Het BEZUINIG-Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke

Re: Het BEZUINIG-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:25

Citaat:
Ik heb sim only..echt ideaal en ik betaal (nu nog met korting, voor 200 belmin, 100 gratis voor na 6en en 30 smsjes per maand, 6,...en straks zonder korting 8..)Heerlijk goedkoop!

Idd dé tip, gooi je abbo eruit en ga weer lekker prepaid bellen Cool heeerlijk! Haha!

Kleine dingen zoals tv uit doen als je weg gaat, lampen uit doen, bij het doortrekken van de wc de terug knop gebruiken als je alleen een kleine boodschap gedaan hebt, spaarlampen kopen, naar de kringloop gaan.

En voor de make up, bij de plaatselijke drogist of kruidvat hebben ze meestal een bakje met testers of andere make up wat weg moet. Dat leggen ze dan in een speciaal bakje, en verkopen ze voor heeeel weinig geld!!! ( er zitten ook heeeel vaak testers bij die nog nooit getest zijn!!! )

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:26

maar prepaid is zoooooooo duur.

Ik heb voor mn moeder een abb besteld van 95 ct per maand!!
ze kocht altijd 2 of 3 keerin het jaar 10 euro btg.
Ze heeft dan 75 belminuten of 150 smsjes (dus 1 minuut bellen =2 smsjes of andersom)

zeker weten goedkoper dan prepaid!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:29

Ik ben ook benieuwd naar de sites waar je geld kan verdienen....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:03

ik heb jullie een pm gestuurd Knipoog

overigens mag iedereen mij pmen voor informatie Knipoog

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:51

Kort douchen, niet te vaak in bad.
Vaste dagen voor extra lekkers voor jezelf, andere dagen gewoon geen extra's of b.v. biscuit. Scheelt meer dan alleen geld Haha!
Aparte rekening voor huishoudgeld.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:02

samantha5 schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de sites waar je geld kan verdienen....

Check mijn profiel Knipoog

Onderaan, staat wel een link van een hele goeie!

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:04

naadje24 schreef:
ik internet veel....en soms heb ik wel eens geen moer te doen..

nu ben ik lid van vele van die "verdiensites" ,eigenlijk te veel Tong uitsteken

heb zo een 30 mailtjes per dag Clown
maar ach ik vermaak me op de stille uurtjes en heb inmiddels al bijna 50 euro er mee verdient!
al die kleine verdienste laat ik op een aparte rekening zetten en spaar ik lekker weg Knipoog

Van welke ben je allemaal lid, en welke gaan het snelst Lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:27

Heb via naadje24 een aantal site`s doorgekregen, bedankt hier voor. Ga nu het topic uitpluizen en alle tips knippen en plakken...

Want er moet iets vernaderen in mijn uitgaven-patroon.. *schaam-schaam*

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:43

Cheveyo schreef:
maak van het streepje tandpasta een bolletje tandpasta, oftewel halveer het. Dan doe je 2x zo lang met een tube!

FOEI CHEV, JE WERKT BIJ EEN GROTE TANDPASTA FABRIKANT! hihi

Ha ja! Als je zo een dikke streep doet, zoals in de reclame, dan ga je ook halfdood tijdens het poetsen. Haha!

ikke schreef:
Doe het onderhoud aan je auto zelf.
Koop daarvoor een Land Rover, zeker de oudere zijn zeer simpel zelf te onderhouden en alle onderdelen, handboeken en uitleesapparatuur is gewoon te koop.

Leuk een Land Rover... maar toch niet bepaald milieuvriendelijk en dus ook niet goed voor de portemonee, als je het verbruik in rekening brengt.

Nicolletje schreef:
Groot inkopen bij de Makro is niet altijd goedkoper: je moet er speciaal heen rijden, je komt vaak met teveel thuis en soms ga je onbewust met spullen 'smijten', want je hebt toch nog 4 andere bussen haargel in de kast staan bijv.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. En je bent het bewuste type douchegel al bij de 3de fles kotsbeu... Clown

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:25

Blingh schreef:
Heb via naadje24 een aantal site`s doorgekregen, bedankt hier voor. Ga nu het topic uitpluizen en alle tips knippen en plakken...

Hehe, ja. Soms is er nog een stukje maand over aan het eind van je geld... Clown

Ik ga (lees; probeer ) ong. tot en met oktober niks uitgeven aan kleding.
In de tussentijd ga ik wat af vallen, zodat ik dan een maatje kleiner aankan.
Daarbij, spaar ik ook weer wat op! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:27

Tammietjeeh schreef:
Blingh schreef:

Hehe, ja. Soms is er nog een stukje maand over aan het eind van je geld... Clown

Ik ga (lees; probeer ) ong. tot en met oktober niks uitgeven aan kleding.
In de tussentijd ga ik wat af vallen, zodat ik dan een maatje kleiner aankan.
Daarbij, spaar ik ook weer wat op! Lachen

Ohja zo herkenbaar en ik werk 5 min. bij de stad vandaan en woon 5 min. bij de paardenwinkel vandaan Bloos

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:28

wij halen altijd (bijna) alle boodschappen bij de aldi, echt supergoedkoop!

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:10

welshjesgek schreef:
wij halen altijd (bijna) alle boodschappen bij de aldi, echt supergoedkoop!

Of Lidl, ook goedkoop! Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:17

Ja Aldi en Lidle boodschappen doen. Wij doen daar de vaste boodschappen, al halen we bijvoorbeeld koffie of bepaalde andere producten wel bij de bekendere supers.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:20

Ik was bij Scapino vandaag en daar waren laarzen van 35 naar 8 euro,het waren cowboy laarzen.Dus ik belde mijn dochter,die logeerd bij oma.Ik vraag haar welke kleur ze mooi vind,ze zegt oooh iedereen op school loopt met zulke laarzen.Ik heb maar gelijk 2 paar genomen,ze kleed zich nogal kinderlijk maar dat vind ze lekker zitten.Ze wil wat meer vrouwelijker er uit gaan zien, dus ja dan is zoiets wel leuk.Ook je schoenen laten verzolen op tijd, dat scheelt ook een hoop.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:33

Miss_Blimm schreef:
Ja Aldi en Lidle boodschappen doen. Wij doen daar de vaste boodschappen, al halen we bijvoorbeeld koffie of bepaalde andere producten wel bij de bekendere supers.

Wij dan toevallig niet. Maar we kopen er wel altijd de cola, flesjes water, koekjes en meer van dat soort dingen.
Sinas/ijsthee, verse producten etc. doen we bij de Albert Heyn.

Wij drinken hier Perla koffie, die padjes van AHhuismerk vind ik persoonlijk lekkerder als die van bijv. Douwe Egberts.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:59

Tammietjeeh schreef:
Miss_Blimm schreef:

Wij dan toevallig niet. Maar we kopen er wel altijd de cola, flesjes water, koekjes en meer van dat soort dingen.
Sinas/ijsthee, verse producten etc. doen we bij de Albert Heyn.

Wij drinken hier Perla koffie, die padjes van AHhuismerk vind ik persoonlijk lekkerder als die van bijv. Douwe Egberts.

Wij hebben idd ook de pads van Perla. Die vinden mijn ouders en mijn vriend het lekkerste. Douwe Egberts vinden ze niks en die van de aldi al helemaal niet.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:12

samantha5 schreef:
Wij hebben idd ook de pads van Perla. Die vinden mijn ouders en mijn vriend het lekkerste. Douwe Egberts vinden ze niks en die van de aldi al helemaal niet.

Die van Aldi of Lidl hebben wij dan nog nooit geprobeerd, maar mensen in onze omgeving zeiden al dat die niet echt te pruimen waren.
Wij blijven gewoon bij de perla pads Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:13

wij wonen om de hoek bij de aldi Knipoog
de meeste boodschappen komen dus ook daar vandaan, en anders bij de c1000 (heeft hier laagste prijs garantie, als je een product ergens anders goedkoper hebt, krijg je het daar gratis en passen ze hun prijs aan) of bij de Digros (Dirk/bas) als het daar in de aanbieding is.

Bij de AH komen we eigenlijk nooit, aldi, digros en c1000 zijn diochterbij, maar als er iets in de aanbieding is gaan we er wel soms heen.

Cola drink ik alleen van cocacola, andere lust ik niet. Denk dat er 1 keer inde 2 weken een fles cola opengaat.
frissefruitdrank, roosvicee, ijsthee en sap kopen we zoiezo altijd bij de Aldi.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:17

De AH is tegenwoordig niet zo duur meer, het afbakstokbrood is bijvoorbeeld even duur als bij de Aldi (0,17 cent). De euroshopper producten zijn dan ook erg voordelig (ontbijtkoek 0,49). Groente en fruit halen wij wel altijd bij de Lidl (Aldi heeft vaak wat oudere/vieze groenten en fruit liggen Lidl niet).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:59

daar heb je wel gelijk in, maar ik vidn de kwaliteit van de aldi beter dan die van de euroshopper om eerlijk te zijn.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:41

ha je knikkerd de afwassmagine uit huis, Lachen Tong uitsteken gezonder (schijnt goed voor je te zijn afwassen) socialer (kletsen en lietjes zingen) en bespaart ook geld.

verder voor de honden lief hebbers, die honden dekens zijn stervens duur, haal bij de kringloop een "oude" deken, werkt prima.

kijk goed waarvoor je stroom gebruikt en pak inderdaat vaker de fiets Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:51

Creeer een nieuwe sport: hoeveel kilometers kan ik maken met 1 tank benzine/diesel.

Gebruik als schoonmaakproduct groene zeep, werkt errug goed en is goedkoop. Vul daarbij je emmer niet helemaal vol, met een kwart emmer kan je ook je huis poetsen.

Hondendekens bij de kringloop? Ik heb nog 1: pak een oud hoofdkussen, dekbed of slaapzak, naai er een kussen van, koop een leuk stofje op de markt en het past ook bij je interieur!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:57

Hehe, ben eindelijk weer bijgelezen. Handighandighandig.
Vraag of mensen jou bellen in plaats van jij hun. Natuurlijk kun je hun ook wel eens bellen, maar die paar gesprekken op andermans kosten kan al veel schelen. Dat doe ik nl altijd met m'n mobiele telefoon, die vreet beltegoed.
Zet geld dat je niet uitgeeft op een rekening waar je rente over krijgt. Slapend rijk worden (al valt de rente vaak heel erg tegen als je die vergelijkt met als je geld leent).

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:41

Dniesjj117 schreef:
Hehe, ben eindelijk weer bijgelezen. Handighandighandig.
Vraag of mensen jou bellen in plaats van jij hun. Natuurlijk kun je hun ook wel eens bellen, maar die paar gesprekken op andermans kosten kan al veel schelen. Dat doe ik nl altijd met m'n mobiele telefoon, die vreet beltegoed.

Anders de telefoon van de ander 2 keer over laten gaan, dan bellen zij wel terug.

Wij hebben thuis bv internet+bellen (altijdvrij) dan betaal je 5 euro om de hele maand gratis te kunnen bellen.
Verder kan je als 2 mensen bij Orange zitten, voor 1 bedrag gratis bellen en gratis sms-en. Werkt super.