Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Natalie schreef:Sorane, ik heb niet gezegd dat overgewicht een psychische ziekte is, maar dat het een psychisch probleem kan zijn...
En daar wil ik niet mee zeggen dat iedereen die overgewicht heeft een psychisch probleem heeft... Maar daar wilde ik gewoon mee zeggen dat de uitspraak 'anorexia is een psychische ziekte met een lichamelijk gevolg' evenzeer een tegengestelde heeft.
winnythepooh schreef:Ja en overgewicht is ook een psychische ziekte die zich lichamelijk uit
Het is precies het zelfde alleen dan andersom.
Sorane schreef:winnythepooh schreef:Ja en overgewicht is ook een psychische ziekte die zich lichamelijk uit
Het is precies het zelfde alleen dan andersom.
Ik doelde op deze uitspraak. Daar wordt wel degelijk gezegt dat overgewicht een psychische ziekte is.
Eliane schreef:Maar ik denk wél dat enorm veel mensen eten gebruiken als ''troostmiddel' en opvulling voor verveling. Om het dan allemaal gelijk een psychische stoornis te noemen gaat misschien wat ver maar een psychisch ongezonde manier van omgang met eten is het zeker.
runningkawa schreef:Dat geloof ik dus niet visje
Ik heb het al meerdere malen gezeg, iedereen met een maatje meer, weet dat hij eigenlijk een paar kilo's kwijt moet.
Of je dan in 36 past of in 48
je ziet echt wel wat er in het rek hangt en je ziet dan echt wel dat de mensen van nu 38 een extra klien maatje hebben.
er word bijna gedaan of dikke mensen achterlijk zijn en niet weten wat ze wegen.
dat weet je wel hoor, maakt niet uit welke maat.
Wan een maatje meer als een dunner iemand, zal het namelijk altijd blijven
visje schreef:Het is niet moeilijk te verklaren dat mensen wel geholpen worden in het aanvaarden van hun overgewicht als de maatjes plots groter worden. Mensen worden graag gerustgesteld. Mensen ontkennen graag dat ze gezond bezig zijn. En als het hen niet overtuigt van het feit dat ze overgewicht hebben, dan zal het wel onbewust meespelen in hun beslissing om er al of niet iets aan te doen.
runningkawa schreef:Juist Faye
dat denk ik ook
Als je een foto ziet, als je je spiegelbeeld ziet
Denk maar niet dat je dan weet of dat maat 42 of 46 is in dat labeltje
je ziet je te dikke kont, of je ergert je aan je te dikke buik, of waar het dan ook zit.
daar maakt dat labeltje geen drol mee uit.