Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:20

Ik ben 32, getrouwd, nog geen kinderen maar wel een wens in de toekomst. Helaas geen paard — past nu even niet maar wil dat later wel weer graag. Twee katten. Ik werk 29,5 uur in 3 dagen.

Reistijd is 2 uur enkele reis… dat was niet zo, we woonden dichtbij mijn werk maar wilden altijd al verhuizen uit de regio en ik had niet verwacht dat ik me zo gelukkig zou voelen op mijn werk. Dus voor nu is de reistijd even afzien, wie weet wat de toekomst brengt. Met kindjes zal het vast moeten veranderen, maar voor nu is het de reistijd absoluut waard.

Mijn man werkt full-time. Ik kan part-time werken omdat hij genoeg verdient. Daar heb ik echt 0 issues mee.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:54

Ik ben 30 jaar, werk fulltime en volg een master studie naast m’n werk van 20 uur. Ik heb een eigen paard in volpension staan en rijd nog een paard bij. Heb geen kinderen, wel een partner. Het is druk en goed plannen, maar zou niet minder willen werken.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:03

Ik ben 32 en werk 36 uur. En woon alleen in mijn appartement

Ik werk in principe van 09:30 tot 18:00
En ben dan om 18:30 thuis, ik eet dan meestal wel bij mijn ouders en ga dan daarna naar mijn paard
Rijd hem 4 dagen per week en meestal ben ik dan om 21:00 / 21:30 thuis.

Soms vind ik het wel pittig, maar eigenlijk weet ik ook niet beter. Ik ben blij dat ik het zo luxe heb dat ik bij mijn ouders mag eten. Vraag me soms echt af hoe iemand anders dit doet die alleen is haha

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:42

46, ook alleen in appartement. Eigen pony in volpension. Daarnaast help ik een vriendin met haar 2 jonge paarden.

Ik werk 30 uur bij mijn vaste baan, daarbij een uur reistijd (iets met files... }:0 ) enkele reis.
Daarnaast in de paardenmassage 5 tot 15 uur erbij. Ligt er aan of ik een studie heb lopen, meer of minder tijd.

Ja, soms is dit wel veel...heb inmiddels ook wel geleerd nee te zeggen, of nieuwe klanten niet per direct binnen 2 weken in te willen plannen. Is ook maar goed dat ik een appartement met balkon heb, en geen tuin :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:51

Ik doe 36 uur (4x8 en 1x4) maar zou het liefste minder willen werken. 32 uur. Ik merk dat het soms echt wel vliegen is als ik de paarden gewoon rustig wil doen, maar ook een paar x per week wil sporten, of andere hobby's wil doen. En ik heb niet eens kinderen of een vent die ook aandacht moeten hebben := Ik ben 39.

Die 36 uur werk ik grotendeels thuis dus heen reistijd. De kantoordagen (1x per week) heb ik ongeveer 1 uur enkele reis reistijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:55

Eapy schreef:
Ik werk 29,5 uur in 3 dagen.

Reistijd is 2 uur enkele reis…

Wow.
Dus dan werk je pak hem beet 10 uur per dag en dan heb je ook nog een heen- en terugreis van ieder 2 uur, dus je bent dan sowieso 3 dagen in de week 14 uur van huis voor je werk??

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:57

Ik ben 31 (volgende maand 32) werk 40 uur( in 3 ploegen) in de praktijk wordt dit regelmatig 45 uur, heb 2 paarden, grote merrie staat half pension, ben er elke dag, veulen staat op opfok plek, heb ik weinig omkijken na, ik ben alleenstaand zonder kinderen en partner, vind het af en toe wel veel, minder werken zou kwa tijd wel lekker zijn, maar financieel niet haalbaar als ik 2 paarden wil aanhouden, en ook nog wil sparen en af en toe eens wat voor mezelf wil kopen :+

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:14

Goof schreef:
Eapy schreef:
Ik werk 29,5 uur in 3 dagen.

Reistijd is 2 uur enkele reis…

Wow.
Dus dan werk je pak hem beet 10 uur per dag en dan heb je ook nog een heen- en terugreis van ieder 2 uur, dus je bent dan sowieso 3 dagen in de week 14 uur van huis voor je werk??

Yep! We zijn bijna 6 maanden geleden verhuisd, hiervoor was de reistijd uiteraard niet zo lang. Ik ben zo blij met mijn werkplek en mijn collega’s dat ik het de reistijd op dit moment waard vind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:49

Jeetje, dan moet je werk wel heel erg leuk zijn :D

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag. Ik kan me echt geen werk voorstellen waarbij je dan van 7-21 (?) van huis zou willen zijn.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:21

31, net huis gekocht met stallen maar voorlopig appartement, zelfstandige.
Hoogseizoen denk ik wel richting de 65-70u en nu begint het te minderen.

Steeds moeilijker te combineren met de paarden nu we ook het huis aan het verbouwen zijn maar zo hopelijk wel snel klaar en dan de paardjes lekker thuis.
Wou wel dat ik meer tijd had voor de paarden, als ze er niet meer zijn denk je aan wat je had kunnen doen natuurlijk

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:24

Hier alleenstaande moeder met 2ponys, 2kinderen (4 en 6 jaar)
Werk 25uur

Moment vind ik echt dat ik te weinig tijd heb voor de paarden. Ook omdat huizenzoektocht ook aan me vreet en stress van huis waar ik nu in zit.

Her huishouden schiet er hier soms bij in maar dan werkt mijn adhd er ook niet echt in mee

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:55

Ik ben 27, getrouwd. Werk 40 uur per week vanuit huis + 2-3 weken per maand 24/7 dienst. Heb een hond, kippen, kwartels, vogels, en een pony op pensioen in Frankrijk. Mijn man werkt 40 uur per week in de autobranche.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 22:11

Ik ben 29, woon samen met vriend en dochter (2). Heb een contract van 24 uur maar werk er nu effectief 15 (deels in de ziektewet). Enkele reis is 20 minuten op de fiets dus dat is goed te doen! Volg daarnaast ook nog een opleiding, dat is 2 uur enkele reis :+ Maar gelukkig is dat maar 1x per 2 weken, de rest thuisstudie.

Paardrijden doe ik helaas al heel lang niet meer, geen idee waar ik de tijd en het geld vandaan moet toveren _O-

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 02:48

Hier eind 30, alleenstaand, koophuis, geen kinderen, 2 paarden en 2 honden.
20/25 uur per week, als zzper.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 05:05

verootjoo schreef:
Jeetje, dan moet je werk wel heel erg leuk zijn :D

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag. Ik kan me echt geen werk voorstellen waarbij je dan van 7-21 (?) van huis zou willen zijn.

Van 06.15 tot 20.15 :) ik ben paraveterinair!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 07:03

Ik ben 39 en werk 30 uur. Samen met mijn echtgenoot hebben we 2 honden en 5 paarden aan huis. Mijn man werkt 40 uur (of meer, maar hij let er de laatste tijd wel beter op).

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 07:05

Ik ben 30, werk 32 uur als dierenarts waarvan een aantal uur per week ook management taken zijn.
Ik heb een vriend, een dreumes, 3 katten en een hond en we wonen in een koophuis.

Of ik 24 of 32 uur werk maakt financieel weinig verschil ivm kinderopvangtoeslag. Tientjes verschil, maar kies er toch voor om 32 uur te werken voor nu.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 07:06

Interessant om allemaal te lezen!
Leuk dat het zoveel reacties bij bokkers geeft

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 07:48

Ik ben 41, ik werk 24 uur. Op zich zou ik wel meer willen werken maar na een burnout en een auto-imuunziekte lukt dat niet meer.

Ik heb 2 paarden die in pension staan, ik heb een vriend en geen kinderen.
Mijn vrije tijd breng ik door bij mijn paarden, wandel veel, ga graag uit eten en op vakantie.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 08:53

Ik ben 23 en werk 36 uur. Maak 4 lange dagen en heb 3 dagen weekend. Ik woon samen met mijn vriend en 1 kat. Heb ook 1 paard in pension staan waar ik mijn vrijtijd aan besteed :)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:58

future_vet schreef:
Ik ben 30, werk 32 uur als dierenarts waarvan een aantal uur per week ook management taken zijn.
Ik heb een vriend, een dreumes, 3 katten en een hond en we wonen in een koophuis.

Of ik 24 of 32 uur werk maakt financieel weinig verschil ivm kinderopvangtoeslag. Tientjes verschil, maar kies er toch voor om 32 uur te werken voor nu.

Uiteindelijk maakt het wel uit wat je krijgt in pensioen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:32

Ik ben 38, heb 3 kinderen, en werk 22 uur. Op contract 24,maar neem 2 uur onbetaald ouderschapsverlof op ivm afspraken bij therapeut voor mijn kind op mijn werkdag
Mijn man werkt 31 uur.
Ik werk 1 dag op kantoor, met reistijd van ongeveer een uur enkele reis.
En werk 2 dagen vanuit huis. Soms moet ik ook naar andere locaties,maar dat is niet heel vaak.
Geen pony meer helaas, dat lukte me niet meer om te combineren met kleine kinderen thuis.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:42

Ik ben 41 en werk 28hr (af en toe draai ik nog extra diensten en ik heb nog een eigen bedrijfje, maar dat zijn maar een paar uren per week). Ik heb een man, dochter, 5 paarden aan huis en 2 katten en wat kippen. Het is hier best wel eens chaos :') Eerder werkte ik tot een half jaar na de geboorte van m'n dochter nog 40+, maar dat trok ik op den duur niet meer. Verder heb ik een hele goede robotstofzuiger en probeer ik op dat soort manieren het leven wel wat makkelijker te maken

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 13:11

Ik vindt het echt interessant om te zien hoeveel mensen hier werken. Ik zou ook dolgraag minder werken.

Behalve dat ik dan niet mijn lasten kunt betalen, ben ik dan ook wel bang dat als ik met pensioen ga, zeer weinig geld krijgt. Is mensen daar voor niet bang? Of hebben jullie een plan voor als je ouder wordt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:00

Phonix schreef:
Ik vindt het echt interessant om te zien hoeveel mensen hier werken. Ik zou ook dolgraag minder werken.

Behalve dat ik dan niet mijn lasten kunt betalen, ben ik dan ook wel bang dat als ik met pensioen ga, zeer weinig geld krijgt. Is mensen daar voor niet bang? Of hebben jullie een plan voor als je ouder wordt?

Als ik mijn pensioenoverzicht bekijk, zie ik dat ik best wat krijg.
Daarnaast is tegen die tijd ons huis afbetaald, dus minder lasten, of verkopen we de hut en nemen we een kleiner huis en hebben we nog wat pensioen.

Ook sparen we nog in een beleggingsfonds en dat wordt best een spaarpot.

Ben daar niet zo bang voor. En zet nu ook niet alles aan de kant voor pensioen, ik wil nu ook leven en voor onze kinderen zorgen.
Wie zegt mij dat ik m’n pensioen haal :=
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 29-09-25 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt