Pim Fortuyn neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:29

stef schreef:
De dader is niet links, is niet rechts, is gewoon niet goed bij zijn hoofd

Helemaal mee eens!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:30

Ik vind het toch vreemd dat Fortuyn in zijn werkkamer een foto van -de vermoorde- Kennedy had hangen (eerdere uitzendig deze avond)... zet mij heel erg aan het denken over het hoe en waarom hij op deze manier aan zijn einde is gekomen.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:32

Ik vind dit echt erg nieuws. Ik was het niet eens met de meeste van Fortuyns standpunten, maar zoiets gun je je ergste vijand nog niet.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:32

Het maakt niet uit of het rechts of het links is... - Brainpower - Kennelijk mag je geen mening meer hebben, want als mensen het niet met je eens zijn kan dat je letterlijk je kop kosten!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:33

dat is toch van de zotte dat je niks meer mag zeggen hier....

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:34

Ja, dit lijkt wel het einde van de democratie in Nederland. Dat spijt mij voor Nederland Rob Out

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:34

echt heel erg.

Ik was op de kinderboerderij, het mediapark zit daar "om de hoek"
Tussen het mediapark en de kibo zit de heksenweide.
De dader, die inmiddels de benen genomen had zat echt vlakbij en kon zo richting de kibo lopen.
Gelukkig waren wij dus nog op de kibo want ik moet er niet aan denken dat hij tussen de dieren zat!

Ondertussen zagen wij trauma heli's en poltie heli's overvliegen, en 1 politiehelicopter vloog heel snel een richting daar ergens hebben ze dus de dader gepakt.

We stonden er dus echt met de neus boven op.Verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren.

Het trok mega veel mensen, het hele viaduct stond vol auto's en er was veel afgezet...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:36

ingrid schreef:
.

[edit]laat maar, opgelost met ingrid.[/edit]

inderdaad stef, links, rechts... gewoon gek. Er is overigens een massahysterie ontstaan, lees overal over complotten als JFK, etc..
Iedereen is echt gek geworden.
Laatst bijgewerkt door lies op 06-05-02 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:40

Cody schreef:
Het maakt niet uit of het rechts of het links is... - Brainpower - Kennelijk mag je geen mening meer hebben, want als mensen het niet met je eens zijn kan dat je letterlijk je kop kosten!

Een gevaarlijke gek betekent nog niet dat de vrijheid van meningsuiting over is.. Ook Zweden draaide door na de dood van Olof Palme

ingrid

joostvangestel"]
[quote="ingrid schreef:
dat wij hollanders niet meer de hoofdbewoners hier zijn maar dat ons land overgenomen wordt

Ja, we hadden die Batavieren ook bij de Duitse grens moeten tegenhouden Boos!
[/quote]

ik bedoelde dit anders
dat wij geen meninguiting meer hebben
staat misschien beetje banketstaaf

Novelle

het is gewoon verschikkelijk,
als je een eigen mening hebt knallen ze je neer,
kan toch niet, echt ongeloofelijk

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:41

ja inderdaad..mensen kunnen nu al na een opmerking zien watvoor type je bent Verward

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:42

ik hoop echt dat ze dader snel te pakken hebben
Laatst bijgewerkt door ingrid op 06-05-02 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:46

joostvangestel schreef:
...Ook Zweden draaide door na de dood van Olof Palme

Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik dit hoorde, nog niet eens aan Kennedy maar aan Palme. Ik weet niet meer wat toen de achtergrond en de aanleiding was, ik was toen nog te jong om me in de politiek te verdiepen. Maar volgens mij gaat de aanslag op Fortuijn grotere gevolgen hebben voor de landelijke politiek dan de aanslag destijds op Palme...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:47

Wacht maar tot bekend wordt wie het gedaan heeft en bij wat voor groep die persoon hoord, dat kan nog hele rare gevolgen opleveren de komende dagen. Het feit dat Pim door zoveel mensen geaccepteerd werd betekend ook dat heel veel mensen de manier waarop het nu gaat niet accepteren.

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:49

Een man die voor zijn mening uitkwam,wat oprecht en eerlijk was,en zei wat hij ervan vond...is dood! Rust in vrede...Dit is onbeschrijvelijk...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:50

astridastrid schreef:
Wat hebben we gisteren gedaan? We hebben ONZE VRIJHEID gevierd. Of is iedereen dat al weer vergeten?
Verward

Dit vind ik nou een hele mooie opmerking!

Ik denk idd dat de dader dat zwaar is vergeten.
Pim was niet mijn grote voorbeeld, niet mijn vriend, zeker niet degene waar ik op zou stemmen, maar wat er nu gebeurd is is in- en in triest en zeker de nekslag voor de democratie.

Iemand neerschieten vanwege zijn mening is gewoon te gek voor woorden!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:55

ik was aan het werk en horde het. dacht dat het een grapje was, maar helaas geen grap.

ik vind dit echt heel erg, en okee niet al z´n uitspraken waren ff goed en of waar, maar toch zoiets gun je niemand.

hier dat dit hier kan gebeuren!!!
in nederland. het moet niet gekker worden hoor
waar gaat dit heen en wat nu verder?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:55

Buitenzorg schreef:

Inderdaad. Al haat je iemand vanuit de grond van je hart, een paar kogels door z'n kop schieten doe je gewoon niet. Te ziek voor woorden.

Ben heel benieuwd wat voor gevolgen dit zal hebben voor het politieke klimaat in NL van de komende tijd.

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:56

De vermoedelijke dader die was opgepakt heeft waarschijnlijk bekent.. het moet ook iemand zijn die in de buurt woonbt dus in Hilversum ofzo want het was geheim gehouden dat Pim daar zou zijn!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:56

Ik vind het gruwelijk wat er vandaag gebeurd is. Om kwart voor 6 luisterde ik nog naar zijn interview bij Ruud de Wild... om kwart over 6 zat ik weer in de auto en hoorde dat hij neergeschoten was. Scheve mond Vreselijk en dat waarschijnlijk omdat hij een bepaalde mening had die hij wilde verkondigen in een democratisch land. Pffff.... en nu lijkt het erop dat mensen hier ook worden aangevallen om wat men zegt of hoe men het zegt. Sommige mensen kunnen niet zo goed uit hun woorden komen en zullen het waarschijnlijk anders bedoelen dat het overkomt. Laten we dat nou in ons achterhoofd houden en laten we goed nadenken voordat we iets schrijven. Voor het zelfde geld heeft die gek die Pim Fortuyn heeft vermoord ook maar geluisterd met een half oor en gewoon impulsief gereageerd op het interview op de radio.

Bah.... in wat voor land leven we op dit moment eigenlijk dat een politicus doodgeschoten kan worden om een mening die hij geeft (hoe fout die IMO ook kan zijn)?

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:57

de dader hebben ze te pakken......

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:58

Ik vind dit echt te erg voor woorden..

Nederland is een vrij land, iedereen heeft recht op een eigen mening! Alleen helaas zijn er genoeg mensen hier in Nederland die een anders mening niet kunnen/willen accepteren en die het dan maar zo 'oplossen'. Ik was geen Pim Fortuyn fan, maar dit had ik hem echt nooit toegewenst, dit wens ik niemand toe..

stef schreef:
De dader is niet links, is niet rechts, is gewoon niet goed bij zijn hoofd

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, en daarom zal dit misschien allemaal wel een beetje vaag zijn.. Ik kan het gewoon niet geloven...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:59

Buitenzorg schreef:

Is het dus ook. Het komt te vaak voor, zoals de ene Amerikaan die van mening was dat hij vooraan in de rij van de frietzaak stond. De man met het pistool dacht daar anders over en schoot die figuur dus neer.

De meeste mensen worden vermoord door een meningsverschil. Dat is dus normaal. Dat noemen we dus motief. Alleen moeten we uitkijken dat het omgekeerde niet gebeurt: dat alle meningsverschillen worden beslecht dmv geweld. Dat is dus fout. Een zwaluw maakt nog geen lente, een dode Fortuyn is niet het einde van de democratie. Ook Abe Lincoln en JFK werden vermoord (niet dat ik Pim met hun vergelijk), maar dat werd in geen van die gevallen het einde van de democratie.

Na dit voorval moeten we vooral niet met het bekende schuldige vingertje gaan wijzen en zoeken naar onze eigen morele waarden. Paars heeft heus niet Fortuyn vermoord, maar slechts een gevaarlijke gek en op zijn hoogst een duistere organizatie.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:00

Ja ik hoorde het ook.

Levenslang voor de debiel

De heli's gingen van het medipark richting mijn school, daar vandaan ging hij naar het bezinestation 2 minuutjes verder, daar is hij gepakt.
Tenminste dat is wat ik hoor van iedereen.