Senja_x schreef:Leuk om alle meningen te lezen Ik kan in veel gedachtes me verplaatsen. Links zou je mij niet zien stemmen omdat ik vind dat elk mens in alle vrijheid moet kunnen doen wat die wil doen. Op het moment dat aan die vrijheid wordt geknabbeld dan moet daar keihard op worden gereageerd. Links wil een regelende overheid die alles voor de mens bepaald.
Ik weet niet of dat nog wel zo is. Het is opvallend dat het juist de linkse partijen zijn die tegen allerlei wetten en regels protesteren (bv de identificatieplicht en inbreuk op de privacy) zijn, waar dit wordt voorgesteld door rechts. Ik heb het idee dat de oude tegenstelling van links wil meer regels en rechts minder, niet meer opgaat.
Citaat:
Tuurlijk is het verschikkelijk dat er mensen aan de kant staan maar dat los je niet op met mooie verhalen en geld geven in mijn ogen.
Hoe zou je het wel oplossen? En omdat het buitenlanderprobleem al uitvoerig is besproken, is het misschien ook interessant om te kijken naar andere mensen die aan de kant staan (zieken, gehandicapten, ouderen)? Hoe zou jij willen dat dat opgelost wordt?
Citaat:
Stel je voor, je hebt een modaal inkomen en het wordt nog onbetaalbaarder dan nu dan kan je geen auto meer betalen en kan je met je paard niet meer naar wedstrijden rijden. Je moet toch op je werk komen dus je paard gaat eruit.
Voor het millieu is dat zonder twijfel beter. Maar je hebt wel het belangrijkste dilemma: in veel gevallen moet je kiezen tussen verschillende dingen, je kunt niet alles tegelijk hebben. Het is maar net waar je dan de prioriteiten legt, en dat is voor ieder mens verschillend.