Wat was je grootste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 05:37

Muronia schreef:
Ik voeg mijn inbouwkoelkast toe aan mijn lijstje. September 2020 voor het eerst in mijn leven een nieuwe keuken gekocht. Met inbouwkoelkast.. waar 5 jaar garantie op moest zitten, zo staat levensgroot op de sticker aan de binnenkant van de deur. Enige wat er niet bij stond was dat ik na aanschaf mijn apparaten had moeten aanmelden ergens. >;) .

Heb je dit al eens bij de Consumentenbond nagevraagd? Naast de garantie bestaat er namelijk ook zoiets als de verwachte levensduur. Dat maakt dat je wellicht naast de wettelijke garantie nog recht op aanvullende garantie hebt.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

Citaat:
Stuk na 1 jaar of langer
Gaat een product bij normaal gebruik na 1 jaar of langer stuk? En mocht je verwachten dat het product langer zou meegaan? Ook dan moet de verkoper het product meestal gratis repareren of vervangen. Je moet dan bij discussie wel bewijzen dat er iets mis is met het product.

Zegt de verkoper dat dit je eigen schuld is? Dan moet je ook bewijzen waarom je niet hoefde te verwachten dat het product stuk zou gaan. En dat je het product normaal hebt gebruikt.

Muronia

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 07:00

Oh nee geen idee dat dit bestond? De monteur die langs is geweest (vanuit de fabrikant) heeft gezegd dat ik hier niks aan kon doen en dat het domme pech was. Ik ga dat eens opzoeken, dank je wel!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:38

Talloze auto’s. Ik ben kampioen miskopen de afgelopen 50 jaar. Ik heb 1 keer een echt goede auto gehad, maar die was heel duur in onderhoud en toen ik stopte met paarden moest ie eruit
Een andere dure miskoop is mijn appartement. Een VVE grom hell en wegens veranderende gezondheidsomstandigheden een heel onhandige indeling.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 11:30

FennyPower schreef:
Britta31 schreef:
Zal moeilijk worden, meestal zit de drang om boven te komen diep en soms is het van hoop van zegen dat het goed gaat.Of een grote plank/er tegen aan spijkeren als dat kan.Een hoge kast.Niet mooi wel veiliger.Woont ze zelfstandig?

Het is een lastige situatie ze woont met heldere opa nog thuis ..
Nare ervaring met verzorgingshuis en zijn heel koppig en standvastig..
Naaste familie probeerd veel zorg te bieden , maar een trap hekje is er niet. Tot wij als klein kinderen dus een gekocht hebben.
Het is er ontzettend krap... De trap grenst aan de voordeur dus een plant erbij zetten zou het niet helpen ben ik bang. (Staat in de weg)

Bedden staan wel beneden maar ze is van overtuiging dat boven haar bed is.
Er woont een ander familielid bij in die naar boven moet kunnen.

Is er genoeg ruimte voor een deur? Dan kan je deur met slot plaatsen, krijgt oma niet open, degelijker als traphekje en door slit nog wel gewoon boven bereikbaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 11:31

- Een Landrover Freelander. Wat een ellende hebben we daarmee gehad.
- een Philips steelstofzuiger, gratis af te halen
- een boomboxje met kleuren (staat nog in de verpakking)
- een massage nekkussen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:28

Fitzroy schreef:
- Een Landrover Freelander. Wat een ellende hebben we daarmee gehad.
-

Dat was juist de enige auto waar ik erg blij van werd. De Freelander1 was een miskoop maar de 2 was geweldig!
Ik heb nu een Volvo V70, heeft iedere keer wat, is ook al 15 jaar oud

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:48

In heb ook een ellende landrover gehad, een Evoque.
Belde de ambu midden op de snelweg omdat ik een frontale botsing zou hebben gehad met x aan G krachten.
Ik was gewoon aan het rijden :')
Plette een vriendin met de bijrijdersstoel omdat deze naar voren bleef gaan terwijl ze er op (tussen klem) zat... en zei altijd dat zijn banden lek waren terwijl er niks aan de hand was :')
De auto reed heerlijk en was erg mooi, maar zou er niet meer zo snel een kopen :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:17

Landrovers hebben niet de allerbeste reputatie :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:18

Ligt aan de leeftijd/het type, denk ik? Ik hoor over de oude Defenders eigenlijk alleen maar lof.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:25

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:19

Rintah schreef:
Is er genoeg ruimte voor een deur? Dan kan je deur met slot plaatsen, krijgt oma niet open, degelijker als traphekje en door slit nog wel gewoon boven bereikbaar.

Of zo'n seventies vouwdeur/harmonicadeur? Afhankelijk van hoe handig ze nog is met deurklinken en aanverwanten. Familie van ons had vroeger zo'n ding voor de trap, en ik kan me herinneren dat die lastig te openen was.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:29

- Kleding die ik heb gekocht om out-of-my-comfortzone te gaan (lees; croptop). Eindstand; 1x gedragen, staat nu op Vinted :')
- Meerdere miniatuursetjes van de Action. Ook verkocht via Vinted, omdat het me veel te veel concentratie kost en er nu al 2 staan die nog af moeten.
- Meerdere impulsieve hobbybenodigdheden (lees: ik bedacht dat ik mini kerstbomen wilde maken van houtstokjes en chenilledraad. Eindstand: wel alles gekocht, niet gemaakt).
- Kleding op de gok meegenomen bij Primark (want was druk en warm, dus was overprikkeld), eindstand; paste net niet mooi, dus verkocht op Vinted :’)
- Meerdere paren handschoenen, omdat ik elk jaar denk die niet te hebben. Vervolgens heb ik ze ook nooit aan.

Ik vermoed dat ik nog wel even door kan gaan :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:52

Een heleboel geweldige jurken op Topvintage die ik uiteindelijk nooit gedragen heb.
En toen raakte ik zwanger van een tweeling waar ik een prachtige buik aan heb overgehouden en waar ik maar niet van af kom. :')

Vorige week dus eindelijk besloten om een Vinted account aan te maken en alle jurken te verkopen en nu is mijn account geblokkeerd. -O-
Ik heb bezwaar aangetekend en daar wacht ik nu dus op maar ik zit dus met 30 ongedragen jurken die ik niet pas én niet kan verkopen.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:57

Jolien87 schreef:
Een heleboel geweldige jurken op Topvintage die ik uiteindelijk nooit gedragen heb.
En toen raakte ik zwanger van een tweeling waar ik een prachtige buik aan heb overgehouden en waar ik maar niet van af kom. :')

Vorige week dus eindelijk besloten om een Vinted account aan te maken en alle jurken te verkopen en nu is mijn account geblokkeerd. -O-
Ik heb bezwaar aangetekend en daar wacht ik nu dus op maar ik zit dus met 30 ongedragen jurken die ik niet pas én niet kan verkopen.

Exact hetzelfde probleem hier, ik vind ontzettend veel jurken van topvintage prachtig, koop ze maar vervolgens heb ik ze nooit aan: geen gelegenheid of te veel haast en dan grijp ik toch een spijkerbroek. En dan nog een blubberbuik haha maar ik hoop ooit nog Im vorm te komen en ze te kunnen dragen

Duss, welke maat bied je aan? :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:57

Bedenk me nu dat m’n eerste paard eigenlijk ook een miskoop was. Kwam door de klinische keuring maar had geen röntgen gedaan.
Uiteindelijk zei de dierenarts dat ze de ergste spondylose had die hij ooit had gezien. En dan nog kissing spines in haar hals. Hoefkatrolontsteking in beide voorhoeven.
Als zelfs m’n hoefsmid opmerkte dat haar rug gevoelig was hadden ze dat bij de klinische keuring ook wel moeten merken zou je denken.
Heb haar 4 maanden gehad voordat ik haar heb laten inslapen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:37

Ben eigenlijk alleen meelezer, al jaren amper actief... MAAR

Ik woonde ooit in een centrum van een stad en was op zaterdag op jacht gegaan naar sandalen met een fijn zooltje. Terwijl winkelen mijn hobby niet is.

Na uren slenteren bij een superdure winkel beland, doodmoe en dolblij, sandalen aangeschaft.

Krijg k bij het afrekenen de vraag of ik er een spuitbus bij wil om ze waterdicht te maken.

Jaaaaaa, graaaaaaag!!!

Denk dat ze me daar nog uitlachen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 00:56

Alles wat wij in het verleden gekocht hebben voor de kinderen, het word totaal niet gewaardeerd.Ik snap niet hoe die 2 zo egoïstisch zijn geworden,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 06:08

Jolien87 schreef:

Afhankelijk van de maat houd ik me aanbevolen :7.

Wel stom van Vinted, waarom is je account geblokkeerd?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:00

SpikkelFire schreef:
Een dure steelstofzuiger. Handig als je 3 stofjes per week wilt opzuigen, niet met katten en cavia's in huis (en lange haren van mezelf). Ding zuigt 3 dingen op en zit dan weer verstopt. :roll:

Ik heb een Miele steelstofzuiger maar das toch echt wel een goed ding hoor. Met al het hooi wat we naar binnen lopen en katten etc heeft ie geen moeite. Ik heb hem alleen wel naast de "normale" stofzuiger want die is fijner voor als je de plinten en onder de bank etc gaat doen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:34

Sientje schreef:

Ik woonde ooit in een centrum van een stad en was op zaterdag op jacht gegaan naar sandalen met een fijn zooltje. Terwijl winkelen mijn hobby niet is.

Na uren slenteren bij een superdure winkel beland, doodmoe en dolblij, sandalen aangeschaft.

Krijg k bij het afrekenen de vraag of ik er een spuitbus bij wil om ze waterdicht te maken.

Jaaaaaa, graaaaaaag!!!

_O- _O-

Deze is echt goud hahahaha :')

Jolien, wat zonde maar ook erg herkenbaar van de jurken! Ik heb precies hetzelfde namelijk. De mijne zijn ook deels op Vinted en toen dat niet vlot genoeg doorliep in de zak van Max gegaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:00

Sientje schreef:

Jaaaaaa, graaaaaaag!!!

afhankelijk van de stof gebruik je die spuitbussen ook om te voorkomen dat er vlekken op het materiaal komen als ze nat worden , dus geen echte miskoop.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:01

Jolien87 schreef:

Maak gewoon even een advertentie aan op de boktmarkt, die vliegen zo weg :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:24

Oeh, welke maat topvintage jurken? Ik heb er de kast vol mee en draag ze bijna dagelijks.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:48

Oohja, dat is natuurlijk ook nog een optie maar Vinted leek me juist zo handig omdat, dat zo op kleding gespitst is.
Het meeste is maat 16.

San87: ik vermoed dat het komt doordat ik originele tekst van Topvintage zelf heb gebruikt voor de belangrijkste kenmerken en materiaal.
Dat leek me juist zo handig. :')
Maar echt een heel duidelijke reden heb ik nog niet gekregen, enkel dat er sprake is van fraude, waar ik het dus meteen Spaans benauwd van kreeg omdat ik normaal echt een Brave Hendrik ben.
Ik heb direct bezwaar aangetekend met daarbij oprecht excuses en screenshots van mijn bestelgeschiedenis bij Topvintage zodat te zien is dat ik de jurken echt allemaal zelf heb aangeschaft dus het is te hopen dat ik snel een reactie krijg.

Het zijn echt allemaal prachtige swingjurken maar voorlopig zit het er echt niet in dat ik ze ga passen.
En met een verhuizing in het vooruitzicht is dit een mooi moment om ze toch maar te verkopen.
Mocht mijn buik uiteindelijk toch weer gaan slinken dan kan ik altijd nog weer wat nieuws aanschaffen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:50

Britta31 schreef:
Alles wat wij in het verleden gekocht hebben voor de kinderen, het word totaal niet gewaardeerd.Ik snap niet hoe die 2 zo egoïstisch zijn geworden,

:= :wow: :')