geloof en discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: geloof en discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:56

kawa..... wat denk je van verschillende kamers ?(soort van ) een negative hoek .. een positive ... een voor aarde mensen enzo ... en ieder kiest ZELF de plek waar die zich prettig voelt

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:57

ik wel ... het gaat om 1 punt waarbij ik de klerk zoiezo al een beetje raar vind en zo heb ik nog meer punten .... maar goed .. ieder zn mening daar over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:57

runningkawa schreef:
Daarom spreek ik ook van een hiernamaals
Want ikd enk dus dat we idd allemaal bij elkaar uit komen Lachen

Ja dat denk ik ook. 1 plek waar alle zielen/energieen terecht komen.
en door verschillende culturen zijn verschillende geloven ontstaan met eigen tradities, helden, heiligen en rituelen.. maar uiteindelijk gelooft iedereen eigenlijk in hetzelfde.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:58

Je hebt diverse bijbels he, zoals HET boek.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:59

Citaat:
kawa..... wat denk je van verschillende kamers ?(soort van ) een negative hoek .. een positive ... een voor aarde mensen enzo ... en ieder kiest ZELF de plek waar die zich prettig voelt

Hier geloof ik wel in. Niet zoeer in deze vorm, maar zeker wel ipv een hemel, gewoon diverse hemels/plekken/stadia.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-02-07 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Vjellko schreef:
ik geloof in respect en een ander behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden. Dat ten eerste..

Ik geloof niet in de christelijke god of allah.

Ik geloof in de wereld, het omniversum, de kosmos. In de energie die in alles en iedereen zit. Dat alles met elkaar in verbinding staat en dat het 'goddelijke of licht' in iedereen zit.

In mijn geloof ben je zelf verantwoordelijk voor je leven en hoe je je pad bewandelt. Zonder goed bestaat geen slecht, zonder ongeluk geen geluk... Dus er gebeuren ook dingen in het leven die je niet leuk vindt.. die je wellicht niet hebt verdient.. maar wanneer verdien je iets? Voor mij is het leven 1 grote prachtige leerschool met mooie momenten en hele harde lessen soms waarvan je geen idee hebt dat het een les is.. of waarom je die les krijgt..

moeder aarde is mijn 'kerk' en de natuur is waar ik in geloof.
ik heb respect voor ieder levend wezen en laat mensen in hun waarde betreft andere geloven.. het zou zo fijn zijn als iedereen dit eens deed.

ik lees al vanaf het begin mee en dit verwoord dus helemaal hoe ik er ook over denk Afgod

Anoniem

Vjellko schreef:
@russel: wat jij plaatst ben ik het mee eens. er zijn veel mensen die de bijbel vanaf het begin hebben gebruikt voor hun eigen voordeel. mensen draaien nu eenmaal graag de feiten zo om dat het in hun straatje past.. (niet alleen de bijbel wordt hiervoor gebruikt)

maar er zijn ook heel veel mensen die in de bijbel en god geloven die dit niet doen en proberen hun leven zo goed mogelijk te leven en hun medemens bij te staan..

Absoluut, maar om als prettig mens te zijn voor je omgeving, mens en dier heb je geen bijbel nodig. Als je gedikteerd moet worden hoe je moet zijn, heb je niet de inborst, het moet van je zelf komen. Iedereen heeft daar zijn eigen ideeen over hoe het goed zijn moet zijn en zijn eigen excuses waarom het juist die ene keer bij die ene persoon niet hoeft te zijn en die keren komen talloos voor. ook als ze dagelijks die bijbel lezen om herinnert te worden hoe het ook weer moest....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:00

Want tsjah als men steelt, en men bid of biecht.. dan is men van de zonde af?

Ben ik het niet mee eens.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:01

Dat bedoel ik met mijn verhaaltje ongeveer hannanas^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:01

Vjellko schreef:
shadowflower schreef:
christelijke mensen mogen schijnbaar volgens de bijbel ook appels uit de boomgaard jatten en opeten .. zolang het maar niet voor de verkoop is mag je dus bij wijze van een hele boomgaard leeg roven .... ookal zoiets raars ... tja .. Ik ben geen voorstander van dat soort geloven .. doe mij maar hekserij en hocuspocus ^^ en paranormale dingen

hekserij en hocuspocus in 1 zin word ik niet echt blij van... Nors opkijken

en daarnaast vind ik dit echt een extreem rare bevooroordeelde post die werkelijk nergens op slaat Gestoord

Ik snap ook werkelijk niets van die post.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:02

Dan bedoel ik nog steeds... het argument van gelovigen dan 60 priesters elkaar allemaal niet tegen spreken, over een tijdspanne van 1500 jaar.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:03

Kort samengevat : Men mag schijnbaar stelen volgens de bijbel/ van god omdat het voor eigen gebruik is terwijl het de normen en waarden gewoon zijn (de wetten) die zeggen dat stelen gewoon niet mag ookal is het voor jezelf . Beetje krom stuk in de bijbel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:03

waar staat dat dan?
en in welk verband staat die zin dan in de bijbel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:04

Waren ze niet door de slang in de verleiding gebracht? Ging het daar niet om? De verboden vrucht? Zich over laten halen tot het nemen van de verboden vrucht is indirekt idd stelen. Simpele gedachten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:04

Vjellko schreef:
runningkawa schreef:
Daarom spreek ik ook van een hiernamaals
Want ikd enk dus dat we idd allemaal bij elkaar uit komen Lachen

Ja dat denk ik ook. 1 plek waar alle zielen/energieen terecht komen.
en door verschillende culturen zijn verschillende geloven ontstaan met eigen tradities, helden, heiligen en rituelen.. maar uiteindelijk gelooft iedereen eigenlijk in hetzelfde.

Ik denk ook dat we eigenlijk allemaal in hetzelfde geloven, maar dat er door de tijd heen door de mensen zelf geloven zijn gemaakt.
Al onze zielen komen samen

Ik geloof niet in aparte "kamertjes'
Wel in mensen die niet naar het licht willen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:06

of kunnen he kawa ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:06

Hannanas schreef:
Dan bedoel ik nog steeds... het argument van gelovigen dan 60 priesters elkaar allemaal niet tegen spreken, over een tijdspanne van 1500 jaar.

Hoe moeten ze zich tegen spreken dan? Vertellen dat Jezus nooit heeft bestaan? Vertellen dat er geen god is, maar evolutie? Denk maar niet dat er een nieuwe bijbel uitgegeven kan worden met tegenwerpingen en gepredikt mag gaan worden. Dat wordt een "ongeluk" voor die priester en in die 1500 jaar tijd waren er zat afvalligen die een andere visie hadden, kopje eraf hoor, niks vermelden of prediken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:07

russel schreef:
Waren ze niet door de slang in de verleiding gebracht? Ging het daar niet om? De verboden vrucht? Zich over laten halen tot het nemen van de verboden vrucht is indirekt idd stelen. Simpele gedachten hoor.

Ik geloof dat dit verhaal er in is gezet door mannen om zo de onderdrukking van de vrouwen te kunnen verantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:08

Citaat:
of kunnen he kawa

Ik denk dat iedereen het kan
Maar niet dat iedereen het wil Lachen

Ik denk dat iedereen in het hiernamaals met open armen ontvangen word.
Maar dat je daar wel te zien krijgt wat je je laatste leven(s) hebt uitgespookt
En dat kan wel eens erg confronterend zijn Lachen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:09

tita schreef:
maar ja welk geloof is dan het goede?
Dat weet niemand er is maar een hemel.

Ik kan niks met het antwoord nee maar dat mensen zo blijven praten dat stoort me.....jij komt niet in de hemel want...

Zo een collega van mij anti-christ trouwde met zeer gelovig meisje....zij kwam in de hel volgens de kerk.
Paar jaar later nog getrouwd kregen een kindje en moest gedoopt worden collega vond het goed als de dominee maar niet het woordje gods vrezend zou gebruiken.
Dat was afgesproken en dominee vond het geen probleem

Wat gebeurde er: het woord werd maar liefst 3x uitgesproken en op de baby moest zeer goed opgelet worden want hij had een hele slecht onchristelijk vader.

Paar jaar later gescheiden en wat blijkt...................zij komt weer in de hemel.
Van dit soort praktijken zakt mijn broek af Lips are sealed

Ik verafschuw de kerk en ook zo de paus met zijn uitsprakenen en de vaticaan.
De bijbel daar staan goede dingen in maar toch...
Mensen wilen macht en geld, maken mensen bang en zo krijgen ze genoeg vissen aan de haak.
Er zijn genoeg geloven die zeggen 'als je bij ons komt wordt je gered!!'.

Gered waarvoor?
De ondergang van de wereld?
Als die komt dan gaan we allemaal tezamen dood geen ontkomen aan.
Als je een goed mens bent zul je ook beloont worden, niet dat iedereen puur zuiver is iedereen maakt tenslotte fouten en doet soms iets slechts in zijn leven maar of je daarvoor nou in een gejut komt dat hel heet?
Ik twijfel eraan, er is zwart er is wit en er is grijs, zonder zwart is er geen wit en zonder wit geen zwart.
Geen goed, geen kwaad, geen kwaad, geen goed, geen licht, geen donker, geen donker, geen licht.
Je kunt niet leren als er maar een kant bestaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:10

Heel mooi geschreven Russel!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:11

@ kawa ... mensen die hun les op aarde nog niet hebben gehad en nog iets niet hebben afgemaakt. maybe willen die wel graa naar het licht maar kunnen ze niet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:11

Vjellko schreef:
russel schreef:

Ik geloof dat dit verhaal er in is gezet door mannen om zo de onderdrukking van de vrouwen te kunnen verantwoorden.

En daarom zijn er ook geen vrouwelijke priesters en pausen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:12

Ook ik denk dat die wel kunnen, maar zelf beslissen dan nog niet te willen omdat ze dat voor hun gevoel kunnen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:13

@ russel, dat zeg ik nou ook altijd! Van de invloed destijds en etc. Daarom vind ik het geen goede verklaring.
Maar toch ze zijn er stellig van overtuigd.
Wie weet dacht ik, weet iemand betere argumenten.