automutilatie/snijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: automutilatie/snijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:00

haffie_gek schreef:
hey allemaal. zal even vertellen hoe het nu gaat. met mn ouders praat ik er eigelijk niet over, heb een doorverwijzing voor een psych maar durf niet. heb het wel volgehouden om 3dagen niet te snijden (das voormij heel lang). maar toen.. ruzie met een vriendin en ik kon het gewoon iet laten. nu voel ik me weer schuldig erover en wordt het snijden daardoor weer erger. me ouders kijken af en toe naar mn polsen maar dus niet naar mn benen dus heel makkelijk ik snij nu alleen nog maar in mn benen en buik. voel nu nog meer als eerst dat ik tegen ze lieg en hun vertrouwn beschaam. het is zelfs zo erg dat ik nieuwe mesjes heb gekocht zodat mijn ouders ze uit de bestek la niet missen (en mn moeder had al mijn eigen mesjes ingenomen). ook heb ik pas een mesje op mn werk mee genomen. dus echt zit nu er weer helemaal onder. het is zo vreselijk moeilijk en zwaar. maar als ik nou gebeld heb naar de psych en ik heb hulp zal het wel beter gaan. maar ik heb nu het gevoel dat ik alles bij elkaar lieg tegen mn ouders Verdrietig het is hier niet leuk vreslijk poedersuiker zelfs!!!

Hey meissie....wat is dit nou?
Wees toch open naar je ouders. Je hoeft toch nergens bang voor te zijn. Vertel het je ouders als je weer de neiging hebt, dan kunnen jullie samen de drang misschien overwinnen. Sluit ze nu niet nog een keer buiten......dat zou je eigenlijk moeten weten nu. Maar ik begrijp ook wel dat de knop niet in één keer om kan. Waarschijnlijk schaam je je misschien ook wel dat het nu ondanks dat alles verteld is, weer gebeurt. maar je hoeft je daar niet voor te schamen... Je ouders staan aan jouw kant. Zij zijn niet de vijand of zo.
Vertel ze ook maar dat je het moeilijk vindt om de psych te bellen. Misschien kunnen jullie het samen doen.... Meid...je bent al zo ver. Raap jezelf bij elkaar...je bent dapper zat...dat heb je bewezen. Recht je rug...en ga het gevecht aan met je probleem....JIJ zult dat gevecht winnen....afgesproken?!?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:17

ik sluit me helemaal aan bij polly2! kop op je kan het! vertel je ouders dat je het moeilijk vind en probeer het ze te vertellen als je de drang krijgt om jezelf te snijden!
je kan het !!!!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:11

mijn ouders gaan vanacht op vakantie, dat betekend dat ik 2,5week alleen thuis ben. en ben doods bang voor mezelf. in een btje depressieve bui en ik weet at niemand thuis komt... moet ik dit nou tegen ze zeggen zodat ze hun vaakntie afzeggen wat mij heel egoistische lijkt. of maar hopen dat het goed gaat?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:19

Kun je niet die 2,5 week bij familie logeren ofzo? of weten alleen je ouders het?

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:26

ja die zijn de enige.. enfamilie woont allemaal ver weg. en mn paardje staat hier. maar wil eigelijk ook niet dat mn ouders zich zorgen gaan maken ofzo.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 18:20

nou ze zijn op vakantie hoor ben alleen thuis...

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:11

Ik heb precies hetzelfde gehad als jou, Dit is ook de eerste keer dat ik er in het openbaar wat over zeg
Ik ben er wel mee gestopt, Ik heb me de gedachten ingeprent dat ik er een hele hoop mensen pijn mee doe als ik ermee door zou gaan en dat heeft geholpen
Heb ook littekens en verbergen is erg lastig
Je kan me altijd een pb sturen als je wilt, ik weet natuurlijk niet of ik je kan helpen maar het is maar dat je het weet Lachen

in ieder geval, sterkte ermee

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:19

Je zegt dat je weet dat niemand thuis komt... Misschien vaak vriendinnen uitnodigen? Je weet natuurlijk ook dat je heel bokt hebt waar je de hele avond doorheen kan kijken. Probeer jezelf bezig te houden. Schrijf veel verhaaltjes op bokt lekker zorgen dat je veel doet en aan het eind van de dag moe zijn en hoppa in bed. Het is geen oplossing maar misschien wel een tip om deze 2,5 weken door te komen. (wel zorgen dat je niet zoveel doet dat je thuis helemaal instort natuurlijk)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:27

idd ga lekker bezig zijn tutten met je paardje, spreek af met vriendinnen, post op bokt

blijf lekker bezig, of als je msn hebt daar lekker babbelen!
(mag me best toevoegen, ben heel vaak online)

Sannuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:46

Mijn vriendin heeft het ook... ze 'haat' zichzelf en word gepest...ze word boos opzich zelf en wil haar zelf sraffen voor alle foute dingen die ze heeft en doet.
Ze is naar een anoniem psygiater gagaan en die helpt haar over haar leven te praten.
Misschien is dat ook een idee voor jou...je kan het vragen door de kindertelefoon of je kijkt ff op internet.

ik hoop dat je hier wat aan hebt! Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:58

Ik zou het je ouders wel vertellen, die vergeven het zich nooit als er in die weken van de vakantie iets met je gebeurd omdat ze er niet van af wisten en je dus ook niet konden helpen Ach gut

En over het praten met een psycholoog, doen.
Moeilijk is het zeker, vooral de eerste stap.
Je zult zien dat het daarna beter wordt Ach gut
Misschien helpt het vooruitzicht je, als je nu hulp zoekt en je confrontatie aangaat, zul je over een tijdje hieraan terug denken en je bedenken hoe dapper je was dat je die stap toch hebt gezet, hoe moeilijk ook. Dan kun je eindelijk weer vrij zijn in je hoofd Knipoog

Interrupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 01:37

haffie_gek schreef:
nou ze zijn op vakantie hoor ben alleen thuis...

Misschien kun je zo vaak mogelijk wat afspreken met vriendinnen? Zoveel mogelijk bezig zijn en afleiding zoeken... Vertel, als je dat wilt, hier (eventueel dagelijks, zolang je ouders weg zijn) wat je bezighoudt en hoe je je voelt enzo. Ik denk dat het wel een beetje helpt is als je in ieder geval van je afschrijft...

Sterkte!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:38

Ga je nog wat doen?
Hoe laat was je wakker en hoe laat wil je ongeveer naar bed vanavond?
Wat ga je eten?
Waar zijn je ouders eigenlijk naar toe op vakantie?
Waarom ging je niet mee?
Hoe voel je je vandaag?
Waar denk je veel aan?

Sigaar

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 11:48

Natasja91 schreef:
Ga je nog wat doen?
moet werken vandaag
Hoe laat was je wakker en hoe laat wil je ongeveer naar bed vanavond?
2uur sliep ik
Wat ga je eten?
eet op mn werk
Waar zijn je ouders eigenlijk naar toe op vakantie?
frankrijjk
Waarom ging je niet mee?
paard
Hoe voel je je vandaag?
slecht... was net even bij mn paard alleen even appeltje in de wei gegeven. ze bleef bij het hek staan te hinneke toen ik weg ging. ze wou zo graag mee de wei uit met me. dus nu voelik me schuldig. maar heb thuis ook nog een hond zitten en als ik moet werken zit tie al de heletijd alleen dus als ik vrij ben wil ik ook een beetje bij hem zijn. veder mis me ouders heel erg, en voel me vreselijk eenzaam.
Waar denk je veel aan?
tja...

Sigaar

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:43

waar werk je dan?

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 23:20

werk in de verstndelijk gehandicapten zorg op een woon groep.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:02

o lache ik ook! mag ik vragen waar?
ik werk zelf op de willem van der bergh in noordwijk

nog gewerkt vandaag?

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:22

ja ben net klaar. werk op de merwebolder in sliedrecht. is zo'n ouderwets grote instelling.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:55

ja is de willem ook, maar ze zijn nu haast alle bewoners in woonwijken aan het plaatsen wat voor nogal wat problemen zorgt.

hoe gaat t verder met je? red je t een beetje?

als je wil mag je me best toevoegen op msn

gr en sterkte

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:29

heb ik gedaan Knipoog het toevoegen dan.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:08

Veel succes ermee meid Lachen Gewoon inderdaad je aandacht ergens anders op richten, geef jezelf geen aanleiding om er aan te denken, dan gebeurt het niet.

Ik heb vandaag voor het eerst in een overvol zwembad gezwommen, terwijl ik heel erg veel littekens heb, zoals ik hier al eerder gezegd heb. Ik ben er nu achter gekomen dat ik er zelf meer mee zit dan andere mensen. In het water is het helemaal niet erg, en aan de kant loop ik gewoon met een handdoek om. Ik voelde me wel onzeker, maar nu heb ik er een goed gevoel over Lachen In dit topic hebben ook veel mensen me geholpen, waar ik ze heel dankbaar voor ben!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:59

@denim: ow echt super knap van je! echt heel goed. wou dat ik zoveel lef heb. al wel korte mouwen aangehad vond het al heel knap. maar loop nu toch alweer in lange mouwen (ging gister even niet goed..) baal er heel erg van en zweet me kapot. maar meid echt super van je!!!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:33

hoi allemaal heb al een tijdje niks meer gezecht hier. maar het gaat nu weer heel slecht hier. had mezelf al bijna 2weken niet meer pijn gedaan was helemaal blij, maar gisteravond.... alles ligt weer open en doet pijn. waarom omdat ik dacht dat ik een stomme opmerking gemaakt had, en dacht dat mensen me nu wel heel dom zouden vinden. o ik voel me nu zo poedersuiker.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:16

ach meisje toch... heel knap van je dat je al twee weken gestopt bent! Echt super! Ga zo door. En gisteravond vergeten we dan gewoon he? Zet m op en probeer er nog twee weken aan te plakken. Je kunt het! Ik duim voor je... Ach gut

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:51

haffie_gek schreef:
hoi allemaal heb al een tijdje niks meer gezecht hier. maar het gaat nu weer heel slecht hier. had mezelf al bijna 2weken niet meer pijn gedaan was helemaal blij, maar gisteravond.... alles ligt weer open en doet pijn. waarom omdat ik dacht dat ik een stomme opmerking gemaakt had, en dacht dat mensen me nu wel heel dom zouden vinden. o ik voel me nu zo poedersuiker.

Hulp inschakelen!!