Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cer schreef:Wat ik dan bijv ook opvallen vind is dat in de mode, kappers en koken vaak toch weer mannen aan de top staan. Terwijl dat volgens de tradionele rolverdeling een vrouwending zou zijn. Ik vraag me af hoe dat dan komt.

Citaat:omdat vrouwen veelal toch aan het moederen slaan en dan niet meer genoeg hun handen vrij hebben om volle bak zich tot het hoogste niveau op te werken

Of nou ja
)
Zal dit blijven.

)
)
Cer schreef:Ohhh zijn ze daar dan voor verzekerd oid? (ik heb geen bedrijf, dus ik weet het niet, ik weet alleen dat het drukker wordt als mn collega's afwezig zijn)
Ja vrouwen worden benadeeld, maar is het ook echt benadeeld? Ik hoor ook wel dat het heel speciaal is, en dat kan je niet delen. (zwanger zijn dan he, ik geloof niet dat ongesteldheid en menopauze supertof zijn)
Enfin, ik dwaal ook af Dit gaat absoluut niet meer over de vraag van TS
behalve dan het inwerken van een vervanger. En kolftijd, en extra pauzes bv die een zwangere neemt op het einde van de zwangerschap.

. En mannen snappen dat soms ook niet, "Hoezo, je zegt dan toch dat ik dit of dat moet doen, en dat doe ik dat toch ook voor je?"BarbaLala schreef:Initieel was feminisme dan ook iets héél anders dan waar het begrip nu voor misbruikt wordt door het systeem.
Initieel draaide het om gelijkwaardigheid; Evenveel waard zijn.
Nu wordt het misbruikt om de verschillen tussen mannen en vrouwen uit te wissen. Terwijl dat juist zeer ongezond is. Niet alleen voor de mens als individu, óók voor de mens als soort.
Polariteit tussen mannen en vrouwen is het belangrijkste van ons hele bestaan.
En dat mannen beter zijn in andere dingen dan vrouwen, en andersom, is juist iets wat we moeten koesteren en waar waarde in zit.
Je ziet dan ook de meeste (relatie) problemen ontstaan daar waar vrouwen teveel in hun mannelijke energie moeten staan, en andersom.