Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:08

Jammer dat iedereen er hier vanuit gaat dat een 11 jarige nog een klein kind is. 11 Jaar is zo klein niet meer.
Kijk alleen al even naar de aanhoudingen die de laatste jaren zijn gedaan, een hoop daarvan waren ver onder de 15.

Overigens is het ook niet netjes om te zeggen dat een 16 jarige niet op een meisje van 12 valt. Ook dat is niet waar. Onder andere ikzelf had om mijn 12e verkering met een jongen van 16. Verkering hebben op die leeftijd kan je sowieso niet vergelijken met een relatie op oudere leeftijd.

Ik heb overigens zelf een aantal keren mogen meemaken dat een kind van 6 jaar sexuele opmerkingen maakte en ook de daarbij behorende bewegingen.
Vaak kunnen buitenstaanders daar niets aan veranderen omdat je als ouder overal toestemming voor moet geven.

Wat er in deze zaak allemaal wel en niet gebeurd is kunnen wij niet weten. Ik hoop alleen voor TS dat er snel duidelijkheid in de zaak komt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:40

ben benieuwd of hij weer thuis is en hoe het verder gaat.
ik weet eigenlijk helemaal niet hoe het gaat bij dit soort zaken, maar hoop voor de ts dat het allemaal op z'n pootjes terecht is gekomen.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:29

Het hele topic door gelezen.
Ben benieuwd of de vriend van de TS alweer thuis is.
Ik hoop voor haar dat er niks aan de hand is, maar zoals meerderen al aangeven. Houd ook rekening met de andere kant, voor het geval dat.

Sterkte!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:31

Ik hoop voor alle partijen dat het hoe dan ook goedkomt; voor TS, haar vriend en voor Tom.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:33

Weet de ts al wat meer?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:01

Apple schreef:
Eigenlijk is jouw vriend helemaal niet onschuldig. Sterker nog, hij is erg schuldig.

Het "jeugdzedendelict" kan best door iemand aangegeven zijn die een rotgeintje wil uithalen dat zonder twijfel.

Echter: jij bent 18 en jullie zijn anderhalf jaar bij elkaar. Toen jullie bij elkaar kwamen was jij dus 16 en hij 21. Helaas maar waar: dat is een jeugdzedendelict.

1. ligt er maar net aan wat ze gedaan zouden hebben... handje vasthouden en kusje geven is niet meteen een zedendelict
2. neem aan dat ze geen dingen tegen haar zin in heeft gedaan, dus in hoeverre is er dan nog sprake van een delict? Vage grens
3. Seks met minderjarigen of wilsonbekwamen is in Nederland een klachtdelict. Dat wil zeggen dat het misdrijf wel strafbaar is, maar dat vervolging door het Openbaar Ministerie pas kan plaatsvinden als er een klacht is ingediend. Zo'n klacht kan worden ingediend door de minderjarige zelf, zijn of haar ouders of wettelijke vertegenwoordigers en de Raad voor de Kinderbescherming.
Zo te horen hebben de ouders geen bezwaar (gehad), zij niet en de RvK zal er ook wel niet bij te pas zijn gekomen Haha!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:18

TS ik hoop dat je snel met een positieve ontknoping kunt komen.
Jij moet wel in een regelrechte hel zijn terrecht gekomen.
Dat het rechtsysteem zo in elkaar zit, heb ik nooit geweten zo zie je maar je bent nooit te oud om te leren Clown

Ik hoop voor je dat je je vriend weer snel kunt ontmoeten en dat je hier nog een berichtje achterlaat.

Succes met alles

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:44

Ben ook benieuwd of hij nu nog vast gehouden word!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:03

Apple schreef:
Eigenlijk is jouw vriend helemaal niet onschuldig. Sterker nog, hij is erg schuldig.

Het "jeugdzedendelict" kan best door iemand aangegeven zijn die een rotgeintje wil uithalen dat zonder twijfel.

Echter: jij bent 18 en jullie zijn anderhalf jaar bij elkaar. Toen jullie bij elkaar kwamen was jij dus 16 en hij 21. Helaas maar waar: dat is een jeugdzedendelict.

Dat klopt niet helemaal... Bij een 16-jarige geldt vooralsnog nog steeds dat het bij wederzijdse goedkeuring niet strafbaar is en dus niet wordt aagemerkt als zedendelict. Onder de 16 kunnen de ouders ten alle tijde aangifte doen tegen de beste man...

De vriend van TS zou inmiddels weer thuis moeten zijn, hoe is de situatie nu?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:41

ben nog steeds benieuwd....
idd is dat zo ja ouders kunnen altijd aangifte doen dan, maar in de praktijk schiet je er bar weinig mee op.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:43

ben erg benieuwd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:45

Suelza schreef:
Apple schreef:

Dat klopt niet helemaal... Bij een 16-jarige geldt vooralsnog nog steeds dat het bij wederzijdse goedkeuring niet strafbaar is en dus niet wordt aagemerkt als zedendelict. Onder de 16 kunnen de ouders ten alle tijde aangifte doen tegen de beste man...

De vriend van TS zou inmiddels weer thuis moeten zijn, hoe is de situatie nu?

Hier het officiele wetsartikel. Geldt dus tot 16 jaar, dus TS je was op het nippertje Knipoog (flauw grapje, sorry)

Artikel 245 - Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren
maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt,
ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het
seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met
gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde
categorie.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:02

ik denk dat dit een hele lange zaak word ben ik bang voor de ts. zulke dingen worden vast wel onderzocht door therapeuten en psychologen enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:05

Zoiets wordt altijd heel zorgvuldig behandeld, maar het zijn ontzettend moeilijke zaken. Ook omdat er steeds vaker naar buiten komt dat vele zaken leugens blijken te zijn geweest. Heel erg moeilijk en heel erg vervelend voor het strafproces, maar wanneer weet je dat alleen op verklaringen een zaak op waarheid berust.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:34

Nog geen nieuws?
TS is je vriend ondertussen alweer thuis of vanwege nader onderzoek toch nog steeds bij de politie?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:56

Jemig dat is niet niks!
Hopelijk komt alles goed!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:11

blijft er stil zeg ?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:02

Weet de TS inmiddels al wat?
Lijkt me van wel..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:02

jammer dat we niets meer horen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:05

Doordat de TS niets meer van zich laat horen krijg ik het gevoel dat er niet iets helemaal in de haak is i.v.m. zijn onschuldigheid..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:05

ik ook...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:24

ik denk dat het misschien verstandig is om alle speculaties voor te houden? ik neem aan dat de ts het vanzelf wel laat weten.. na zo'n vermoeiende week(?) is het écht niet prettig om dalijk allemaal vooroordelen en vanalles te lezen omdat ze niet heeft gereageerd Knipoog

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:35

Grietzz schreef:
Het hele topic door gelezen.
Ben benieuwd of de vriend van de TS alweer thuis is.
Ik hoop voor haar dat er niks aan de hand is, maar zoals meerderen al aangeven. Houd ook rekening met de andere kant, voor het geval dat.

Sterkte!

Idd, hier ben ik het mee eens!

Ik ben idd benieuwd naar nieuws..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:09

sronnie schreef:
Doordat de TS niets meer van zich laat horen krijg ik het gevoel dat er niet iets helemaal in de haak is i.v.m. zijn onschuldigheid..

Misschien vind ze het gewoon niet leuk om te lezen dat haar vriend ook weleens schuldig kan zijn, of misschien is ze druk met haar vriendje die weer vrij is.
En misschien heb je gelijk, en schaamt TS zich rot (wat toaal niet nodig zou zijn) maar dat weten we niet.

Heb net het hele topic gelezen en omdat er idd niets te zeggen is over zijn schuldig of onschuldigheid houd ik het op meid je zal onwijs geschrokken zijn want hoe het ook zal zijn, jij verwacht zoiets niet en het is logisch dat je je rot schrikt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:15

Ik heb ook meegelezen en ik hoop heel erg dat de vriend van de TS onschuldig is en dat hij snel vrijkomt.