Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

santieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:26

Saga schreef:
Maar als je 400 euro in je portemonnee had en je hebt 200 euro uitgegeven bij de Expert, weet je dan echt niet meer of je bij de rest van de winkels 100 of 200 euro hebt uitgegeven?
Op een bedrag van 400 euro, zie je toch nog wel of je 100 euro te weinig hebt betaald? :o

Dat lijkt mij ook en anders even nagaan wat je allemaal hebt gekocht en wat dat heeft gekost. € 100,- zie je niet 123 over het hoofd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:28

Maar moet je nu bij betalen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 20:29

secricible schreef:
als ik het dan op moest halen zou ik misschien toch wel de beelden willen zien. Als ik er dan toch ben.... :')

ga ik denk ik toch ook wel doen :=

@SuzanneF Nee

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:31

Ts, ik kan mij wel voorstellen dat je niet zit te wachten om ter plekke een welles nietes spelletje te spelen met dat bedrijf.

Spullen krijgen en die dan retourneren bij het andere bedrijf waar je besteld hebt, dan heb je en weer je geld in je zak zonder al te veel extra gezeur.

Er zijn genoeg beroepen waar nog veel cash in rond gaan en dan vind ik het niet zo raar dat je na een dag winkelen je niet meer weet hoeveel je op moment X in je portemonnee had moeten hebben.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:36

Electra63 schreef:
Ik ken genoeg mensen die zoveel contant geld hebben en uitgeven. Meestal ondernemers met zwart geld.
;)

Ik zou sowieso de beelden willen zien, als ik vals beschuldigd werd.
Maar misschien weet TS inmiddels wel, dat zij misschien toch € 100 te weinig heeft betaald?

Hier geen ondernemer en ook geen zwart geld. Anders vraagt de bank niet waarom je je witte geld pint. Mijn man zegt zo ‘meer controle’ te hebben over hoe hij zijn geld uitgeeft. Dat die het bij wijze in het rond smijt vergeten we dan maar even. :+

imaudy

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:57

Ik snap dat iedereen die beelden wil zien, maar ik zou het ook achter mijn willen laten als het geen geld nadeel zou opleveren. Ze gaan zelf maar lopen janken bij die beelden.
TS, ga je ooit weer wat bij die winkel kopen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:04

Nou nou dit zal nog heel fijn worden als straks 1 van de spullen of beide onder garantie moeten hersteld of vervangen worden... Ben benieuwd naar het betreffende topic daarvan _O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 21:06

Little_Gift schreef:
Nou nou dit zal nog heel fijn worden als straks 1 van de spullen of beide onder garantie moeten hersteld of vervangen worden... Ben benieuwd naar het betreffende topic daarvan _O-

Stond in de mail dat het met garantie is :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:07

Ik snap nooit zo wat dan het doel is geweest van zo'n topic te openen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:09

shilady schreef:
Little_Gift schreef:

Stond in de mail dat het met garantie is :j

Ja hoor maar de communicatie gaat zo goed tussen jullie... Dat belooft voor de communicatie in geval er zich problemen voordoen met de producten straks. :=

Enneuh... Omdat het in hun mail staat is het waar? Dus is het dan ook waar wat ze claimen dat jij niet betaald hebt? Immers, blijkbaar kunnen ze nu opeens niet meer liegen volgens jou? :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:27

Ik denk dat shilady ook gelijk weer snapt waarom het lang geleden was dat ze op bokt had ingelogd….

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:28

Bijzonder , bij optie 2 geef je eigenlijk gewoon toe dat je te weinig hebt betaald ( en mooie oplossing voor het bedrijf).

Snap niet dat je hier mee akkoord gaat, daarbij sta je nu wel zo bekend, ik zou liever de beelden bekijken en mocht ik ongelijk hebben het resterende bedrag betalen.
Waarschijnlijk denkt ts ook dat ze te weinig heeft betaald, anders ga je de beelden wel bekijken, helemaal omdat je nu zo bekend staat bij dit bedrijf ( en waarschijnlijk straks meer bedrijven ).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:33

Voor mij is het heel simpel als ik in een winkel een product koop en contant betaal: de transactie vindt bij de kassa plaats en is een simpele ruil: ik betaal het overeengekomen bedrag en krijg het product overhandigd. Op dat moment kan en moet de kassamedewerker controleren of ik voldoende geld heb betaald en zo ja, wat over het algemeen het geval zal zijn, het product aan mij overhandigen. Als ik niet voldoende geld heb betaald is dit het moment waarop de kassamedewerker mij hierop kan en mag aanspreken.

Is dat niet het geval en verlaat ik na betaling van het product met het product de winkel dan is de beurt van de winkel voorbij: "Mij niet bellen". Dus niet aankomen met: "We hebben een kasverschil en kunnen op de beelden zien dat het bij/door jou is veroorzaakt". Nee, gewoon niet. Beurt voorbij en doorrrr.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:38

Maflinger_S schreef:
Voor mij is het heel simpel als ik in een winkel een product koop en contant betaal: de transactie vindt bij de kassa plaats en is een simpele ruil: ik betaal het overeengekomen bedrag en krijg het product overhandigd. Op dat moment kan en moet de kassamedewerker controleren of ik voldoende geld heb betaald en zo ja, wat over het algemeen het geval zal zijn, het product aan mij overhandigen. Als ik niet voldoende geld heb betaald is dit het moment waarop de kassamedewerker mij hierop kan en mag aanspreken.

Is dat niet het geval en verlaat ik na betaling van het product met het product de winkel dan is de beurt van de winkel voorbij: "Mij niet bellen". Dus niet aankomen met: "We hebben een kasverschil en kunnen op de beelden zien dat het bij/door jou is veroorzaakt". Nee, gewoon niet. Beurt voorbij en doorrrr.

Sluit ik me helemaal bij aan. _/-\o_

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:01

Dressage1990 schreef:
Bijzonder , bij optie 2 geef je eigenlijk gewoon toe dat je te weinig hebt betaald ( en mooie oplossing voor het bedrijf).

Hoezo mooie oplossing voor het bedrijf? Die lopen, mits ze gelijk hebben, dan toch gewoon die € 100 mis?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:03

Dressage1990 schreef:

Snap niet dat je hier mee akkoord gaat, daarbij sta je nu wel zo bekend, ik zou liever de beelden bekijken en mocht ik ongelijk hebben het resterende bedrag betalen.
Waarschijnlijk denkt ts ook dat ze te weinig heeft betaald, anders ga je de beelden wel bekijken, helemaal omdat je nu zo bekend staat bij dit bedrijf ( en waarschijnlijk straks meer bedrijven ).

Ik vind het geen slechte oplossing: ik denk dat het bedrijf weet dat ze geen glasharde bewijzen hebben. Door die 50% korting toe te staan (die dan vermoedelijk neerkomt op 100 euro?) klopt hun kassa ook weer als ze met een kassaverschil zaten. En zo is het voor iedereen opgelost (helemaal fijn voor de kassierster mocht zij het geld in haar zakken gestoken hebben, maar ik ga ervan uit van niet).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:15

Maflinger_S schreef:

Klinkt zo simpel hè :')

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:19

Maar rechtsbijstand inschakelen is verder weinig werk..
Maar vind wel bizar dat je je vals laat beschuldigen en dan nog 100euro eigelijk weg geeft.

Fijn dat je zo ruim zit en blijkbaar daar niet zo veel waarde aan hecht.
Ik denk alleen maar dat is mijn boodschappen geld voor een week, waar ik het mee moet doen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:25

pinkie87 schreef:
Maar vind wel bizar dat je je vals laat beschuldigen en dan nog 100euro eigelijk weg geeft.

Ik denk alleen maar dat is mijn boodschappen geld voor een week, waar ik het mee moet doen

Wat een rare reactie. TS geeft helemaal geen 100 euro weg, ze krijgt de producten gewoon die ze besteld en betaald heeft.

Ik kan me goed voorstellen dat TS geen zin heeft om op haar vrije dag een welles-nietesspelletje te spelen over de beelden. Ik weet niet of ik het zelf op deze manier zou kunnen laten gaan, maar soms is het gewoon beter om je energie aan leukeren of nuttiger dingen te besteden dan aan iets wat nu alleen nog maar om ego of 'eer' gaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:38

996981 schreef:
Maflinger_S schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan. _/-\o_

Eens.

En dit verhaal van ts snap ik dus niet. Een winkel gaat echt geen mensen nabellen dat ze te weinig hebben gegeven dan had die cassiere maar beter op moeten letten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:40

Jawel hoor, ik ben ook eens gebeld om terug gekomen. Had gepind en cassiere had een 0 te weinig aangeslagen.
Dat zag ik natuurlijk dat het waar was op mijn bankapp en heb de rest later bijgepind.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 23:15

Ik ben eens via facebook messenger bericht door een winkelier waar ik vaker contact mee had via messenger dat ik niet had betaald.
Kon meteen een screenshot tonen van mijn betaling (bank app) en heb afgesproken dat als dat bedrag weer terug op mijn rekening zou verschijnen ik uiteraard meteen zou komen om de betaling opnieuw te doen maar dat ik niet dubbel ging betalen. :o
Bleek later dat er een storing was geweest waardoor het betreffende bedrag later pas zichtbaar werd in hun boekhouding etc.
Heeft diegene ook gelijk aangegeven zodra het bij hun zichtbaar was en tot die tijd heb ik de app vd bank even in de gaten gehouden. :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:27

pinkie87 schreef:

Ze geeft helemaal niets weg, de winkel geeft die € 100 weg...

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:12

Wat een hoop bijzondere meningen in dit topic. Ik vraag me werkelijk af of de bokkers die vinden dat TS niet verantwoordelijk is voor de eventuele ontbrekende €100 het ook normaal zouden vinden dat de winkel de €100 zou mogen houden als ze die teveel had betaald en zij of de winkel zelf daar pas later achter waren gekomen. Dikke pech geld weg? Zijn eerlijkheid en fatsoen uit de tijd? Of houden we de moralistische schijn alleen op als we er zelf baat bij hebben?

Als consument ga je met de winkel op het moment van aanschaf een koopovereenkomst aan en die komt voor beide partijen met wettelijke rechten en plichten. Als consument moet je aan de betaalverplichting voldoen. Als je hierin onomstotelijk aantoonbaar in gebreke bent gebleven, of dit nou door een elektronische fout zoals een pinstoring of een menselijke fout komt, dan staat de winkel in zijn recht om je aansprakelijk te stellen voor het ontbrekende bedrag. Duidelijke camerabeelden zijn een zwaarder bewijs dan een kassabonnetje van een 'dom' kassasysteem die geen flauw idee heeft wat voor content geld er in het laatje gaat.

De vraag is alleen wel of je dit als retailer moet willen en als bedrijfsleider van een winkel van de grootste retailketen in mijn sector zou ikzelf in dit geval alleen de beelden aan de kassamedewerk(st)er laten zien en die aanmanen beter op te letten en te tellen en het verschil weg te boeken en te registreren voor de interne audit. Maar ik kan me voorstellen dat een zelfstandig ondernemer/franchiser anders zou beslissen want waar het bij onze winkel verdwijnt in de marge komt het bij een ondernemer uit de eigen portemonnee. En ook bij onze winkel komen dit soort kasverschillen soms voor en kunnen we die in 99% van de gevallen herleiden naar een klant waarvan we de NAW hebben omdat bijna alles op factuur gaat. Heeft de klant teveel betaald of dubbel gepind (komt vaker voor dan je zou denken) dan nemen we áltijd contact op en maken we het in orde. Is de pinbetaling toch niet gelukt dan sturen we een betaallinkje zodat het vanuit de luie stoel in orde kan worden gemaakt. Is het een onopzettelijke menselijke fout (en dus geen wisseltruc) waardoor we te weinig contant hebben gekregen dan kiezen we voor de klantvriendelijkste optie. We weten altijd waar het verschil is ontstaan maar we hebben een hele goede HD camera boven de kassa hangen en kunnen daarmee inzoomen tot op de haartjes van je armen en niet iedere winkel zal dat hebben.

TS, als je blij bent met de oplossing dan kun je het er bij laten maar zelf zou ik de beelden willen zien, al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid en voor het eigen geweten of de gemoedsrust. But you do you.

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:08

StalNollie schreef:
Ik snap nooit zo wat dan het doel is geweest van zo'n topic te openen

Nou inderdaad. Wat een slappe hap.
Denk bijna dat je zelf gewoon te weinig hebt betaald.