Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:25

Shadow dat is zeker waar. Gewoon gezonde mensen werken zich al de blubbers, en hebben daarnaast een privé leven dat lijkt op een marathon. En dan probeer je als chronisch zieke dat patroon ook op te pakken. En dat wil dus echt niet. Het wil bij gezonde mensen eigenlijk al niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:52

Ik heb net weer het goede voorbeld voor het topic. Moest vanmiddag werken. Maar heb me voor het eerst dit jaar ziek gemeld. Schreef al eerder dat ik de dag ervoor kalm aan moet doen maar heb me dus gisteren niet kunnen gedragen. Wat heb ik dan wel gedaan.? Heb een struik gesnoeid. Kon vanmiddag opeens me handen niet meer bewegen van de pijn. Kreeg vreselijke migraine en kon een uur later alleen nog maar beven en trillen. Dus ziek gemeld want in deze toestand gaat niks meer. Flink wat medicatie erin en in het bed. Nu gaat het weer enigzins en zit ik weer als een normaal persoon (zo voor het gezicht) achter de PC. Hoe ik me voel willen jullie niet weten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:06

Ik ken het gevoel.
Ik heb zelf een whiplash en helaas kan ik daardoor ook niet wat ik wil.
Ben ook in uren al terug gegaan op mn werk, en moet me helaas regelmatig ziek melden.

Erg fijn ook de medicijnen die ik er eerder voor kreeg, heb er reflux aan overgehouden, op zich niet erg maar wel als je je al de hele dag beroerd voelt.

Heb nu iig andere die wel beter werken en waar ik minder last van heb.
Men ziet dus ook niet dat je eorm veel met schuiven met dingen om ze voor mekaar te krijgen.
Voorbeeld: Nianka moet deze week egschoren worden, moet afrijden voor rijbewijs, en Nianka moet gereden worden, en dan ook nog bij het veulen kijken naast mn werk.
Nou dat is een gepuzzel, want na het scheren kan ik mn bed in duiken.

Vervolgens krijg je te horen ja maar je bent toch gezond? Je ziet er zo goed uit.
Ja vind je het gek, een beetje overgewicht dat doet qua uiterlijk een heleboel.
Maar kijk dan niet hoe ik me voel.

Problemen stapelen zich vanzelf wel op.
Maar goed we proberen toch door te gaan.
Mijn werk is over 3 weken afgelopen omdat het park dan dicht gaat, maar denk idat ik toch maar even een maandje bij ga proberen te komen in de WW anders komt het toch niet helemaal goed.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:09

Avelienvd schreef:
Voorbeeld: Nianka moet deze week egschoren worden, moet afrijden voor rijbewijs, en Nianka moet gereden worden, en dan ook nog bij het veulen kijken naast mn werk.
Nou dat is een gepuzzel, want na het scheren kan ik mn bed in duiken.

.

maar kun je in dit soort dingen dan ook geen keuzes maken? laten scheren ipv zelf doen bv? minder rijden om de pijn/last te verminderen?
ik denk dat je in dit soort dingen best wat kan schipperen....
dat heb ik zelf ook ondervonden, alles willen lukt niet, dus heb ook keuzes moeten maken (en nog steeds regelmatig)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:14

Ik rijd al weinig, rijd nu morgenavond om dat ik dan les heb, en dan miss donderdag avond, en dan zondag miss longeren ofzo.
Moet nu wel omdat ze tijdelijk op de manege staat, normaal rijd ik maar 2 keer per week.
Laten scheren is nu idd geen optie.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:21

hopla schreef:
...Het valt me echt op dat er zoveel bokkers vanwege hun ziekte niet in staat zijn te werken.
Ik vraag me dan af waarom ze wel heel vaak achter de computer kunnen zitten bokken en ook hun paarden kunen verzorgen en rijden...

Béétje kort door de bocht, vind je ook niet? Scheve mond

Veel chronisch zieken zijn (deels) afgekeurd of kunnen simpelweg geen baan krijgen omdat werkgevers liever geen mensen met een 'gebrek' willen hebben.
Daarbij kan je bij het verzorgen c.q. rijden van je paard zelf je tempo en werklast bepalen. Voel je je slecht, doe je het rustiger aan, kun je niet rijden door bv. pijn, dan gooi je je paard bv. los, enz.
Het bepalen van je eigen werktempo en werklast is bij een werkgever niet (altijd) mogelijk en wenselijk.

En daarbij: iedereen heeft ook iets nodig wat je de motivatie geeft om actief bezig te blijven, iets te hebben dat je motiveert en positief laat blijven, waarbij je je 'normaal' kunt voelen. En ja, bij paardenliefhebbers zijn dat paarden en paardrijden...
Moeten alle chronisch zieken die niet kunnen/mogen werken dan maar zielig achter de geraniums blijven zitten, of mogen die ook nog ergens hun plezier vandaan halen?

Neem me niet kwalijk hoor, maar ik kan door zulke ondoordachte uitspraken echt enorm gefrustreerd raken.
Ik denk dat je zelf chronisch ziek moet zijn (of van dichtbij meemaken) om de frustraties van het niet alles te kunnen en te mogen kunt begrijpen, maar een beetje genuanceerder graag met dit soort uitspraken.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:31

Tjonge wat een topic. Waar je je wel niet aan kan ergeren. Schijnheilig

Chronisch zieken zijn vaak, zoals hierboven ook genoemd, deels of volledig afgekeurd en dat gebeurd NIET VOOR NIETS en niet om het minste of geringste. Er zijn véél verschillende chronische ziekten en de één is met zijn/haar ziekte wel in staat om te werken en de ander niet. Eenzelf voelt dat zelf het best aan en ik vind niet dat je daar zomaar over mag oordelen. Misschien moet je zelf eens in een soortgelijke situatie geplaatst worden, dan niet voor één dag, want de ene dag is de ander niet, om te voelen hoe dat kan zijn.

Uiteraard, respect voor mensen die een chronische ziekte hebben die blijven werken. Ik ken iemand die ondanks dat hij is afgekeurd wegens MS tóch wil werken en nu zijn eigen bedrijf heeft opgezet. Ja, de één heeft die ambitie wel, de ander niet.

Nogmaals vind ik het niet terecht dat er wordt geoordeeld over chronisch zieke mensen, waar niet ééns de moeite voor wordt genomen om ze te [leren] kennen. Jij voelt niet wat zij voelen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:38

Muzefee schreef:
.

Nogmaals vind ik het niet terecht dat er wordt geoordeeld over chronisch zieke mensen, waar niet ééns de moeite voor wordt genomen om ze te [leren] kennen. Jij voelt niet wat zij voelen.

maar hier gaat het ook niet om...
wat mij ook verbaasd en de ts dus ook zo te lezen, is dat mensen die chronisch ziek zijn en 'niets' meer kunnen, in ieder geval niet werken, wél hele dagen kunnen bokken ( dan kun je ook best wat computerwerk doen) of meerdere paarden hebben en kunnen rijden en onderhouden ( ook dan kun je prima ander werk doen) en hele dagen op pad kunnen of zelfs zwart kunnen schoonmaken.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:42

_rosita_ schreef:
Muzefee schreef:
.

maar hier gaat het ook niet om...
wat mij ook verbaasd en de ts dus ook zo te lezen, is dat mensen die chronisch ziek zijn en 'niets' meer kunnen, in ieder geval niet werken, wél hele dagen kunnen bokken ( dan kun je ook best wat computerwerk doen) of meerdere paarden hebben en kunnen rijden en onderhouden ( ook dan kun je prima ander werk doen) en hele dagen op pad kunnen of zelfs zwart kunnen schoonmaken.

Zoals ik ook in mijn bericht zeg, de ene dag is de ander niet. Als ze zich de ene dag kiplekker voelen kunnen ze zich de volgende dag hardstikke beroerd voelen. Er zijn veel werkgevers die niet staan te springen om een werknemer die qua gezondheid niet in orde is, en dus niet kan vertrouwen op 100% inzet, hoe graag diegene het ook zou willen. En dat geldt ook voor de dieren, die zullen de ene dag meer aandacht krijgen dan de ander. Vaak zijn de chronisch zieken niet in hun eentje en hebben ze veel hulp om zich heen en op de mindere dagen zal er wel geholpen worden.

En waarom zwart schoonmaken bijv. ? Omdat werkgevers ze door hun ziekte niet aan willen nemen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:43

_rosita_, lees even de rest van de reacties...? Dan lees je direct waarom dat dus NIET (altijd) kan.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:46

Zolang ik nog studeer is het beter dat ik niet ga werken. Dit heb ik zelf niet bedacht maar mijn therapeuten en aangezien ik niet weer onder de medicijnen en tussen 4 muren voor een paar weken wil terecht komen dan houdt ik mij daar ook maar aan. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb na mijn opname dat ik het maar gewoon moest proberen... ik doe dat niet en persoonlijk vindt ik dat ik er een goede reden voor heb.
Drie dagen in een separeer cel zitten omdat iemand anders mij letterlijk voor gek verklaarde wil ik nooit maar dan ook nooit weer meemaken!!! (en dan nog 6 weken verplicht onder toezicht van de staat...)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:47

Wat mij zo irriteert is het gemak waarmee geoordeeld wordt. Op mijn allerslechtste dagen, bijvoorbeeld als ik door een herzheimerreactie vanwege een kuur van DRIE maanden antibiotica niet zoveel kan omdat iedere spier en ieder gewricht laaiend pijn doet. Dan kan ik idd nog net op de bank hangen met kussens ondersteund en een notebook op schoot wat bokken. Werken kan op zulke dagen ook niet zelfs al neemt de pijn na de eerste weken af. Eigenlijk maar om één reden: ik kan dan het toilet niet halen. Antibiotica in zulke hoeveelheden doet iets engs met je darmen.

Maar inderdaad... poeh hé ze zit de hele dag te bokken....

Ik zou zeggen Rosita... weekje ruilen?

Je kunt je ook door een teek laten bijten, tig keer naar de dokter gaan, een dokter treffen die geen verstand heeft van Lyme en langzaam steeds zieker worden. Tot als ze er wel achter komen wat het is, een groot deel van je leven en lichaam al onherstelbaar beschadigd is. En dan is jouw soort ongenuanceerde opmerkingen (liefst onder een kop chronisch zieke bokkers) echt precies wat je nodig hebt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:48

Muzefee schreef:
Zoals ik ook in mijn bericht zeg, de ene dag is de ander niet. Als ze zich de ene dag kiplekker voelen kunnen ze zich de volgende dag hardstikke beroerd voelen. Er zijn veel werkgevers die niet staan te springen om een werknemer die qua gezondheid niet in orde is, en dus niet kan vertrouwen op 100% inzet, hoe graag diegene het ook zou willen. En dat geldt ook voor de dieren, die zullen de ene dag meer aandacht krijgen dan de ander. Vaak zijn de chronisch zieken niet in hun eentje en hebben ze veel hulp om zich heen en op de mindere dagen zal er wel geholpen worden.

En waarom zwart schoonmaken bijv. ? Omdat werkgevers ze door hun ziekte niet aan willen nemen.

als je thuiswerk doet, kun je ook je tijd zelf indelen. binnen zoveel tijd moet iets klaar zijn, voel je je goed, doe je meer, voel je je ruk doe je minder, maar dan hoef je niet je hand op te houden!

die laatste zin in dus iets waarvan mijn haren rechtop gaan staan!!!
je hóeft niet te vertellen dat je ziek, brak, zwak etc bent tegen een baas en als jij structureel zwart kan werken, kun je dat prima wit en hoeft je baas en niets van te weten, want hij merkt het dan niet, aangezien je prima kan schoonmaken als het zwart ook lukt!
bah, dit zijn dus de dingen waar ik echt een hekel aan heb!

@nakisha: ik héb reacties gelezen en ondervind zelf ookd e nodige problemen ( lees dan ook even reacties, dan weet je wat de mijne zijn), maar wanneer je een hele dag kan bokken ( of in ieder geval een aantal uur), kun je ook zeker wat werk achter de computer doen, net zoals je meerdere paarden per dan kan rijden en stallen uitmesten etc, je ook prima ander werk zou kunnen doen!

iets niet kunnen, of iets wel best vinden is een groot verschil. ik sluit me er helemaal bij aan dat een paard zéér belangrijk is ( kan zijn) ik zou mijn beestje dan ook voor geen goud wegdoen, nooit! maar er zijn momenten dat het gewoon niet lukt.... als het wel altijd lukt en zelfs meerdere paarden/stallen per dag, kun je écht wel werken

@anya: wil je een weekje met mij ruilen misschien?? net zoals ik niet weet wat jij voelt, weet jij niet wat ik voel... dusse... prima, laten we ruilen, weten we allebei wat erger aanvoelt Clown
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 09-10-07 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:49

Anya schreef:
Wat mij zo irriteert is het gemak waarmee geoordeeld wordt. Op mijn allerslechtste dagen, bijvoorbeeld als ik door een herzheimerreactie vanwege een kuur van DRIE maanden antibiotica niet zoveel kan omdat iedere spier en ieder gewricht laaiend pijn doet. Dan kan ik idd nog net op de bank hangen met kussens ondersteund en een notebook op schoot wat bokken. Werken kan op zulke dagen ook niet zelfs al neemt de pijn na de eerste weken af. Eigenlijk maar om één reden: ik kan dan het toilet niet halen. Antibiotica in zulke hoeveelheden doet iets engs met je darmen.

Maar inderdaad... poeh hé ze zit de hele dag te bokken....

Ik zou zeggen Rosita... weekje ruilen?

Je kunt je ook door een teek laten bijten, tig keer naar de dokter gaan, een dokter treffen die geen verstand heeft van Lyme en langzaam steeds zieker worden. Tot als ze er wel achter komen wat het is, een groot deel van je leven en lichaam al onherstelbaar beschadigd is. En dan is jouw soort ongenuanceerde opmerkingen (liefst onder een kop chronisch zieke bokkers) echt precies wat je nodig hebt.

AMEN.

Ik kan het wel verwoorden, als niet chronisch zieke, maar hoor het ook eens van een chronisch zieke, een voorbeeld van wat ik probeer te vertellen. Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:52

het zal me aan mijn billen oxideren wat erger voelt. Pijn is hoe dan ook een subjectief iets. De een kan het beter trekken dan de ander. Maar dat domme ongenuanceerde oordelen ... ik heb er mijn buik zo van vol.

En dan werk ik nog vrijwel fulltime, heb geen uitkering, werk niet zwart (nou ja ik geen 1 westernrijlesje). Maar het gemak waarmee mensen zeggen: goh kun jij niet fietsen... raar hoor. Is maar een klein eindje... Goh waarom ga jij altijd met de lift. Goh waarom moet jij een kamer bij het toilet, zo ver is het toch niet lopen. Goh gisteren zag ik je wel een stukje hollen.. en nu kun je niet lopen.. raar hoor.....

Dat gemak van oordelen.. Blegh!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:52

Nee, je hoeft niet te vertellen dat jij ziek bent, maar op den duur komen ze er wel achter als je het af laat weten. En dan ? Dan kun je ontslag krijgen. Daar wordt je gesteldheid beter van. Nagelbijten / Gniffelen Dan zoeken naar een baantje van een paar uur, wit en vertellen dat je ziek bent, maar dat is niet makkelijk.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:56

Anya schreef:
het zal me aan mijn billen oxideren wat erger voelt. Pijn is hoe dan ook een subjectief iets. De een kan het beter trekken dan de ander. Maar dat domme ongenuanceerde oordelen ... ik heb er mijn buik zo van vol.

!

nou precies.... vandaar mijn Clown
waarom iemand anders proberen te vertellen ( mij in dit geval) dat wat jij hebt erg is, zo erg dat als we konden ruilen, ik het maar eens zou moeten voelen, omdat ik ( volgens jou) dómme nogwel, ongenuanceerde opmerkingen geef.....

lees nogmaals mijn reacties eens door, en dan allemaal, en lees daar eens uit waar ik het over heb....

ik vind het dom om maar te roepen dat chronisch zieken het zo zwaar hebben en niet kunnen werken, niemand is hetzelfde, geen pijn is hetzelfde en geen mens is hetzelfde....maar iemand die wél uren achter een pc kan zitten, kan óók wat werk verrichten achter een pc en iemand die volop zwart kan werken, kán ook iets wit doen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:57

@muzefee: nogmaals dan: wanneer jij zwart STRUCTUREEL kan schoonmaken, kun je ook wit schoonmaken en komt je baas er echt niet achter als jij het niet steeds af laat weten. als je zwart werkt, kun je het ook niet steeds af laten weten, dus waarom zou dat wel lukken en wit niet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:02

_rosita_ schreef:
maar wanneer je een hele dag kan bokken ( of in ieder geval een aantal uur), kun je ook zeker wat werk achter de computer doen,

I wish...
Ik zit o.a. vanwege RSI in beide schouders al 8 maanden in de ziektewet en dit is niet de eerste keer. Ik werkte 40 uur per week achter een computer. Thuis kan ik wat bokken, etc. weliswaar met pijn, maar omdat ik max. elke 10 min. ongeveer rond kan lopen en niks nu moet gaat dat net. Op mijn werk moeten er tig dingen onmiddelijk af en zit je al gauw in 1 houding langere tijd achter de computer, want dat moet ook nog even voordat je even kan lopen. En als je teveel gaat lopen komt je werk niet af en krijg je een waarschuwing van je baas dat je meer moet produceren.

Saskia9

Ik vind sommige mensen echt krom redeneren.
Zelf ben ik gelukkig gezond,maar weet wel,dat sommige mensen die chronisch ziek en/of vermoeid zijn het enrom moeilijk hebben,

Waarom?
De maatschappij verlangd dat je gewoon werkt,als jou lichaam je niet veel energie geeft, ben je na het werk dus zo op,zo moe,dat je in het weekend, na je werk alle tijd nodig hebt om bij te komen.
Moet je dan,als chronisch zieke, gaan leven om te werken???
Mag je dan,geen leuke dingen meer doen,omdat je voor de maatschappij mee moet tellen?

Chronisch zieke mensen moeten echt dingen af wegen,
Dus. 1 dag paardenrijden,betekent voor vele 2 dagen daarna doodziek/of moe op bed.

Je leeft tenslotte 1 keer,heb je al een beperking,wil je je leven ook leuk houden, daarmee wil ik niet zegge dat die mensen alles maar kunnen maken.
Maar wat ik wel vind is dat die mensen het al moeilijk genoeg hebben,
Echt waar, Als je werkt,en je kan daardoor niks meer doen,dan heb je toch geen leven?

Door sommige posts van jullie is het net of jullie laoers zijn,hun kunnen de hele dag bokken,paardrijden t.v kijken of weet ik het wat,
maar jullie vergeten 1 ding.
Die mensen moeten vaak echt 2/3 dagen inleveren voor 1 actieve dag,of nog erger, 1 actieve ochtend,

Zo,dit was mijn mening Knipoog

Cyrilletje

_rosita_ schreef:
je hóeft niet te vertellen dat je ziek, brak, zwak etc bent tegen een baas en als jij structureel zwart kan werken, kun je dat prima wit en hoeft je baas en niets van te weten, want hij merkt het dan niet, aangezien je prima kan schoonmaken als het zwart ook lukt!
bah, dit zijn dus de dingen waar ik echt een hekel aan heb!

Denk je dat ze het niet merken als jij 3 weken het ziekenhuis in moet voor een antibiotica-infuus?
Dat ze het niet merken dat je eens in de 2 maanden een dag vrij vraagt omdat je voor controle naar de specialist aan de andere kant van het land moet?
Dat ze niet merken dat jij elke dag zowat je longen uit je lijf hoest?
Dat jij het werktempo simpelweg niet kan bijbenen?
Kom nou toch...

Ik kan je wel vertellen dat je werkgever het zeker niet gaat waarderen dat jij gelogen hebt bij je sollicitatie over je gezondheid, en je in feite fraude hebt gepleegt om die baan te krijgen...

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:04

_rosita_ schreef:
[

ik vind het dom om maar te roepen dat chronisch zieken het zo zwaar hebben en niet kunnen werken, niemand is hetzelfde, geen pijn is hetzelfde en geen mens is hetzelfde....maar iemand die wél uren achter een pc kan zitten, kan óók wat werk verrichten achter een pc en iemand die volop zwart kan werken, kán ook iets wit doen.

uren bokken, vind ik nog niet vergelijkbaar met computerwerk (geen verantwoordelijkheid, geen kennis noodzakelijk, geen stress etc)

Maar met dat zwart werken moet ik je gelijk geven. Tenminste als iemand structureel zwart werkt, zou hij/zij dat werk in principe ook wit moeten kunnen doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:05

Weet je Rosita.. jij maakt er een soort zwart wit van.
Ik probeer je net uit te leggen dat ik op mijn slechtste dagen alléén nog maar wat kan bokken. En geloof me.. wat bokken is echt iets anders als wat PC-werk doen. Dan heb je het toch al gauw over datatypiste.. of als ik moet werken dan schrijf ik een onderzoeksverslag o.i.d. En dat kan als je spieren en gewrichten even helemaal niets meer doen dus niet. Een zinnetje als "leuk paardjuh!" kan ik dan in mijn eigen tempo nog wel uit mijn toetsenbord krijgen.

los daarvan ziet mijn baas me aankomen.. op een bank liggend, met kussens om me heen. Hoi: ik kom even werken
Nee zo werkt dat dus niet.

Net zoals ik ervan overtuigd ben dat iemand met pakweg MS best in staat is een half uurtje paardrijles te geven, maar dat diezelfde MS-er niet in staat is een hele dag te werken. Al is het maar omdat MS een psychische én een lichamelijke component heeft.

Net zoals een goede kennis (zij is afgekeurd wegen schyzofrenie) echt nergens aan het werk komt met haar beperking. Zo iemand willen ze echt niet in dienst nemen. Maar inderdaad: zij werkt 2x per maand voor een seniore mevrouw haar tuin bij. Krijgt ze vast zwart voor betaald (heb ik nooit gevraagd). Dat is structureel de tuin doen.. en die baas wil haar toch niet hebben.

Kortom: het wordt tijd dat je leert dat de waarheid niet altijd de waarheid is, dat er nuances zijn, dat chronisch ziek niet altijd hetzelfde klachtenpatroon oplevert, dat dat ook nog per dag verschilt.. Dat de wereld kortom wat ingewikkelder in elkaar zit dan jij hem omschrijft.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:06

_rosita_ schreef:
@muzefee: nogmaals dan: wanneer jij zwart STRUCTUREEL kan schoonmaken, kun je ook wit schoonmaken en komt je baas er echt niet achter als jij het niet steeds af laat weten. als je zwart werkt, kun je het ook niet steeds af laten weten, dus waarom zou dat wel lukken en wit niet?

Maar een chronisch zieke kan in veel gevallen niet structureel aan het werk omdat de ene dag de ander niet is.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:06

Saskia9 schreef:
Ik vind sommige mensen echt krom redeneren.
Zelf ben ik gelukkig gezond,maar weet wel,dat sommige mensen die chronisch ziek en/of vermoeid zijn het enrom moeilijk hebben,

Waarom?
De maatschappij verlangd dat je gewoon werkt,als jou lichaam je niet veel energie geeft, ben je na het werk dus zo op,zo moe,dat je in het weekend, na je werk alle tijd nodig hebt om bij te komen.
Moet je dan,als chronisch zieke, gaan leven om te werken???
Mag je dan,geen leuke dingen meer doen,omdat je voor de maatschappij mee moet tellen?

Chronisch zieke mensen moeten echt dingen af wegen,
Dus. 1 dag paardenrijden,betekent voor vele 2 dagen daarna doodziek/of moe op bed.

Je leeft tenslotte 1 keer,heb je al een beperking,wil je je leven ook leuk houden, daarmee wil ik niet zegge dat die mensen alles maar kunnen maken.
Maar wat ik wel vind is dat die mensen het al moeilijk genoeg hebben,
Echt waar, Als je werkt,en je kan daardoor niks meer doen,dan heb je toch geen leven?

Door sommige posts van jullie is het net of jullie laoers zijn,hun kunnen de hele dag bokken,paardrijden t.v kijken of weet ik het wat,
maar jullie vergeten 1 ding.
Die mensen moeten vaak echt 2/3 dagen inleveren voor 1 actieve dag,of nog erger, 1 actieve ochtend,

Zo,dit was mijn mening Knipoog

Heel 'to the point' en bondig geformuleerd Saskia9! OK dan!
Als mensen het nu nog niet (willen) snappen zullen ze het waarschijnlijk nooit doen...