Vogelgriep in Duitsland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:34

Desiree schreef:

Heb je enig idee wat dan de gevolgen zullen zijn van die katten? Want die boeren krijgen een boete aan hun broek en dan zullen ze zeggen dat die katten niet van hen zijn. En dan worden ze afgeschoten. Voor jouw kat zal hetzelfde gelden. Je hebt dan geen keus hoor. Tenzij je er verder niet mee zit als ze afgeschoten wordt.

ik wacht het eerst een beetje af....onze kat zit meestal in de weilanden achter ons huis, niemand die de kat daar ziet....en komt de vogelgriep al dichtbij en hokken alle boeren hier hun katten op(wat ik niet denk dat het gaat gebeuren), dan gaat ie denk ik aan een touw in de schuur ofzo.....

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:38

Meen je dat van dat touw in de schuur? Waarom kan ze niet gewoon bij jullie binnen in huis

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:39

Geeft te veel rommel?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:01

ten eerste is het een oude kat die in paniek raakt bij ons binnen, heb het wel af en toe geprobeerd maar da's niks.
dus vandaar de schuur, dat is ze gewend en heeft ze toch wat frisse lucht en bewegingsvrijheid.

hoe gaan jullie om met de vogels die komend voorjaar nestelen in de schuur?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:02

Ann schreef:
Meen je dat van dat touw in de schuur? Waarom kan ze niet gewoon bij jullie binnen in huis

waarom binnen? een boerenschuur is toch ook prima?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:02

Desiree schreef:
Geeft te veel rommel?

da's het laatste waar ik me druk om zou maken....je klinkt bijna als een stadsmens!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:05

Ik ben geen stadsmens, nooit geweest. MAar ik weet hoe stadsmensen inderdaad redeneren.

Overigens, ik laat de zwaluwen straks gewoon nestelen in de stal hoor. Het is veel te mooi.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:06

ja ik ook! maar er zullen van 't voorjaar genoeg worden afgeschoten!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:12

missnynke schreef:
waarom binnen? een boerenschuur is toch ook prima?

Een schuur kan eventueel nog wel, maar dat touw zou niet mijn optie zijn.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:13

Ik denk niet dat ze vogels in de natuur gaan afschieten. Dat is zo zinloos. Ze krijgen ze toch nooit helemaal afgeschoten en ze verstoren ook de natuur er mee.

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:23

hmm ..
Die mensen gaan niet ineens zeggen van :Heel Nederland moet de kat binnenhouden!
Ik denk meer voor de 'risicogebieden' ..

Als ik een kat zou hebben en er wordt een ophokplicht vastgesteld om in een bepaald gebied de kat binnen te houden dan zou ik dat doen ..
Zo erg is het nou toch ook weer niet voor de kat om binnen te blijven.. Desnoods koop je wat meer spulletjes of geef je hem meer aandacht zodat hij er niet naar taalt om naar buiten te gaan

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:25

(Vogel)oliebol! Is het al zo dichtbij?

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:48

Nestelende zwaluwen zijn geen probleem want dat is zo mooi, maar loslopende katten, da's wel een probleem?

Je krijgt inderdaad nooit alle wilde vogels afgeschoten (en ik denk ook niet dat men daar snel toe zal overgaan, je roeit dan wel even een hele biotoop met x aantal verschillende soorten uit), net zoals je nooit alle katten afgeschoten krijgt.
Bovendien denk ik dat men zich nog veel minder snel met het laatste zal gaan bezighouden, aangezien het virus nu eenmaal veel sneller doorgegeven wordt tussen vogels onderling dan via een kat, wegens veel intenser contact onderling dan met een kat.

wb pluimveehouderijen etc zie ik ook het gevaar van een eventueel besmette kat niet meteen, als alles opgehokt zit moet er in principe toch geen kat bijkunnen (en ik ga er eigenlijk van uit dat men in zo'n bedrijven eigenlijk altijd wel er voor zorgt dat er geen katten, vossen, ... bijkunnen)

Ondertussen is er ook een steenmarter geloof ik gevonden die besmet is met H5N1, zullen we ineens maar alle "wildlife" afschieten?

edit: ik ken trouwens zelf een kat die gewoonweg doodongelukkig en ziek van de stress zou worden als die binnen moet zitten. Heeft de eerste maanden van zijn leven grotendeels binnen geleefd, goed bekend gemaakt met mensen, geuren en geluiden (vanaf dag 2 met de fles gevoerd), en flipt toch compleet van normale "binnenshuisgeluiden" zoals een gesprek dat gevoerd wordt, een tv die opstaat (niet eens luid of drukke geluiden), ... (zijn broertje dat op identiek dezelfde manier grootgebracht is, maar een totaaaaaaaaaal ander karakter heeft, is dan weer met plezier binnen *maar ook buiten* )

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:59

Voor ons gaat het een groot probleem worden, maar de duiven mogen vanaf volgende week weer los. Dus dan zal dat met katten ook wel loslopen.

Mijn moeder denkt er wel aan 2 benches te kopen voor de katten...

Click

Re: Vogelgriep in Duitsland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:05

Overzicht Vogelgriep uitbraken

Op de volgende website is een overizhtelijke kaart met vogelgriep uitbraken in Europa te vinden:

http://www.uitbraken.nl

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:18

leentje schreef:
Nestelende zwaluwen zijn geen probleem want dat is zo mooi, maar loslopende katten, da's wel een probleem?

Je krijgt inderdaad nooit alle wilde vogels afgeschoten (en ik denk ook niet dat men daar snel toe zal overgaan, je roeit dan wel even een hele biotoop met x aantal verschillende soorten uit), net zoals je nooit alle katten afgeschoten krijgt.
Bovendien denk ik dat men zich nog veel minder snel met het laatste zal gaan bezighouden, aangezien het virus nu eenmaal veel sneller doorgegeven wordt tussen vogels onderling dan via een kat, wegens veel intenser contact onderling dan met een kat.

wb pluimveehouderijen etc zie ik ook het gevaar van een eventueel besmette kat niet meteen, als alles opgehokt zit moet er in principe toch geen kat bijkunnen (en ik ga er eigenlijk van uit dat men in zo'n bedrijven eigenlijk altijd wel er voor zorgt dat er geen katten, vossen, ... bijkunnen)

Ondertussen is er ook een steenmarter geloof ik gevonden die besmet is met H5N1, zullen we ineens maar alle "wildlife" afschieten?

even 1 bericht eruit gepikt, willekeurig en wat stukjes opvallender gemaakt.

Wij hebben postduiven maar ook een kat.
En het allerlaatste waar wij (manlief en ik) ons druk overmaken is of die duiven ziek/besmet zouden kunnen worden of die kat.... en niet omdat we niets om die dieren zouden geven, absoluut niet. Maar onze kinderen zijn net iets kostbaarder, hun gezondheid maar ook de onze staat boven alles.
De pluimveehouders zijn afhankelijk van hun pluimvee het is hun brood en inkomen, maar hun gezondheid en die van hun familie is dusdanig kostbaar dat de waarde van die pluimveestapel compleet in het niets valt.