Na mijn vorige berichten zal het waarschijnlijk wat vreemd in de oren klinken, maar ik heb 2 stiefzoons (wat een verschrikkelijk woord....) waar ik zielsveel van houd.
De jongste (Roy, hij is ondertussen volwassen) heeft vroeger bij ons in huis gewoond en daar hebben we heel wat mee meegemaakt.
Zowel positief als negatief

En ondanks dat ik ontzettend veel van hem houd, is er toch een verschil tussen de gevoelens van mijn man ten opzichte van hem en mijn gevoelens.
Ik denk dat het komt omdat je sowieso al een stukje historie mist.
Ik was er niet bij toen hij geboren werd, toen hij zijn eerste broek vol scheet (gelukkig maar

Onze band is van de lagere schooltijd, en dan loop je meteen al een stukje achter.
Toch denk ik dat het helemaal niet verkeerd hoeft te zijn om zeg maar dat laatste procent 'band' te missen.
Juist dat allerlaatste stukje kan ervoor zorgen dat je op net een wat andere manier tegen dingen aankijkt.
Zo vind ik weleens dat mijn man hem wat teveel verwent, onder het motto van "ik gun het hem zo".
Heel begrijpelijk, maar lang niet altijd goed, als je het 'opvoedtechnisch' bekijkt

Ik gun het hem ook (en misschien zelfs nog wel meer), maar ik heb dan soms zoiets van "kan wel zijn, maar het is beter als hij zelf zijn dingen oplost".
Ik denk dat ik het dan toch iets meer vanaf de zijlijn bekijk en dat die visie mijn mening beinvloedt.