Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:34

Ik denk ook dat er verschil zit tussen kinderen van 'jezelf' en kinderen die later in je leven zijn gekomen.

Na mijn vorige berichten zal het waarschijnlijk wat vreemd in de oren klinken, maar ik heb 2 stiefzoons (wat een verschrikkelijk woord....) waar ik zielsveel van houd.

De jongste (Roy, hij is ondertussen volwassen) heeft vroeger bij ons in huis gewoond en daar hebben we heel wat mee meegemaakt.
Zowel positief als negatief Knipoog
En ondanks dat ik ontzettend veel van hem houd, is er toch een verschil tussen de gevoelens van mijn man ten opzichte van hem en mijn gevoelens.

Ik denk dat het komt omdat je sowieso al een stukje historie mist.
Ik was er niet bij toen hij geboren werd, toen hij zijn eerste broek vol scheet (gelukkig maar Knipoog), voor het eerst op z'n fietsje zat en voor het eerst naar de kleuterschool ging.
Onze band is van de lagere schooltijd, en dan loop je meteen al een stukje achter.

Toch denk ik dat het helemaal niet verkeerd hoeft te zijn om zeg maar dat laatste procent 'band' te missen.
Juist dat allerlaatste stukje kan ervoor zorgen dat je op net een wat andere manier tegen dingen aankijkt.
Zo vind ik weleens dat mijn man hem wat teveel verwent, onder het motto van "ik gun het hem zo".
Heel begrijpelijk, maar lang niet altijd goed, als je het 'opvoedtechnisch' bekijkt Knipoog
Ik gun het hem ook (en misschien zelfs nog wel meer), maar ik heb dan soms zoiets van "kan wel zijn, maar het is beter als hij zelf zijn dingen oplost".
Ik denk dat ik het dan toch iets meer vanaf de zijlijn bekijk en dat die visie mijn mening beinvloedt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:02

ik denk dat het gevoel wat je hebt (en het instinct) bij je eigen kind idd iets anders is dan een geadopteerd kind , of huisdier of wat ever

maar die liefde hoeft zeker niet MINDER te zijn of minder intens
anders is het zeker wel

mijn paard is ook "mijn kindje"ik hou mega intens veel van hem
maar toch op een heel andere manier dan van mijn kind

@mickey -> begrijp ik ook wel maar als de andere (de pesters) dan een handje boven hun hoofd krijgen want ze zijn zo zielig met hun blauwe oog of bloedneus , mijn zoontje springt gelukkig nogsteeds tussen de bullie en de gepeste , haalt alleen niet meer uit als hij geslagen word maar gaat nu huilend naar de juf van hij slaat me , want hij mag niet slaan , lekker hoor , goed voor zijn zelfvertrouwen en zeker goed voor de bullie die een wijzend vingertje krijgt , tja dat helpt

@desiree-> mou genees ik nooit meer en spelen er ook nog 2 andere "ziektes"mee maar tegenwoordig mag je ook niet adopteren als het al in de familie zit laat staan als je het zelf gehad hebt
tenminste zo zit het met NEDERLANDSE kinder adoptie

helaas vallen zo een hoop jongeren buiten de boot en wijken potientiele ouders al snel uit naar kids vanuit het buitenland

pmarena-> onze zoon heeft ook een hele sterke eigen smaak en wat hij niet mooi vind krijg je dus echt niet aan , maar als ik zeg we gaan nu dit doen gebeurt dat ik ben de baas thuis (samen met de pappa)
op school is de juf de baas dus word er daar naar geluisterd , anders heeft hij thuis dus echt een probleem zo ook op andere lokaties , bij femke is femke de baas bij opa en oma zijn opa en oma de baas
iig voor de grond/huis regels

eien mening mag eigenwijs zijn ook maar er moet wel geluisterd worden naar de ouder in charge op dat moment , niet luisteren naar de juf betekent dat hij dus ook niet luisterd naar een ander in een vergelijkbare situatie , in mijn ogen is dat desrespect

@apple -> ja was echt erg hoor , hij lachte ze echt vierkant al wijzend uit , en heeft dit meer dan een jaar gedaan ! leuk als je m aan de hand had door het dorp heen wandelend , heb nog NOOIIT zoveel interessante etalages gezien Haha! Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 02:24

Eliane schreef:
Desiree schreef:
Maar iemand zei zo dom dat dat heel anders is, want een hond is niet "eigen", die heb je niet zelf gedragen en gebaard. Daarmee veegde zal alle vaders onderuit, maar ook alle mensen die onvoorwaardelijk van hun kind houden ONDANKS dat het geadopteerd is.

Zo dom vind ik dat niet. Het gaat er niet om dat je meer of minder houdt van je eigen gedragen kind dan van een adoptiekind/hond/etc; je kan alleen voor jezelf bepalen van wie je houdt en dat kan in alle gevallen net zo veel zijn. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je een ander soort band hebt met een kindje wat 9 maanden in je buik heeft gezeten en wat je zelf hebt gebaard. Precies zoals Lies ook zegt Lachen

Ik niet. En dat werd maar weer eens bevestigd toen ik van de week Vermist zat te kijken waar ik vier ontroostbare kinderen zag, door hun moeder in de steek gelaten voor een of andere natuurgebedsgenezer. En allemaal eigen vlees en bloed. Vier keer je eigen spruit in de steek gelaten.

Dus nee, ik geloof er niet zo in dat de band anders zou zijn. Want dit is 1 incident maar dit gebeurt oh zo vaak.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 02:32

nickyu schreef:
@fasel helemaal eens opvoeding begint de dag vd geboorte en niet pas met 4 jaar (wat volgens sommige vroeg genoeg is met alle gevolgen van dien)

@nicolletje -> idd meestal wordn juist de rustige kinderen gepest en niet de bullies

weet nog mijn zoontje zat koud een week op school(4 jr) moest ik ff bij de juf komen , want mijn zoontje sloeg

ik als ouder snapte daar niks van mijn kind slaan?

nou kan de mijne dus absoluut niet tegen onrecht en als hij ziet dat er gevochten oid word gaat hij er tussen staan , de een vlucht dan weg en de ander is dan boos

hij werd toen geslagen door zo'n bullie die de kleuterklas al ruim 2 jaar terroriseerde (zaten er 3 , leuk,,,,extra jaartje kleuteren omdat ze nog te wild waren Boos! ) maar wat bleek als danny geslagen werd zei hij
ok jij mag slaan mag ik het ook , nooit geweten dat mijn zoon zo'n goeie linkse heeft 1 slag boem en over

had dus in 1 week 1 blauw oog en 2 bloedneuzen op zijn naam staan

of ik mijn zoon ff wou vertellen dat dat niet mocht

tja ,..terwijl die 3 klerejongens de boel terroriseren

nou ze hebben het voor elkaar hoor
danny kwam op een nieuwe school werd gepest en geslagen maar hij mag niet terug slaan , is hem geleerd (door de juf dus) Boos!

op zo'n moment denk je echt had ik maar,...

@apple-> nou niet alleen vrouwen die geen kind willen hebben dat hoor
ik duik ook niet elke kinder wagen in en vond het in onze kinder wagen tijd ook bijzonder irritant

hingen ze boven je kind te , ja wat eigenlijk , en dan was het ooooowwww hij lacht naar me , NEE TRUT HIJ LACHT JE UIT

of MUTS hij denkt VRETEN omdat er peen paar joekels van tieten boven hem hingen (hij kreeg dus borstvoeding)

mooiste was toen hij oud genoeg was om voorop de fiets te gaan , hij lachte echt de halve wereld uit en hardop en wijzend Haha! toen was ik trots Clown
(maar fietste wel snel door hoor ) Bloos Bloos

Onvoorstelbaar.

Zo werd ik, zoals gezegd, ook regelmatig gepest en ook in elkaar geslagen. Door Tonny. Vergeet het nooit. Kwam ik weer jankend thuis. Toen is mijn moeder zo kwaad geworden (en ja nou komt het, alle opvoedkundigen moeten nu de haren rechtovereind gaan staan Haha! ) dat ze riep 'En nou ga jij terug, pakt een steen en gooit die gast dat ding eens flink op zijn hoofd. Sla maar een keer van je af'. Enfin, ik met lood in mijn schoenen maar uiteindelijk was ik zo boos dat ik het inderdaad gedaan heb. Lage ramen die openstonden en ik ervoor met een steen. En of ie gejankt heeft. Meer van het bloed dan van de pijn overigens Haha!. Dus hoofdmeester Burggraaf op hoge poten naar mijn moeder. 'UW kind SLAAT Boos!'. Mijn moeder ' Stoom uit je oren Nee MIJN KIND wordt geslagen en IK heb gezorgd dat ze eens voor zichzelf opkwam WANT U VERZUIMT DAARIN'. Hele discussie (nou die win je niet van mijn moeder) maar uiteindelijk is die vent afgedropen. Tja. het was ook zo. Ze stonden erbij en keken erna hoe ik keer op keer in mekaar getimmerd werd maar niets zeggen. Dan een keer een incident andersom en dan jankend naa rmijn mams stappen. Tja, hij durfde niet richting ouders van Tonny want die hadden zelf ook niet al teveel opvoeding genoten. Hij had alleen niet verwacht dat mijn moeder zo zou reageren Haha!.

Daarna nooit meer last gehad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:12

Mensen die hun kinderen in de steek laten, onbegrijpelijk! Maar die mensen kunnen het gewoon niet, eigen of niet eigen.

Feit is, als je een kind 9 maanden hebt gedragen , en met wat pech met alle ongemakken van dien, en het wordt geboren en het ligt voor het eerst in je armen, dat moment zul je met een adoptiekind nooit hebben. Ook een vader zal dat niet hebben. Als moeder zijnde ben je al veel eerder moeder doordat het kindje in JOU groeit.

Ik denk wel dat daarom de band anders is, uitzonderingen daargelaten, er zijn altijd types die het meest van zichzelf houden en scheit aan hun kind hebben helaas!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:42

faye schreef:
Mensen die hun kinderen in de steek laten, onbegrijpelijk! Maar die mensen kunnen het gewoon niet, eigen of niet eigen.

Feit is, als je een kind 9 maanden hebt gedragen , en met wat pech met alle ongemakken van dien, en het wordt geboren en het ligt voor het eerst in je armen, dat moment zul je met een adoptiekind nooit hebben. Ook een vader zal dat niet hebben. Als moeder zijnde ben je al veel eerder moeder doordat het kindje in JOU groeit.

Ik denk wel dat daarom de band anders is, uitzonderingen daargelaten, er zijn altijd types die het meest van zichzelf houden en scheit aan hun kind hebben helaas!

Het zal wellicht wat anders zijn maar ik zou dat dan ook nooit laten merken. Voor mij allebei evenveel. Adoptie of eigen. Tenslotte zouden we er voor beiden 100% voor hebben gekozen, verdienen ze ook beide evenveel liefde.

Over dat een vader iets zou missen. Daar ben ik het helemaal niet mee eens maar ik denk dat dat voornamelijk komt omdat mijn man en ik erg spiritueel ingesteld zijn. Wij kijken daar toch heel anders tegenaan. Bovendien ben ik dan weer zo'n kreng om te zeggen 'zaadje kwam van hem vandaan'. Makes it even Haha!. Nee geintje maar wij zijn spiritueel en gelovig en ik denk dat een vader niets hoeft te missen. Zelf vind ik dat altijd een ongelooflijk onzinnig verhaal. Maar da's mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:52

Ik denk dat je mijn woorden verkeerd interpreteert. Het dragen van een kind en het allereerste moment als zo'n hummel op je buik wordt gelegd, dat is iets wat is voorbehouden aan de moeder! Mijn man houd evenveel van mijn kind als ik, weet ik zeker. En toch is denk ik de band anders in die zin, dat ik dingen beter aan voel, maar dat kan ook gewoon vrouw eigen zijn! Haha!

Soms denk ik dat de navelstreng wel doorgeknipt wordt, maar het draadje altijd vast blijft zitten. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, sorry!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:13

faye schreef:
Ik denk dat je mijn woorden verkeerd interpreteert. Het dragen van een kind en het allereerste moment als zo'n hummel op je buik wordt gelegd, dat is iets wat is voorbehouden aan de moeder! Mijn man houd evenveel van mijn kind als ik, weet ik zeker. En toch is denk ik de band anders in die zin, dat ik dingen beter aan voel, maar dat kan ook gewoon vrouw eigen zijn! Haha!

Soms denk ik dat de navelstreng wel doorgeknipt wordt, maar het draadje altijd vast blijft zitten. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, sorry!

Daarom zei ik ook dat het mijn persoonlijke mening is Haha!.

Ik heb dat dus niet. Misschien dat de gevoelens anders zijn maar beslist niet van een ander kaliber. Jij hebt het gedragen, hij heeft het verwekt. Alles is wat mij betreft in evenwicht. Of het nu op jouw buik gelegd wordt, het komt wel uit ZIJN slurf. Het is iets van jullie beide en voor mij, en ik weet zeker voor mijn man ook, is dat allemaal in balans. NIet de een meer dan de ander. Gewoonweg balans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:15

Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Feitelijk is het natuurlijk ook zo. Alleen als je het mee mag maken besef je des te meer dat je kind in jou gegroeid is, voordat je dat meemaakt kijk je er nu eenmaal veel feitelijker tegenaan.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:53

Ik heb ook die kinderwens niet. Ik heb niet echt de feeling alhoewel ik denk dat in iedereen een moeder schuilt, eenmaal de kleine er is.
Als je op papier zet wat de pro en contra's zijn bij het moederschap, bekom ik een waslijst aan contra's en dat steunt me in mijn beslissing.
Mocht ik ooit -per ongeluk- zwanger worden dan houd ik natuurlijk het kind en zal er zielsveel van houden. En mocht mijn (ooit) toekomstige man een enorm grote kinderwens hebben dan wil ik daar ook gerust over nadenken en misschien wel aan kinderen beginnen.
Maar op dit moment wil ik liever de toffe tante spelen waar de kinderen van mijn zus en broers naartoe gaan wanneer ze het thuis niet zien zitten. Dat lijkt me een veel leukere rol.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:58

nickyu schreef:
ik denk dat het gevoel wat je hebt (en het instinct) bij je eigen kind idd iets anders is dan een geadopteerd kind , of huisdier of wat ever
maar die liefde hoeft zeker niet MINDER te zijn of minder intens
anders is het zeker wel

Precies. En liefde is niet meetbaar. En elke vorm van liefde is toch mooi? Waarom wordt de ene vorm van liefde dan hoger gewaardeerd dan de andere vorm?
nickyu schreef:
@desiree-> mou genees ik nooit meer en spelen er ook nog 2 andere "ziektes"mee maar tegenwoordig mag je ook niet adopteren als het al in de familie zit laat staan als je het zelf gehad hebt
tenminste zo zit het met NEDERLANDSE kinder adoptie

Ook wel een beetje met buitenlandse kinderen hoor. Want Dorine zou een meisje uit China krijgen. En toen ze kanker kreeg ging het hele verhaal niet meer door. Ze waren al ver gekomen, ze hadden al een kind toegewezen gekregen. Maar het was mooi van de baan. Enigszins begrijpelijk omdat het kind moederloos zou zijn geweest. Maar aan de andere kant denk ik dat Peter er veel aan gehad zou hebben, en dat het kind bij hem niets had hoeven missen. En nu is ze dat misgelopen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:02

Fasel schreef:
Ik heb dat dus niet. Misschien dat de gevoelens anders zijn maar beslist niet van een ander kaliber. Jij hebt het gedragen, hij heeft het verwekt. Alles is wat mij betreft in evenwicht. Of het nu op jouw buik gelegd wordt, het komt wel uit ZIJN slurf. Het is iets van jullie beide en voor mij, en ik weet zeker voor mijn man ook, is dat allemaal in balans. NIet de een meer dan de ander. Gewoonweg balans.

Net of dat iets zegt. Zoveel mannen die het niets doet dat ze ooit een kind bij iemand verwekt hebben. Ik geloof wel wat Faye zegt hoor. Mijn moeder is er ook zo eentje. En er zijn mannen die er veel waarde aan hechten aan iets wat hun DNA materiaal draagt. Maar veel mannen staan daar niet bij stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:06

Ik had het ook niet over meer of minder, maar over anders! Haha!

Maar Fasel geloof me, als je na de bevalling je kind voor het eerst ziet na uren ploeteren, zeg je echt niet tegen je vent, dat heb je goed gedaan schat! Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:09

faye schreef:

Maar kindervrijen moeten iedere keer opboksen tegen mensen die de liefde voor en van kinderen zo veel hoger plaatsen etc. Vandaar dat dit zo gezegd wordt denk ik.

faye schreef:
Maar Fasel geloof me, als je na de bevalling je kind voor het eerst ziet na uren ploeteren, zeg je echt niet tegen je vent, dat heb je goed gedaan schat! Clown

Haha! Dat zou ook wel van de gekke zijn he! Ja sorry, maar moeders doen nu eenmaal meer voor hun kinderen dan vaders, alleen al door ze 9 maanden te dragen en door te bevallen. En ik denk wel dat dit een fikse voorsprong geeft. En dat van die navelstreng... dat is wel eens vaker gezegd dat die soms figuurlijk nooit verbroken wordt met een moeder. Dit wordt van een vader nooit gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:16

Citaat:
Precies. En liefde is niet meetbaar. En elke vorm van liefde is toch mooi? Waarom wordt de ene vorm van liefde dan hoger gewaardeerd dan de andere vorm?

daar word ik ook zo moe om.
mensen die niet willen geloven dat Kawa voor mij echte liefde is.
De hondjes ook.

maar nope dat kan niet
bleh, strontziek word je ervan
En hun maar houden van die vervelende, niet luisterende nesten en kunnen niet begrijpen dat ik daar geen hol aan vind..

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:32

runningkawa schreef:
daar word ik ook zo moe om.
mensen die niet willen geloven dat Kawa voor mij echte liefde is.
De hondjes ook.

maar nope dat kan niet
bleh, strontziek word je ervan
En hun maar houden van die vervelende, niet luisterende nesten en kunnen niet begrijpen dat ik daar geen hol aan vind..

Ik geloof direct dat dat voor jou volledig 100% echt liefde is Lachen Ik geloof óók direct dat jij net zo veel van je paard en hondjes houdt dan iemand anders van zn kind; dat lijkt me dat alleen jij kan bepalen hoe en waar je van houdt.

Ik denk alleen wél dat het houden van je 'eigen' kind net even anders is dan van een adoptiekind of dier dat je niet in je buik hebt gedragen. Zoals Faye zei; niet beter of slechter, maar ánders.

Ik merk het zelf bij mn opa een beetje; mijn vader is nl zijn stiefkind en mijn oom is zn 'echte' kind. Het is voor mij net zo goed mijn opa terwijl er geen bloedband is als voor mijn neefje & ncihtje bij wie dat wel zo is. En de relatie van mijn vader met hem versus mn oom (dus 'echt versus stiefkind) is ook gewoon anders. Maar daar voelt mijn vader zich heus niet minder gewaardeerd om ofzo en dat is ook op geen enkele manier vervelend bedoelt Lachen

Andersom geld het trouwens volgens mij ook in zekere zin; ik hou enorm veel van mijn vriend, vriendinnen, broertjes, etc. Maar mn ouders (en komtie; specifiek mn moeder Knipoog) is gewoon nét even anders. En dat zegt niets over meer of minder of dat ik meer van mn moeder hou dan mn vader; alleen ánders!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:39

faye schreef:

whahaha hihi nee en geloof me tijdens de bevalling ben je m ook niet dankbaar hoor , of nog daarvoor als die trapt

bij ons was het dan ook ineens JOUW KRENG trapt }>
en nooit mijn lieve kindje beweegt Ach gut

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:07

faye schreef:
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Feitelijk is het natuurlijk ook zo. Alleen als je het mee mag maken besef je des te meer dat je kind in jou gegroeid is, voordat je dat meemaakt kijk je er nu eenmaal veel feitelijker tegenaan.

Mwoah. Denk het niet. Mijn moeder houdt zielsveel van ons maar had de zelfde gedachtengang als ik. Tot drie keer toe. Ik denk zelf dat het vooral met verschil in persoon uit maakt. Mijn collega had hetzelfde. Tuurlijk dolgelukkig maar allebei even intens.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:12

Haha!.

Nogmaals ik denk dat het vooral te maken heeft met verschil in mensen zelf. MEnsen die zeggen dit is het mooiste, dit is apart dit kan niet anders. En mensen die zeggen, een kind, leuk, tuurlijk hou ik ervan maar ik heb niet echt iets speciaals ervaren.

Voor mij geldt ik hou van mijn dieren. 100%. Ik wordt er altijd een beejte moe van om te horen 'ja maar als je het nog niet meegemaakt hebt......' . Accepteer gewoon dat mensen verschillend zijn. Mijn dieren zijn mijn kinderen, mijn alles. Net als Kawa. Maar het is soms doodvermoeiend hoe je je moet verdedigen tov mensen die ouders zijn. Ik vind het prachtig voor iedereen. Ben je gelukkig dan ben je dat want daar gaat het nou eenmaal om. Zorgen voor dat waar je voor gekozen hebt. Er onvoorwaardelijk van houden.

Maar wellicht ben ik gewoon net iets tevaak teleurgesteld in de mensheid. Een dier kan je tenminste 100% vertrouwen in hebben. Mensen helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:12

Citaat:
Ik denk zelf dat het vooral met verschil in persoon uit maakt

dat denk ik dus ook

Voor de een zal het ander gevoel zijn, voor de ander niet.

Ik heb geen ander gevoel in liefde voor mijn moeder of mijn vriend, andere omgang wel Tong uitsteken
En mijn liefde voor mijn dieren zit net zo diep en het idee dat ik hen moet missen ooit, dan jank ik ook bij die gedachte.

En ik heb eens een tv programma gezien, van mensen die als ze het terug konden draaien, nu geen kinderen meer hadden.

dus denk ik dat verschil in liefde idd per persoon verschilt.
Dit omdat elk persoon ook andere dingen mee heeft gemaakt voordat er kinderen zijn.
Ik ben iemand die houd van een klein groepje mensen, de rest kan me gestolen worden, ik geef gemiddeld gezien meer op een dier dan een mens.
Maar daar heeft mijn jeugd me toe gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:16

reactie op 2e bericht fasel Lachen

idd, waarom kan ik niet vorwaardelijk van mijn dieren houden, maar kunnen ouders dat wel voor hun kind?

ik weet toch wat ik voel?
Lijkt me stug dat een ander dat voor mij kan voelen?!

En als ik dan zie hoeveel tijd sommige ouders in hun kind stoppen, nou als dat liefde is?
Dumpen op de creche en 's avonds vlug in bed, want papie en mamie zijn moe van het werk...maar dat mag je niet zegen als kind loze.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:18

runningkawa schreef:
Citaat:
Ik denk zelf dat het vooral met verschil in persoon uit maakt

dat denk ik dus ook

Voor de een zal het ander gevoel zijn, voor de ander niet.

Ik heb geen ander gevoel in liefde voor mijn moeder of mijn vriend, andere omgang wel Tong uitsteken
En mijn liefde voor mijn dieren zit net zo diep en het idee dat ik hen moet missen ooit, dan jank ik ook bij die gedachte.

En ik heb eens een tv programma gezien, van mensen die als ze het terug konden draaien, nu geen kinderen meer hadden.

dus denk ik dat verschil in liefde idd per persoon verschilt.
Dit omdat elk persoon ook andere dingen mee heeft gemaakt voordat er kinderen zijn.
Ik ben iemand die houd van een klein groepje mensen, de rest kan me gestolen worden, ik geef gemiddeld gezien meer op een dier dan een mens.
Maar daar heeft mijn jeugd me toe gemaakt.

Same here. Ik hou ook niet van een grote groep. Mijn liefde voor dieren zit heel erg diep. Het idee dat er ooit een aan het eind was maakt me misselijk. Net zoals het gevoel dat ik had toen mijn moeder vorig jaar een hartinfarct had. Het gevoel is niet anders. Even intens. Even kapotmakend.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:23

runningkawa schreef:

idd, waarom kan ik niet vorwaardelijk van mijn dieren houden, maar kunnen ouders dat wel voor hun kind?

En als ik dan zie hoeveel tijd sommige ouders in hun kind stoppen, nou als dat liefde is?
Dumpen op de creche en 's avonds vlug in bed, want papie en mamie zijn moe van het werk...maar dat mag je niet zegen als kind loze.

Wat jij zegt. Een ander kan jouw gevoel niet voelen, jouw gedachten niet denken. Jouw beslissingen niet beslissen etc. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat we in een maatschappij leven waarin dingen moeten op een bepaalde manier. Doe je het anders dan tja, dan heb je bij wijze van spreken een probleem want iedereen gaat voor jou wel even bepalen hoe het moet en vooral dat je het strkas zelf zo zult ervaren. Dan denk ik, laat me toch gewoon met rust. Heb je er last van dat ik zoveel om mijn dieren geef? HEb je er last van dat ik geen verschil in liefde voel tussen de mensen van wie ik hou en de dieren waar ik van hou? Daar komt dan nog het gevoel bij dat mensen allemaal voor zichzelf kunnen beslissen en voor zichzelf kunnen opkomen. Dieren kunnen dat niet.

Mij is wel eens gevraagd wat ik met mijn dieren doe als ik kinderen zou krijgen. Verward ' Hoezo? Nou je kunt toch niet al je dieren houden als er kinderen zijn? Waarom niet? nou ja, het is nou niet bepaald een goede gang van zaken dan. Waarom niet? Mijn kinderen zullen moeten leren omgaan met de dieren, mijn dieren met mijn kinderen. Klaar. Middenweg is er niet.

Ik zal maar niet zeggen waar ik voor uitgemaakt ben Haha!. Zal me ook een worst wezen. Zij hoeven niet in mijn huis te leven. Hier heeft alles in goede harmonie te leven.

Maar je hebt gelijk hoor RK. Ik voel dat precies zo als jij. Soms word ik er wel verdrietig van maar ja, ik denk dan maar dat ik al dat moois mag ervaren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:29

runningkawa schreef:

Ik zei al, veel mensen zouden niet aan kinderen moeten beginnen. MAar dat is hetzelfde als mensen die niet aan dieren moeten beginnen maar dat wel doen. ER gewoon niets voor over hebben.

Iedereen houdt op een verschillende manier van iemand. Ook ouders. Goede ouders houden onvoorwaardelijk van hun kind, maar hoe zit het met die ouders van dat kleine meisje dat dood in de kofferbak is gevonden en SYSTEMATISCH IS UITGEHONGERD? En dan zijn er nog zoveel ouders die hun kinderen (laten) misbruiken op allerlei manieren. HEt is allemaal verschillend en houden van is gewoon niet te meten. JE kunt daarom niet zeggen "ik hou meer van mijn kind als jij van je hond" of whatever, ook al is het op een ANDERE manier. Mensen moeten elkaar in hun waarde laten. Ik zelf kan zoveel in mijn honden kwijt, en hoewel ik Bobbes, mijn jongste hond niet zelf gebaard heb, Clown kan ik naar haar kijken en bedenken hoe mooi en lief ze is. En wie trekt er zo intensief met een kind op als ik altijd met Polleke heb gedaan? (alleen met babies gaat men intensief om, als ze groter worden wordt het steeds minder, wat ook logisch is). Ik wil maar aangeven dat als je altijd je hond bij je hebt, dat je er mee vergroeit raakt.

Fasel schreef:
Wat jij zegt. Een ander kan jouw gevoel niet voelen, jouw gedachten niet denken. Jouw beslissingen niet beslissen etc. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat we in een maatschappij leven waarin dingen moeten op een bepaalde manier. Doe je het anders dan tja, dan heb je bij wijze van spreken een probleem want iedereen gaat voor jou wel even bepalen hoe het moet en vooral dat je het strkas zelf zo zult ervaren. Dan denk ik, laat me toch gewoon met rust. Heb je er last van dat ik zoveel om mijn dieren geef? HEb je er last van dat ik geen verschil in liefde voel tussen de mensen van wie ik hou en de dieren waar ik van hou? Daar komt dan nog het gevoel bij dat mensen allemaal voor zichzelf kunnen beslissen en voor zichzelf kunnen opkomen. Dieren kunnen dat niet.

Mij is wel eens gevraagd wat ik met mijn dieren doe als ik kinderen zou krijgen. Verward ' Hoezo? Nou je kunt toch niet al je dieren houden als er kinderen zijn? Waarom niet? nou ja, het is nou niet bepaald een goede gang van zaken dan. Waarom niet? Mijn kinderen zullen moeten leren omgaan met de dieren, mijn dieren met mijn kinderen. Klaar. Middenweg is er niet.

Ik zal maar niet zeggen waar ik voor uitgemaakt ben Haha!. Zal me ook een worst wezen. Zij hoeven niet in mijn huis te leven. Hier heeft alles in goede harmonie te leven.

Maar je hebt gelijk hoor RK. Ik voel dat precies zo als jij. Soms word ik er wel verdrietig van maar ja, ik denk dan maar dat ik al dat moois mag ervaren.

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat iemand anders voor jou bepalen hoeveel jij om je dier mag geven (niets dus)! Boos! Ook hoe andere mensen soms met je dier omgaan (als we de honden uitlaten op een zandpad) en iemand knalt er met de auto voorbij, want het is niet erg als het dier aangereden wordt want "het is maar een hond". M.a.w. ik mag er niet van houden want het is maar een hond! Die mensen moet ik zelf niet voor mijn wielen krijgen hoor!
En het is te gek voor woorden dat mensen verwachten dat je je dieren dumpt om een kind. Je zou dan het beste kunnen antwoorden "ik neem verantwoording en ik dump niet ordinair dieren zoals jullie gedaan zouden hebben". Je mag ze best terecht wijzen, want ZIJ zijn fout, en niet jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:35

Citaat:
Dan denk ik, laat me toch gewoon met rust. Heb je er last van dat ik zoveel om mijn dieren geef? HEb je er last van dat ik geen verschil in liefde voel tussen de mensen van wie ik hou en de dieren waar ik van hou?

Dat denk ik dan ook
waarom ons, die zo zielsveel van dieren aanvallen, waarom moeten wij ons verdedigen?
het is toch alleen maar fijn dat wij de dieren een goede plek proberen te geven.

Waarom is het beterder als je dat bij een (adoptie)kind doet?

Niemand heeft toch last van mij en mijn dieren en mijn liefde tegenover mijn dieren?
waarom dan toch al dat gezeur, laat me toch, ik ben wie ik ben en dieren zijn voor mij alles.