Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avelienvd schreef:Voorbeeld: Nianka moet deze week egschoren worden, moet afrijden voor rijbewijs, en Nianka moet gereden worden, en dan ook nog bij het veulen kijken naast mn werk.
Nou dat is een gepuzzel, want na het scheren kan ik mn bed in duiken.
.
hopla schreef:...Het valt me echt op dat er zoveel bokkers vanwege hun ziekte niet in staat zijn te werken.
Ik vraag me dan af waarom ze wel heel vaak achter de computer kunnen zitten bokken en ook hun paarden kunen verzorgen en rijden...
Muzefee schreef:.
Nogmaals vind ik het niet terecht dat er wordt geoordeeld over chronisch zieke mensen, waar niet ééns de moeite voor wordt genomen om ze te [leren] kennen. Jij voelt niet wat zij voelen.
_rosita_ schreef:Muzefee schreef:.
Nogmaals vind ik het niet terecht dat er wordt geoordeeld over chronisch zieke mensen, waar niet ééns de moeite voor wordt genomen om ze te [leren] kennen. Jij voelt niet wat zij voelen.
maar hier gaat het ook niet om...
wat mij ook verbaasd en de ts dus ook zo te lezen, is dat mensen die chronisch ziek zijn en 'niets' meer kunnen, in ieder geval niet werken, wél hele dagen kunnen bokken ( dan kun je ook best wat computerwerk doen) of meerdere paarden hebben en kunnen rijden en onderhouden ( ook dan kun je prima ander werk doen) en hele dagen op pad kunnen of zelfs zwart kunnen schoonmaken.
Muzefee schreef:Zoals ik ook in mijn bericht zeg, de ene dag is de ander niet. Als ze zich de ene dag kiplekker voelen kunnen ze zich de volgende dag hardstikke beroerd voelen. Er zijn veel werkgevers die niet staan te springen om een werknemer die qua gezondheid niet in orde is, en dus niet kan vertrouwen op 100% inzet, hoe graag diegene het ook zou willen. En dat geldt ook voor de dieren, die zullen de ene dag meer aandacht krijgen dan de ander. Vaak zijn de chronisch zieken niet in hun eentje en hebben ze veel hulp om zich heen en op de mindere dagen zal er wel geholpen worden.
En waarom zwart schoonmaken bijv. ? Omdat werkgevers ze door hun ziekte niet aan willen nemen.
Anya schreef:Wat mij zo irriteert is het gemak waarmee geoordeeld wordt. Op mijn allerslechtste dagen, bijvoorbeeld als ik door een herzheimerreactie vanwege een kuur van DRIE maanden antibiotica niet zoveel kan omdat iedere spier en ieder gewricht laaiend pijn doet. Dan kan ik idd nog net op de bank hangen met kussens ondersteund en een notebook op schoot wat bokken. Werken kan op zulke dagen ook niet zelfs al neemt de pijn na de eerste weken af. Eigenlijk maar om één reden: ik kan dan het toilet niet halen. Antibiotica in zulke hoeveelheden doet iets engs met je darmen.
Maar inderdaad... poeh hé ze zit de hele dag te bokken....
Ik zou zeggen Rosita... weekje ruilen?
Je kunt je ook door een teek laten bijten, tig keer naar de dokter gaan, een dokter treffen die geen verstand heeft van Lyme en langzaam steeds zieker worden. Tot als ze er wel achter komen wat het is, een groot deel van je leven en lichaam al onherstelbaar beschadigd is. En dan is jouw soort ongenuanceerde opmerkingen (liefst onder een kop chronisch zieke bokkers) echt precies wat je nodig hebt.
Anya schreef:het zal me aan mijn billen oxideren wat erger voelt. Pijn is hoe dan ook een subjectief iets. De een kan het beter trekken dan de ander. Maar dat domme ongenuanceerde oordelen ... ik heb er mijn buik zo van vol.
!
_rosita_ schreef:maar wanneer je een hele dag kan bokken ( of in ieder geval een aantal uur), kun je ook zeker wat werk achter de computer doen,
_rosita_ schreef:je hóeft niet te vertellen dat je ziek, brak, zwak etc bent tegen een baas en als jij structureel zwart kan werken, kun je dat prima wit en hoeft je baas en niets van te weten, want hij merkt het dan niet, aangezien je prima kan schoonmaken als het zwart ook lukt!
bah, dit zijn dus de dingen waar ik echt een hekel aan heb!
_rosita_ schreef:[
ik vind het dom om maar te roepen dat chronisch zieken het zo zwaar hebben en niet kunnen werken, niemand is hetzelfde, geen pijn is hetzelfde en geen mens is hetzelfde....maar iemand die wél uren achter een pc kan zitten, kan óók wat werk verrichten achter een pc en iemand die volop zwart kan werken, kán ook iets wit doen.
_rosita_ schreef:@muzefee: nogmaals dan: wanneer jij zwart STRUCTUREEL kan schoonmaken, kun je ook wit schoonmaken en komt je baas er echt niet achter als jij het niet steeds af laat weten. als je zwart werkt, kun je het ook niet steeds af laten weten, dus waarom zou dat wel lukken en wit niet?
Saskia9 schreef:Ik vind sommige mensen echt krom redeneren.
Zelf ben ik gelukkig gezond,maar weet wel,dat sommige mensen die chronisch ziek en/of vermoeid zijn het enrom moeilijk hebben,
Waarom?
De maatschappij verlangd dat je gewoon werkt,als jou lichaam je niet veel energie geeft, ben je na het werk dus zo op,zo moe,dat je in het weekend, na je werk alle tijd nodig hebt om bij te komen.
Moet je dan,als chronisch zieke, gaan leven om te werken???
Mag je dan,geen leuke dingen meer doen,omdat je voor de maatschappij mee moet tellen?
Chronisch zieke mensen moeten echt dingen af wegen,
Dus. 1 dag paardenrijden,betekent voor vele 2 dagen daarna doodziek/of moe op bed.
Je leeft tenslotte 1 keer,heb je al een beperking,wil je je leven ook leuk houden, daarmee wil ik niet zegge dat die mensen alles maar kunnen maken.
Maar wat ik wel vind is dat die mensen het al moeilijk genoeg hebben,
Echt waar, Als je werkt,en je kan daardoor niks meer doen,dan heb je toch geen leven?
Door sommige posts van jullie is het net of jullie laoers zijn,hun kunnen de hele dag bokken,paardrijden t.v kijken of weet ik het wat,
maar jullie vergeten 1 ding.
Die mensen moeten vaak echt 2/3 dagen inleveren voor 1 actieve dag,of nog erger, 1 actieve ochtend,
Zo,dit was mijn mening