Wie heeft er zijn chaufeurs diploma???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_meissie_

Re: Wie heeft er zijn chaufeurs diploma???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:25

Oké dank je wel voor de tip!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:03

Simulator?? Jee wat gek lijkt me dat. Ik zou dan expres ergens tegen aan willen rijden om te zien wat dat nou doet. Clown

Nee hoor, meteen het diepe in. Hup achter het stuur, even de versnellingsbak verkennen en rijden met die hap. Haha! (ik had met mn C een ander soort versnellingsbak als met de CE, daar had ik gewoon een stapelbak, in de C waren er maar 6 versnellingen en die stonden nog in een aparte volgorde ook??? Je raakte echt heel snel door de war.)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:29

Death_Squad schreef:
Ja ok, maar wat is het nut ervan, tis toch niet verplicht ofzo? Voegt het daadwerkelijk iets toe zodat het loont om er een eind voor te reizen?...

ja klopt zeeland dus echt een end rijden! En het gaat inderdaad via vtl dan krijg je kortingen scheelt wel wat en tja het is verplicht dus baal wel. En het voegt niks toe, ik vind het onzin je ziet niet echt in hoe je moet rijden je kijkt naar een scherm dat is heel wat anders dan in het echt. Met me c ook eerst in de simulator en 2 dagen erna in het echt dat is toch wel een verschil. Heb dan liever 1 dag proefles in een echte auto en buiten op een oefenterrein ipv helemaal naar houten. Zit er van 08.00 tot 16.00 Huilen
wordt vroeg op morgen...

haha en als je ergens tegen aan rijdt gaat heel de cabine heen en weer en valt de motor uit Clown

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:00

gribaldi schreef:
ik mag woensdag weer naar Houten toe om in een simulator te oefenen en heb dr echt veel zin in *niet echt nee*. Het is meestal super warm daar en een lange dag maja hoort erbij...

Laat je even weten hoe het was vandaag Tong uitsteken

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:53

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk Lachen

Eigenlijk ook wel leuk voor ervaren chauffeurs, of niet?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:19

Ik had wel problemen met het schakelen de eerste lessen. Werd zelfs gevraagd of ik in een automaat reed. Maar bij mij gaat veel op gevoel en als dat er eenmaal is gaat het ook niet meer fout. Kreeg dus een pakket met veel lessen voorgesschoteld die ik dus uiteindelijk maar met mijn CE verder heb opgemaakt.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:51

Hier meldt zich nog 1. Ben al 13 jaar werkzaam op een truckie en doe distri racen door t ganse land en ook bij onze zuiderburen Rolleyes . Heb 6 jaar voor Zutrans Rotterdam gereden op bakfietsje en oplegger zowel wijkvervoer (supermarkten, melkboeren etc.) als DC werk, opleggers vol toeten van mona of melk en de hele bende er omheen. Nu alleen vanuit Vlaardingen.

Het zit niet in de familie maar heb ooit gewerkt bij DC Bas vd Heijden in Zwijndrecht. Op vrijdag ging ik vaak mee met Karl v Drongelen van Groenen
Transport, van hem heb ik de kunsten afgekeken Haha! en veel geleerd. Ging ook nog met andere chauffeurs mee hoor maar met Karl kon ik lezen en schrijven.

Death_Squad, jij zit dan bij Jorissen Tr. zeker en rij je dan vanaf Alphen (ad Rijn) of Sassenheim ?? Ken jij Matthey Log. ook toevallig ??

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:01

Jorissen Verward Nooit van gehoord... Jooren wel Knipoog

Matthey rijdt nu vanaf DC Zwijndrecht slijterijen en Groenen werkt nu een jaar of 2 niet meer voor de Bas.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:04

Oops sorry Bloos inderdaad Jooren. Foutje, bedankt !!

Ja klopt, Groenen zit nu in stuk- en containervervoer. Ik kon idd bij Groenen werken maar ik had zoiets van iets meer ervaring opdoen en als oma op leeftijd komt dan ouderwets Basjes bevoorraden, maar helaas. Matthey kom ik nog wel eens tegen.

Blijft t DC in Zwijndrecht nou zitten of gaan ze ooit nog eens naar de Moerdijk (dat was eens t plan) ??

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:17

hier het verslag van de dag Clown

Gister vroeg uit bed 5 uur pff wel weer even wennen zeker als je vakantie heb! 6 uur weg gereden en rond half 8 daar, aangezien veel jongens/mannen chauffeur worden was ik het enigste meisje. Niet dat dat erg was maar had wel gehoopt op nog wat vrouwelijk volk! Eerst beetje kennismaken met de 'leraar' en wat uitleg over de simulator. Daarna wordt de groep in 2en gesplits en gaat de een op de simulator en de andere doet een computerprogramma daar krijg je wat uitleg over het een en het ander. (ben je vrij snel klaar mee)
Eenmaal op de simulator stel je alles goed en moet je op een knopje drukken dan gaat de cabine omhoog. Naast je staat een scherm met daarop de oefeningen die je gaat doen. Er zit ook een stem in die zegt wat je moet doen, einde van de weg stoppen en dan keren dat soort dingen. Vooral achteruit rijden werd het meest geoefend!

Moet ik zeggen dat ik erg moest wennen zeker aan het sturen haha draaide wel een paar keer verkeerd maar kreeg het na een paar keer proberen onder de knie. Ik ben dr wel voor om het in het echt te oefenen hier heb je wel een vertekend beeld en niet alles werkt zoals je straks in het echt gaat doen. Maar het is wel leerzaam!
Maar wel een lange dag je heb wel 3x een pauze maar na de middagpauze waren we het al wel beu Clown

Heb nog even een boekje meegenomen dat gaat over het nieuwe rijden, nu is het zo dat alles gaat veranderen en je in 5 jaar natuurlijk 35 uur nascholing gevolgd moet hebben maar nu is er naast een praktijk examen ook een simulator examen Clown

Ja voor ervaren chauffeurs zal het ook wel leerzaam zijn je krijgt situaties die je in het echt nooit zal krijgen nouja of bijna nooit dan. Tussen geparkeerde auto's opeens een voetganger oversteekt die in het echt niet zo snel zal oversteken, dus goed spiegelwerk Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:21

Klinkt wel grappig Gribaldi!
En ik was toen met mn theorie ook de enige vrouw idd.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:26

Ja opzich is het wel grappig maar wel een lange dag, je wordt ook wel misselijk in zo'n ding hoor zeker als je wat harder gaat rijden!

haha met theorie moest ik geloof ik ergens in rotterdam en toen was ik samen met nog een andere vrouw rond de 30 ook als enige maar wat me wel opviel zaten heel veel oudere mannen tussen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:28

Dat achteruit had ik redelijk snel onder de knie maar in het echt moest ik niet met middenasser maar met triangel rijden.... nee daar werd ik totaal niet blij van. Dat heb ik nooit gesnapt...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:03

oke dat schiet dan ook niet op, ze wouden me eest voor de wipkar opzetten maar ga nu met oplegger lessen schijnt moeilijker te zijn dus ga me best doen..

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:14

Met een wipper ist wel wat eenvoudiger om je rijbewijs te halen, ik heb ermee gelest en toen een paar lessen genomen op de trailer (wel zo practisch om te leren aan/af te koppelen Haha! ) Maar alles went snel zat hoor Lachen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:28

haha ja dat wel, nouja wil ook met een oplegger gaan rijden dus moet er toch aan gaan geloven Knipoog
en ja aan en afkoppelen is dan wel zo handig met zo'n trailer Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:37

gribaldi schreef:
haha ja dat wel, nouja wil ook met een oplegger gaan rijden dus moet er toch aan gaan geloven Knipoog
en ja aan en afkoppelen is dan wel zo handig met zo'n trailer Tong uitsteken

Eeehm ja dat heb ik nou nog nooit gedaan. Bloos Clown
Dus stuur mij maar niet met een oplegger op pad. Haha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:11

haha nou zo moeilijk is het niet, althans ik moet erg ver onder de trailer gaan de schotel open te trekken, anders kan ik er niet bij Bloos

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:32

Dat went vanzelf, en anders gewoon weinig koppelen... blijf je ook mooi schoon Haha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:45

haha ja dat kan natuurlijk ook, gewoon met een vaste oplegger rijden Knipoog achja na een paar keer moet het vanzelf wel goed komen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:10

zo ik ga van de week beginnen met de oplegger, best wel spannend hoop dat ik er iets van bak haha.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:28

het valt hartstikke mee om met een oplegger te rijden hoor Haha! Weet je al wat voor een je mee krijgt?

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:31

Succes! Laat je weten hoe het ging?

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:32

Hoe ist gegaan? Lachen

Ik ben gisteravond terug gekomen van een lang weekend UK, 2 opleggers gelost en toen terug gekomen via de tunnel en retourvracht geladen in Lille, tis echt een geweldig leuke bijbaan zo'n weekendje heen&weer Lachen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:20

dat klinkt niet verkeerd! haha is weereens wat anders..

Haha moet morgen eind van de middag lessen, dus op een lekker druk tijdstip...