Muronia schreef:Ik voeg mijn inbouwkoelkast toe aan mijn lijstje. September 2020 voor het eerst in mijn leven een nieuwe keuken gekocht. Met inbouwkoelkast.. waar 5 jaar garantie op moest zitten, zo staat levensgroot op de sticker aan de binnenkant van de deur. Enige wat er niet bij stond was dat ik na aanschaf mijn apparaten had moeten aanmelden ergens..
Heb je dit al eens bij de Consumentenbond nagevraagd? Naast de garantie bestaat er namelijk ook zoiets als de verwachte levensduur. Dat maakt dat je wellicht naast de wettelijke garantie nog recht op aanvullende garantie hebt.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
Citaat:Stuk na 1 jaar of langer
Gaat een product bij normaal gebruik na 1 jaar of langer stuk? En mocht je verwachten dat het product langer zou meegaan? Ook dan moet de verkoper het product meestal gratis repareren of vervangen. Je moet dan bij discussie wel bewijzen dat er iets mis is met het product.
Zegt de verkoper dat dit je eigen schuld is? Dan moet je ook bewijzen waarom je niet hoefde te verwachten dat het product stuk zou gaan. En dat je het product normaal hebt gebruikt.