Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Daarom spreek ik ook van een hiernamaals
Want ikd enk dus dat we idd allemaal bij elkaar uit komen
Citaat:kawa..... wat denk je van verschillende kamers ?(soort van ) een negative hoek .. een positive ... een voor aarde mensen enzo ... en ieder kiest ZELF de plek waar die zich prettig voelt
Vjellko schreef:ik geloof in respect en een ander behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden. Dat ten eerste..
Ik geloof niet in de christelijke god of allah.
Ik geloof in de wereld, het omniversum, de kosmos. In de energie die in alles en iedereen zit. Dat alles met elkaar in verbinding staat en dat het 'goddelijke of licht' in iedereen zit.
In mijn geloof ben je zelf verantwoordelijk voor je leven en hoe je je pad bewandelt. Zonder goed bestaat geen slecht, zonder ongeluk geen geluk... Dus er gebeuren ook dingen in het leven die je niet leuk vindt.. die je wellicht niet hebt verdient.. maar wanneer verdien je iets? Voor mij is het leven 1 grote prachtige leerschool met mooie momenten en hele harde lessen soms waarvan je geen idee hebt dat het een les is.. of waarom je die les krijgt..
moeder aarde is mijn 'kerk' en de natuur is waar ik in geloof.
ik heb respect voor ieder levend wezen en laat mensen in hun waarde betreft andere geloven.. het zou zo fijn zijn als iedereen dit eens deed.
Vjellko schreef:@russel: wat jij plaatst ben ik het mee eens. er zijn veel mensen die de bijbel vanaf het begin hebben gebruikt voor hun eigen voordeel. mensen draaien nu eenmaal graag de feiten zo om dat het in hun straatje past.. (niet alleen de bijbel wordt hiervoor gebruikt)
maar er zijn ook heel veel mensen die in de bijbel en god geloven die dit niet doen en proberen hun leven zo goed mogelijk te leven en hun medemens bij te staan..
Vjellko schreef:shadowflower schreef:christelijke mensen mogen schijnbaar volgens de bijbel ook appels uit de boomgaard jatten en opeten .. zolang het maar niet voor de verkoop is mag je dus bij wijze van een hele boomgaard leeg roven .... ookal zoiets raars ... tja .. Ik ben geen voorstander van dat soort geloven .. doe mij maar hekserij en hocuspocus ^^ en paranormale dingen
hekserij en hocuspocus in 1 zin word ik niet echt blij van...
en daarnaast vind ik dit echt een extreem rare bevooroordeelde post die werkelijk nergens op slaat
Vjellko schreef:runningkawa schreef:Daarom spreek ik ook van een hiernamaals
Want ikd enk dus dat we idd allemaal bij elkaar uit komendat denk ik ook. 1 plek waar alle zielen/energieen terecht komen.
en door verschillende culturen zijn verschillende geloven ontstaan met eigen tradities, helden, heiligen en rituelen.. maar uiteindelijk gelooft iedereen eigenlijk in hetzelfde.
Hannanas schreef:Dan bedoel ik nog steeds... het argument van gelovigen dan 60 priesters elkaar allemaal niet tegen spreken, over een tijdspanne van 1500 jaar.
russel schreef:Waren ze niet door de slang in de verleiding gebracht? Ging het daar niet om? De verboden vrucht? Zich over laten halen tot het nemen van de verboden vrucht is indirekt idd stelen. Simpele gedachten hoor.
Citaat:of kunnen he kawa
tita schreef:maar ja welk geloof is dan het goede?
Dat weet niemand er is maar een hemel.
Ik kan niks met het antwoord nee maar dat mensen zo blijven praten dat stoort me.....jij komt niet in de hemel want...
Zo een collega van mij anti-christ trouwde met zeer gelovig meisje....zij kwam in de hel volgens de kerk.
Paar jaar later nog getrouwd kregen een kindje en moest gedoopt worden collega vond het goed als de dominee maar niet het woordje gods vrezend zou gebruiken.
Dat was afgesproken en dominee vond het geen probleem
Wat gebeurde er: het woord werd maar liefst 3x uitgesproken en op de baby moest zeer goed opgelet worden want hij had een hele slecht onchristelijk vader.
Paar jaar later gescheiden en wat blijkt...................zij komt weer in de hemel.
Van dit soort praktijken zakt mijn broek af
Vjellko schreef:russel schreef:Waren ze niet door de slang in de verleiding gebracht? Ging het daar niet om? De verboden vrucht? Zich over laten halen tot het nemen van de verboden vrucht is indirekt idd stelen. Simpele gedachten hoor.
Ik geloof dat dit verhaal er in is gezet door mannen om zo de onderdrukking van de vrouwen te kunnen verantwoorden.