Iris_ schreef:tis maar waar je je druk om gaat maken
het is toch leesbaar
Met zo'n onverschillige instelling zul je het nooit ver schoppen en ook nooit iets leren of geleerd hebben op school!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris_ schreef:tis maar waar je je druk om gaat maken
het is toch leesbaar
iefke schreef:Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vrdlooge de lretets in een wrood saatn, het einge wat bergnijlak is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de lrtetes mgoen wklirueilg gaspletat wdoren en je knut vneglvoers gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
iefke schreef:dorothea schreef:
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet uitmaakt hoe je de woorden schrijft, zolang je de eerste en de laatste letter maar op de juiste plaats zet...![]()
Dit stond volgens mij o.a. in de Quest.
** gaat het opzoeken om het vanavond hier te plaatsen**
http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundantie
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vrdlooge de lretets in een wrood saatn, het einge wat bergnijlak is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de lrtetes mgoen wklirueilg gaspletat wdoren en je knut vneglvoers gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
dorothea schreef:iefke schreef:Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vrdlooge de lretets in een wrood saatn, het einge wat bergnijlak is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de lrtetes mgoen wklirueilg gaspletat wdoren en je knut vneglvoers gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Ja, die bedoelde ik....bedankt!!!!
Poenarie schreef:Ik snap niet dat je je daar aan kan storen?
Hij segt ofzo, ja, dat wel: maar me paardje?
Nee, daar kan ik mezelf niet in vinden.
Citaat:Iedereen moet gewoon zo min mogelijk taalfouten maken. Gooi anders je tekst even door Word.
iefke schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundantie
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vrdlooge de lretets in een wrood saatn, het einge wat bergnijlak is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de lrtetes mgoen wklirueilg gaspletat wdoren en je knut vneglvoers gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
iefke schreef:Citaat:Iedereen moet gewoon zo min mogelijk taalfouten maken. Gooi anders je tekst even door Word.
Maar zelfs dan! Ik heb collegae (wij rapporteren in Word) die zélfs wanneer er een rood of groen streepje onder het woord komt, niet in de gaten hebben dat ze iets verkeerd opschrijven.
Of in verslagen van cliënten zulke grove fouten maken dat er bijna de tranen van in meogen schieten!
Citaat:Mooi beestjee..
En wat een lief koppiee !!
Groetjeszz....
Citaat:kijk allee nniet naar men oofd
Citaat:Nou wel hoor, echt als ze buiten los staat, blijft ze staan weet je, ga je een rondje om de hooischuur lopen, loopt ze je gewoon achter na, als je bij dr kont staat draait ze om, ze moet altijd weten waarmee je bezuig bent, en als je binnen bent, komt ze half naar binnen toe. EEEEECHt een poepkees hoor . Maarja wat ik no ubedoel te zeggen is dat ze altijd de aandacht erbij houdt, en dat ze van alles steeds beter probeert als ze weet dat ze wat goed doet en dan wat lekkers krijgt. Ze tilt m ook übertrots steeds hoger op
LilianR schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik schrijf meestal gewoon ABN maar een fout als; dat gebeurD kan iedereen weleens maken. Storend noem ik het pas als het gaat zoals in mijn broertje zijn klas; hij zit nu in groep 8, en ALLE kinderen daar in de klas schrijven dit soort fouten: graatis, haalen, laggen (moet dus zijn lachen) enzovoorts. En geloof me, het is gewoon een school voor 'normale' kinderen, dus niet met een achterstand ofzo, het is ze gewoon zo aangeleerd. Ofja, gewoon kun je het niet echt noemen.
flicka schreef:
Ik las net op Bokt ergens in het profiel van een meisje op 6 vwo dat zegt nooit te lezen. Hoe kan dat nou? Je moet immers voor je eindexamen behoorlijk wat boeken lezen. Vind ik weer een vreemd verhaal hoor.
karuna schreef:Die voorbeeld tekst ken ik ook, die lees je vlot weg.![]()
Nouks schreef:Met films en samenvattingen kom je er tegenwoordig ook wel, hoor.
flicka schreef:Kinderen worden toch geen taalfouten aangeleerd?