Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misja"]
[quote="Misja"]je leest verkeerd
[/quote]
Desiree bedoel ik dan..vergeten te quoten!
[/quote]
Dit is wat ik gelezen heb:
[quote="Misja"]
En nu gaat er vast weer iemand zeggen: ja, maar mensen als Hitler, en Dutroux..of hoe die gast heet... die verdienen wel de doodstraf..Hebben sommige mensen zoals Hitler, Dutroux en Milosevic hun mensenrechten niet verspeeld?
Mensenrechten zijn niet bedoeld als een beloning voor goed gedrag. Het zijn rechten die ieder mens heeft. Dat is de kerngedachte van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Waar leg je de grens tussen ‘erg’ en ‘heel erg’ en wie bepaalt dat?
Wanneer je stelt dat mensen zoals Hitler en Milosevic geen recht op mensenrechten hebben, dan ga je uit van de gedachte dat sommige mensen minder waard zijn en dat mensenrechten voorrechten zijn. Beide gedachten zijn juist hetgeen waartegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens zich verzet.
[/quote]
vandaar mijn reactie:
[quote="Desiree schreef:dus om een mens te zijn hoef je alleen maar als mens geboren te worden maar je niet als zodanig te gedragen? hm.
Desiree schreef:dan kunnen we ook stellen dat dieren zich gedragen en dus mensenrechten krijgen. En dus geen bio industrie meer en dat soort dingen. dieren "gedragen" zich namleijk ook.
Misja schreef:Ik vind niet dat dat in deze discussie thuishoort, spijt me..
het gaat over de doodstraf/mensenrechten.. het wordt hier een beetje uit zn verband gerukt.. Dierenrechten staan hier los van. Mensen zijn geen dieren, dieren zijn geen mensen, dus die vergelijking kun je in feite niet eens maken.