Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

Citaat:Zo kreeg ik van mijn eigen huisarts, die wist dat ik al 10 jaar actief bezig was om een sterilisatie voor elkaar te krijgen... een uitnodiging voor het "kinderwens spreekuur" ik begrijp dat die brief automatisch gestuurd was...
Maar was toch even not amused
XladyX schreef:Net aan tijd om te reageren hier, want kinderen (2) én paarden (5).![]()
Geintje natuurlijk, maar druk is het wel en ik snap best dat daardoor er ook minder met kinderen zullen reageren dan zonder.
En eerlijk is eerlijk, bokt heeft ook wel wat neiging een anti-kinderen forum te zijn. Topics over kinderen + paard(en) combineren zijn standaard pagina's aan discussies lang, het kindvrij topic heeft vele vervolgen etc. Mensen zonder kinderen hebben misschien ook meer tijd en interesse om daar uitgesproken over te zijn. En andersom, mensen met kinderen interesseert het misschien wat minder om daar een uitgesproken mening over te hebben. Die zijn druk met poepluiers, snottebellen en andere zaken. Tenminste, mij kan het niet schelen of iemand wel voor kinderen kiest of niet, niet mijn pakkie aan, niet mijn leven, doelen, etc. Ik was vroeger ook absoluut geen fan van kinderen, maar hé dan zocht ik ze gewoon niet op en iedereen blij
lor1_1984 schreef:Er zijn nog altijd driehondderdtachtigduizend topics over kinderen, kinderwens, zwanger etcetc tov mss 5 kindvrij-topics hoor.

DDDara schreef:Ik heb er 3...... Maar 0 had me beter gepast, en me man ook maarja daar kom je pas achter als je er aan begint.....
Ik had er zo een romantisch gezellig beeld van....... maar niets is minder waar......
Zonnetje81 schreef:Miran schreef:Ik denk dat onder paardenmensen de keuze toch anders gemaakt wordt, sneller gekozen wordt voor geen kinderen of om het er bij eentje te houden. Bij mij kwam de wens pas echt op mijn 35e, was 36 toen ze geboren werd.
Wat heeft dat met paarden hebben te maken? Vind ik een beetje kort door de bocht.
Ik heb geen paarden meer en paard of kind staat volledig los van elkaar. Anders zouden al die topruiters of professionals nooit een kind hebben.
secricible schreef:Ik vind die sterilisatie ook altijd wat dubbel. Het uitgangspunt in NL rondom medische handelingen is nog steeds "nee, tenzij". Je ziet dat eigenlijk met steeds meer behandelingen gebeuren. Vroeger werden amandelen bij kinderen bijna standaard geknipt, nu moet je daar steeds zwaarwegendere redenen voor hebben. Ik denk dat daar ook een stukje defensieve houding van artsen achter zit. Medisch ingrijpen zonder ziekte-reden en eigenlijk gewoon voor het gemak van de vrouw of het stel doen ze gewoon niet zo graag.
De vergelijking met spijtouders vind ik dan ook krom, een kind krijgen is geen medische handeling. Als je (bij wijze van spreke) jezelf mocht steriliseren of dat kon regelen zonder tussenkomst van een medici zou dat ook anders zijn.
Tegelijkertijd zegt mijn onderbuikgevoel dat een kinderloze man makkelijker gesteriliseerd kan worden dan een kinderloze vrouw. Deels terecht, een sterilisatie bij een man is fysiek minder ingrijpend dan bij een vrouw, maar of het in verhouding staat met elkaar vraag ik me af. Maar dat is puur onderbuikgevoel en gebaseerd op dat de vrouw in de gemiddelde geneeskunde toch vaak achtergesteld is.

) en op dat moment letterlijk verboden ivm hormoongevoelige borstkanker.
friezenfan2 schreef:Waarom is een sterilisatie bij een man wel bijna altijd terug te draaien en waarom is dat bij een vrouw niet?
Is dat omdat in zoveel gevallen de medische wereld meer op mannen gericht is en pas sinds een paar jaar ze kijken naar hoe dingen voor vrouwen werken. Want als die wel terug gedraaid kan worden zouden ze misschien minder moeilijk doen over vrouwen die vroeg een sterilisatie willen.
Dat er nog minder aandacht voor is geweest in het verleden zal ongetwijfeld ook een rol kunnen spelen en over 20 jaar kunnen we wellicht preciezer zijn, maar dat sluit niet uit dat we biologisch complexer zijn.