Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silviabol schreef:haha ik kom uit boxtel KimBalaa en heb die G ook. Verder heb/had ik nooit het gevoel dat ik echt brabants praat. Heb wel brabantse dingen overgenomen als "ons pap" en "ons mam" maar verder alleen de tongval.
Krijg hier in omgeving Utrecht regelmatig naar mn hoofd dat ik brabants klink, maar vind het reuze meevallen hoor. hoor het verschil bij anderen ook nooit zo goed en als ik het hoor vind ik het eigenlijk wel leuk. Iets persoonlijks/aparts, behalve als ze niet te verstaan zijn. Dat vind ik inderdaad onbeschoft tegenover vreemden.
iiSs__BruuT schreef:Woon je nu nog in de buurt van amsterdam? want als je in een ander 'gebied' gaat wonen valt het op
.. heb ik onderhand wel gemerkt
maarja .. ik ga maar eens naar school...
Mendiej schreef:iiSs__BruuT schreef:Woon je nu nog in de buurt van amsterdam? want als je in een ander 'gebied' gaat wonen valt het op
.. heb ik onderhand wel gemerkt
maarja .. ik ga maar eens naar school...
Nee woon in Hoorn, ligt niet echt super in de buurt van A'dam. Maar kom er wel dagelijks omdat ik erop school zit. Ik zit bij mensen in de klas die niet allemaal uit A'dam komen dus krijg er wel eens opmerkingen over ("Haha hoe je dat ook zegt"). Op m'n vorige school in Hoorn ook trouwens.
Maarach, zoals ik al zei.. volgens mij valt het echt mee. En als ik aan de tel hang, of met vreemde mensen in gesprek ben, doe ik altijd m'n best om zo goed mogelijk ABN te praten dat lukt me goed.
Lepeltje21 schreef:Ik praat gewoon ABN, dus zonder accent. Als iemand met een accent praat stoor ik me daar niet aan, alleen sommige mensen zijn echt onverstaanbaar, daar stoor ik me wel aan. Doe in ieder geval je best om je een beetje verstaanbaar te maken, dan vind ik een accent niet erg.
Niki_ schreef:Ik hoú van een Limburgs accent.
Niki_ schreef:Ik heb soms wel moeite om mensen uit Groningen te volgen
Amulet schreef:maar onverstaanbaar ben ik absoluut niet.