x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:59

Misschien eens een Boktmeeting doen daar? Kunnen ze eens echte terreinwagens met modder bekijken in Amsterdam!

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:06

jeanie schreef:
En toch vind ik dat de PChoofdstraattractoren niets in de binnenstad van A'dam hebben te zoeken.
Voor het trekken van een trailer is deze auto functineel om te shoppen in de binnenstad niet.

Maar ach ik rij opel Tigra.............. *LOL*

En hoe trek jij je trailer dan?
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:38

Dan leen ik een pchoofdstraattractor Tong uitsteken

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:13

Zo te lezen krijgt GL het heel moeilijk met deze idiote regel.

Bron: nu.nl

"Het riekt naar discriminatie", stelde voorzitter F. Gramberg van de Federatie Nederlandse Terreinauto Clubs. Hij vraagt zich af of het parkeerverbod juridisch mogelijk is. Universitair hoofddocent strafrecht J. Simmelink meent dat het verbod juridisch niet mogelijk is.

Simmelink, verbonden aan de Universiteit van Tilburg, zegt dat volgens de Wegensverkeerswet alle auto's die door de Rijksdienst voor het Wegverkeer zijn goedgekeurd, mogen deelnemen aan het verkeer. De gemeente kan daarom niet bepalen welke auto's wel of niet mogen parkeren. "Dan zou de gemeente ook kunnen besluiten om gele auto's te weren omdat ze die niet mooi vindt."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:36

MoniqueT schreef:
Misschien eens een Boktmeeting doen daar? Kunnen ze eens echte terreinwagens met modder bekijken in Amsterdam!

Sorry, maar wat heeft Amsterdam hiermee te maken, behalve dat de PC vol staat met die bakken?? Het verbaast me trouwens niets dat men hier de PC niet kent *LOL*.
Haha!

Nou ja, in een stad waar zo beknibbeld wordt op de parkeerplaatsen is het best irritant als je buren 2 plaatsen bezetten en wat dat betreft vind ik ook wel dat er wat aan gedaan mag worden. Vanavond had ik 1x een Volvo station die te 'breed' geparkeerd stond en een forse Mercedes. Naast die forse Merc staat nu mijn auto, knusjes er vlak naast, dat geeft niet want de Merc heeft nog genoeg ruimte aan de rechterkant om in te stappen . Ze moeten die lui gewoon leren parkeren! Bij afname van een grote auto ben je verplicht eerst les te krijgen om met zo'n ding om te gaan op drukke plaatsen.

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:43

Ja maar mijn nogal grote bus past ook niet op alle parkeerplaatsen zodat ik soms ook twee plekken min of meer bezet hou. Deze regeling geldt alleen voor de SUV's dus dat is ook meten met twee maten. Als ik weet dat het druk is in het centrum parkeer ik er meestal net even buiten, dat gaat prima in een kleine stad als Weert en is voor mij een stuk gemakkelijker dan mijn bus ergens tussen wringen.

Ik zag net voor het eerst die Hummer in een item over het weren van deze wagens in Nijmegen. Om eerlijk te zijn vind ik het een afgrijselijk lelijk ding Scheve mond Maar goed, als iemand daar mee rond wil rijden moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:50

Percy, er zijn hier wel plekken waar je op zou passen, maar dat zijn er niet zo veel. Toch vind ik niet dat je een ander zijn parkeerplaats af hoeft te pakken .

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:51

Lovely schreef:
Percy, er zijn hier wel plekken waar je op zou passen, maar dat zijn er niet zo veel. Toch vind ik niet dat je een ander zijn parkeerplaats af hoeft te pakken .

Maar dat heeft puur te maken met de parkeerkunsten van de bestuurder, niet met de size van zijn wagen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:56

Wouter, het komt allebei voor en ik vind het ook niet leuk als ik een stuk verderop moet staan omdat de buren of een te grote auto hebben of niet kunnen parkeren, laat ze lekker zelf gaan lopen.

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:57

Bij sommige parkeerplaatsen zijn de vakken dusdanig klein dat ik niet binnen de lijnen pas. Ik pik niemands parkeerplaats in, thuis heb ik mijn eigen parkeerplaats. Als ik naar Breda ga laat ik mijn bus meestal op stal staan en rij met mijn vriend mee en als ik naar het centrum moet zoek ik grote parkeervakken maar soms is het gewoon niet te voorkomen, daar kan ik ook niet veel aan doen. Die plaatsen zijn zo klein om zoveel mogelijk auto's te kunnen parkeren (liefst tegen betaling, meer vakken, meer inkomsten) en er is geen rekening gehouden met grotere auto's c.q. bussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:05

Maar dan sta je er maar even en het is niet bij je huis, dus dat scheelt al.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:54

Wij reden een Chrysler Grand Voyager, breed en lang, heel lastig om te parkeren. De voornaamste reden om die in te ruilen was het lastige parkeren in parkeergarages en in de stad. Dus, ingeruild voor een Jeep Cherokee. Tjonge, die blijft er net 2 cm binnen, maar vertel mij eens waarom alleen het woord "terreinwagen" al zoveel opschudding veroorzaakt? Die Chrysler was evenmin zuinig en al zeker niet kleiner.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:22

Het probleem is dat het een rage geworden is om in een dure, grote benzinezuipende, milieuvervuilende bak te rijden. Als je er ieder weekend je trailer mee over een drassig weiland moet trekken is het logisch dat je een terreinwagen aanschaft en dat je daarnaast niet nóg een auto hebt om mee te gaan winkelen is ook heel logisch.

Toch erger ik me wel aan die opgetutte, geblondeerde en gebruinde dames die gewoon in zo'n ding gaan zitten om te laten zien dat ze poen hebben. Tuurlijk, we leven in een vrij land, maar milieuverontreiniging gaat iedereen wat aan en parkeeroverlast ook.

(wij hebben onze terreinwagen met trailer ingeruild voor een vrachtwagen, dus ik heb makkelijk praten Schijnheilig )

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:29

jeanie schreef:
En toch vind ik dat de PChoofdstraattractoren niets in de binnenstad van A'dam hebben te zoeken.
Voor het trekken van een trailer is deze auto functineel om te shoppen in de binnenstad niet.

Maar ach ik rij opel Tigra.............. *LOL*

Nou, er komen ook nog wel mensen naar de Amsterdamse binnenstad om te werken hoor!

Toch te dwaas dat ik de stad niet meer in zou mogen.

Overigens kan ik nu vaak ook al niet parkeren omdat de parkeergarages te laag zijn voor mijn 'trekker'

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:38

Als ik zo'n jeep zie rijden zonder trekhaak denk ik toch altijd "wat zonde". Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom je zo'n wagen zou moeten hebben als je niet in het buitengebied woont en niets hoeft te trekken. Tja, als statussymbool dus maar moeten de mensen die zo'n wagen echt nodig hebben dan lijden onder de statussymboolrijders?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:42

Percy, mijn Jeep heeft een afneembare trekhaak Tong uitsteken

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:44

Percy schreef:
Als ik zo'n jeep zie rijden zonder trekhaak denk ik toch altijd "wat zonde". Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom je zo'n wagen zou moeten hebben als je niet in het buitengebied woont en niets hoeft te trekken. Tja, als statussymbool dus maar moeten de mensen die zo'n wagen echt nodig hebben dan lijden onder de statussymboolrijders?

Dat heb ik idd ook wel!! Dan kijk je naar zo'n auto, geen trekhaak...Je haalt de desbetreffende persoon in en je weet eigenlijk van te voren al wat voor soort er achter het stuur zit....En toch weer zo'n opgedirkte, vaak blonde, doos! Boos!

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:19

Tja, het is echt zonde dat die mensen die hem als statussymbool gebruiken het verpesten voor 'ons' die hem nodig hebben.
Aan de andere kant: het is toch te zot voor woorden dat je niet eens zelf mag weten in wat voor auto je gaat rijden?
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:25

Percy schreef:

Het is vrij logisch hoor. Het is juist prima om zo'n auto te hebben zonder trekhaak, anders ben je 'caravanverdacht'. Als je m voor de trailer hebt moet je zorgen dat je groot Anky, Pikeur of Cavallo achterop hebt staan, anders word je ook ingedeeld in het caravansegment.
Auto's zijn altijd statussymbolen geweest, dus ik snap niet waar iedereen nou zo'n punt van maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:51

Nee dat begrijp ik ook niet. En als je het geld hebt waarom mag je er dan niet in rijden als je dat nou mooi vind? Als ik het geld had zou ik wel wat anders kiezen, maar dat is een andere kwestie, gewoon verschil van smaak.
Ik rijd nu een volvo station van een paar jaar oud, als ik weer een paard heb komt er wel een 4x4. En daar ga ik ook mijn kids mee naar school brengen! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:53

Fitzroy schreef:
Tja, het is echt zonde dat die mensen die hem als statussymbool gebruiken het verpesten voor 'ons' die hem nodig hebben.
Aan de andere kant: het is toch te zot voor woorden dat je niet eens zelf mag weten in wat voor auto je gaat rijden?

En wat "verpesten" ze dan?
BTW groen links kan beter wat aan oude oliezuipende altootjes doen >;)

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:58

Dat zal ik je precies vertellen. Terreinwagens bestaan al jaren, en je hoorde er nooit iemand over. Ik reed ook al jaren rond in een Patrol.

Omdat het nu een soort statussymbool is geworden en er steeds meer rondrijden is het een hot item geworden, terwijl daar voorheen helemaal geen sprake van was.
Was het alleen bij de 'trailertrekkers' gebleven, dan was er nu niet zoveel over gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:04

Grappig verschijnsel wel hoor, dat als men meer te besteden heeft dat de autoindustrie dat aanvult. Dat is trouwens altijd al zo geweest . Dat de mensen met het meeste geld ook in de grootste auto rijden, is ook niet sinds kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:41

marieketencate schreef:

Toch erger ik me wel aan die opgetutte, geblondeerde en gebruinde dames die gewoon in zo'n ding gaan zitten om te laten zien dat ze poen hebben.

Pff, ben ik even blij dat ik donkerblond en bleek ben, mensen zouden eens verkeerd over je kunnen gaan denken Rolleyes

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:43

Fitzroy schreef:
Dat zal ik je precies vertellen. Terreinwagens bestaan al jaren, en je hoorde er nooit iemand over. Ik reed ook al jaren rond in een Patrol.

Omdat het nu een soort statussymbool is geworden en er steeds meer rondrijden is het een hot item geworden, terwijl daar voorheen helemaal geen sprake van was.
Was het alleen bij de 'trailertrekkers' gebleven, dan was er nu niet zoveel over gesproken.

Precies het komt eigenlijk gewoon door merken als BMW en Mercedes die opeeens ook een "terreinwagen" op de markt brachten. Dat soort auto's is over het algemeen ook vooral status symbool.
De gewone terreinwagens zijn er vooral voor praktisch gebruik. Dat je daar dan ook wel eens mee in de stad komt.. tsja, iedereen wil wel eens winkelen.
Een beetje middenklasser past trouwens in veel parkeergarage's ook maar net in een parkeervak. Moet je niet te dik zijn anders kun je niet uitstappen.
Zag van de week nog weer een stukje op TV over iemand die op plantaardige olie reed. Laat ze daar flink in investeren maar nee de belangen van de olieboeren zijn te groot en je kunt als overheid schone brandstof ook moeilijk gaan belasten.
Hoewel.. LPG (schoonste brandstof) maken ze nu duurder omdat andere brandstoffen iets schoner zijn geworden. Frusty
Volgens mij zou het dan logischer/eerlijker zijn die andere brandstoffen ook wat goedkoper te maken omdat ze iets schoner geworden zijn.