Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Punt is alleen dat mensen die een akte van cessie onder de neus geschoven krijgen blijkbaar al langere tijd hun betalingsverplichtingen niet (kunnen) nakomen. Het is dan wat naief gedacht om te denken dat deze schuld de enige is en dat dit opgelost is dmv een akte van cessie.
Dan kan de financieringsmaatschappij nog beter een automatische machtiging vragen, dat geeft de schuldenaar meer mogelijkheden als het allemaal niet past in het budget.
In praktijk zijn Nederlanders nog steeds een heel trouw betalend volk. Het is echt maar een minderheid die om de een of andere reden niet betaald.
Sinelia schreef:Zeker beter beslag op je loon dan een akte van Cessie. Een akte van Cessie blijft er altijd op tot dat alles betaald. Een schuldregeling maakt dat niet ongedaan, en volgens mij de WSNP ook niet. Ik adviseer mensen altijd nooit een akte van Cessie te tekenen.
Apple schreef:Als werkgever ben je verplicht mee te werken aan een akte van cessie, hetzelfde voor een uitkeringsinstantie. Er is dus niets om mee akkoord te gaan of niet. Het bedrag zal overgemaakt moeten worden, dat zijn ze wettelijk verplicht. Een akte van cessie gaat ook mee naar de volgende werkgever, het is nl een overeenkomst tussen schuldeiser en schuldenaar en heeft niets te maken met de huidige werkgever.
Als je in het begin stadium van schulden zit en je tekent aktes van cessie dan snij je daar eigenlijk je eigen weg naar de schuldhulpverlening mee af.
Sinelia schreef:Apple schreef:Als werkgever ben je verplicht mee te werken aan een akte van cessie, hetzelfde voor een uitkeringsinstantie. Er is dus niets om mee akkoord te gaan of niet. Het bedrag zal overgemaakt moeten worden, dat zijn ze wettelijk verplicht. Een akte van cessie gaat ook mee naar de volgende werkgever, het is nl een overeenkomst tussen schuldeiser en schuldenaar en heeft niets te maken met de huidige werkgever.
Als je in het begin stadium van schulden zit en je tekent aktes van cessie dan snij je daar eigenlijk je eigen weg naar de schuldhulpverlening mee af.
een akte van Cessie kan niet via de werkgever. dat is een akte tussen de schuldenaar en de schuldeisers.
__KELLY schreef:ja nou zo'n stukje dat kan bij wijze van spreken Jan Klaassen ook wel hebben kunnen getypt dit is gewoon een mening van iemand met bepaalde conclusies er uit. In feiten kan je nooit geen ene maandtermijnbetaling opheffen want je heb voor dat bedrag en dat maandtermijn getekend dat je die lening heb afgesloten dus hoe het ook zit, de bank hoort zijn geld gewoon terug te krijgen. Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat er naast een loonbeslag ook nog een akte van cessie komt te staan of andersom. Als er al een schuldeiser is dan moeten we daar op wachten of onderling regelen om samen met de andere schuldeiser tot aan de bvv geld te halen. Dus die tekst uit de onderste alinea is gewoon echt pure bangmakerij, ik heb in de praktijk nog nooit meegemaakt dat mensen juist meer in financieele problemen komen door een cessie.