Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 02:19

groompie schreef:
Bij ons gingen ze ook uit hun dak omdat ze al 3 dagen tot 4uur hebben en een 75 min rooster. Maar nu begreep ik dat ze ook nog wat in willen halen omdat er te weinig uren gemaakt zijn (waar ze dat vandaan halen mag joost weten maar ik weet en snap het niet)en hebben ze 3dagen tot 4uur en 2dagen tot 5uur maar als je dan ook nog eens ruim 1uur naar huis moet fietsen (met de bus doe je er nog langer over als die überhaupt al rijd) en nog het nodige moet blokken en maken dan blijft er maar erg weinig tijd over voor andere zaken vind ik. Ik vind het al moeilijk om zolang je aandacht erbij te houden als je al tot 4uur moet en dan ook nog maar 1x15min pauze en 1x 30 min pauze zelfs op ons werk hebben we langer pauze, en kun je je vaak na 3uur maar meer moeilijk concentreren. Ook voor de leerkrachten word het dan helemaal een stress baan want die kunnen vaak niet eerder dan 5 uur weg en komen dan al tijd te kort om al hun werk te doen laat staan dat ze nu tot 5uur voor de klas moeten staan is toch van de zotte Boos! . ( en dan maar over onze bevolking lees jeugd klagen dat we te weinig sporten en oog voor elkaar hebben)Nog even en ze moeten vanaf 3jaar tot 20 jaar naar school met de uren van 8 to 6 en dan zoveel leren waar een normaal mens eerst een heel leven over deed om maar zo te zeggen.

Ik bedoel dit tegen niemand persoonlijk, maar volgens mij doen veel leerlingen er tegenwoordig hun hele leven over om dingen te leren die men vroeger op school leerde. Nagelbijten / Gniffelen Dit heeft uiteraard niks met deze rellen ed te maken, maar met de kwaliteit van het onderwijs in het algemeen.

waterval123

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:13

Ilzjuh schreef:
Maureenn schreef:
De leraaren staakten zelf ook mee.. en nee niet omstoer tedoen, maar of het leuk was dat wel

Is het op rellen uitgelopen bij jouw school dan?

Nee, maandag is er een nieuwe staking die beloofd schijnbaar veel meer heb er nog niet zoveel over gehoord

groompie: Vind wel dat je daar gelijk in hebt, en wat bewezen is dan een normaal mens zich maar 40/50 minuten echt optimaal kan concentreren. hier opschool beginnen we om 8.30 uur en dan zijn we meestal klaar (hangt af van je rooster en wisselingen) om 16.10 klaar dan hebben we 8 uur. en als ze er dan nog een 9e uur bij maken zijn we om 5 uur of 17.15 klaar (ligt eraan of we ook nog een pauze krijgen) dan nog naar huis fietsen sommige mensen moeten ruim een uur fietsen. ik zou dan rond half 6/17.45 thuis zijn, dan meteen eten HW maken en PW/SO/MO leren en dan heb ik al geen tijd meer om naar mijn paarden tegaan omdat die ruim 20 minuten fietsen weg staan en nu in de winter is het daar al stik donker! en daar al die mensen maar zeveren dat we nauwlijks bewegen en alleen maar kunnen computeren

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:34

Fijn Bloos mijn ouders krijgen net een brief van school .. Bloos over de staking Tong uitsteken

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:35

net het andere topic bijgelezen, dit ga ik zo even lezen. Maar bij ons in dord heeft er geen 1 school gestaakt en we hebben er hier heel veel *middelbaar*, ook heb ik al gereageerd in het andere topic met het staken, zoals het nu gebeurt berijk je helemaal niks je gooit je eigen glazen in... Ze laten nu alleen maar zien dat ze een stelletje verwende tieners zijn. Trust me als je 40 uur in de week moet gaan werken, dan verlang je terug naar school.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:41

rakni schreef:

Maar waarom worden nederlandse scholen dan niet gewoon strenger, moesten ze dat hier proberen was dat voor alle stakende leerlingen schorsing of twintig uur staf, dan zullen ze sneller denken. Maar behalve de politie word er weinig gedaan, echt raar[/quote]

De leerlingen die bij ons kwamen rellen waren geen leerlingen van onze school. En daar kunnen wij dus niets mee doen. Dat moet de politie doen en dat deden ze niet. Wij zijn geen politie en mogen geen vreemde leerlingen aanpakken op straat.[/quote]

Was ook niet op jou bedoeld hoor, al begrijp ik dat je niets kon doen als het niet jou leerlingen waren, maar gewoon geen idee als dit de toekomst of jongeren zijn van nederland. Gaat het echt niet de goede kant op. En als ouder van stakende leerling zou ik het wel weten Bloos

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:47

je kan wel gaan staken maar hoort geen slopen bij onze school doet er niet aan mee denk ik het clusius in alkmaar.. ons langste uur is half 5 en mijne kwart voor 4 dus vind het reuze mee vallen wij hebben een 45 minuten rooster

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:57

Ik ben het met je eens katiavl,

scholen mogen best strenger worden wat mij betreft. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan belgie. Hier is het een rommeltje op veel scholen.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:57

Wij hebben gister ook gestaakt, of nouja, school en omgeving vernielt is een beter woord. We kregen maar vrij omdat de school bang was voor nog meer rellen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:59

Wij moeten de gestaakte uren inhalen.. Valt opzich wel mee, aangezien ik naar een uurtje alweer terug ben gegaan.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:00

Brittol schreef:
Wij moeten de gestaakte uren inhalen.. Valt opzich wel mee, aangezien ik naar een uurtje alweer terug ben gegaan.

Dat is stom, je mag staken. Het was niet iligaal.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:04

Nee dat weet ik, maar er werd een heleboel rotzooi getrapt (ze namen allemaal spullen mee van de blokker, ze legden blader hekken op de weg en reclame borden werden kapot getrapt), dus toen had ik er weinig zin meer in.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:05

DE DATUM IS GEWEIZIGD!!

MAANDAG IS HET STAKING TEGEN DAT DOMME BELEID VAN DE MINISTER VOOR 1040 UUR
EN MAANDAG IS DAN OOK DE DOMME AULA UREN VAN SCHOOL!
EN OOK TEGEN HET 9E LESUUR DOE OOK MEE MAANDAG 26 NOVEMBER
HET BEGINT IN DE KLEINE PAUZE
HEB LEF EN DOE MEE!!
STUUR DIT MAILTJE DOOR NAAR IEDEREEN IN JE CONTACTPERSONENLIJST WANT DE STAKING IS LANDELIJK!!

Dit bericht doet weer de ronde

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:09

naja maandag weer staken he. nouw k doe niet mee ga gwn de les wel in

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:10

Ben benieuwd hoe het er maandag aan toe zal gaan.. No Cheer

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:11

maar we moesten trouwens vorig jaar al 1040 uur vol maken he! Alleen omdt dat niet gehaald wordt krijgen we extra uren

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:14

Volgens mij mis ik echt een hoop. Bij ons op school wordt er nog niet eens aan staken gedacht.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:15

Hmm wij kwamen denk ik een heel eind. Maar dit jaar is het echt heel erg geworden. En dat gaat niet ten goede van de lessen..
Ze willen ons zelfs tijdens de proefwerkweek op school houden, om verplicht te leren.
Ik leer toch wel, maar als ik dat op school doe dan kan ik me gewoon niet concentreren, je zit in een klas en er praat altijd wel iemand, of gewoon zomaar of even overhoren. Dan kan ik me al niet meer concentreren, dan heeft dat verplicht leren op school nou niet echt zin.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:15

Maandag is dat debat toch, ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 24-11-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Madje_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:18

Hier in brabant ook staking:P Ik heb niet meegedaan, ben gaan gymmen. Alleen 9 van de 10 wisten niet waar het overging, dus riepen ze allemaal: 'Staken!' Haha!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:19

stelletje gekken Clown

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:20

ik vind het niet echt een vorm van staken meer ,
dit is gewoon puur vernieling van openbare spullen en spukken en goederen van anderen
hier bereiken de mensen ook niks maar dan ook echt niks mee !
hou het netjes ga naar den haag zeg je zegje overleg geef je punten en argumenten weer , en wacht het af .

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:20

De mensen die willen dat wij 1040 gaan maken of wij die staken?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:22

Hier willen ze nu met heel de school maandag naar Den Haag Clown maar ze willen eerst wachten op LAKS dan is het gratis

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:25

maar wat jullie allemaal aan het doen zijn is niet staken staken is dat je je werkt neerlegt en gewoon staakt dus stopt je gaat dan niet de straat op om herrie te schoppen en dergelijke
of is dat tegenwoordig stoer zijn ?

wat de kinderen nu aan het doen zijn heet demonstreren , maar dan niet op de normale manier ,

toch he hebben ze meer school nodig als ze het verschil tussen staken en demonstreren al niet eens kennen Clown

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:31

Haha bij ons was het echt chaos (Middelburg). Iedereen werd zomaar geslagem, ik stond met me rug naar de politie toe te bellen en had ook 2 meppen te pakken Scheve mond maar maandag gaan we weer verder alst goed is. Tong uitsteken