebben en een 75 min rooster. Maar nu begreep ik dat ze ook nog wat in willen halen omdat er te weinig uren gemaakt zijn (waar ze dat vandaan halen mag joost weten maar ik weet en snap het niet)en hebben ze 3dagen tot 4uur en 2dagen tot 5uur maar als je dan ook nog eens ruim 1uur naar huis moet fietsen (met de bus doe je er nog langer over als die überhaupt al rijd) en nog het nodige moet blokken en maken dan blijft er maar erg weinig tijd over voor andere zaken vind ik. Ik vind het al moeilijk om zolang je aandacht erbij te houden als je al tot 4uur moet en dan ook nog maar 1x15min pauze en 1x 30 min pauze zelfs op ons werk hebben we langer pauze, en kun je je vaak na 3uur maar meer moeilijk concentreren. Ook voor de leerkrachten word het dan helemaal een stress baan want die kunnen vaak niet eerder dan 5 uur weg en komen dan al tijd te kort om al hun werk te doen laat staan dat ze nu tot 5uur voor de klas moeten staan is toch van de zotte. ( en dan maar over onze bevolking lees jeugd klagen dat we te weinig sporten en oog voor elkaar hebben)Nog even en ze moeten vanaf 3jaar tot 20 jaar naar school met de uren van 8 to 6 en dan zoveel leren waar een normaal mens eerst een heel leven over deed om maar zo te zeggen.
Ik bedoel dit tegen niemand persoonlijk, maar volgens mij doen veel leerlingen er tegenwoordig hun hele leven over om dingen te leren die men vroeger op school leerde.