naranja1 schreef:Of de xD
Word die nog gebruikt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nevica schreef:Sterker nog, ik gebruik sommige emoji's nu ook anders dan 10/15 jaar geleden.DuoPenotti schreef:Maar wat eigenwijze opgegroeide pubers vind dat we ons nu allemaal maar aan moeten passen aan hun uiting er van _O
Nee hoor. Ik heb ook een prima boomer radar en er zit verschil tussen als mijn oma mij een duimpje stuurt of een vriendin. Niemand hoeft zich ook aan te passen van mij.
En wie weet is het over 15 jaar weer dat het plaatje uit de OP opnieuw begint, of er moeten nog meer betekenissen worden gevonden.![]()
Ik vind de uitleg van Memories met de voorbeelden hoe iemand in het echt kan lachen ook wel goed. Op Whatsapp heb je meer lachende emojis dan op Bokt bijvoorbeeld en die gebruik ik dus ook anders. Ik vind niet dat een lach een lach is. In het echt kan ik ook nep lachen naar iemand die ik niet moet, maar het is een verjaardag dus dan lach je maar even.

). <- met deze smiley bedoel ik dat ik er hard om moet lachen. Ik dacht ik leg het even uit Suzanne F. schreef:Freya6 schreef:Wat vinden jullie van het knipoogje dan?
Die vindt ik ook vrij denigrerend…. Ligt wel aan de tekst ook. Maar van mij hoeft t nie
Had ik al aangegeven maar knipoogje zit bij mij echt in de allergie. Ik vind hem heel vervelend.

Cer schreef:wel, je kunt t ook nog zien als 'we hebben ooit bedacht dat 'rood betekent stoppen', om het even in de symboliek te houden (dus vergeleken met 'een glimlach betekent vriendelijkheid')
En nu heeft een groep bedacht, dat rood = doorrijden, want dat voelt beter. En groen wort geassosjeert met stoppen want groen = giftig, gevoelsmatig.
En dan wort het dus best een troep zo hier en daar (maar gelukkig begrijpen we elkaar dus soms wort er gestopt en soms niet, maar dat lossen we later dan wel weer op)

) hoewel ik het daar wel logischer vind, omdat je ook aan iemand zit meteen.Cer schreef:ja daar zit wat in (en gelukkig dat dat veranderd is ... dat iedereen maar moeten kussen, gatverdamme ook) hoewel ik het daar wel logischer vind, omdat je ook aan iemand zit meteen.
maar dan ben ik nog wel benieuwd hoe je dan wel op de juiste manier een bevestigend antwoord geeft ergens op? Kan ik ook overheen gelezen hebben ondertussen