Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:43

Ja, en als we daar nu eens van zouden leren maar dát zit er helaas niet in.
Wie is hier nu de ezel?

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:55

Wie zegt dat de Vogelgriep hier niet allang is miss zeggen ze het nog niet omdat ze bang zijn dat mensen zich dan druk gaan maken.. Ik maak me persoonlijk er niet zo heel druk om ik heb zelf twee katten en die gaan gewoon nog naar buiten pas als ze niet meer naar buiten mogen blijven ze binnen maar kom op mensen er zijn al mensen dood gegaan aan de vogelgriep dus waarom blijven wij niet binnen???? Ik word er zo sch*tziek van die media mij hemel zeg......

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:00

ranna schreef:
Ja, en als we daar nu eens van zouden leren maar dát zit er helaas niet in.
Wie is hier nu de ezel?

Als een mens niet WIL leren, leert hij ook niets. Wat namelijk uit het gebeurde geleerd is, dat past de mens niet. De economie, die moet maar door gaan en dat moet dan maar ten koste van gaan.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:07

katten kunnen het volgens mij ook krijgen.. had ik gehoord van iemand.
maar even off-topic. kunnen honden het ook krijgen??

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:11

Ik hoor soms wel en soms niet. Ik denk wel dat honden het wel degelijk krijgen als ze een hoop eenheden van dat virus naar binnen krijgen, net zoals katten door zo'n dode vogel op te eten. DAt het vervolgens naar mensen overdraagbaar is, is nog altijd niet aangetoond. Maar net zoals Winniethepooh zegt "maar kom op mensen er zijn al mensen dood gegaan aan de vogelgriep dus waarom blijven wij niet binnen???? Ik word er zo sch*tziek van die media mij hemel zeg......", dat illustreert de dubbelheid en de domheid van de paniek die mensen uitslaan om hun katten te dumpen omdat er eentje aan overleden is, inderdaad terwijl er aangetaste vogels overal overvliegen.

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:22

Desiree schreef:
Ik hoor soms wel en soms niet. Ik denk wel dat honden het wel degelijk krijgen als ze een hoop eenheden van dat virus naar binnen krijgen, net zoals katten door zo'n dode vogel op te eten. DAt het vervolgens naar mensen overdraagbaar is, is nog altijd niet aangetoond. Maar net zoals Winniethepooh zegt "maar kom op mensen er zijn al mensen dood gegaan aan de vogelgriep dus waarom blijven wij niet binnen???? Ik word er zo sch*tziek van die media mij hemel zeg......", dat illustreert de dubbelheid en de domheid van de paniek die mensen uitslaan om hun katten te dumpen omdat er eentje aan overleden is, inderdaad terwijl er aangetaste vogels overal overvliegen.

Ik vind het zo achterlijk dat mensen dan hun katten gaan dumpen omdat ze nu bang zijn dat die beestjes het kunnen krijgen maar dan ben je echt zielig hoor je gaat toch niet zomaar een beestje die je al jaren hebt weg doen ... Ik ga toch ook mijn zusje niet dumpen omdat mensen het ook kunnen krijgen

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:04

winnythepooh schreef:
Ik vind het zo achterlijk dat mensen dan hun katten gaan dumpen omdat ze nu bang zijn dat die beestjes het kunnen krijgen maar dan ben je echt zielig hoor je gaat toch niet zomaar een beestje die je al jaren hebt weg doen ... Ik ga toch ook mijn zusje niet dumpen omdat mensen het ook kunnen krijgen

Geeft in mijn ogen wel aan hoeveel dierenliefde 'men' heeft en hoeveel hersens of wat er voor door moet gaan

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:09

winnythepooh schreef:
Ik ga toch ook mijn zusje niet dumpen omdat mensen het ook kunnen krijgen

"ja maar dat is heeeeeeeel anders!"........

Dat zeggen die mutsen dan. Terwijl het in wezen geen verschil maakt.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:45

Hoorde vanmorgen in het radioprogramma 'Vroege Vogels' dat Engeland verstandig is.
Zij nemen geen enkele maatregel m.b.t. de vogelgriep.
Blair heeft gezegd dat de vogelgriep al lang bestaat en er in al die 50 jaren nog maar een paar mensen aan zijn gestorven dus dat hij geen reden ziet tot ophokplicht of iets anders.

Hij zou nóg verstandiger zijn als hij de boel ging enten maar das teveel gevraagd denk ik.

Maar eindelijk iemand in de politiek die niet meegaat met die hype en nadenkt.
Aan de gewone griep sterven ieder jaar duizenden mensen en daar hoor je niemand over.

Froemel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:33

Stel nou he.. dat de vogelpest nu hier is en dieren met elkaar zo weinig mogelijk contact mogen hebben (buiten). Hoe zit dat dan met mensen? Dan moeten mensen toch ook zoveel weinig mogelijk contact met elkaar hebben? En met werk, school, boodschappen en al dat gedoe? Ksnap er geen bal meer van

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:25

Dat is het hem nu juist Michellkuh. Mensen moeten dan inderdaad ook min of meer in quarantaine, anders heeft de rest geen zin. MAar het heeft zowiezo geen zin zolang er volgens vrij rond vliegen.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:17

Geen enkele (schijn)maatregel helpt zolang de bron en veroorzaker niet worden aangepakt en dat zijn het gesleep met dieren over de hele wereld en het non-vacinatiebeleid.

Wat nu wordt gedaan door regeringen is puur schijnveiligheid creëren en het zet totaal geen zoden aan de dijk.

Moest wel grijnzen toen ik hoorde dat Blair had gezegd dat het hem speet voor de vacinatiefabrikanten die zo graag hun vacins wilden slijten maar hij deed er niet aan mee

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:52

katten kunnen het ook krijgen van een besmet vogeltje ja
wij hebben 7 katten die hebben we in mijn kamer (de zolder) opgesloten met allemaal speeldingen en de kattenbak en eten en drinken ik slaap op de bank en wij gaan allemaal 1uur per dag in mijn kamer zitten om ste beurte dat die katten toch nog aandacht krijgen we zijn met 7 personen in 1huis dus dat is toch 7uur aanspraak voor die beestjes en de rede waarom je je katten moet binnen houden is dat hun sneller contact hebben met vogels enzo want ze jagen er op en wij kunnen gewoon over straat lopen want wij komen niet met die beesten in aanraking want je krijgt het echt niet als er een vogel voorbij vliegt en het is niet van mens op mens over te brengen (nog niet) dus wij lopen in weze geen gevaar als we niet aan dode vogels enzo zitten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:24

ranna schreef:
Geen enkele (schijn)maatregel helpt zolang de bron en veroorzaker niet worden aangepakt en dat zijn het gesleep met dieren over de hele wereld en het non-vacinatiebeleid.

Wat nu wordt gedaan door regeringen is puur schijnveiligheid creëren en het zet totaal geen zoden aan de dijk.

Moest wel grijnzen toen ik hoorde dat Blair had gezegd dat het hem speet voor de vacinatiefabrikanten die zo graag hun vacins wilden slijten maar hij deed er niet aan mee

Je drukt het goed uit: het is een schijnmaatregel.

Froemel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:25

maar waarom zien zij het dan niet in en wij wel?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:28

Zie laatste antwoord Ranna: Mensen zijn bang en ze eisen maatregelen. MAar die kunnen niet genomen worden. HOoguit door te vaccineren maar de economie gaat zoals altijd voor. Om de indruk te wekken dat er toch wel iets aan gedaan wordt, moeten vogels die van mensen zijn opgehokt worden ondanks dat de vogels die niet van mensen zijn nog vrij rondvliegen, grinnik. Dom he. De grote groep stinkt er in. Die denkt nu dat er iets aan gedaan wordt. MAar het maakt natuurlijk geen enkel verschil.

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:28

jullie zijn zo dom wij komen niet in aanraking met die vogels die hier rondvliegen en omdat je kippen en andere vogels niet in de buurt komen van die wilde vogels raak jij niet besmet want zoals ik al gezegt heb je krijgt het niet als een besmette vogel boven je hoofd vliegt pas als je aan een dode vogel zit of hem aanraakt ofzo

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:51

ooit gehoord van vogelpoep?

Maarja boeiend voorkomen kun je het toch niet

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:53

vogelpoep dat net hier neer komt... wel ERG toevallig he.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:17

Zoals ik al eerder zei is de vogelgriep al jaren oud maar stierf vanzelf uit omdat het zich niet kon verspreiden doordat er niet heel de wereld over met dieren werd gezeuld.
Door het non-vaccinatiebeleid, ten gunste van het grote geld, en het gesleep met dieren krijgen je situaties als die nu zijn.
Ziektes die zich verspreiden en een boel dieren die onterecht in hokken moeten blijven en gedumpt worden uit ongegronde angst voor besmetting.

De regeringen weten dit ook maar kiezen voor het grote geld, zoals gebruikelijk. Erg triest, denk je in een beschaafd werelddeel te leven maar niets is minder waar.

Bovendien vinden vaccinfabrikanten dit geweldig, die verdienen geld als water dankzij de paniek die door de media en regeringen worden veroorzaakt.
De kans dat je het krijgt is zo allemachtig klein.
Zou dan ook maar niet meer in een auto stappen om over een vliegtuig maar te zwijgen. Geen dingen meer eten waar je in kunt stikken, nergens meer opklimmen waar je vanaf kunt vallen en ga maar door.

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:30

eindelijk iemand die het begrijpt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:37

Nou, inderdaad!