benefietconcours brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:22

pubelia"]
je moet niet verwachten dat alles in enkele dagen geregelt is....
[/quote]
Dat verwacht ik niet en dat was mijn vraag niet:

[quote="Sammie schreef:
Even zomaar voorde gekkigheid tussen door. Heeft er iemand hier ooit daadwerkelijk iets georganiseerd, in het echt of op papier?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:25

Sammie"]
[quote="pubelia"]je moet niet verwachten dat alles in enkele dagen geregelt is....
[/quote]
Dat verwacht ik niet en dat was mijn vraag niet:

[quote="Sammie schreef:
Even zomaar voorde gekkigheid tussen door. Heeft er iemand hier ooit daadwerkelijk iets georganiseerd, in het echt of op papier?
[/quote]
owwzzzzz jeps ik maar dat is met de honden(wedstrijd)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:27

Er waren een aantal mensen die er ervaring mee hadden , maar dan moet je wel ff die tien pagina's doorlezen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 00:00

ja risje en ik zijn hard bezig om alles rond te krijgen dus heb geduld haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:18

Flutterby schreef:
Er waren een aantal mensen die er ervaring mee hadden , maar dan moet je wel ff die tien pagina's doorlezen.

Dat heb ik gedaan en het was en is me nog steeds niet duidelijk wie er welke ervaring heeft (op pubelia na)

En nu ik hier toch aan het typen ben een klein adviesje. Wat jullie er mee doen moeten jullie geheel zelf weten. Ik bedoel dit niet banketstaaf, maar gewoon als advies om te voorkomen dat je straks verzand met en eindigd met niks.
Zorg eerst dat je een locatie heb waarvan je zeker weet dat het daar kan. Ga dáarna pas discuseren (met de eigenaren van de locatie die vaker met zo'n bijltje hebben gehakt) over hoe je wat je metde wedstrijden doet. Het heeft totaal geen enkel nut of zin oid in die trant om nu al te gaan praten over wel ene m1 en m2 of een gezamelijke M, wie wat springt en hoe hoog enzovoorts. Ik snap de enthausasme wel, maar zulke dingen zijn écht nog niet aan de orde en het wordt alleen maar onoverzichtelijker om daar nú al over te gaan praten. Zorg dat je uit 1 punt coordinatie hebt die alles controleert, zorg dat je 1 persoon (of houguit 2) die mensen afbelt en regelt. Maak taken en zorg dat je overlegt zodat niet 10 mensen 1 persoon/locatie/ iets gaat lopen bellen. Dat komt zeer slordig over naar evt. sponsors toe. Het is een leuk idee, maar zulke ideeën kosten tijd (iets waar je ook de tijd voor moet nemen) en zéér nauwkeurige coordinatie en veel en duidelijke overleg en wat ik nu hierzie is een hoop dingen tegelijk ongecoordineerd zoveel mogelijk teveel doen. En dat verzand als je niet op past in helemaal niks. Ik heb het vaker gezien en wil alleen maar waarschuwen want het zou zonde zijn van zo'n leuk idee.

Wat jullie hier mee doen, moeten jullie helemaal zelf weten. Of je er iets mee doet of je gaat vrolijk op hetzelfde houtje door. Hopelijk hoef ik straks niet te gaan zeggen: i told you so.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:25

Ik heb het idee dat de mensen die de organisatie op zich genomen hebben idd werken zoals jij aangeeft Sammie en dat de mensen die vanalles opperen gewoon super enthousiast zijn maar niks met de organisatie te maken hebben Knipoog Maar wel goede tips!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 00:51

ja dit klopt zeker
zoals ik al eerder in dit topic heb gezegt zijn we hard bezig om een locatie en sponsors te zoeken
verder zijn we nog niet eens aan het nadenken over wat de wedstrijdt in gaat houden.
dit gaat zeker pas gebeuren zodra de locatie helemaal rond is.

dus ik vindt het heel lief van mensen dat ze meedenken over vanalles en nog wat maar we zijn idd druk bezig om alles rond te krijgen

dus sammie maak je niet druk het wordt allemaal goed geregeld haha =P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:54

Het laatste wat ik zal doen is me druk maken, maar hier in dit topic komt het nogal onoverzichtelijk over. Als je de laatste 2 paginas doorlezen, kun je je derde zin al gelijk aanpassen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:08

crossmonster schreef:
iemand zei dat ze pony's met stang en trens wilde laten rijden
zou ik niet doen !!!

de mensen die M2 of Z1 stargerechtigd zijn bij de paarden , die mogen best met st&tr rijden, maar de rest daar krijg je brokken mee
wat mij betrefd mogen wel de kundigere ruiters een klasse hoger starten, het gaat immers om de oefening, en als met een normale trens een Z proef netjes uit gereden probeert te worden, dan heb ik daar geen problemen mee al gaan de oefeningen niet bar goed
dat ze dan geen prijsje hebben is hun eigen schuld immers, maar het moet uiteraard wel op zodanig niveau zijn dat de ruiters gewoon goed ervaren zijn en dat het paard er wel wat vanaf weet Knipoog

ik denk dat de bokkers wel zo verstandig zijn om in hun eigen klasse, of een klasse hoger, te starten ik bedoel, je wil uiteraard niet voor aap staan bij zo'n groot publiek Haha!

Ik bedoelde geen pony's met stang en trens, alleen E pony combinaties starten nu eenmaal weleens al voor hun 18 tussen de paarden omdat ze er dan een stang bij mogen hangen, en we ze dan nu moeilijk verplicht bij de pony's kunnen laten rijden. Dus gwon vlgns de zelfde regels als de KNHS.
En inderdaad iedereen controleren of ze in de goede klasse starten gaat niet. We kunnen wel zeggen dat ze in hun eigen klasse moeten starten of een hoger (alvast oefenen), en of ze naar dat advies luisteren is hun zaak.

En sammie ik denk dat veel mensen hier inderdaad vrij weinig ervaring hebben, maar eens moet de eerste keer zijn. Natuurlijk moet er eerst een locatie enzo komen, maar aangezien het vrij kort dag is kan het ook handig zijn alvast een hoop ideen te verzamelen.
EHBO moet ook geregeld worden inderdaad, niet eens aan gedacht, als een grotere wedstrijd bij de KNHS gehouden word is dat ook verplicht dacht ik.
Maargoed buiten het jury's regelen, wil ik nog wel met meer dingen helpen. Ik studeer communicatie en we hebben net veel gehad over persberichten schrijven, hoe de media te bereiken etc.
Maar natuurlijk kan dat alles pas zodra locatie en tijd bekend zijn.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 11:27

ja idd alle ideeen zijn welkom en we houden jullie gewoon op de hoogte.
Ook al siemand anders nog iets van ideeen heeft van een mogelijke locatie en deze is eventueel in staat om op deze locatie langs te gaan...
Wel graag eerst even laten weten welke locatie dit is en waar zodat risje en ik even kunnen kijken of deze al gemaild is en/of hij geschikt is.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:36

Als ik een idee heb, zet ik dat gewoon hier neer Schijnheilig Kan ik het niet meer vergeten ook Knipoog
En tja het is een forum, dus daar gaan mensen op reageren...

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:46

juline schreef:
we houden jullie gewoon op de hoogte.

Is het mogelijk dat dit dan ook dagelijks gedaan wordt? We horen nu al enkele dagen dat jullie druk bezig zijn met het zoeken naar een locatie, maar kun je er dan ook even bij vertellen welke locaties dat zijn bijv? Dus gewoon in een rijtje de stand van zaken...
Is voor iedereen duidelijk hoever we staan Lachen

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:14

Leuk idee! Als ik weer mag rijden tegen die tijd wil ik best mee doen... Of helpen

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 14:39

ja dat snap ik maar idd jullie horen al een aantal dagen dat we druk aan het zoeken zijn en dat is ook zo en voornamelijk met schijndel.

zelf wil ik best vertellen wat ik gedaan heb maar wat risje doet daar kan ik niks over vertellen

zelf ben ik bezig met sponsors aan het zoeken
een aantal ruitersportzaken gemaild en reacties staan al eerder in dit topic.
Ik zelf kan nu alleen maar wachten op antwoorden en nog meer bedrijfen mailen.

dus ik wil best dagelijks een raportje uitbrengen maar er zijn niet iedere dag nieuwe ontwikkelingen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:48

Bedankt Juline Lachen

Het geeft niet dat er niet iedere dag nieuwe ontwikkelingen zijn, maar als we dit met elkaar willen organiseren moet er wel communicatie zijn en dat mis(te) ik een beetje bij jullie. Daardoor ontstaan er dus onduidelijkheden.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:49

Eindelijk weer eens een berichtje van mij, sorry dat het even duurde!!
Zoals Juline zei heeft mij bijrijdpaard idd een medisch probbleem, maar goed, voor degene die daar meer over weten moet je even bij medisch kijken en dan eht bericht Rara aanval: epilepsie.

Allereerst geeft ik sammie helemaal gelijk, het is behoorlijk onoverzichtelijk aan het worden. Hartstikke fijn dat jullie allemaal zulke goede idee-tjes hebben natuurlijk.
Op dit moment zijn vooral Juline en ik hard bezig met het regelen van sponsoren. Zelf houdt ik me daarnaast nog bezig met de locatie.
Van de locatie is inmiddels wel meer bericht. Over half uur moet ik ze nogmaals terug bellen en dan hoop ik definitief de locatie vast te kunnen leggen. Er zijn daar overigens twee bakken, een van 20 x 40 en een van 30 x 60. Er is springmateriaal, geluidsapparatuur voor show ook. Is een kantine, personeel is daar wle nodig, maar hulp is van harte welkom. Over de baropbrengst moeten we het nog hebben. Maar goed eventjes geduld dus nog, ik bel ze zo terug!!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:53

Top! OK dan!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 14:54

ik hoop dat jullie dus nu wat meer informatie hebben en ik zal iedere dag wel ff een berichtje plaatsen over hoe of wat verder.
zal zo veel mogelijk jullie op de hoogte houden

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:55

uiteraard zal ik julie dagelijks op de hoogte houden, heb ik tot nu toe toch ook gedaan? Dat doe je nu eenmaal als voorzitter;-)

Enne voor sammie:
Deze benefiet wedstrijd is zeke rniet de eerste wedstrijd die ik organiseer. De afgelopen jaren heb ik meerdere malen een twee-daagse wedstrijd georganiseerd en ook op dit moment ben ik daar weer mee bezig. Die wedstrijd waar ik nu ook mee bezig ben is direct de reden waarom de wedstirjd in elk geval niet het weekend van 12 en 13 februari kan zijn.
Daarnaast help ik al een aantal jaren op internationale evenementen mee en sinds ruim een jaar help ik op die internationale evenementen regelamtig de organisatie door ook daar medewerkers voor te regelen.
Wee tje zo voldoende? Enne ander ma gje het me altijd vragen hoor, geen probleem.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:55

Goed nieuws allemaal!!

Heb net gebeld met de molenheide en de locatie en datum staan nu vast!!

De benefietwedstrijd regio zuid zal op 20 februari plaatsvinden op pension en handelsstal de molenheide.

Zal jullie even vertellen hoe het gesprek ging natuurlijk!!
De man van de eigenaresse nam op dus ik heb met hem alles doorgesproken, de mails tot nu toe waren tussen mij en zijn vrouw gegaan dus heb hem eerst alles uitgelegd, maar medewerking was werkelijk super!!

Er was op 20 februari eigenlijk een andere wedstrijd, maar die gaan ze speciaal voor ons verzetten. We hebben op die dag de gehele dag beide bakken tot onze beschikking ( 30 x 60 en 20 x 40), dus losrijden kan binnen en er kunnen Z proeven op 20 x 60 formaat gereden worden.
Wat rubrieken betreft mogen we dressur van B t/m Z2 organiseren en we mogen er nog een ludieke springrubriek bijdoen. Ook show was zoals eerder gezegd geen probleem.
Wat horeca betreft: ze hebben een kantine en die hebben we tot onze beschikking. Ze huren zelf altijd bij grote wedstrijden een frietkraam en broodjeskraam. Hij zou gaan kijken of we ook deze opbrengst konden krijgen. De baropbrengst zouden we waarschijnlijk ook krijgen. Zoals hij al zei, ze hoeven er niet op te verdienen zolang ze de onkosten er maar uit halen. Alle eeventuele extra's gaan wij dus hoogstwaarschijnlijk ook krijgen, helemaal top dus!!
Wat barpersoneel betreft die moesten ze natuurlijk wel inhuren (deel van de onkosten). Ik vertelde hem toen dat er al een aantal mensen warnen die zich hadden aangeboden graag te willen helpen en daar was hij wel blij mee. Ook daar kunne we extra opbrengsten regelen dus;-)

Ik ga nu even snel een lijstje maken met taken die gedaan moeten worden, tot zo

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:04

Wow, te gek! OK dan!

Alleen jammer dat ik dan niet kan komen...

Misschien is er iets wat ik kan regelen zonder dat ik er op de dag zelf bij hoef te zijn? Bijvoorbeeld inschrijvingen coördineren en tijden erbij zetten of zo. Ik roep maar wat...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:13

Hoi!!

Inschrijvingen hoeven even enit geregeld te worden. We hebben namelijk www.inschrijfsysteem.nl bereid gevonden ons te sponsoren, dus inschrijvingen zullen automatisch gaan. geeft ons weer extra tijd om sponsoren te vinden;-)

even snel takenlijstje afmaken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:28

Taken benefietwedstrijd brabant

Datum: 20 februari

Voorzitter: Risje
Secretaris: Risje
Penningmeester: Ania
Sponsoring: ??
Catering: Juline
Jury’s: Fleurtje100
Parcoursbouwer: ??
Show: ??

Dit zijn de hoofdtaken. Mocht iemand van jullie denken dat ik wat vergeten ben PB me dan even. Je mag me ook op MSN toevoegen als je wilt: risje61@hotmail.com.

Ik heb mezelf bij zowel voorzitter als secretaris staan. Niet omdat ik perse alles zelf wil doen hoor, maar we hebben www.inschrijfsysteem.nl bereid gevonden ons te sponsoren dus de inschrijving zal automatisch gaan. Aangezien ik de makers van dit systeem ken ben ik de contactpersoon.
Wel zijn er op de dag zelf nog 1 of 2 mensen extra nodig die me helpen op het secretariaat. Er moeten dan oa punten worden nageteld. Lijkt je dit wat neem dan contact met me op.

Voor de andere taken geld neem contact op met degene die verantwoordelijk is voor die taak. Algemene vragen kun je aan mij stellen omdat ik de boel coördineer

Fleurtje100: zou jij nog steeds de jury’s willen regelen? Officiele jury’s zijn leuk, maar mag bijvoorbeeld wat mij betreft ook een goede instructeur zijn die er bijvoorbeeld op onderlinge wedstrijden ervaring mee heeft.

Openstaande taken:

Sponsoring: ik ben nog op zoek naar iemand die de sponsoring wil coordineren. Op dit moment zijn zowel juline als ik op zoek naar sponsoren en uiteraard hebben we via msn veel overleg, maar toch zou iemand die het coordineerd erg fijn zijn. Wie zou dit willen doen?
Als je deze taak op je neemt is het de bedoeling dat je (samen met ons) sponsoren aanschrijft, bijhoudt wie aangeschreven is, wie gereageerd heeft en wat het antwoord was. Daarnaast moet je bijhouden wat er aan sponsoring binnen is en zul er vaak overleg zijn met de rest van de organisatie.

Show: Wie wil het op zich nemen om een leuke show te regelen die publiek trekt?
Er is geluidsinstallatie aanwezig op de locatie, misschien alvast fijn om te weten!!

Graag wil ik nog jullie mening weten over de springrubriek:
We mogen een springrubriek organiseren zoals bijvoorbeeld punten springen of verkleed springen. Wat zouden jullie het leukste vinden? En hoe zouden jullie dit dan aanpakken.
Verder wat zou bijvoorbeeld de hoogte moeten zijn?
Moeten we een officiele parcoursbouwer aantrekken of hebben jullie liever een goede instructeur? Zelfde geld voor jury, wat vinden jullie?
Ook al ben ik met nog wat anderen de organisatie toch wil ik over dit soort dingen graag jullie mening weten. Op die manier kunnen we er met zijn allen een fantastische dag van maken.

Tenslote mensen die willen helpen kunnen mij een bericht sturen. Zet er wel even bij wat je graag zou willen doen!!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:29

maar de mensen moeten wel weten hoe laat ze moeten rijden Knipoog

En ik heb onze wedstrijd nog niet terug kunnen vinden op die site, maar dat zal komen omdat er nog geen datum bekend was

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:34

klopt daarom staat het e rniet op. Tijdens komt ook goed, je kunt via die site namelijk heel makkelijk startlijsten maken;-)