STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:22

stoltur schreef:
Lielle schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen over de handicap en het vrijwilligerswerk niet erg relevant. TS kiest er zelf voor om geen betaald werk te doen, dat lijkt me haar volste recht.

maar ze gaf aan dat ze niet kon werken.

Nou en? Ze is er toch niet toe verplicht?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:22

Lielle schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen over de handicap en het vrijwilligerswerk niet erg relevant. TS kiest er zelf voor om geen betaald werk te doen, dat lijkt me haar volste recht.

het is wel relevant..
zo niet

dan is het hele topic niet relevant..

ze opend het om haar inkomen en haar rondkomen..
daar komt bij dat ze trots is dat ze niet werkt... NAAR EIGEN ZEGGEN..
zonder dat we verder hadden gevraagt naar waarom ze niet werkte

dan mogen wij zo vrij zijn om daar vragen over te stellen, daar vist ze immers na anders meld ze dat niet..

tochh?? Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:23

ja das waar, daar geef ik je gelijk in mod, vrijwilligerswerk is een eigen keus en wel of niet werken ook, DAT zie ik niet als afhankelijk maken van je partner....

wel is het denk ik voor jezelf leuker om te werken dan de hele dag het huishouden te doen...

en idd ze zegt dat ze niet kan werken wat doe je dan bij de dierenambulance....
bokken??
zeg dan niet dat je niet kan werken maar dat je vrijwilligerswerk doet om wat voor eigen reden dan ook

Achterom

Ik denk niet dat je nou een heel zware handicap hebt, anders had je namelijk wel een uitkering daarvoor gekregen, zeker gezien alle activiteiten die je onderneemt.
Bij mij op het werk werken ook een aantal mensen met een handicap. Werken ja.
En die doen wat in hun vermogens ligt. Zelf werk ik helaas maar 16 uur per week op dit moment, wordt nog wel meer, ik ben net afgestudeerd.
Wij komen ook rond van niet te veel geld, maar we hebben dan ook geen koophuis maar een goedkope huurflat. De marktwaarde van die flat ligt beneden een ton.
Op dit moment kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat jullie boven je stand leven met een duur huis, 3 paarden maar te beroerd zijn om te werken...

eeyore

Ik mis ook nog kosten als OZB, waterschap en afvalstoffenheffing.. die zullen ze toch ook moeten betalen...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:24

LiNdA1986 schreef:
die heeft van die stoma's en daardoor kan ze zogenaamd niet werken

Helemaal off-topic: Het feit dat je "iets" hebt, daardoor wordt je kans op de arbeidsmarkt al vele malen kleiner.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:25

ja en dan nog iets, ergens in dit topic stond iets over een duur pikeurjasje??
begreep ik goed dat ze wel een duur pikeur jasje koopt voor zichzelf of was datniet zo?????

Debsey

eeyore schreef:
Ik mis ook nog kosten als OZB, waterschap en afvalstoffenheffing.. die zullen ze toch ook moeten betalen...

dat zou je wel denken..

ik denk dat mevrouw in kwestie zelf niet duidelijk weet waar ze aan moet betalen..
ziekenfonds.. uitvaard.. OZB waterschap. afvalstoffenheffingen enz enz staan allemaal niet op der lijst...

stoltur

[quote="Lielle"]
[quote="stoltur"]
[quote="Lielle"]

maar ze gaf aan dat ze niet kon werken.

Nou en? Ze is er toch niet toe verplicht?

nee, maar ze doet wel vrijwilligers werk en ze geeft les, dan zegt ze toch tegenstrijdige dingen??
Vrij i het begin bij het lijstje met uitgaven zegt ze letterlijk dat werken niet gaat door haar handicap. Welke handicap????

hyppolyte

haar schoonouders betalen niet alles, maar ze hebben daar wel een lening lopen, en ik denk dat zeker de helft van alle nederlanders een lening bij de familie heeft lopen (hier heb ik geen statistieken van, het is slechts een vermoeden...).

en ik had het ook niet over de hoeveelheid paarden, maar over de opmerking dat mensen tegenwoordig toch niet meer rond kunnen komen van zo'n loontje. het merendeel MOET namelijk rond komen van zo'n loontje (of minder, denk AOW/Uitkering)

wat die SA betreft, en of ze de waarheid verteld dat kan ik zo niet beoordelen, maar ik weet wel dat als je zuinig aan doet best wel rond kan komen van een niet al te hoog loon

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:26

Lielle schreef:

Als ze niet werkt omdat ze er voor gekozen heeft maakt het natuurlijk niet uit.
Als ze niet werkt vanwege een handicap en daar verder niets voor krijgt ook niet.

Maar als ze een uitkering krijgt omdat ze AO is, maar daarnaast wel werkt als instructrice, dan maakt het natuurlijk wel uit.

Aangezien ze zelf wat dingen neerzet, maar niet volledig, krijg je al snel dat mensen zelf gaan bedenken hoe het in elkaar zit. Als TS het zelf niet relevant had gevonden, had ze het ook niet neergezet.

Achterom

opala schreef:
LiNdA1986 schreef:
die heeft van die stoma's en daardoor kan ze zogenaamd niet werken

Helemaal off-topic: Het feit dat je "iets" hebt, daardoor wordt je kans op de arbeidsmarkt al vele malen kleiner.

Klopt.
Bij ons werkt een blinde vrouw, afgestudeerd psychologe die zich het ongans heeft gesolliciteerd. Terwijl ze met de juiste aanpassingen prima haar werk kan doen. Die aanpassingen hoeven niet betaald te worden door de werkgever

Ludora

Ik zou ook graag meer info hebben over hoe je dit allemaal kan doen. Ik mis namelijk ook behoorlijk wat in je rijtje....

Als je een inkomen hebt van maar 1200 euro en een schuld hebt van 2000 (visa) en 5600 (schoonouders) en de hypotheek van 100.000 vindt ik dit best veel op zo'n klein inkomen.

Wij hebben meer schuld voor de hypotheek, hebben 2 auto's (om te kunnen werken) 1 paard, en met onze salarissen komen we net uit. Dan doen we niets geks, daarom werken we er allebei in het weekend nog eens 14 uur, totaal 28 uur bij !!!! Pas dán hebben we centjes voor extra's. En wij verdienen beide niet slecht en hebben op de hypotheek na geen schulden !!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:27

eerlijk gezegd denk ik niet dat de ts nog komt antwoorden...

jullie wel??

Myfairytale

Ik heb het hele topic ook maar eens doorgelezen. Het komt een beetje ongeloofwaardig over, maar het kan ook best keiharde realiteit zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar sommige dingen die op het lijstje missen, maar tips van de TS zijn altijd welkom! Knipoog

Al ben ik het gelukkig niet nodig, maar nog wat meer overhouden kan ook geen kwaad. Knipoog

Lielle

Wat ik in die opmerkingen nl proef is dat ze zich moet schamen dat ze niet werkt, en dat lijkt me nergens voor nodig. Dat ze er trots op is dat ze niet werkt, is ook haar volste recht en het lijkt me niet nodig om iemand daarop aan te vallen.

Mochten jullie dat niet zo bedoelen, dan stel ik voor toch iets beter te kijken naar de formuleringen. Er wordt nu nl niet gevraagd, maar geconcludeerd.

/add
uit de inmiddels geplaatste reacties blijkt dat mijn eerste alinea dus wel terecht is.

Werken is geen verplichting, maar een keuze Ja Zeker aangezien TS - voor zover bekend - niet aanmerking komt voor een uitkering.

Debsey

jawel!!

per pm neem ik aan...
maar goed . we zullen zien..

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:28

Overigens vindt ik het raar dat je als nieuwe bokker (er vanuitgaande dat het geen SA is) om je hele financele plaatje op het Wereld Wijde Web te publiceren !!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:29

hyppolyte schreef:
Van het bedrag wat zij noemt kan dat simpelweg NIET

dat kan dus wel, mits je een aantal dingen niet doet die anderen wel doen.

Citaat:
Op zo'n jonge leeftijd lijkt het mij meer dan normaal dat je gewoon een woning huurt. Hmmja, ieder zijn mening en zijn ding

Als je had opgelet had je kunnen zien dat ik voor mijn 30e levensjaar geen huurwoning toegewezen zou krijgen...dus blijven er weinig andere opties over, niet iedereen is in de gelegenheid om tot hun 28e bij hun ouders te blijven wonen, bovendien vind ik dat belachelijk, op een gegeven moment moet je toch voor jezelf gaan zorgen. Bovendien is huren ook nog eens duurder dan kopen tegenwoordig.

Dit is echt onzin. Zelfs in Amsterdam krijg je voor je 30e een woning toegewezen (mits je vanaf je 18e staat ingeschreven). Particulier huren is ook een optie. Heb je enig idee hoeveel jaar je kunt huren voor de prijs van een koopwoning? Lachen

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:30

Natuurlijk is werk een keuze en ze hoeft ook niet.... maar ze zegt gelijk dat ze niet KAN werken, dat is in mijn ogen een behoorlijk verschil. Ze is nog jong en als het een hele ernstige handicap zou zijn kreeg ze een Wahjongg uitkering.

Anoli

misschien kent ze geen schaamte??? om gelijk alles op internet te gooien

Ludora

Lielle schreef:
Wat ik in die opmerkingen nl proef is dat ze zich moet schamen dat ze niet werkt, en dat lijkt me nergens voor nodig. Dat ze er trots op is dat ze niet werkt, is ook haar volste recht en het lijkt me niet nodig om iemand daarop aan te vallen.

Mochten jullie dat niet zo bedoelen, dan stel ik voor toch iets beter te kijken naar de formuleringen. Er wordt nu nl niet gevraagd, maar geconcludeerd.

/add
uit de inmiddels geplaatste reacties blijkt dat mijn eerste alinea dus wel terecht is.

Werken is geen verplichting, maar een keuze Ja Zeker aangezien TS - voor zover bekend - niet aanmerking komt voor een uitkering.

Als ik een keuze had zou ik ook niet werken !!!!! Ik ben veel liever thuis, in mijn huisje bezig, met mijn paardje bezig, maar als ik geen werk heb zou ik het huis en mijn paard niet eens hebben !!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:31

Ik vraag me alleen af of ze echt geen uitkering heeft. Naar mijn idee is er namelijk geen Nederlander die geen geld aanneemt van de staat als ze er recht op hebben.

Haar verhaal is dus niet helemaal compleet. Als ze die volledig zou maken, krijg je denk ik hele andere reacties.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:32

eeyore schreef:
Natuurlijk is werk een keuze en ze hoeft ook niet.... maar ze zegt gelijk dat ze niet KAN werken, dat is in mijn ogen een behoorlijk verschil. Ze is nog jong en als het een hele ernstige handicap zou zijn kreeg ze een Wahjongg uitkering.

en dan nog. Als TS van mening is dat ze niet kan werken, heeft ze het recht dat niet te doen. Over die uitkering is geen infdo beschikbaar, en speculeren daarover lijkt me ook niet nodig.

Ludora, absoluut Ja

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:32

Maar er is toch ook meerdere malen wel wat gevraagd, maar tot dusver antwoordde ze nog niet (om wat voor een reden dan ook). Dan gaat het vaak snel, het is op zich best logisch dat mensen dan dingen gaan concluderen toch? Bloos