uitslag MRI: Hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:03

zoefie schreef:
Zo, ik ben terug. Nou vanmorgen ben ik helemaal doorgelicht, echt van 9 tot 14 zijn "ze" bezig geweest. En ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij. Ze hebben gekeken in hoe verre mijn rug belastbaar is op het moment. (door middel van allemaal apparaten die de spanning meten) bleek dat mijn rug momenteel erg zwak is, bijna niet belastbaar en dat mijn spieren erg verkrampt MAAR we gaan eraan werken. Verder heb ik ook gesprekken gehad over mijn werksituatie e.d. omdat stress natuurlijk ook heel negatief is, en ze me daar ook in willen begeleiden. Nou super dus, ik ben erg enthousiast. In principe moet ik nu drie maal per week 2 en een half uur per keer gaan. Mits alles door mijn ziektekostenverzekering goedgekeurd wordt. Hoop hoop want ik zie het echt helemaal zitten, en ben vol vertrouwen dat het goed gaat komen.
Verder heb ik vandaag ook accupunctuur gehad. Dat was echt niet fijn moet ik zeggen. De naaldjes voelden op sommige punten al niet zo fijn aan. Maar toen er ook nog stroomstootjes doorheen kwamen was ik helemaal niet meer zo enthousiast. De man kon wel precies aanwijzen waar de uitstraling zat. Op zich was ik er dus ook wel blij mee. Maar ik wil geen 2 trajecten die door elkaar heen lopen. Ik had deze afspraak al lang geleden gemaakt en kon hem dus ook niet meer afzeggen. En in principe kan ik op die andere plek ook accupunctuur krijgen....maar helaas ik kreeg het niet zo goed uitgelegd (de man praatte te weinig nederlands, en ik te weinig chinees )
Ik heb in ieder geval goede hoop, ik hoop dat ik snel bericht krijg of ik mag starten met de behandeling (wauw, heel verhaal dus)
Hopelijk is het voor phannie ook een beetje meegevallen.

zo jij bent echt doorgelicht.......heb je die afspraak bij de accupunctuur zelf gemaakt?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:47

Marye78 schreef:
zo jij bent echt doorgelicht.......heb je die afspraak bij de accupunctuur zelf gemaakt?
Ja, maar op aanraden van mijn fysio

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:00

Hey zoefie, dat klinkt best positief. Als je er zelf al een goed gevoel bij hebt scheelt dat al de helft en dat ze je goed gaan begeleiden is helemaal prettig lijkt mij. Ik hoop dat je ziektekostenverzekering ook een beetje mee wil werken.

*duimt nog steeds voor Phannie*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:47

nou hier ben ik ff tussendoor op de pc van mijn buurvrouw, heb vrijdagavond weer internet, ben dus geweest, en zoals ik al vermoedde is mijn rug niet stabiel, sterker nog, mijn vorige chirurg heeft bij het verwijderen van mijn tussenwervelschijf NIET mijn wervels vastgezet! dat concludeerde hij uit de 2 botscans en dat het gips mij hielp tegen de pijn, onstabiel dus, hij wil voor het zekere mij opnemen 1 dag en de facetwerveltjes en de zenuwen tijdelijk verdoven, om 100% zeker te zijn dat de pijn daar vandaan komt, zo ja....dan ga ik weer onder het mes en wordt de boel precies zo vastgezet als dat ik 3 niveaus hoger heb, met schroeven en platen dus, dit wordt weer een zeer zware operatie, maar ik heb het er voor over om van die eeuwige pijn af te komen, ik kan niet meer zo. en mijn versteende spieren moet ik proberen los te laten maken door een masseur die ook met dat elektro-gedoe (hahaha blonT) werkt, masseren en elektra- gedoe dus. daar kan ik gelukkig morgen al naar toe, ik wordt binnen nu en 8 weken met spoed opgeroepen voor de dagopname, ik houd jullie weer op de hoogte, ik voel me echt goed met jullie, jullie zijn erg lief en ik ga ook voor jullie duimen zoals jullie bij mij doen. morgenavond hoop ik weer online te zijn! xxxx

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:05

phannie schreef:
dit wordt weer een zeer zware operatie, maar ik heb het er voor over om van die eeuwige pijn af te komen,
ahh dat is toch niet te hopen voor je. ik duim echt voor je dat je ooit een keer verlost wordt van je pijn. Hou in ieder geval vol en laat de moed niet zakken. Ik heb ook al vaker dat electrogdoe gehad (bij de fysio) en ik vond het nooit echt vervelend moet ik zeggen (als het ten minste hetzelfde is als wat jij moet ondergaan)
Ik heb gisteren "buiten"-dienst gehad maar dat is toch een beetje tegen gevallen. Met name omdat ik dat zo veel aan mijn broekriem heb hangen (ik schat een kilo of 3 á4) en ik merk dat ik nu toch weer meer last van mijn rug heb. Tja, gelukkig heb ik nu even een paar vrije dagen. Gaat het met jullie rug ook iets beter als het warm is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:20

@zoefie; doe dan ook lekker rustig aan je op je vrije dagen, en met kou, ja dan heb ik ook meer last, zeker als het straks zo rond de 1 tot 4 graden is en dan nat-koud, weet je wel, waterkoud. ik heb wel weer wat moed gekregen dat ik ooit van mijn helse pijn afkom, ik hoop zo erg dat het ook echt weggaat dan......

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:02

phannie schreef:
ik heb wel weer wat moed gekregen dat ik ooit van mijn helse pijn afkom, ik hoop zo erg dat het ook echt weggaat dan......
Ik hoop met je mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:35

hoe is het inmiddels met marye78, iwayalover en MissArianne? leven jullie nog? hahahaha zeker net als ik een lekkere therapeut ontmoet he hahahaha, grappie hoor (maar ik heb toch een lekkere therapeut)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 01:48

phannie schreef:
hoe is het inmiddels met marye78, iwayalover en MissArianne? leven jullie nog? hahahaha zeker net als ik een lekkere therapeut ontmoet he hahahaha, grappie hoor (maar ik heb toch een lekkere therapeut)

haha die van mij is een beetje rare kwiebus
maar goed, hij heeft wel mijn schouder lekker losgemaakt van de week, en heb weer een zooi oefeningen erbij gekregen....
hoest met de rest?

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:28

phannie schreef:

Haha mijn therapeut is vrouwelijk En ik val niet op vrouwen dus voor mij is ze niet aantrekkelijk maar ze kan wel goed masseren!

Met mij gaat het verder een beetje afwisselend. De ene dag kan ik al een klein stukje fietsen (5 min. ofzo) en de andere dag hoef ik dat echt niet te proberen. Heb de laatste week weer meer last met zitten en heb meer uitstraling naar mijn rechterbeen.
Vandaag wel weer paard gereden (gestapt en gedraafd met een stukje langs het paard lopen tussendoor). Dit was de tweede keer weer na weken niet gereden te hebben. Vorige week ging het beter. Had vandaag eerder pijn. Soms moet ik mezelf echt er toe zetten om even rustig met lang teugeltje te stappen, want als ik eenmaal op het paard zit ben ik eigenlijk veel te fanatiek Maar ben wel heel blij dat ik het weer een beetje kan oppakken. En dat wil ik graag zo houden dus zal het voorlopig nog heel rustig aan moeten doen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:02

iwayalover schreef:
Maar ben wel heel blij dat ik het weer een beetje kan oppakken. En dat wil ik graag zo houden dus zal het voorlopig nog heel rustig aan moeten doen.
ah, moeilijk hé (ten misnte dat vind ik ook altijd zo moeilijk) sterkte, enne heel veel geduld toegewenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:05

iwayalover schreef:
phannie schreef:

Haha mijn therapeut is vrouwelijk En ik val niet op vrouwen dus voor mij is ze niet aantrekkelijk maar ze kan wel goed masseren!

Met mij gaat het verder een beetje afwisselend. De ene dag kan ik al een klein stukje fietsen (5 min. ofzo) en de andere dag hoef ik dat echt niet te proberen. Heb de laatste week weer meer last met zitten en heb meer uitstraling naar mijn rechterbeen.
Vandaag wel weer paard gereden (gestapt en gedraafd met een stukje langs het paard lopen tussendoor). Dit was de tweede keer weer na weken niet gereden te hebben. Vorige week ging het beter. Had vandaag eerder pijn. Soms moet ik mezelf echt er toe zetten om even rustig met lang teugeltje te stappen, want als ik eenmaal op het paard zit ben ik eigenlijk veel te fanatiek Maar ben wel heel blij dat ik het weer een beetje kan oppakken. En dat wil ik graag zo houden dus zal het voorlopig nog heel rustig aan moeten doen.

ik ken dat. als ik er eenmaal opzit......zoef! hahaha

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:02

phannie schreef:

die van mij heeft wel wat van ruud van big brother, lekkere knuffelbeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:13

ilonaz schreef:
phannie schreef:

die van mij heeft wel wat van ruud van big brother, lekkere knuffelbeer

hahahaha volgens mij is het zo, dat als je een leuke therapeut bent dat je geen leven heb met al die meiden met pijntjes hahahaha.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:11

Haha idd phannie Ik weet nog dat toen ik een jaar terug bij de fysio liep een hele lekkere tharapeut had! Kreeg altijd helemaal de kriebels in mijn buik als hij me masseerde Maarrrrrrr hij had al een vriendin Haha, niet dat ik iets met mijn therapeut zou beginnen hoor.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:15

zoefie schreef:
iwayalover schreef:
Maar ben wel heel blij dat ik het weer een beetje kan oppakken. En dat wil ik graag zo houden dus zal het voorlopig nog heel rustig aan moeten doen.
ah, moeilijk hé (ten misnte dat vind ik ook altijd zo moeilijk) sterkte, enne heel veel geduld toegewenst

Zeker moeilijk Ik heb sinds kort een nieuwe instructrice en die geeft echt heel enthousiast en fanatiek les waardoor ik ook erg enthousiast wordt en wil presteren... en ja, dan is het moeilijk om rustig aan te doen. Maar ik heb nog steeds niet gegaloppeerd en gesprongen wat ik ook absoluut nog niet mag, dus ben best een beetje trots op mezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:19

ergens ben ik ook een beetje blij dat ik een paard heb die niet zo piepjong meer is, ik voel me dan ook niet echt schuldig als ik haar een paar dagen niet kan rijden, met mooi weer loopt ze met haar vriendinnen in de paddock, gelukkig krijgt ze op die manier haar natuurlijke beweging, maar toch wou ik dat ik de energie had om haar elke dag te rijden.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:58

phannie schreef:
maar toch wou ik dat ik de energie had om haar elke dag te rijden.
Tuurlijk, maar...jij bent de enige die daar last van heeft. Je paardje krijgt zijn dag wel om in zijn paddock
Hopelijk komt er wel nog verandering in "je toestand"
(enne makkelijk gezegd, maar blijf genieten van de dingen die je wel kunt dat probeer ik ook maar iedere keer) Niet te veel kijken wat anderen allemaal wel niet kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:17

zoefie schreef:
phannie schreef:
maar toch wou ik dat ik de energie had om haar elke dag te rijden.
Tuurlijk, maar...jij bent de enige die daar last van heeft. Je paardje krijgt zijn dag wel om in zijn paddock
Hopelijk komt er wel nog verandering in "je toestand"
(enne makkelijk gezegd, maar blijf genieten van de dingen die je wel kunt dat probeer ik ook maar iedere keer) Niet te veel kijken wat anderen allemaal wel niet kunnen

ja ze zal haar dag wel doorkomen, maar toch voel ik me een beetje schuldig, ik weet hoe fijn ze het vind als ik op haar rijd. en de keertjes dat ik haar rijd zit ik in een "andere" wereld, echt zalig, maar de pijn vreet al mijn energie weg, hebben jullie dat ook? zelfs een boodschapje is teveel, ben zoooo moe!

ik zit nu op mijn oproep te wachten voor de dagopname, ik houd jullie op de hoogte! heerlijk dat er mensen zijn die mij begrijpen en waar ik mee kan kletsen die ook ervaren wat ik ervaar (ik bedoel natuurlijk niet dat ik blij ben dat er mensen zijn die ook rugklachten hebben he, maar jullie snappen wat ik bedoel)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:17

phannie schreef:
(ik bedoel natuurlijk niet dat ik blij ben dat er mensen zijn die ook rugklachten hebben he
Gelukkig maar. Nee gelukkig ben ik niet erg moe door mijn rugklachten (ik word wel erg moe van mijn rugklachten), nondeju ik heb nog steeds geen bericht van mijn verzekeringsmaatschappij of ik nu mee mag doen met dat rugprogramma

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:25

hallooo!!! nou iedereen wordt geholpen las ik
phannie, ik hoop echt dat je nu idd eens pijnvrij gaat zijn!
met mij gaat het eigenlijk heel goed (vind het bijna erg om te zeggen hier...) en ik kan echt alweer heel veel. maar ik doe eigenlijk ook wel teveel dan dat ik mag hoor. dus af en toe moet ik even wat gas terug nemen.
ik meot 12 december weer op controle dus ben benieuwd. mn litteken is overigens al ontzettend bijgetrokken en wordt echt heel mooi gelukkig!

mijn fysio is trouwens wel echt een leuke vent! niks voor mij maar kan goed snappen dat je als patient daar een 'crush' op kan krijgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:43

MissArianne schreef:
hallooo!!! nou iedereen wordt geholpen las ik
phannie, ik hoop echt dat je nu idd eens pijnvrij gaat zijn!
met mij gaat het eigenlijk heel goed (vind het bijna erg om te zeggen hier...) en ik kan echt alweer heel veel. maar ik doe eigenlijk ook wel teveel dan dat ik mag hoor. dus af en toe moet ik even wat gas terug nemen.
ik meot 12 december weer op controle dus ben benieuwd. mn litteken is overigens al ontzettend bijgetrokken en wordt echt heel mooi gelukkig!

mijn fysio is trouwens wel echt een leuke vent! niks voor mij maar kan goed snappen dat je als patient daar een 'crush' op kan krijgen

zo erg is het nou ook weer niet bij mij hoor, ik ben niet verliefd op mijn therapeut!! hij ziet er gewoon leuk uit hahaha.
ben blij dat het met jou wat beter gaat! tja de littekens..... ik heb een complete landkaart op mijn rug, boeit me niet meer, in het begin wel, als de pijn maar eens weg gaat!
denk er om hoor missarianne, doe asjeblieft niet meer dan je lichaam aankan, ik wens het niemand (ahum bijna niemand) zoveel pijn te hebben als ik nu heb!!

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:11

Iedereen die in behandeling is ( bij artsen of pheuten e,d ), succes.

Ik ga zelf aankomende donderdag onder het mes.
Wordt eindelijk die verotte hernia toch weggehaald.

Met de helft minder pijn ben ik al blij.

Sterkte voor iedereen.

Groetjes Pharlap.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:59

Pharlap schreef:
Ik ga zelf aankomende donderdag onder het mes.
Wordt eindelijk die verotte hernia toch weggehaald.
ah, Pharlap nou heel veel sterkte, en hopelijk neemt bij jou de pijn dan ook af.

Missariane wat fijn voor je dat het zo goed gaat, alleen doe in godsnaam niet te veel (hoor wie het zegt, cq lees wie het schrijft )

enne Phannie volhouden meid

Nog even goed nieuws, ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn verzekeringsmaatschappij mijn programma goedkeurt. Dat houd in dat ik morgen om 08:30 uur mag aantreden. En dan drie keer per week rond de drie uur maar allá als het maar helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:14

pharlap; heel veel succes en sterkte, wij denken aan je!!!

zoefie;top van die verzekering, aan de slag dus!!

en ik ben beurs van mijn 2de massage, net of iemand mn rug heeft gekneusd hahaha, goh als die spieren iets minder pijn deden kon ik er nog een beetje van genieten.......