gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:47

faye schreef:
Dat begrijp ik, maar denken dat er altijd nog alimentatie is, is geen realiteit. Zelden verloopt dat soepel Knipoog

Natuurlijk, dat is ook zo. Maar dat is nog geen reden om dan nu te zeggen: ik blijf niet thuis voor mijn kind, want stel dat we gaan scheiden en jij wil geen alimentatie betalen. Als je alles vantevoren weet....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:49

dan zou misschien nooit kan kinderen beginnen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:51

Nee maar het is wel iets om serieus in je overweging mee te nemen. Mijn ervaring is dat er vaak te makkelijk over wordt gedacht. En als een moeder er dan alleen voor komt te staan, blijkt ie baan toch niet zo makkelijk te vinden omdat ze een aantal jaar niet aan het arbeidsproces hebben meegedaan.

Het lijkt me dus iets wat je weloverwogen moet beslissen en niet je ogen sluiten voor eventuele onverwachte vervelende wendingen in je leven Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:53

Nee maar niemand weet hoe een relatie gaat lopen

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:20

Wat betreft nadenken over de toekomst?

Tja helaas, (of misschien wel gelukkig) ben ik even te vaak met de neus op de feiten gedrukt. Het leven kan in eenmaal over zijn of er word je verteld dat het binnenkort over zal zijn.

Hierdoor heb ik de instelling gekregen van "We zijn nu gezond, kunnen het nu nog doen". En daarom doen we het nu ook maar. Geld kun je niet meenemen je graf in en ook je dromen zijn dan niet uitgekomen.

Natuurlijk hebben wat achter de hand voor calamiteiten, maar verder...

Niets is zeker in de toekomst, een goede baan niet (je baas kan falliet gaan), niet of je partner blijft, maar ook je leven en dat van je kids niet

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:26

faye schreef:
Nee maar het is wel iets om serieus in je overweging mee te nemen. Mijn ervaring is dat er vaak te makkelijk over wordt gedacht. En als een moeder er dan alleen voor komt te staan, blijkt ie baan toch niet zo makkelijk te vinden omdat ze een aantal jaar niet aan het arbeidsproces hebben meegedaan.

Het lijkt me dus iets wat je weloverwogen moet beslissen en niet je ogen sluiten voor eventuele onverwachte vervelende wendingen in je leven Knipoog

Precies; af en toe is het gewoon tijd van een reality-check.

tita schreef:
Nee maar niemand weet hoe een relatie gaat lopen

Precies! Daarom juist! Ik zou zeggen: kijk om je heen en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Diablo schreef:
Maar dat is nog geen reden om dan nu te zeggen: ik blijf niet thuis voor mijn kind, want stel dat we gaan scheiden en jij wil geen alimentatie betalen. Als je alles vantevoren weet....

Juist OMDAT je niet alles van te voren weet moet je gewoon zorgen dat je als het moet geen man of alimentatie nodig hebt om je broek op te kunnen houden.

In het gunstigste geval heb je het samen opperbest en in het ergste geval heb je het dan in je eentje nog gewoon goed.

Maar misschien maakt je achtergrond ook wel voor een groot deel uit hoe je in het leven staat. Bij mij is door mijn achtergrond het naieve er wel een beetje af.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:29

dajos schreef:
Geld kun je niet meenemen je graf in

Maar denk jij dat de meeste moeders dan werken puur voor het geld of omdat zij het o.a. hun eigen verantwoordelijkheid vinden zelf hun broek op te houden? Ik denk het laatste...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:50

Jasmijn78; ik denk dat veel moeders werken om het geld, omdat ze anders samen met hun man hun hypotheek, vakanties, twee auto's voor de deur e.d. niet meer kunnen betalen. Laat staan extra dingen voor de kinderen. En ja, er zullen er ook genoeg zijn die hun handje niet op willen houden e.d. En gelukkig maar.

Maar er zijn dus ook moeders die niet meer werken, omdat ze er gewoon elke dag voor hun kind willen zijn, geen gebruik willen maken van opvang en dergelijke instanties, omdat ze voor de kinderen gekozen hebben. En die houden dus niet hun hand op, maar hebben andere afspraken thuis gemaakt. Mijn vriend is vooral degene van ons tweetjes die zegt 'mijn geld is ons geld', zeker toen ik destijds nog wat bezwaren had om mijn werk op te geven (financiele bezwaren, want verder vond ik het niet zo erg) en ook even moest wennen aan het idee. Inmiddels is het voor mij goed zo. Dat ik nu zo fijn kan leven, komt mede doordat ik destijds geld weggezet heb; ik had toen expres geen auto gekocht en ik had ook geen paard. Nu wel en dat mag ik ook van mezelf. Haha!

En het zal best dat je niet meer zo naief bent door allerlei omstandigheden. Hier nog een, hoor, maar door alles wat ik meegemaakt en gezien heb in het leven, heb ik juist ook veel meer leren genieten van het leven en meer het motto te hebben van 'pluk de dag' en 'maak wat van de tijd die je hebt'. De toekomst weet je nooit, maar gezien mijn verleden heb ik altijd gedacht dat het vast alleen maar beter kon worden. Het zo blijkt het ook te zijn gelukkig. Ik had jaren geleden nooit gedacht dat ik zo gelukkig zou zijn als ik nu ben.

Ik heb een goede vriendin, die hetzelfde roept als jij, maar zij hecht ook meer waarde aan materiele zaken, status en zekerheid. Dat zegt ze ook heel eerlijk en we weten ook allebei dat ik daar wat anders over denk en dat respecteren we van elkaar. Ik hoef me niet druk te maken over zekerheden, want we hebben alles gewoon prima voor elkaar. En status en materiele zaken vind ik echt vrij onbelangrijk. Ik kijk liever naar hoe iemand is. Ik ken genoeg mensen die door omstandigheden geen topcarriere of baan hebben en ik vind die mensen daar niets minder om. Mijn vriend is precies hetzelfde hierin. Hij heeft toevallig wel een geweldige baan trouwens, maar hij loopt daar niet over op te scheppen (zoals zijn broer wel doet, die kletst alleen maar over geld en alles wat 'ie koopt). Tja, ieder zijn ding, lekker belangrijk. Ik ga weer lekker even van mijn kleine genieten en de lunch klaarmaken. Buiten zijn bij de paarden maakt zeer hongerig. Ja Doei!

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:20

jasmijn78 schreef:
dajos schreef:
Geld kun je niet meenemen je graf in

Maar denk jij dat de meeste moeders dan werken puur voor het geld of .....

Nee natuurlijk niet. Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik (door schade en schande) niet te veel over de toekomst meer na wil denken. Ik wil nu leven en van mijn kids e.a. dingen genieten.

En tja, valt mijn man om wat voor reden dan ook weg, zal ik door moeten werken om mijn eigen broek op te houden, maar dat is op dit moment helemaal niet aan de orde.

Komt tijd, komt raad.

Bovendien vind ik het heel goed als vrouwen zelfstandig zijn, maar ik werk niet omdat ik niet afhankelijk durf te zijn. Want dat ben ik wel degelijk, misschien alleen financieel niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 15:23

Inderdaad als je op stand wil leven dan zal je moeten werken,maar het ligt er ook aan wat de man verdiend.Als hij genoeg verdiend voor het gezin kan de vrouw over wegen om thuis te blijven.Ik zie het thuisblijven eigenlijk helemaal niet als mijn hand op houden.Maar als je ziet wat kinder opvang tegenwoordig kost das niet leuk meer,als je daar dan voor moet werken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 15:25

Mocht ik alleen blijven met de kids, dan kom ik altijd wel aan de slag. Ik heb genoeg diploma,s, en zo niet dan kan ik altijd voor mezelf gaan werken.Ik ben 100% niet van plan de bijstand in te gaan,k en ben ook niet zo,n type die mijn man uitkleed door veel alimentatie te vragen.

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:30

Ik vraag me trouwens af, of je er een gelukkigere relatie om hebt als je van het begin af aan er al in stapt met het idee, dat er iets kan gebeuren waardoor je voor je zelf moet kunnen zorgen?

Volgens mij zijn er maar twee zekerheden in het leven.....

Dus geniet er nou maar van en doe dat vooral op jou/jullie manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:31

De een heeft nu eenmaal een grotere drang naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid dan de ander Knipoog

Overigens denk ik echt niet continue dat mijn huwelijk stuk zal lopen. Moscht dat wel gebeuren dan verandert niets voor mijn kinderen, ze kunnen alles nog doen wat we nu ook doen en dat vind ik wel belangrijk Haha!

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:32

marleen_usar schreef:
Inderdaad als je op stand wil leven dan zal je moeten werken,maar het ligt er ook aan wat de man verdiend.Als hij genoeg verdiend voor het gezin kan de vrouw over wegen om thuis te blijven.Ik zie het thuisblijven eigenlijk helemaal niet als mijn hand op houden.Maar als je ziet wat kinder opvang tegenwoordig kost das niet leuk meer,als je daar dan voor moet werken?

Nou ik werk wel, maar leef niet op stand hoor Knipoog Dan moet je niet aan kinderen en paarden beginnen, hahaha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:28

Ik vind het ook nogal wat om te zeggen dat je je hand ophoudt, omdat je man werkt en jij thuis voor de kinderen zorgt. Wat een onzin! Of dat je een afhankelijke vrouw bent, doordat je geen geld maandelijks op je rekening gestort krijg. Nou, ik heb jarenlang 'alleen' gewoond, tot zelfs in het buitenland aan toe. En mijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid is nu compleet weg zeker. Haha! Haha! Haha! Even hard lachen.... Haha! Haha! Haha!
Ik ben nog steeds een vrouw die prima haar boontjes kan doppen, hoor, ook als manlief wegvalt (wat ik zeker niet hoop, want ik hou zielsveel van hem).

Mijn man mag blij zijn dat 'ie zo'n geweldige 'opvang' voor zijn dochtertje heeft, hahaha.... Haha!
En dat is hij gelukkig ook. In zijn ogen is er echt geen vervangster/vervanger/instantie die het beter doet dan ik!
En zo helpen we elkaar. Want als ik wegval, heeft hij ook een probleem. Hij wil namelijk absoluut niet dat zijn dochter door derden opgevoed wordt. En terecht, want we zijn niet aan kinderen begonnen om ze ergens anders te droppen. En voor alle duidelijkheid , dat moet iedereen verder voor zichzelf weten, maar wij willen het gewoon niet op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:32

Sorry Nadya, maar ik vind je soms wel wat onhebbelijk in de discussie. Misschien kun je wat meer voor de ander open staan? Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:33

faye schreef:
De een heeft nu eenmaal een grotere drang naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid dan de ander Knipoog

Overigens denk ik echt niet continue dat mijn huwelijk stuk zal lopen. Moscht dat wel gebeuren dan verandert niets voor mijn kinderen, ze kunnen alles nog doen wat we nu ook doen en dat vind ik wel belangrijk Haha!

Ik denk trouwens dat er voor mijn kind ook weinig zal veranderen, omdat mijn vriend echt wel zal zorgen dat zijn kind alles zal hebben en kunnen, wat ze nodig heeft. Hij gaat er echt niet vandoor ofzo. Ik weet eigenlijk ook vrijwel zeker dat wij dan co-ouderschap zouden doen. Ik heb teveel ellende gezien hoe stellen die uit elkaar gaan in hun egoisme de kinderen 'vergaten' of slachtoffer maakten en dat zie ik bij ons echt niet gebeuren. Nikki zal ons altijd verbonden houden, uit elkaar of niet, en zij gaat voor, ook als we uit elkaar zouden gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:35

faye schreef:
Sorry Nadya, maar ik vind je soms wel wat onhebbelijk in de discussie. Misschien kun je wat meer voor de ander open staan? Knipoog

Dat mag je vinden, Faye. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:41

Gelukkig maar. Wat ik daar zo jammer aan vind is dat je met dergelijke reacties een vooroordeel over thuisblijfmoeders bevestigt. Knipoog Ik houd de discussie liever gewoon op een open en vriendelijke manier met respect naar elkaar. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:50

Maar ik bedoel het ook niet naar jou toe, hoor. Aan jou merk ik wel dat je er niet zo over oordeelt.
Het is wel zo dat mijn vriend en ik bepaalde ideeen hebben over hoe wij het graag thuis willen hebben in ons gezinnetje. Dat andere mensen voor andere manieren/methodes/taakverdelingen kiezen, prima, echt.
Je hoort mij daar verder niets over zeggen. Maar WIJ hebben een andere mening en voelen ons daar zeer gelukkig bij. Snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:52

Ik snap het helemaal hoor. Maar met sarcastische opmerkingen bereik je niks Knipoog
Een ieder heeft zo zijn eigen ideeën waar ze achter staan, maar daarom is het een niet beter dan het andere.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:56

Nee je had die huismoeder gister moeten zien, bij ´Jouw vrouw, mijn vrouw´! Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:57

die van feyenoord of die van Ajax Clown

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:00

Cyntje schreef:
Nee je had die huismoeder gister moeten zien, bij ´Jouw vrouw, mijn vrouw´! Clown

Gemist, jammer genoeg, wel van gehoord ja.
Moest echt errug zijn geweest.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:01

terorita schreef:
die van feyenoord of die van Ajax Clown

Er was maar 1 huismoeder voetbalgek Clown