Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:38

Kaiya schreef:
_Scarlet_ schreef:
Maar waarom zou dat niet kunnen en geesten zien of een reading doen wel?

(Ik weet niet of je het over mijn post had, maar zo ja: Haha! )
Als je je kan inbeelden dat je pijn verdwijnt hebben we ook meteen een geneesmiddel tegen alle ongeneeslijke ziekten op deze aardkloot: hoppa, gewoon fantaseren dat je het niet meer hebt..?

Er zit natuurlijk wel heel wat meer achter. Onder meer ook dat sommige mensen het niet kunnen en anderen weer wel. Ik was meer verbaasd over dat een aantal mensen aanvaarden dat helderziendheid bestaat, maar dat iets als geen pijn meer voelen onmogelijk zou zijn. In mijn optiek zijn het allebei verschijnselen in dezelfde categorie, vandaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:39

marleen_usar schreef:
Ik bedoel dus te zeggen dat je je als reader niet mag opdringen.

Maar dat doet toch niemand?

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:41

Danae,

ik vind het een zeer vriendelijk voorstel,
maar waarom zou ik in godsnaam met je meegaan op stalbezoek ?

Jij gaat met een paard "communiceren",
je vertelt me wat je bent te weten gekomen,
en ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele manier om te controleren
of er ook maar iets van klopt. Dat heeft dus geen enkele zin.

Ik heb je voorgesteld om een foto te readen,
en dan stel ik daar heel duidelijke, concrete vragen bij.
Geen zweverig gedoe, maar simpele vragen, met een controleerbaar antwoord.
Ik stel vast dat je het lef niet hebt om die test te doen.

Rob

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:43

Es79 schreef:
RobvdPK schreef:

sorry Danae, maar jij vindt discussie prima, zolang iedereen hetzelfde zegt.
Komt er andere mening, dan ga je temmen.

Jij zegt dat je een reader bent,
dat je dus op bovennatuurlijke wijze met paarden,
en zelfs met foto's van paarden kunt communiceren,
maar je kunt die claim op geen enkele manier hard maken,
en je zoekt alle mogelijke uitvluchten om een simpele test te ontwijken.

Dan ben je in mijn ogen oplichter.
En kom niet bleiten dat ik je aan het beledigen ben,
want je hebt al twintig keer de kans gekregen om je gelijk te bewijzen.
Einde verhaal.

Rob

Je hebt een aparte manier van discuzeuren Rob...

Vaak zijn verhalen bij jou direct "klaar, punt uit" en zo is het.
Jij geeft je mening wat uiteraard mag maar het valt me op dat bij jou alles zwart-wit is en niets daartussen.

Om deze mensen direct oplichters te noemen vind ik ook niet echt aardig.
Een andere woordkeuze zou je goed doen.

Stiekum is Bokt toch leuk he Rob! Knipoog

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:44

RobvdPK schreef:
Danae,

Rob

Als ik op stalbezoek ga, is er altijd een eigenaar bij, dacht ik zo.... vertrouw je deze dan ook niet ofzo???

Als ik klaar ben, doe ik jou foto en dan praten we verder, had ik je gezegd...

Is toch duidelijk of niet?

En anders kun je je foto sturen naar mijn mailbox, 4 weken wachttijd... is toch ook duidelijk of nog steeds niet???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:44

Kunnen jullie dit niet per PB uitvechten? Doei, doei

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:46

Ja wel er zijn readers en helderzienden die altijd naar iedereen roepen dat ze een gave hebben.Tegenwoordig hebben wel ergt veel mensen een gave.En Rob heb jij een foto van een vrouw waar je dingen over wilt weten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:51

marleen_usar schreef:
Ja wel er zijn readers en helderzienden die altijd naar iedereen roepen dat ze een gave hebben.Tegenwoordig hebben wel ergt veel mensen een gave.En Rob heb jij een foto van een vrouw waar je dingen over wilt weten?

Wie dringt zich hier op dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:55

Es79 schreef:
marleen_usar schreef:

Wie dringt zich hier op dan?

Dat wordt toch niet gezegd? Ze heeft het over readers op Bokt in het algemeen Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-07-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:56

Zo een vijandigheid in dit topic. Ik ben het met haar eens zeker na het lezen van dat befaamd topic. Maar zo vind je in alle dingen wel mensen die het helaas niet zo goed voorhebben...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:05

Jammer genoeg gedoemd te degeneren tot reltopic dit soort onderwerpen. Ik geloof zelf niets van helderziendheid, reading, en aanverwante bovennatuurlijke zaken. Ik vind dat ik daar goede redenen voor heb (o.a gebrek aan bewijsbaarheid/falsificeerbaarheid etc.) Dit betekend dat bv. readers, of paranormaal genezers (begrijpelijkerwijze) automatisch in de verdediging worden gedwongen, mijn mening is tenslotte dat hetgeen zij (beroepsmatig) doen gebaseert is op niets (Ik zal niet snel het woord oplichterij in de mond nemen omdat ik vermoed dat de meesten net zo oprecht in hun gaven geloven als hun klanten). Het is ook duidelijk dat de "pro" zijde niet geinteresseerd is in het zich onderwerpen aan wetenschappelijk onderzoek, en de "contra"zijde niet in het accepteren van "ervaringsbewijs", beide kanten van het conflict accepteren de validiteit van de argumenten van de andere niet. Dit maakt discussie totaal zinloos. Daarom is misschien het beste elkaar met rust te laten onder het motto van geloofsvrijheid...

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:08

Kuggur schreef:
Jammer genoeg gedoemd te degeneren tot reltopic dit soort onderwerpen. Ik geloof zelf niets van helderziendheid, reading, en aanverwante bovennatuurlijke zaken. Ik vind dat ik daar goede redenen voor (o.a gebrek aan bewijsbaarheid/falsificeerbaarheid etc.) Dit betekend dat bv. readers, of paranormaal genezers (begrijpelijkerwijze) automatisch in de verdediging worden gedwongen, mijn mening is tenslotte dat hetgeen zij (beroepsmatig) doen gebaseert is op niets (Ik zal niet snel het woord oplichterij in de mond nemen omdat ik vermoed dat de meesten net zo oprecht in hun gaven geloven als hun klanten). Het is ook duidelijk dat de "pro" zijde niet geinteresseerd is in het zich onderwerpen aan wetenschappelijk onderzoek, en de "contra"zijde niet in het accepteren van "ervaringsbewijs", beide kanten van het conflict accepteren de validiteit van de argumenten van de andere niet. Dit maakt discussie totaal zinloos. Daarom is misschien het beste elkaar met rust te laten onder het motto van geloofsvrijheid...

Dat heb ik dus ook al gevraagd, laat mensen in hun waarde, ieder zijn ding, ieder zijn geloof etc... maar dat gebeurt dus niet...

Als dit onderwerp je niet interesseert of je hebt er niets mee, wat zoek je hier dan? Een rel blijkbaar... sensatie... jammer dat mensen zo in elkaar zitten...

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:09

Ik geloof zeker dat er mensen zijn die "helderziend" zijn. Maar ik geloof ook zeker dat er een heleboel oplichters zijn.

Rob, jij wilt bewijs dat het klopt, maar ik heb het idee dat je er toch al niet voor open staat, en je roept bij voorbaat al dat Danae het lef niet heeft om een test te doen, terwijl ze minstens 2 keer heeft gezegd dat je mee kon op stalbezoek.
Als je er niet voor open staat, wat doe je hier dan? Je mag best je mening geven maar op deze manier is het nutteloos imo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:10

Danae schreef:
Als dit onderwerp je niet interesseert of je hebt er niets mee, wat zoek je hier dan? Een rel blijkbaar... sensatie... jammer dat mensen zo in elkaar zitten...

Er wordt in de beginpost duidelijk gevraagd naar mensen die het wel OF niet geloven, dus ook wanneer je er niets mee hebt en er niet in geloofd, lijkt het mij duidelijk dat je hier dan gewoon mag reageren Ja Zolang het iig netjes blijft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:11

marleen_usar schreef:
tja een reader mag zich niet opdringen,zo ie zo iemand die begaafd is ook niet.De mensen die hulp nodig hebben komen vanzelf op je pad.

Dit bedoel ik Cayenne! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:13

Es 79 ze heeft het over een topic die hier even besproken is, denk ik Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:15

katiavl schreef:
Es 79 ze heeft het over een topic die hier even besproken is, denk ik Lachen

Oke, dat was mij niet duidelijk, vandaar dat ik het niet begreep.
Dank je! Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:15

Danae schreef:

Dit topic is zowel voor vóór als tegenstanders zoals in de openingspost staat. Als je je eigen niet voldoende kunt/wilt verdedigen moet juist jij niet reageren.

Danae schreef:
En anders kun je je foto sturen naar mijn mailbox, 4 weken wachttijd... is toch ook duidelijk of nog steeds niet???

Tegen die tijd zit dit topic dicht.... heb je het zo druk?? Of ís het niet te bewijzen voor je.... Geef dat dan gewoon toe !!:oo

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:18

Slimmerik, het klopt dat ze het gewoon erg druk hebben de readers, dus ik geloof niet dat Danae zich niet durft te bewijzen.

Iedereen moet netjes wachten op zijn beurt, ook Rob dus.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:23

En ik denk ook trouwens dat de readers niet zo zitten te springen om Rob te overtuigen. Er zijn genoeg mensen die ze wel geloven waar ze veel beter hun energie voor kunnen gebruiken als voor Rob.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:25

slimmerik schreef:
Danae schreef:

Dit topic is zowel voor vóór als tegenstanders zoals in de openingspost staat. Als je je eigen niet voldoende kunt/wilt verdedigen moet juist jij niet reageren.

Kom op zeg ! Waarom moet zij zich verdedigen ? Rob zegt dat hij niet in helderziendheid etc. gelooft, dan ben ik EERDER benieuwd naar wat hij hier te zoeken heeft ipv. Danae, die readings doet. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:29

RobvdPK schreef:
Danae,

Rob

terug krabbelen noemt men dat...
grote mond hebben, maar wil iemand je laten zien hoe het werkt ben je niet meer thuis

neem het aanbod aan, of hou je buiten dergelijk topics...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:31

waarom gaan we met z'n allen Danae "aanvallen"?
Danae is een dame met een gave. Ze is 2 maal bij Banjer geweest, ze is goed... heel goed. Ze vertelde me dingen die ze niet kon weten (die ik al wist, of "had gehoord in de wandelgangen").

Als jullie niet in deze gaves geloven.. prima, jullie goed recht... ik geloof wel in deze gaves (van Danae, maar ook in die van anderen)... prima, dat is mijn goed recht... Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:35

slimmerik schreef:
Danae schreef:

Danae schreef:

Tegen die tijd zit dit topic dicht.... heb je het zo druk?? Of ís het niet te bewijzen voor je.... Geef dat dan gewoon toe !!:oo

gedraag je eens naar je nick slimmerik. Waarom zou ze paarden die echt hulp nodig hebben laten vallen voor een of andere ...... die perse wil dat ze zichzelf bewuisit, als uitgerekent zij degene is die vrijwel niets meer te bewijzen heeft. Ik ken Danae en ik wéét dat ze een goede reader is. Ik zou me zelfs de moeite niet meer doen. Heb het een maal gedaan en ja hoor, dat meisje is teruggekomen op haar mening. Die discussie is toen heel respectvol afgesloten Ja En ja, ik heb al mensen verteld dat zij niet het juiste baasje zijn voor het paard. (nog niet zo lang geleden) en als het paard dan verkocht word blijkt dat het dier ineens wel fijn loopt.

Aan zoete broodjes hebben mensen niets. Vaak ben je als readers hun 'laatste' hoop. Want ondanks dat ze er niet in geloven willen ze hun paard die kans wel geven. Zat mensen die ik al geholpen heb. (niet alleen met readen)

Van de readers hun kant is er respect, maar ik vraag me af wanneer dat er ook eens respect naar de readers toe gaat zijn. Sommige mensen moeten kennelijk toch nog veel leren Knipoog

(volgens mij ga ik een hobby maken van die lange berichten)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:45

pharagirlke schreef:
gedraag je eens naar je nick slimmerik. Waarom zou ze paarden die echt hulp nodig hebben laten vallen voor een of andere ...... die perse wil dat ze zichzelf bewuisit, als uitgerekent zij degene is die vrijwel niets meer te bewijzen heeft. Ik ken Danae en ik wéét dat ze een goede reader is. Ik zou me zelfs de moeite niet meer doen. Heb het een maal gedaan en ja hoor, dat meisje is teruggekomen op haar mening. Die discussie is toen heel respectvol afgesloten Ja En ja, ik heb al mensen verteld dat zij niet het juiste baasje zijn voor het paard. (nog niet zo lang geleden) en als het paard dan verkocht word blijkt dat het dier ineens wel fijn loopt.

Aan zoete broodjes hebben mensen niets. Vaak ben je als readers hun 'laatste' hoop. Want ondanks dat ze er niet in geloven willen ze hun paard die kans wel geven. Zat mensen die ik al geholpen heb. (niet alleen met readen)

Van de readers hun kant is er respect, maar ik vraag me af wanneer dat er ook eens respect naar de readers toe gaat zijn. Sommige mensen moeten kennelijk toch nog veel leren Knipoog

(volgens mij ga ik een hobby maken van die lange berichten)

Ook reader?? Dan had je me moeten kennen toch?? Nee dus. Want ik ben bést wel slim...Haha! (ik vind het al zwak dat je me op mijn nickname onderuit probeert te schoffelen Bloos )

Dit topic is voor vóór en tegenstanders...Als een tegenstander bewijs wil daarvan wordt dat nóóit gegeven (ook niet in andere topics). Moeten ze zelf weten hoor maar voel je dan niet zo aangevallen als je niet geloofd wordt.

Er zullen best readers bijzitten die goed kunnen gokken. En vaak iets meer van de geest van het baasje opvangen als van het dier. Maar ik geloof van het hele kunnen geen barst. En dat is mijn goed recht. En ook ik heb zat mensen geholpen hoor...door mijn armen uit de mouwen te steken b.v. en door naar mensen te luisteren.