Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:01

Arabesk schreef:
En wat betreft NL=vol, de bevolkingsgroei is aan het afnemen en na 2015 gaat het aantal AFnemen, zelfs als je de immigranten meetelt gaat de bevolking dalen.

Nou en? Dat is toch alleen maar goed? Even de druk er weer af.....

Of is dit weer een reden om alles weer binnen te halen? Echte vluchtelingen prima....maar het is beter om ze daar te helpen.

Net als die onzin van Israel. Nu moeten we doneren omdat Israel daar aan het oorlo gvoeren is? Gestoord

En Darfur is ook zoiests. Het gaat maar door en wie doet er wat aan? Die mensen daar blijven liever in hun eigen land hoor. Maar ja als het daar niet veilig is..... We moeten zorgen dat het daar veilig wordt. We moeten de boel niet omkeren...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:03

Ik stem op de Partij voor de Dieren, ben er ook lid van sinds de oprichting.

Mensen kunnen zichzelf goed redden, ze hebben vaak eigen keuzes die ze maken waaruit consequenties voortkomen.

Dieren kunnen geen eigen keuzes maken en zijn totaal afhankelijk van de wil van de mens. Ik kan het niet aanzien dat een 'intelligent' wezen als de mens, zich kan gedragen als een beest tegenover een dier (en een beest heeft vaak nog meer respect), alleen maar om geld.
Onze economie is deels afhankelijk van de veeteelt (export) en ik vind het tijd worden dat we kijken naar hoe er omgegaan wordt met deze levende "producten"....
Als we toch geld aan ze verdienen, verdienen zij tenminste een dierwaardig bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:04

Dat ben ik met je eens

We kunnen maar een erg klein groepje helpen wat hier heen komt.
De echte, echte armen kunnen het niet eens betalen hierheen te komen.

Kunnen we dat geld niet veel beter daar besteden.
Daar de mensen proberen de hulp te bieden die ze nodig hebben.
erop toe zien dat het geld daar naar de arme gaat en niet naar de rijken, niet naar wapens.

Ik denk dat je daar veel meer aan hebt, dan wat er nu gebeurd.
Dat er mensen willen vluchten kan ik begrijpen, maar daar moet een oplossing voor komen.
Op vangen is de oplossing niet

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:04

Esperanza schreef:
Of is dit weer een reden om alles weer binnen te halen?

Volgens mij zegt niemand dat. Ook niet de mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:07

Shadow0 schreef:
Volgens mij zegt niemand dat. Ook niet de mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum.

Kun je nagaan Haha! wordt ik voor rechts versleten...... zal mijn mams leuk vinden.

Nee, maar het wordt als argument gebruikt om te laten zien dat het niet vol is.

Bevolkingskrimp dus niet vol?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:08

Ik denk echt dat die mensen leiver in hun eigen land blijven. Wie wil er nu gedwongen uit zijn veilige omgeving weg? Alleen als het niet meer veilig is dus.....

We moeten met zijn allen weer eens samen op de barricades om er voor te zorgen dat iedereen in een veilige wereld leven kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:10

Citaat:
We moeten met zijn allen weer eens samen op de barricades om er voor te zorgen dat iedereen in een veilige wereld leven kan!
Afgod

Helemaal mee eens
Het zal helaas nog wel een utopie zijn, maar ik denk dat we daar aan moeten werken Ja

Als hier de pleuris uitbreekt wil ik ook helemaal niet naar Canada (om maar ff wat te noemen)
Ik wil een veilig Nederland Ja
Lijkt mij voor andere mensen uit andere landen niet anders werken

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:12

Ik geloof niet dat Wilders daar iets over in zijn programma heeft staan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:14

Groen links wel dan?

En om even duidelijk te maken, ik stem niet op wilders, vind dat maar een engerd.
Maar die linkse partijen vind ik ook eng Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:15

Esperanza schreef:
Kun je nagaan Haha! wordt ik voor rechts versleten......

Lachen Maar ik verslijt niemand voor iets hoor Lachen

Ik wilde zeggen dat je niet te snel de omgekeerde conclusies moet trekken. (Maar eerlijk is eerlijk, dat geldt voor mij dus ook Knipoog Ik snap je bericht nu beter.)

Citaat:
Nee, maar het wordt als argument gebruikt om te laten zien dat het niet vol is.

Bevolkingskrimp dus niet vol?

Het geeft in elk geval wel wat nuance. Want er zijn nogal wat paniekzaaiers in de media die verregaande conclusies willen trekken over hoe ons land overspoeld wordt en steeds voller wordt, en dat blijkt iets genuanceerder te liggen Lachen
De mening van veel mensen is dan ook gebaseerd op dat wat ze een paar jaar geleden hebben gehoord. Dat hoeft niet altijd te kloppen met hoe het nu is. (Voorbeeldje: bepaalde wijken staan als 'slecht' bekend, terwijl men daar flink aan het werk is gegaan, en de overlast en criminaliteit terug zijn gebracht tot soms beneden het niveau van 'goede' wijken. Toch houdt zo'n wijk het slechte imago nog een tijd nadat de feitelijke problemen zijn opgelost)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:15

Nou, je het toch over Wilders hebt.....die pruik van hem Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:16

Waarom vindt iedereen toch alles eng? Ik kan best lachen om iemand als Wilders. Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:17

Ik zou erom kunnen lachen als niet zoveel mensen hem serieus zouden nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:18

Nou als ik hem in het donker tegen zou komen, zou ik van die pruik toch echt wel gillend weg rennen hoor Tong uitsteken Clown
Vind dat best eng Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:22

Ach, je moet het niet zo zwaar zien. Je bent het nooit 100% met iemand of een partij eens. Ook komen nooit alle ideen van de grond. Er is altijd nog oppositie. Naar een beetje oproering is altijd goed.

Soms moet de gevestigde orde een seintje hebben dat ze daar zitten om onze belangen te behartigen. Soms vergeten ze dat wel een beetje vind ik. Dus dan moeten we weer wat aan de kettingen rammelen... Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:30

Esperanza schreef:

In zekere zin wel, maar alleen virtuele barricades! Revoluties en barricades gaan gepaard met veel geweld en onrust - dat maakt het land niet veiliger. En de geschiedenis heeft geleerd dat het meestal ook niet echt oplevert wat men wil. (Veel doden, weinig verandering.)

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:32

Leuk om alle meningen te lezen Ik kan in veel gedachtes me verplaatsen. Links zou je mij niet zien stemmen omdat ik vind dat elk mens in alle vrijheid moet kunnen doen wat die wil doen. Op het moment dat aan die vrijheid wordt geknabbeld dan moet daar keihard op worden gereageerd. Links wil een regelende overheid die alles voor de mens bepaald. Tuurlijk is het verschikkelijk dat er mensen aan de kant staan maar dat los je niet op met mooie verhalen en geld geven in mijn ogen.

Millieu
Links heeft het altijd over het millieu maar door het frustreren door de talloze stichtingen die worden opgericht door uitgerancheerde linkse politici (je moet toch ergens je geld mee verdienen) willen ze geen wegen en willen auto's duurder maken. Stel je voor, je hebt een modaal inkomen en het wordt nog onbetaalbaarder dan nu dan kan je geen auto meer betalen en kan je met je paard niet meer naar wedstrijden rijden. Je moet toch op je werk komen dus je paard gaat eruit. Moeten we dan de natuur opgeven? Dat ook niet maar een goede infrastructuur is van essentieel belang voor millieu en economie. Innovatie kan ons redden we moeten mobiel blijven en toch schoner gaan verbruiken dat kan alleen door innovatie ik vind ook dat daar veel geld naar toe moet. De politiek zou zich keihard moeten maken voor die ontwikkelingen en niet met duurder duurder duurder.

allochtonen beleid
Ik woon in een dorp we hebben hier geloof ik een 10 tal gezinnen van allochtonen afkomst. Mijn vriendin komt uit de stad het is daar werkelijk vreselijk met onze allochtonen medemens. Niet allemaal er zijn een boel goede maar veel zijn aardig ontspoort en komen niet mee in deze samenleving. Je komt uit een noord afrikaans land en houd de gewoonte aan die daar gehanteerd worden, dat kan niet. Dit land is een mooi land maar het is ook een hard land waar je keihard moet vechten voor je brood. Als je mensen er niet van doordrongen maakt dat je echt wat moet doen dan glij je af naar de afgrond. Dan kom je in het criminelen cirquit terecht en dat is niet goed. Wie daar weer te zwak voor is, is voer voor de radicalen fundamentalisten en daar krijg je ook niks anders dan ellende van. De politiek zou dus keihard moeten optreden tegen deze mensen en manieren moeten vinden om ze mee te laten doen in de economie. Doe je dit niet dan creeer je zelf het probleem van rasisten en andere uitwassen.

Regelgeving
Regelgeving in dit land is niet normaal. Dat komt door de vele ambtenaren die wij hebben, Vergeet niet dat het meerendeel van de kosten van de staat opgaan aan de salarissen van overheidsfunctionarissen en niet aan het de ideeen. Bijvoorbeeld de vele milioenen die voor het onderwijs beschikbaar zijn gekomen zijn niet op de scholen terecht gekomen maar bij de regelgevende macht die voor deze omslag zoveel mensen moest betalen dat de daadwerkelijke stroom geld niet bij de leerling is gekomen. Ik zeg een gemiste kans. Het ministerie van onderwijs heeft verreweg de meeste ambtenaren van alle ministeries. Leraren worden helemaal gek van de veranderende regelgeving elke maand krijgen ze een boekwerk vol die ze moeten implementeren op scholen. Ze komen niet toe aan het werkelijke les geven en dat is triest. Ondernemers krijgen ook steeds meer regels Je moet je realiseren dat een ambtenaar alleen carriere maakt als die mensen onder zich krijgt. Dus creeer je eigen regelegeving en neem ambtenaren aan om de regels uit te voeren. Dus de structuur werkt niet meer zoals de sociaal democraten ze destijds hebben neergezet. PvdA standpunt is dan ook creeer een overheid die veel voor je doet dan creeer je banen en zijn die mensen niet werkeloos. Eigenlijk is het super verkeerd dat dit gebeurt want ons land verliest zijn concurrentie positie ten opzichte van het buitenland omdat alles veel tijd en dus geld kost om het te realiseren.

Zorg
Ouderen en zieken hebben recht op zorg en goede zorg daar hebben ze jaren voor gevochten en voor betaald. Maar we hebben het allemaal inzichtelijk willen maken en hebben gezegd dat wassen 4.20 minuten mag duren en hoppa naar de volgende. Dat werk kosten besparend zeggen ze dan. Mensen zijn geen robots en ieder mens moet je anders behandelen. Men wil ook allemaal manager worden tegenwoordig en dat kan niet. Ik vind stimuleer de handen aan het bed creeer innovatie teams in zorg instellingen en ziekenhuizen dat moeten mensen zijn die een bepaald gedeelte van de werktijd bezig zijn met het efficienter maken van zorg instellingen en niet door zogenaamde managers die de ideeen opdringen. Wij zijn gek geworden met al die managers een mooi voobeeld is dat Amsterdam bestuurd wordt door bijna 600 managers op 750.000 mensen ongeveer. New york wordt met zijn 18,7 millioen bewoners bestuurd door 85 managers. Volgens mij wordt er wat scheef getrokken hier. In ziekenhuizen is het niet anders de grootste stijging van personeel was onder management personeel in zorg instellingen veel geld gaat daar naar toe en dat is verkeerd het moet naar de patient en die wordt niet beter van managers en die krijgt ook geen verzorging van managers Dus managers vervangen door operational staff lijkt mij de oplossing. een manager kan meerdere operational staffs leiden en zorgen dat efficiente middelen snel doorgevoerd worden. Zo creeer je meer mensen aan het bed en op de vloer en minder geld verslindende managers.

Degene die dit hebben gelezen snappen dus dat het rechts wordt wat ik ga stemmen. Wie of wat? moeilijk in deze tijd. ik ben zelf een grote fan van Marco Pastors en Joost Eerdmans maar heb hun partij programma niet gelezen. Wilders vind ik ook goed maar soms komt die me zo radicaal over en dat siert hem niet. De VVD met Rutte vind ik niks al moet ik zeggen dat mijn stem strategisch op hun zou kunnen zijn. VVD en CDA hebben in grote lijnen gedaan wat ze gezegd hebben en ook wat er ging gebeuren. Ik vind dat te prijzen dat komt niet vaak voor. Balkenende komt dan niet zo goed over hij is wel betrouwbaar en dat vind ik van Bos niet. Marijnissen wil mensen niveleren en dat vind ik pure onzin want dat kan niet in een open wereld want dan vertrekt het vermogen gewoon naar een ander land en worden we een zeer arme staat waar nooit meer wat ontwikkeld wordt en glijden we af naar de afgrond. Zelfs de Russen en China zien dat zelf ook. GL met Halsema tja millieu prediken maar er niet over nadenken millieu is prima maar je moet het samen laten gaan en niet millieu voorrang verlenen op ontwikklingen. Partij voor de dieren. Klinkt leuk maar one issue partij die regelrecht doorslaat Hun mening is de juiste en niemand anders heeft gelijk. Er is ook geen ruimte voor discussie meer in die paritj (je mag zelfs geen kameel melken want dat is zielig) Tiemen is een radicaal en daar geloof ik niet in.

Beetje lang geworden sorry daarvoor maar politiek interesseerd me gewoon. Het zou meer mensen bezig moeten houden ik vind het leuk om te lezen dat er veel mensen het zich aantrekken. Wat je gaat stemmen maakt niet uit als je maar gaat stemmen. Hierboven heb ik geprobeerd mijn denken neer te zetten misschien dat iemand er wat aan heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:44

Senja_x schreef:
Leuk om alle meningen te lezen Ik kan in veel gedachtes me verplaatsen. Links zou je mij niet zien stemmen omdat ik vind dat elk mens in alle vrijheid moet kunnen doen wat die wil doen. Op het moment dat aan die vrijheid wordt geknabbeld dan moet daar keihard op worden gereageerd. Links wil een regelende overheid die alles voor de mens bepaald.

Ik weet niet of dat nog wel zo is. Het is opvallend dat het juist de linkse partijen zijn die tegen allerlei wetten en regels protesteren (bv de identificatieplicht en inbreuk op de privacy) zijn, waar dit wordt voorgesteld door rechts. Ik heb het idee dat de oude tegenstelling van links wil meer regels en rechts minder, niet meer opgaat.

Citaat:
Tuurlijk is het verschikkelijk dat er mensen aan de kant staan maar dat los je niet op met mooie verhalen en geld geven in mijn ogen.
Hoe zou je het wel oplossen? En omdat het buitenlanderprobleem al uitvoerig is besproken, is het misschien ook interessant om te kijken naar andere mensen die aan de kant staan (zieken, gehandicapten, ouderen)? Hoe zou jij willen dat dat opgelost wordt?

Citaat:
Stel je voor, je hebt een modaal inkomen en het wordt nog onbetaalbaarder dan nu dan kan je geen auto meer betalen en kan je met je paard niet meer naar wedstrijden rijden. Je moet toch op je werk komen dus je paard gaat eruit.

Voor het millieu is dat zonder twijfel beter. Maar je hebt wel het belangrijkste dilemma: in veel gevallen moet je kiezen tussen verschillende dingen, je kunt niet alles tegelijk hebben. Het is maar net waar je dan de prioriteiten legt, en dat is voor ieder mens verschillend.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:18

Bealy schreef:
Wilders zou dit eens moeten doorlezen (voor meer mensen niet verkeerd).

Waarom, wat heeft dit met Wilders te maken?
Bealy schreef:
Wat betreft ruimte; er staat ongeveer 5 miljoen m2 LEEGSTAANDE kantoorpanden. En nog héél even en de bevolking gaat dalen. Hmm... hoe gaan we dat oplossingen qua economie? Clown

Onroerend goed prijzen zullen dan moeten dalen, mensen krijgen weer mogelijkheden qua wonen betreft. Misschien wat personeelstekort, ach, liever dat dan werkeloosheid.
Arabesk schreef:

Wel interessant om te weten misschien:

Pim Fortuyn wilde lid worden van de CPN in het verleden, Communistische Partij Nederland, maar ze wilde hem niet hebben omdat hij te extreem was. Daarna is hij lid geworden van de linkse tak van de PvdA. Het is pas 'kortgeleden' dat hij zich aansloot bij LN.

Overigens jouw manier van praten is typisch een rechtse manier van stemmingmakerij Vork 'gevaren vooral uit de linkse hoek' Er komt net zoveel gevaar uit de linkse hoek als de rechtse hoor Clown

En wat betreft NL=vol, de bevolkingsgroei is aan het afnemen en na 2015 gaat het aantal AFnemen, zelfs als je de immigranten meetelt gaat de bevolking dalen.

Toen Pim Fortuyn rechts was, werd tegen hem veel stemming gemaakt door linkse mensen. Maar dat mocht neit gezegd worden. MAar zeg ik dat IK onder vuur word genomen omdat ik rechts stem door linkse mensen, doe IK aan stemmingmakerij. Jaja...
lies schreef:
[
Dat heeft niets met krom denken te maken, maar met cultuur.
In die maatschappij is het gebruikelijk dat de ouders van de zonen bij de zoon en schoondochter in huis gaan wonen als zij te oud zijn om voor zichzelf te zorgen. Heb je dus een dochter, betekent dat simpelweg geen oudedagvoorziening voor jou.
Ik vind het eerder bekrompen van jou om zo snel te oordelen.

Kun je nou wel zeggen maar met de huidige gedachtengang zijn chinese vrouwen bepaald niet geholpen! Misschien toch maar beter aanpassen i.p.v. accepteren omdat je anders bekrompen bent?

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:28

[/quote]Ik weet niet of dat nog wel zo is. Het is opvallend dat het juist de linkse partijen zijn die tegen allerlei wetten en regels protesteren (bv de identificatieplicht en inbreuk op de privacy) zijn, waar dit wordt voorgesteld door rechts. Ik heb het idee dat de oude tegenstelling van links wil meer regels en rechts minder, niet meer opgaat.[/quote]

Oke ik geloof dat je vergeten bent dat Melkerd banen weer genoemd worden inhet partijprogramma van Bos en dat Halsema wetgeving wil doorvoeren die de overheid meer controle geeft over burgers op het gebied van uitkeringen. GL wil controlerende functies en geen privatisering. Dat kost arbeidskracht. Ze noemen het niet zo maar denk na wat een partij zegt en kijk wat het aan banen opleverd. Sp wil ook veel gesubsidieerde werkplaatsen en een sterk controlerende taak van de overheid dat vergt ook meer capaciteit. Elke regel kost geld en mankracht zo moet je het zien. Uitvoering en controle zijn overheidsbanen. Dit kost enorm veel geld. De overheid is in deze regeer periode juist afgenomen de doelstelling was om 25% van de regelgeving af te schaffen en ze zijn door hevige tegenstand gekomen tot ik geloof 18% dat heeft dus een positieve inpuls gegeven aan de regeringsbegroting. Vier jaar puinruimen van paars heeft de staatskas weer gevuld waar die tot op de bodem toe leeg was gegeten door paars en niet anders.

[/quote]Hoe zou je het wel oplossen? En omdat het buitenlanderprobleem al uitvoerig is besproken, is het misschien ook interessant om te kijken naar andere mensen die aan de kant staan (zieken, gehandicapten, ouderen)? Hoe zou jij willen dat dat opgelost wordt?[/quote]

Ik geef hier toch antwoord op in het stuk over zorg. minder managers meer operational staff

[/quote] Voor het millieu is dat zonder twijfel beter. Maar je hebt wel het belangrijkste dilemma: in veel gevallen moet je kiezen tussen verschillende dingen, je kunt niet alles tegelijk hebben. Het is maar net waar je dan de prioriteiten legt, en dat is voor ieder men[/quote]s verschillend.[/quote]

Ik geloof niet in duurder maken van benzine en millieu dingen. Maak je energie duurder dan worden ook alle producten duurder. Maar ook onze concurrentie positie gaat eraan en wij krijgen geen geld binnen. Dit resulteerd weer in hogere werkeloosheid en minder staatsinkomsten en hogere uitgaven. Dit resulteerd weer in geen geld meer voor innovatie of het aanschaffen daarvan. Ook scholen en andere faciliteiten komen daardoor onder druk te staan zoals uitkeringen aan ouderen en zieken. Dit heeft dus grote gevolgen zonder geld geen millieu. Uit onderzoeken blijkt ook dat rijke landen veel millieu vriendelijker zijn dan arme landen dus vind ik dat wij een ecomonische macht moeten zijn en daar ook voorrang aan moeten geven. Innovatie leverd meerdere grote voordelen op. Je maakt het millieu schoner en zorgt voor meer banen en goede innovaties kunnen we ook verkopen en dat leverd ook weer geld en aanzien in de wereld op. Kyoto is een leugen dat hebben ongeveer 100 wetenschappers bewezen door het hockeystick model te analiseren. Het kost miljarden en leverd niks op. Ik zou dat geld liever steken in het onwikkelen van schonere technieken en processen. Schonere brandstoffen zodat de mobiliteit gewaarborgt blijft. Wegen moeten gewoon verbreed worden De meeste grote wegen zijn aangelegd tijdens de tweede wereld oorlog en nooit verbreed terwijl er veel meer auto's zijn. Zorg dat dit goed is voor efficient vervoer van goederen en passagiers. We hebben nu eenmaal auto's en daar zouden we het mee moeten doen maar laten we het dan zo millieu vriendelijk doen en betaalbaar dan komen we verder.

Ik kan honderden voorbeelden noemen er valt veel te verbeteren en de perfecte oplossing heb ik ook niet. Ik wil dit land leefbaar houden en zeker geen overheid die mij op de vingers kijkt en dwangsommen geld oplegt. Wij betalen al meer dan genoeg aan obscure stichtingen en clubjes die door de overheid worden opgericht. Dat wil ik niet Ik ben voor een zeer kleine overheid met minimale regeling van mijn leven, daarom ben ik ook een libertarian.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:33

Esperanza schreef:
Of is dit weer een reden om alles weer binnen te halen? Echte vluchtelingen prima....maar het is beter om ze daar te helpen.

Net als die onzin van Israel. Nu moeten we doneren omdat Israel daar aan het oorlo gvoeren is? Gestoord

Nee niet alles weer binnenhalen, ben ik met je eens. Dat geeft alleen maar weer ellende.

En Israel... *zucht* tsja ze hadden de joden daar nooit moeten 'dumpen'.

Ik ben niet links en niet rechts.

Van links vind ik dat ze te 'pamperend' zijn, iedereen is 'sielughhh' en krijgt een uitkering. Van van Aartsten, VVD, vond ik het heel goed dat hij riep 'een werkende vrouw is OOK een goede moeder' en notabene van rechts kwam het voorstel om kinderopvang voor IEDEREEN gratis te maken. Begint links weer te stuiteren dat de hogere inkomens daar teveel van profiteren Gestoord, dan denk ik bij mezelf 'jullie zijn toch voor gelijkheid voor iedereen?'.

Jammer van rechts is weer dat ze voornamelijk gunstige beslissingen nemen voor het groot-kapitaal Zij zijn groot en ik is klein! en door hun maatregelen mensen die het echt nodig hebben soms buiten de boot vallen en mensen echt arm worden.

Een paars kabinet vind ik nog steeds de mooiste oplossing. Graag Balkenende eruit, Wouter bos for president is ook niks , jammer dat Cohen geen MP wil worden.. maar ja.

Toen mijn afdeling betrokken was bij het 2ekamer besluit over de normen voor afval stoffen riep elke partij 'wat gaat het kosten voor het bedrijfsleven??'. Alleen ergens in een bijzinnetje werd 'milieubescherming' genoemd. Toen overwoog ik wel even om GroenLinks te gaan stemmen, die denken als enige nog een beetje aan het milieu. Alleen vind ik het zo'n vreselijke ZEUR-partij en om die reden ben ik al jaaaren geleden overgestapt op de SP.

D'66 had wel goeie ideeen, maar die neuzelden teveel over het onderwijs en de mensen erachter hadden weinig charisma. Na Van Mierlo is er niet echt meer een sterk figuur in hun midden geweest.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:40

Cohen? Die probleemjongeren wil helpen met dure snoepreisjes en clubhuizen als ze niet in het gareel lopen? AUB niet zeg!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:45

Desiree schreef:
Cohen? Die probleemjongeren wil helpen met dure snoepreisjes en clubhuizen als ze niet in het gareel lopen? AUB niet zeg!

'In het gareel lopen'
Zolang mensen zich maar aan de wet houden is 'in het gareel lopen' niet nodig.

Ik denk dat meneer Cohen beter de situatie in Amsterdam kan beoordelen dan jij vanuit het oosten van het land hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:51

Senja_x schreef:
Oke ik geloof dat je vergeten bent dat Melkerd banen weer genoemd worden inhet partijprogramma van Bos en dat Halsema wetgeving wil doorvoeren die de overheid meer controle geeft over burgers op het gebied van uitkeringen.

Ik heb niet gezegd dat links helemaal nergens meer regels voor wil. Alleen het speelt op verschillende gebieden. Links wil (vaak) meer regels rondom de sociale wetgeving en millieunormen. Rechts stelt meer regels voor op het gebied van controle, bij de grens, op privacygevoelige zaken, etc. En volgens mij willen ook de meer rechtse partijen meer controle over burgers op het gebied van uitkeringen.
Ook het sneller / harder straffen is een voorbeeld van meer regels en meer ambtenaren.

Kortom: beide kanten hebben zo hun punten, op sommige gebieden willen ze meer vrijheid, op andere gebieden minder.

(Interessant trouwens, in het Stadsblad van Utrecht stond dat de VVD een verzoekschrift had ondertekend aan minister Dekker om kraken toch te gedogen!! Haha! )

Citaat:
GL wil controlerende functies en geen privatisering. Dat kost arbeidskracht. Ze noemen het niet zo maar denk na wat een partij zegt en kijk wat het aan banen opleverd.

Het privatiseringsdilemma is interessant. Want dat gaat 2 kanten op. Werkgelegenheid is meestal goed voor het land, goed voor de mensen. Maar een efficientere taakvervulling is dat vaak ook. Dat is weer iets waarbij je niet altijd alles kunt hebben, daar moet je keuzes in maken. Maar die keuzes zijn niet zonder meer goed of fout. Bovendien vereist privatisering OOK een hoop regels, omdat er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden. Je wilt niet dat een electriciteitsbedrijf wegens wanbeleid geen stroom meer kan leveren (Enron, anyone?) of dat een gebied zonder ziekenhuis zit omdat men het niet genoeg vindt opleveren. Kortom: ook dan moeten er afspraken gemaakt worden, gecontroleerd en nageleefd.

Politiek is iets met veel lastige dilemma's, en bijna alles heeft niet alleen voordelen maar ook nadelen.

Citaat:
Ik geef hier toch antwoord op in het stuk over zorg. minder managers meer operational staff

Is dat de hele oplossing? Hoe biedt je bv gehandicapten de kansen om toch aan het werk deel te nemen, terwijl het zeker is dat ze nooit precies zo productief zijn als een jonge, gezonde, mannelijke werknemer zonder gezin?

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:01

denk wilders, of cu.. maar ga me ook nog even verdiepen in de
sp want die hoor ik hier ook veel vallen..