faye schreef:Nee maar het is wel iets om serieus in je overweging mee te nemen. Mijn ervaring is dat er vaak te makkelijk over wordt gedacht. En als een moeder er dan alleen voor komt te staan, blijkt ie baan toch niet zo makkelijk te vinden omdat ze een aantal jaar niet aan het arbeidsproces hebben meegedaan.
Het lijkt me dus iets wat je weloverwogen moet beslissen en niet je ogen sluiten voor eventuele onverwachte vervelende wendingen in je leven

Precies; af en toe is het gewoon tijd van een reality-check.
tita schreef:Nee maar niemand weet hoe een relatie gaat lopen
Precies! Daarom juist! Ik zou zeggen: kijk om je heen en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Diablo schreef:Maar dat is nog geen reden om dan nu te zeggen: ik blijf niet thuis voor mijn kind, want stel dat we gaan scheiden en jij wil geen alimentatie betalen. Als je alles vantevoren weet....
Juist OMDAT je niet alles van te voren weet moet je gewoon zorgen dat je als het moet geen man of alimentatie nodig hebt om je broek op te kunnen houden.
In het gunstigste geval heb je het samen opperbest en in het ergste geval heb je het dan in je eentje nog gewoon goed.
Maar misschien maakt je achtergrond ook wel voor een groot deel uit hoe je in het leven staat. Bij mij is door mijn achtergrond het naieve er wel een beetje af.