Anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:41

help...en vriendin van mij is echt veel afgevallen...als je die foto's van vorig jaar en nu bekijkt..zooown verschil...iedereen maakt zich zorgen..vriendinnen, leraren etc..alleen de ouders willen het niet zien..(denk ik)ze eet niks meer en je ziet haar ribben gewoon...iemand had al gedroomt dat ze eraan doodging...de ha zei dat ze aan moest komen..maar ze vertikt het..ja ze zegt dat ze is aangekome maar dat is niet dat zie je zo...6 kilo zie je echt wel..door dit is de band tussen ons van beste vriendin naar ''vriendin'' echt veranderd..we denken dat ze het doet omdat ze vriendjes wil...ze heeft nu wel meer aandacht ja..maar of het nou zo moet...maar het is nog iets denke wij..ze zit met een probleem maar we weten neit wat...ze ziet er zo slecht uit..mensen die er lang niet meer gezien hadden schrokken gewoon en vroegen aan ons of ze anorexia ofzo heeft..wat moet ik doen...??

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:45

wat ik was vergete...een klasgenootje van mij..die nicht daarvan die had ook anorexia en is eraan overleden...die herkent heel veel terug in haar...en echt heel veel leraaren zeggen er wat van..maar de mentor doet niks...(1x toen wij naar een andere leraar zijn gegaan en kei veel leraren boos werden op de mentor deed ze wat..maar wat..ging ze met haar praten wat ze at zmorgez enzo....zei ze 2 boterhammen en pap..en toen zei ze erna tegen ons alleen pap..en dar trapte die leraar in..dat ze echt die boterhammen enzo at...hallo denk even na...en dan beschermen sommige mensen in mijn klas haar nog (die vriendin) door te zeggen dat ze wel normaal eet..op school eet ze niks als ze bij mij is of ik bij haar eet ze ook niks en eet ze wel wat..dan moet ze naar de ''wc''

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:41

@ Hannanas : volgens mij hebben we een miscommunicatie
laat ik even vooropstellen dat het niet mijn bedoeling is geweest om je af te kraken , je kennis in twijfel te trekken of een conclusie te trekken
maar er werd gevraagd om sites, en jij kwam met het advies om foto's van uitgehongerde derde wereld kids op te zoeken
dat schoot bij mij even dwars, omdat een eetstoorn is en de sites waarom gevraagd werd, niets , maar dan ook echt helemaal niets te maken hebben met uitgehongerde kids in een land als oeganda of waar dan ook
ja die kids zijn mager, maar die hebben daar zelf nooit een keus in gehad, eten zeker niet niet omdat ze zo graag dun willen zijn , of zo graag controle willen hebben
mensen met een ed zullen dergelijk info niet eens als voorbeeld gebruiken

en ik stel alleen maar dat je schijnbaar niet echt op de hoogte bent van dergelijke sites...
omdat ik in jouw posts de standaard vooroordelen weer tegenkom ...maar als ik het fout heb , sorry ,
maar helaas kan het in geschreven woiord altijd weer harder overkomen dan het bedoeld is

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:36

achja maakt mij niet uit.

nee de reden is anders van die kids, het uiterlijk wel soms hetzelfde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:31

Ik heb de pro ana sites bekeken en er zijn idd goede sites bij. Ze geven advies hoe af te vallen zonder dat ze zwaar ondervoed raken. Ze zeggen dan ook niets over overgeven/laxeermiddelen oid. En geven veel waarschuwingen. Als je anorexia hebt kunnen deze sites juist positef zijn, omdat ze hun verhaal kwijt kunnen en niet op eigen houtje zich gevaarlijk gaan uithongeren.
De extreme sites daarintegen zijn redelijk zorgwekkend want die promoten de boel.... en dát moet juist niet.