Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:28

Jess_Garr schreef:
Comdoom is als een pleister tegen het bloeden je geeft een kind ook geen stanley mesje en daarna pleisters omdat je weet dat als je dat kind een stanley mes geeft er een grote kans is dat het zich gaat verwonden banketstaaf om dan ook pleisters te geven aan het kind. zo ook condooms je weet dat seks buiten het huwelijk niet mag en ook niet normaal is. Waarom dan condooms? dus de kerk heeft gelijk. Via bloedtransfusie aids krijgen is kans 1 op 1 miljard dus niets...

1 op 1 miljard, ben je wel goed bij je hoofd? Er lopen op dit moment (voor jouw informatie) ongeveer 6 miljard mensen rond op deze aarde. Jij beweert dat daar maar 6 het hiv virus hebben gekregen via een transfusie? Je hebt wel lef zeg!

Condooms en pleisters kun je niet vergelijken. Trouwens (weer een feitje) in de bijbel staat niks over een 'kerkelijk' huwelijk. Het huwelijk wordt gesloten tussen twee mensen die, die verbintenis aangaan, daar hoeft GEEN priester of kerk aan te pas te komen. Kerkelijk trouwen doen wij tegenwoordig voor het boterbriefje.

Jij zal met je uber-christelijke neus nog veel tegen de muur lopen meiske

Jess_Garr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:38

Lees Genesis 2 : 24 maar

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:43

Kun je dat uitleggen? Ik zie niet in waarom je volgens Genesis 2 24 niet zou mogen scheiden...

edit, typfout
Laatst bijgewerkt door Madelen op 12-05-06 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess_Garr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:54

Marcus 10 : 1 tot 12

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:19

Schimmelig schreef:
Wat was er voor God?

De bijbel begint met "in den beginne..." Ik denk dat tijd blijkbaar een begin en een einde heeft. tijd is relatief (zie Einstein), niet absoluut. Je zou ook kunnen vragen; wat was er voor de Oerknal?
Ik wil trouwens niet weer die eeuwige discussie over schepping of oerknal beginnen, volgens mij sluiten ze elkaar helemaal niet uit.

Schiep God ook de rest van het heelal, dus ook 'aliens'?

geen idee of er aliens zijn, dus...

Waarom is de God in het oude testament zo anders dan in het nieuwe testament?
God was niet anders maar het beeld van God wel. Er zit per slot van rekening eeuwen tussen. (ik vind het verschil trouwens niet zo dramatisch.

Waar blijft de anti-christ en het 1000 jarige heersen ervan (of is dit misschien al bezig) Geen idee.

... Wat is het nut van de piramide in Egypte? ga eens naar de bibliotheek, zou ik zeggen.

Waarom zijn er zoveel tekenen van buitenaards leven? ik zie ze niet!! Dat is iets voor zwevers

Waarom zijn er mensen met extra gaven (paranormale gaven)? Ik weet het niet. En de LAATSTE vraag... Waar kan ik hier iets over vinden in de bijbel .... (nergens)
3 x Edit: Typo *schaam*

In Handelingen 16 staat een verhaal van een vrouw die dankzij een geest de toekomst kon voorspellen. toen ze tot geloof kwam, raakte ze haar gave kwijt.
Ik concludeer hieruit dat ik me niet met dit soort zaken moet bemoeien.

In geen enkele religie denkwijze, filosofie of wetenschap worden alle levensvragen beantwoord. (1 gek kan meer vragen dan 1000 wijzen kunnen antwoorden).
Dat is dus geen bewijs voor het al of niet bestaan van God.
Mijn vraag aan jou: waarom ben je zo fel tegen?

vivaldi15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:21

FreiaLover schreef:
vivaldi15 schreef:
heej nog 1 uit de Vergadering van Gelovigen ... join the club hihi

Wat een mooi paard heb je btw!
Welke vergadering zit je trouwens? Ik in Ommen...

haha bedankt.... ik zit in de VG in Elburg, momenteel zitten we in het buurtgebouw in oostendorp omdat we uit ons lokaal zijn gegroeit

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:22

Dan woon jij verdraaid dicht bij mij!!
Over echtscheiden: het is oké om te scheiden als je partner vreemdgaat. Dat staat in Mattheus of Marcus, volgens mij.

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:26

scheiden mag als je partner vreemt gaat!

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:00

een vraagje uit nieuwsgierigheid aan de christelijke mensen: Hoe bekijken jullie dat dan met de dinosauriërs, prehistorie, mensen stammen af van de apen, etc?

God schiep de wereld en ook adam en eva... Adam schiep hij door "leven te blazen in het "stof der aarde" (Gen. 2:7). Later creëerde Hij Eva uit een rib van Adam."
Maar hoe moet je dat zien dan? moet je dat figuurlijk bekijken ofzo? gewoon een andere interpretatie aan geven?

of geloven jullie niet in de Genesis?

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:03

hallo, ik ben ook christelijk.
ben hersteld hervormd, en zo opgevoed (ben pas 13)

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:18

Jess_Garr schreef:
Comdoom is als een pleister tegen het bloeden je geeft een kind ook geen stanley mesje en daarna pleisters omdat je weet dat als je dat kind een stanley mes geeft er een grote kans is dat het zich gaat verwonden banketstaaf om dan ook pleisters te geven aan het kind. zo ook condooms je weet dat seks buiten het huwelijk niet mag en ook niet normaal is. Waarom dan condooms? dus de kerk heeft gelijk. Via bloedtransfusie aids krijgen is kans 1 op 1 miljard dus niets...

Wat wel en niet mag, kunnen mensen heel goed voor zichzelf bepalen.

Ik ben stinkbenieuwd naar argumenten waarom homoseksualiteit, omdat men zich niet kan voortplanten, onnatuurlijk is. Ik zie anders genoeg lesbische stellen doen aan IVF en homoseksuele stellen die op zoek gaan naar draagmoeders, en anders adopteren ze wel kinderen en zijn ze super goed bezig. Belachelijk om een mensengroep te maken én hierover te zeggen dat het onnatuurlijk is. Maargoed, je bent nog erg jong, dus misschien komt dat besef nog.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:25

Rhiannon schreef:
een vraagje uit nieuwsgierigheid aan de christelijke mensen: Hoe bekijken jullie dat dan met de dinosauriërs, prehistorie, mensen stammen af van de apen, etc?

God schiep de wereld en ook adam en eva... Adam schiep hij door "leven te blazen in het "stof der aarde" (Gen. 2:7). Later creëerde Hij Eva uit een rib van Adam."
Maar hoe moet je dat zien dan? moet je dat figuurlijk bekijken ofzo? gewoon een andere interpretatie aan geven?

of geloven jullie niet in de Genesis?

Ik denk dat je de schepping niet moet zien als 6 dagen zoals wij die nu kennen. Eerder konden mensen toch ook 800 jaar oud worden? Ik denk dat de dagen veel korter zijn geworden (denk aan lichtsnelheid). Dus dat de schepping, in tegenwoordige tijd gezien veel langer heeft geduurd.
GOD heeft de mens gemaakt. God is niet zelf een mens dat een mens heeft gecreëerd. Hij kon de aarde en alles erop maken... waarom dan niet een mens?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:29

Dit topic is dacht ik opgericht om nog meer mensen te spreken die ook christelijk waren, dus als je je frustraties ofzo kwijt wilt, geloof ik niet dat dit het goede topic is...
Nieuwsgierige mensen kunnen natuurlijk wel vragen stellen, maar voor dat gekraak is dit topic geloof ik niet bedoeld...

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:37

Hihi, ik dacht hetzelfde! Ik word van alle kanten bestookt met negatieve opmerkingen enzo....
Maar christians, don't worry! Ik heb een forum voor christenen, dus als je meer christenen wilt spreken, kan het daar ook

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:21

maar over aids en al die ziektes, komt omdat er te veel mensen zijn, kijk maar naar die ziektes van vee enzo. de natuur probeert ervoor te zorgen dat er niet te veel van 1 soort komt. en zoals jullie zeggen dat ''god'' alles ''gemaakt'' heeft dan heeft hij dus de natuur gemaakt en dus die ziektes als aids enzo. zo kun je het ook bekijken.

en ik ben wel benieuwd, ''god'' heeft de bijbel toch niet zelf gemaakt? en nu zie je toch mensen met allemaal paranomale gavens en die mensen kunnen zien en stemmen in hun hoofd hebben? waarom was jezus dat niet? en hij liep trouwens over ijs niet over normaal water (zie krant) dus waarom zijn de andere verhalen dan niet verdraait/verzonnen?

ik ben alleen benieuwd wat jullie hiervan denken, geen frustratie of afgekraak dingen (ben zelf helemaaal niet gelovig in god maar daar ligt het niet aan) zoals freialover zei.

esilep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:57

>Wat betreft aids er zou niets aan dehand zijn wanneer we normaal met seks omgingen en niet zoals de homo's dat in nederland doen.<

Jess-Garr, nu ga je echt te ver! Dit is gewoon racisme. Alsof alleen homo's aids verspreiden! Een goede discussie over het geloof is prima, maar als je dit soort racistische dingen gaat zeggen, moeten ze je eigenlijk van het forum trappen! Wees blij dat je in een land woont waar homosexualiteid ( voor een deel ) is geaccepteerd. Daar haal ik nou mijn neder-liefde uit, de openheid en vrijemeinigsuiting die in nederland geld.

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:01

Ik zou er trouwens niet aan moeten denken op zonder sex voor het huwlijk te moeten leven;)
En zolang mensen in Afrika en elders op de wereld een verbot van de kerk krijgen op condooms te gebruiken, sterft binnen 50 jaar 76% van heel afrika uit, en is dit dan echt wat god wil?

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:04

Jantine05 schreef:
Hihi, ik dacht hetzelfde! Ik word van alle kanten bestookt met negatieve opmerkingen enzo....
Maar christians, don't worry! Ik heb een forum voor christenen, dus als je meer christenen wilt spreken, kan het daar ook

Ik denk dat neimand een negatieve fibe wil creeeren, en helemaal niemand wil afkraken, ik denk dat een discussie over geloof in deze tijd op zijn plaats is.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:11

Jess_Garr schreef:

Vandaar al die mensen hiero met meer dan 10 kinderen.. (of iig voor elk jaar dat ze getrouwd zijn één)

Cathelijne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:10

Rhiannon schreef:

Die rib is in feite een grove vertaalfout. In het Hebreeuws is het woord voor "zijde" hetzelfde als het woord voor " rib". Oftewel hij heeft een zijde van afgestaan. Door het hele "liefdesgebeuren" vinden de 2 zijden elkaar als het ware weer terug.

Voor alle duidelijkheid: Ik ben niet gelovig, maar heb wel veel interesse in de overeenkomten van verschillende religies.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:32

Het scheppingsverhaal is natuurlijk niet bedoeld als ooggetuigenverslag (wie zou dat dan opgeschreven hebben tenslotte?)
Je moet dit soort verhalen zien in de Joodse traditie. Je moet wel door de dichterlijke vrijheden doorkijken en eruit halen waar het echt om gaat:
God heeft de wereld geschapen incl. de mens.
De mens is geen robot, maar heeft vrije keuze, omdat liefde zich niet laat dwingen. Helaas heeft de mens foute keuzes gemaakt. Toch blijft God van ons houden en geeft ons de mogelijkheid toch een relatie met Hem op te bouwen.

Dit vind ik belangrijk, en wat kan mij die dinosaurussen dan nog schelen?

Ik geloof dus wel in het scheppingsverhaal, maar zie het als een dichterlijke weergave en niet als een historisch verslag. Dat staat dus blijkbaar in de evolutietheorie. Maar in de evolutietheorie mis ik weer het 'waartoe zijn wij hier op aarde?'. Het een sluit het ander volgens mij dus niet uit.

Aan degenen die hier proberen te bewijzen dat de scheppingstheorie onzin is, wil ik graag vragen: waar komt de ziel vandaan?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:16

Jeej, is ze weer hoor .... Bean, we praten wel eens over MSN verder, voor je het weer heb ik weer zo'n ban aan mijn broek...

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:09

Hoezo? Dreig je wel eens te ver te gaan dan?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:11

Jantine05 schreef:
Hoezo? Dreig je wel eens te ver te gaan dan?

Wie ik? Nee, ben je mal. Maar als er iemand hier beweert dat homo's aids de wereld in hebben geholpen, vind ik dat wel heel kortzichtig...

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:00

ik meld me hier ook even ! ik ben namelijk ook christelijk ! ik vind het leuk om te zien dat er hier ook mensen zijn die dat dus zijn