meggiemeg schreef:Fel is misschien niet het juiste woord, je bent denk ik voor ieder het zijne en je bepaald zelf wanneer je iemand iets meer gunt of niet. Zo zit ik ook in elkaar. Je helpt graag een ander maar het moet niet vanzelfsprekend worden. Alleen de vraag of ze moeten helpen of iets verschuldigd zijn is al genoeg, dat geeft aan dat diegene dat niet voor vanzelfsprekend neemt.
Bij de fotoclub waren het ook altijd dezelfde die met de auto reden en de rest mee namen. Ook altijd dezelfde die als eerste vooraan stonden om aan te geven dat ze graag mee reden en ook altijd waren dat nu net diegene die met stille trom vertrokken. Totdat niemand aanbood om te willen rijden en alle blikken naar diegene gingen die altijd profiteerden. Met veel gedoe werd er dan gereden maar voordat iedereen de kans kreeg om uit te stappen werd er al medegedeeld dat er wel een bijdrage in de brandstofkosten werd verwacht.
Ik sta graag voor een ander klaar maar het moet geen verplichting worden die me opgelegd wordt. Dan is dat snel over. Zeker als ik het gevoel krijg dat er van je geprofiteerd wordt.
Jij omschrijft hier inderdaad beter wat ik wilde zeggen. Meer betalen en/of voor een ander klaar staan, geen enkel probleem. Maar bij profiteren is het heel snel klaar bij mij.
Maar ik kook dan dus vegetarisch. Ook dat is nog nooit een probleem geweest.
.