Wie heeft de verwarming aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:40

Oh nee, de verwarming aan in de slaapkamer is echt niks. We hebben er het raam bijna altijd open. We hebben er geen thermometer, maar ik denk dat het er nu rond de 12 graden is, heerlijk. Alleen met het opstaan soms wat lastig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:24

Kabayo schreef:
Ik heb een pellet kachel in de stacaravan wat het heerlijk warm houdt, zelfs op 17gr. Sloffen aan doen is wel aan te raden. Volgens mij is deze caravan sowieso wel 30 jaar oud.

@barbalala oh nee wat vervelend om te lezen dat je het zo koud hebt. Klopt wel, als je niks aan doet is het binnen even koud als buiten. Hier ook niet geïsoleerd. De wind waait er letterlijk doorheen dus ik hou de meeste gordijnen dicht om de tocht wat tegen te gaan. Gelukkig geen last van schimmel
Wat voor verwarming heb jij er in?
Ik woon nu 5 jaar in een stacaravan (omdat huur/koop huizen erg duur zijn helaas). Maar het bevalt mij eigenlijk wel prima

Met een pelletkachel lijkt het verwarmen me inderdaad prima te doen (al zal je verbruik een stuk hoger zijn dan bij een prima geïsoleerd chalet of huis).
Ik heb een electrische kachel in de woonkamer staan. Meer trekt de stoppenkast niet anders had ik er absoluut 1 bijgezet, het komt hier niet boven de 14 graden uit met slecht weer onder de 5 graden/ vorst. :brr: (Om nog te zwijgen over de ellende van bevroren leidingen.)
En respect dat je er al 5 jaar in woont, ik zou rijp zijn voor opname denk ik := (mede omdat het zo klein en laag is).
Ook met de hitte in de zomer, is het niet te doen, dat zal jij ook wel herkennen gok ik (of je moet mooi beschut staan onder bomen, dan is het misschien beter te doen).
Ik heb een airco maar die kreeg het niets koeler, je zit gewoon letterlijk in een alluminuim blikje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:46

Verwarming op de slaapkamer vind ik heel naar, daar mag het echt goed koud zijn (alleen mijn bed zelf moet wel lekker warm zijn).
Gisteren voor het eerst de CV aan fehad dit jaar, op 19,5. Na een uur had ik het zo warm en begon ik hoofdpijn te krijgen, dus ik heb hem weer uitgezet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:01

Slaapkamer moet koel zijn vind ik. Dat slaapt lekkerder. Ik ken iemand die wel de verwarming aanheeft op de slaapkamer en daar is het bloedheet. Lijkt me niet ook gezond trouwens.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:09

Ik hoef het geen 20 graden te hebben op de slaapkamer maar 10 graden vind ik wel het andere uiterste eigenlijk. := Ik moet er in de nacht een paar keer uit om te plassen en heb je enig idee hoe koud het dan is?? :brr:

Het is bij mij 18.8 en dat vind ik wel aan de frisse kant maar ik ga niet stoken tenzij het echt richting de 17 graden gaat maar dat heb ik het nooit gezien.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:15

Dat vind ik juist zo lekker, even snel uit bed naar de badkamer, na het plassen snel weer terug mijn nog warme bed weer in (deken even goed dichtslaan als ik eruit ga om te plassen).

Dan is mijn bed weer een extra lekkere cocon en slaap ik zo weer verder. Heerlijk juist dat de kamer eromheen dan koud is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:17

Nee, dat is mij echt te koud. :')
Ik ben een koukleum en slik medicatie ervoor.
Ik heb nog wel mijn dunne dekbed erop, het is nog niet koud genoeg om de andere helft erop te zetten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:23

Bellatrix schreef:
Nee, dat is mij echt te koud. :')
Ik ben een koukleum en slik medicatie ervoor.
Ik heb nog wel mijn dunne dekbed erop, het is nog niet koud genoeg om de andere helft erop te zetten.

Nog niet koud genoeg? Hier een 4 seizoenendekbed dus dubbel met daarop nog een sprei en ik slaap met lange mouwen nachthemd en een trui. :')
Maar de slaapkamer moet koud zijn. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:24

Ja, als de slaapkamer zo koud is dan snap ik je dikke dekbed wel. :D
Maar bij 18 graden is dat bij mij nog niet nodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Ik moet ook altijd 1 of 2 keer plassen en naar beneden. Boven is geen wc.

Maar daar heb ik niet echt moeite mee.
Opstaan, zo nu met donker. Bleh.

Maar inderdaad wel lekker warm dekbed. Daar diep onder.
Dat mis ik juist zo in de zomer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Ja zo’n lekker holletje maken onder zo’n dik dekbed, heerlijk. Liefst heb ik hem ook iets zwaarder. Onder een laken bijvoorbeeld kan ik niet slapen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:09

Nee ik ook niet.
Dit is het enige fijne aan de winter. Lekker dekbed en koele slaapkamer.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:23

Selina schreef:
Doen jullie eigenlijk de verwarming aan op de slaapkamer?

Ik deed het eigenlijk wel altijd. Ik heb het niet snel te warm, eerder te koud. Maar nu de verwarming het niet doet op de slaapkamer, red ik het eigenlijk ook wel met een elektrisch dekentje en een pyjama aan.

Nee, in ons oude appartement zat die op de koude kant en werd het er wel eens 14 graden, maar daar hadden we gewoon een driedubbel dik dekbed.
Hier is de slaapkamer ongeveer de hele zolder, dat is 30m2 met een nok van 5 meter. Als ik dat moet opstoken ben ik failliet :+
Gelukkig stijgt de warmte uit de rest van het huis op, dus kouder dan 18 is het nog niet geweest, en dat is best een prima slaaptemperatuur.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Huis uit 1996, verwarming iets aan gezet zodat de temperatuur tussen de 16-18,5 graad is. Enkel de ruimten waar ik veel kom (woonkamer, werkkamer). De rest van vorststand af gehaald, maar aangezien stadsverwarming peperduur is stook ik het zeer zeker geen 20 graden. Onbetaalbaar met maximale hypotheek.
Daarnaast eigenlijk altijd overdag van huis, enkel 's avonds thuis en soms één thuiswerkdag. Vind het te duur om dan fors omhoog te stoken voor dat uurtje in de avond... en dan heb ik al een voorschot van 145 euro/maand, vorig jaar moeten bijbetalen voor minimaal stoken. Dus mij niet gezien. Dan extra vest aan en fleece kleedje er bij. Maar ontkom er niet aan om iets te gaan stoken, vind 15-16 graden wel erg koud in de woonkamer

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:45

Overdag als ik thuis ben zet ik de thermostaat meestal op 17.5 of 18 in de woonkamer, beetje afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik visite verwacht zet ik 'm wel vaak wat hoger. 's nachts of als ik langer weg ben gaat ie op 16.5 of 17.

Ik woon in een appartement uit de jaren 70 of 80 met volgens mij energielabel B. De verwarming slaat regelmatig aan met deze temperaturen maar het verbruik blijft vrij laag.

Mijn slaapkamer is vaak wel iets koeler maar omdat ik daar ook mijn werkplek heb wil ik het daar ook weer niet te koud hebben overdag, de verwarming slaat daar wel open en zo nodig zet ik 's nachts een raampje open. Ben ook altijd blij als ik weer onder m'n dikke dekbed kan kruipen in de winter :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

De airco staat nu 24/7 aan op een stabiele 20 graden. Dit kost het minste stroom.
Boven op de slaapkamers geen verwarming aan. Ik slaap nog met mn raam open. Heerlijk, lekker onder warme dekens en dan koude omgeving.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

Slaapkamer word hier ook niet verwarmd, dan kunnen we niet slapen.
Enkel de thermoknop op anti-vorststand.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Slaapkamer is woonkamer.

Snachts gaat de kachel heel laag of op waakvlam.

Sochtends zo tussen de 11 en 14 graden vind ik lekker,
Lager ook nog geen probleem.

Goede stapel dekens op bed, warme kruik bij voeten en dan t gezicht lekker fris :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Ons huis heeft een volledig systeem met vloerverwarming, maar we kunnen gelukkig allemaal kamers wel los regelen. De slaapkamer staat lager, volgens mij een graad of 17. Maar de verwarming slaat daar eigenlijk nooit aan. Mijn huis is een grote open ruimte en de slaapkamer is boven, dus de warmte trekt er altijd wel genoeg naar toe. Alleen als het echt vriest slaat hij een keer aan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:17

Ik snap niet hoe jullie het doen hoor. Ik slaap onder 3 dekens waarvan 1 elektrisch en moet dan nog voor het slapen even de airco op verwarmstand hebben om te kunnen slapen :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Ik slaap juist heel slecht in een warme kamer. Wil een koudere kamer en een dikke deken :')
In de zomer staat ook de hele nacht de airco op nacht stand, anders slaap ik echt niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

ik had gisteren de airco in de huiskamer aan, mijn man zet hem dan uit als hij het warm genoeg vindt en daarna weer aan als hij het te koud vindt. Ik krijg hem niet aan zijn verstand gepeuterd dat ie dat ding gewoon aan moet laten staan. Hij staat in een stand dat hij ophoudt met stoken als de temperatuur bereikt is. Ik had 17 kWh gisteren, van 9 tot 23 uur dat ding aan, schrok me de tandjes, meteen mijn maandbedrag maar verhoogd.

Op de slaapkamer heb ik nog nooit de verwarming aan gehad, de airco alleen om te koelen. Ik heb vannacht het raam zelfs op de kiepstand gezet omdat ik het te benauwd vond worden.
Als het aan mijn man ligt, staat de cv altijd op 25 graden, maar gelukkig ligt het niet aan mijn man en moet ik er ook nog wonen, ik trek een temperatuur boven de 20 graden echt niet. De zomer is ook vreselijk voor mij.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Ik heb de verwarming niet aan,het is bij mij 18,5 graad en als ik het koud heb,grijp ik naar een vestje en in de avond een dekentje op de bank.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

JudithGigi schreef:
Ik snap niet hoe jullie het doen hoor. Ik slaap onder 3 dekens waarvan 1 elektrisch en moet dan nog voor het slapen even de airco op verwarmstand hebben om te kunnen slapen :')

Ligt dat niet aan je dekbed misschien?
Ik heb geen verwarming aan op mijn slaapkamer en het raam op een kier,de kamer wordt behoorlijk fris,maar eenmaal onder mijn dekbed,heb ik het binnen een paar minuten echt warm.
Ik heb een dekbed van pure schapenwol.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

Wij hebben gelukkig een houtkachel die het lekker warm krijgt. Maar sinds vorig jaar ook radiator ventilatoren. En ik moet zeggen. Voor mijn gevoel werkt dat wel. Merk dat als we de cv aan hebben dat de warmte meer verspreid is dan zonder.