Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ArwenLune schreef:Ik heb absoluut geen fijn gevoel bij dat Brazillie verhaal. Wat maakt het uit of hij iets op papier zet of niet? Naar mijn idee maar heel weinig. Het is te dwingend. Het MOET per se Brazillie zijn (terwijl je ook in de achtertuin nader tot elkaar kunt komen) en het MOET per se nu (welke vader wil dat z'n dochter examens laat schieten voor een vakantie?) en dat allemaal na dat verhaal dat je weg moest en maar naar Brazillie moest.
Ik hoop dat we met z'n alle wat paranoide denken, maar ik raad je toch sterk af om mee te gaan. Dat onderbuikgevoel heb je niet voor niets. Dat is je intuitie die je zegt dat er iets niet klopt, en luister daar alsjeblieft naar. Ik zou in jou situatie ook heel graag m'n vader willen vertrouwen, maar ergens klopt de situatie gewoon niet, dat weet je zelf ook denk ik.
Als je daar eenmaal zit en je word ergens gedumpt of weet ik wat, kan je helemaal niets. Gebeurt hetzelfde in Nederland dan heb je 100x meer kans om iemand te alarmeren, je op te laten halen, hulp in te schakelen of zelf weg te komen.
Ik denk dat het per se naar Brazillie moet, ook al wil hij echt nader tot je komen, omdat je daar afhankelijk ben. In Nederland kan hij je nooit in de positie krijgen dat hij echt op je in kan werken, want als het uit de hand loopt kan je weg. Daar niet...
Jamy schreef:Ik weet het niet..
Citaat:Hij zegt dat het echt gewoon vakantie is en de manier waarop geloof ik hem eigenlijk wel. En als het niet zo is heb ik zoiets dan weet ik dat wel voor de volgende keer.. Als ik me nu van me beste kant laat zien misschien pakt dat wel goed uit?
Tessebes schreef:Ik zou dus echt niet mee gaan met iemand die lid is van zo'n "sekte", ookal zou het m'n vader zijn. Die mensen zijn half gehersenspoeld en deinzen nergens voor terug.
Jamy schreef:Ik denk dat ik het doe. Misschien is het best wel leuk en anders 10 dagen overleef ik wel. Ik denk niet dat daar iets is van die sekte. We gaan gewoon heen waar hij eerst ook heen was en waar mijn oom zit. En gewoon leuke dingen doen zegt die. En als die daar weer op me gaat proberen in te praten enzo dan weet ik dat voor de volgende keer en dan is het gewoon klaar. Hij kan me toch niet achterlaten mensen hier zullen wel zeggen waar ik blijf en nemen toch wel contact op.
silvana schreef:Ik heb het idee dat hij je al aardig aan het beïnvloeden is.Hoeveel keer heb je al gedacht dat het wel beter zal gaan?
Pas maar op dat je je zelf niet verliest.
leentje schreef:mobieltje heeft ze niks aan ginder
als er al netwerk dekking is, dan een andere frequentie dan onze Europese gsms, en dan moet haar provider hier in Nederland een samenwerking hebben met de provider ginder
bovendien zal de gesprekskost zo duur zijn, dat ze misschien net tien minuutjes kan bellen ofzo
Jamy schreef:Ik denk dat ik het doe. Misschien is het best wel leuk en anders 10 dagen overleef ik wel. Ik denk niet dat daar iets is van die sekte. We gaan gewoon heen waar hij eerst ook heen was en waar mijn oom zit. En gewoon leuke dingen doen zegt die. En als die daar weer op me gaat proberen in te praten enzo dan weet ik dat voor de volgende keer en dan is het gewoon klaar. Hij kan me toch niet achterlaten mensen hier zullen wel zeggen waar ik blijf en nemen toch wel contact op.