Als je kind op school word mishandeld....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Als je kind op school word mishandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:26

Ik vind het naar je kind ook raar dat je geen aangifte doet. Ja schat het was heel erg, maar we hebben maar geen aangifte gedaan Verward
Ik neem aan als er meer kinderen zo gepakt worden die ouders echt wel actie ondernemen. En geen aangifte doen is helemaal raar. Hoe wil je in godsnaam iets bereiken als er geen klacht ligt bij de politie?

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 11:28

Nogmaals:

Mijn verhaal ligt klaar bij het AMK, faye. 1 telefoontje en de melding is een feit! Dan gaat, als het goed is, de familie en de school onder de loop (loep?).

Politie heb je eigenlijk nix aan, kinderen tot 12 jaar zijn niet strafbaar, alleen worden dan de instanties net als bij het AMK ingschakeld.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:31

Veel mensen sluiten hun ogen voor wat er in hun omgeving gebeurd.
Hierdoor escaleert er nog al eens wat.
Mensen weten wel dat er problemen zijn maar een ander mag het oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:31

Jeetje wat een verhaal. En vreselijk dat dit allemaal blijkbaar op een wijze moet waarvan niemand gelukkig wordt. Te zot voor woorden dat dit soort dingen in onze NL-se maatschappij voor kunnen komen...

De reacties van Faye wordt ik niet vrolijk van... Rolleyes Ik kan t standpunt van TS goed begrijpen...kind thuis houden tot er een veiligere situatie is ontstaan...tja en helaas is t spreekwoord "Als t kalf verdronken is dempt men de put" in ons kikkerlandje meer regel dan uitzondering. Blijkbaar moet er eerst nog een kind met een schaar in t strot of een leraar met een mes in de buik in t ziekenhuis belanden voor het betreffende jongetje uiteindelijk de behandeling krijgt die hij nodig heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:34

En waarom is dat telefoontje nog niet geweest dan? Niet erg genoeg? Klinkt misschien hard, maar dat zal je dochter je later ook vragen....

Jaantjse, dat weet ik, maar dat is toch nog anders dan willens en wetens erop aansturen en hopen dat een ander kind gepakt wordt. Anders was er allang gebeld nietwaar?

Nogmaals, het lijkt me vreselijk als je kind zo naar school moet. Maar alleen thuishouden, geen verdere actie die een en ander in gang zet, en tegelijkertijd hopen dat in de afwezighied van je kind een ander de dupe wordt daar gaan mijn haren van overeind staan........

Hou je kind dan thuis en onderneem alle actie die mogelijk is!

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 11:38

Faye, ik zoou graag willen dat je AL MIJN GEGEVEN REACTIES EVEN LEEST dan kun je zien dat ik echt niet stil heb gezeten.....

Wat betreft het AMK, gun ik de school eerst nog een kans, dat maak ik ze morgen, als ik huiswerk ga halen, nog even duidelijk. Dit omdat ik dat hun plicht vind. Zijn zij dit niet van plan dan doe ik het, en reken maar dat dan de school er niet fijn vanaf komt....

Wat als er 1 een passieve houding in neemt in deze zaak, dan is het wel het schoolteam!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:39

wat_nu schreef:
Faye, ik zoou graag willen dat je AL MIJN GEGEVEN REACTIES EVEN LEEST dan kun je zien dat ik echt niet stil heb gezeten.....

Wat betreft het AMK, gun ik de school eerst nog een kans, dat maak ik ze morgen, als ik huiswerk ga halen, nog even duidelijk. Dit omdat ik dat hun plicht vind. Zijn zij dit niet van plan dan doe ik het, en reken maar dat dan de school er niet fijn vanaf komt....

Wat als er 1 een passieve houding in neemt in deze zaak, dan is het wel het schoolteam!

En zo gaat het (bijna) altijd met pesten en in dit geval nog erger!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:40

Het punt is faye, toen het ons overkwam wisten we ook niet wat we moesten doen.
Wij hadden ook van alles en nog wat geprobeerd.
We hadden schoolbegeleiding ingeschakeld omdat we dachten dat zij school konden helpen.
Jaren later kreeg ik te horen dat ze alleen advies mochten geven en dat school er niets mee hoefde te doen wat dus ook gebeurde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:00

faye schreef:
En waarom is dat telefoontje nog niet geweest dan? Niet erg genoeg? Klinkt misschien hard, maar dat zal je dochter je later ook vragen....

En als ze dat vraagt, dan kunnen de ouders oprecht zeggen dat je problemen eerst op een normale manier probeert op te lossen, voor je met hardere maatregelen komt. En ook dat een aangifte waarschijnlijk door de school niet in dank wordt afgenomen, waardoor het voor haar misschien nog steeds heel vervelend is op school, zelfs al is het jongetje er dan weg. Dat dit soort situaties erg ingewikkeld zijn maar dat het niet makkelijk is om precies te weten wat het juiste is, maar dat ze als ouders hun best hebben gedaan. En ik denk dat wat_nu zichzelf daarover recht in de ogen kan kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:06

Juist als een school zo passief is zul je zelf actie moeten ondernemen. Dat ze gaan ze echt niet nu ineens wel doen. Bovendien zou ik mijn kind niet op een school willen laten die zo met dergelijke situaties om gaat.

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:08

Dank je Shadow0 Afgod

Mijn kind moet idd, als ie na de pinksteren wel weg is, gewoon, naar school kunnen. Het is niet eerlijk tegenover de school om ze niet eerst een kans te geven, want ik vraag me af of zij wel weten, hoe ze hier mee aan moeten.... Zou heel stom van ze zijn, maar goed, het zal me niks verbazen...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:11

Mooi gezegd Shadow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:12

Je kunt iig nog wel een en ander tegemoet zien omdat je je kind thuis houd van school. Heb je daar al over nagedacht?

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:16

Moet ik die acties gaan ondernemen, dan heb ik de school niet buiten gesloten. En dus kunnen ze dan hand in eigen boezem gan steken..

Maar in eerste instantie moet ik van alle kanten uit, eerst rekening met mn kind houden, voor ik ga reageren.

De meest normale en milde wegen heb ik eerst ingeslagen.....

En ja, Faye daar heb ik ook over nagedacht.... Ben ze daarin allemaal wel een slag voor geweest. Want voor ik haar daadwerkelijk heb thisgehouden had ik al kontakt met de leerplichtambtenaar hierover. Dus die komen (voorlopig) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:18

Dat is dan een geluk bij een ongeluk Knipoog
Ik vind het wel raar dat het voor zo'n ambtenaar daarbij blijft. Het lijkt me toch niet meer dan logisch dat er dan contact met de school komt en versnelling in het proces. Niet dus.

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:20

Nou, ja dat was maandag, dinsdag nog eens contact, maar dan met een collega, want de ambtenaar die daar over ging, was net voor een week met vakantie Verdrietig . Maandag is ie er weer en zal ie er toch wel mee aan de gang gaan mag ik hopen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:23

Ik heb ook welleens gehoord dat iemand zijn vingers in zijn nichtjes K.. van 6 ofzo deed..

Dat jongetje mocht gelijk niet meer op een normale school en is naar een soort inrichting ofzo gegaan waar allemaal van die probleemkinderen zitten, alleen in het weekend was hij thuis.

Ik vind het echt heel naar voor u.

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:26

Maarre.... Jullie discuseren nog maar ff verder. Mijn huihouden is de afgelopen week, behoorlijk in het slop geraakt.... (een van de consquenties)

De kids zijn naar de dierentuin met Opa en Oma, dus even vrij baan....

Lees en reageer straks wel even weer. Doei!

Nog 1xtje.... bedankt voor alle reacties en medeleven he OK dan!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:31

Klinkt misschien stom, maar misschien leidt dat je een beetje af, even hersens op standje nul, muziekje aan en poetsen maar Knipoog

nogmaals sterkte.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:31

jeetje wat een verhaal! ik kan me voorstellen dat je echt niet weet wat je moet doen! maar wat ik me afvraag(en ik heb niet alle pagina`s gelezen sorry als het al ergens behandeld is)... is jeugdzorg niet een instantie die dat jongetje met adhd moet helpen? of een andere instantie? ik snap dat hij leerplichtig is, maar hebben ze daar nou echt geen speciale scholen voor? 1 op 1 wat mijn part? zo iemand hoort toch niet op een gewone school te zitten?

sterkte in ieder geval!dit is niet niets!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:44

Wat een nare situatie zeg!
Ik vind dat je echt heel goed bezig bent, ga zo door jullie komen er uit!
Ik hoop voor je dochter dat ze weer snel naar school kan gaan en met haar vriendinnetjes buiten in de pauze kan spelen.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:17

Faye, je blijft bij je standpunt staan, prima. Maar je luisterd niet naar wat de TS zegt. Je blijft maar doorhakken op een zinnetje wat ze heeft gezegt. Hou jij je standpunt lekker maar ga er niet 3 pagina's mee vol zitten kliederen. Het is al erg genoeg voor de TS en ik denk dat ze prima zelf weet wat ze doet en hoe ze het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:30

Ga je alleen op de man spelen Didoo, of heb je ook nog iets zinnigs aan dit topic toe te voegen?

En dan lees je er maar overheen Haha! Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:36

Hey, mensen, houden we het wel een beetje aardig hier? Lachen
Ik begrijp dat de meningen een beetje verschillen, het is ook nogal een heftig emotioneel onderwerp. Maar laten we het wel een beetje netjes houden.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:46

ik heb alleen de 1e pagina en de laatste reacties doorgelezen,maar als ik jou was zou ik verhuizen en je kind naar een andere school laten gaan.
Dat school bestuur zo laks om gaat met dit soort klachten vind ik gewoon niet kunnen Lips are sealed
Als hun dr niks tegen doen,zou ik me boeltje bij elkaar pakken en naar de andere kant van het land verhuizen.
En ja dan loop je dr misschien maar voor weg,maar alks mijn kind zo lang mishandeld zou worden en dr werd niks an gedaan,dan had ik al verhuisd geweest.
Eerder gisteren als vandaag.

Iig sterkte ermee en hoop voor jou en je gezin dat er een goeie oplossing komt.