Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
samantha5 schreef:Ik denk wel dat je in staat ben om als 16 jarige een kind op te voeden. Tuurlijk met hulp van buitenaf.
Ddees schreef:Ja, is een kinderdagverblijf niet ook hulp van buitenaf? Dit wordt gewoon gerespecteerd. Weet je wat ik veel erger vind? Dat er ouders zijn die hun kinderen 5 dagen per week "dumpen" op een kinderdagverblijf!!!
Dit zijn doorgaans oudere ouders die hun carriëre niet willen opgeven maar toch ook wel een kind erbij nemen. En ik bedoel echt ERBIJ nemen, want als je je kind 5 dagen naar een dagopvang brengt heb je niet bewust gekozen voor kinderen.
Ik vind 16 ook erg jong, maar ik ben het er mee eens dat als het je gebeurd je moet roeien met de riemen die je hebt. En daarbij mag je alleen maar blij zijn dat de ouders van het meisje er bij helpen. Is het voor het kind dan beter als het bij jeugdzorg terecht komt!!!
thaollat schreef:Ddees schreef:Ja, is een kinderdagverblijf niet ook hulp van buitenaf? Dit wordt gewoon gerespecteerd. Weet je wat ik veel erger vind? Dat er ouders zijn die hun kinderen 5 dagen per week "dumpen" op een kinderdagverblijf!!!
Dit zijn doorgaans oudere ouders die hun carriëre niet willen opgeven maar toch ook wel een kind erbij nemen. En ik bedoel echt ERBIJ nemen, want als je je kind 5 dagen naar een dagopvang brengt heb je niet bewust gekozen voor kinderen.
Ik vind 16 ook erg jong, maar ik ben het er mee eens dat als het je gebeurd je moet roeien met de riemen die je hebt. En daarbij mag je alleen maar blij zijn dat de ouders van het meisje er bij helpen. Is het voor het kind dan beter als het bij jeugdzorg terecht komt!!!
Wie weet hebben die mensen het geld hard nodig om te kunnen leven en om hun kinderen een goede toekomst te kunnen geven o.a. nette kleren goede opleiding.. etc.. etc..
K snap ook wel dat 5 dagen veel is. maar als ik een kind zou krijgen op het moment dan zou ik ook niet zomaar kunnen stoppen met werken.
Wat denk je hoeveel alles tegenwoordig wel niet kost???
Ddees schreef:Ik vind het nog steeds onzin dat jonge moeders minder ontwikkeld zouden zijn. Ook met kinderen kun je je verder ontwikkelen!! Als je kinderen krijgt stopt je leven toch niet, je kan nog steeds leren, werken, reizen, een hobby hebben. Alleen staat dat alles niet meer op de eerste plaats.
Ddees schreef:Ik zeg toch ook niet dat je een kind nodig hebt om je verder te ontwikkelen, maar dat je je met een kind ook verder kunt ontwikkelen. Als je de rest van dit topic had gelezen had je ook geweten dat ik rond de 16 jaar ook te jong vind om kinderen te krijgen. ik had het hier over jonge moeders, zoals ik zelf, die twintigers zijn.
Ylana schreef:Wel lezen BeLoVed.
Er staat dat je je mét kind óók nog verder kan ontwikkelen. Wanneer je moeder wordt staat je leven niet plotsklaps stil hoor...
AikePeer schreef:En dan nog iets..
Iemand van 16 zou dan misschien niet in staat zijn een kind op te voeden, maar is iemand van 16 dan wel in staat om bijv. de dood van een ouder te verwerken?
Om maar aan te geven dat er wel meer dingen zijn waar een jong iemand misschien niet mee om kan gaan, maar er toch het beste van moet maken.