Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 22:47

Woubrugge, dat is niet al te ver bij mij vandaan (Leiden). Al kom ik er eigenlijk nooit, behalve op doortocht naar mijn schoonouders die in Alphen a/d Rijn wonen en zelfs dat bijna niet meer sinds de Corbulotunnel open is. :+
Volgens mij zijn we wel eens vanuit Alphen naar Woubrugge gewandeld en hebben we daar ergens aan het water bij een kerkje geluncht.

Grappig, hoe je je eigen omgeving vaak nog het minste ontdekt van allemaal. Op vakantie ben ik veel sneller geneigd om de omgeving te verkennen dan thuis.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 07:48

Hoei wat gaan jullie al snel! :D Leuk om lekker te lezen zo in de vroege ochtend.
Ik ga ook pas op onderzoek uit als ik het lootje heb. Heb wel al voor een aantal bokkers ideetjes voor een cadeautje eventueel haha.

Citaat:
Oh leuk Japanse esdooorns! Volgens mij als je ze lekker aan de gang hebt dan stralen ze voor je. Die van ons hebben het helaas zwaar. Ondanks de schaduwrijke plek lijken ze toch wat zonneschade te krijgen.

Renee, wat jammer dat ze het zwaar hebben. Zijn inderdaad zulke mooie bomen met hun grappige blaadjes.
Hier krijgen ze eigenlijk alleen in de ochtend volle bak zon, dus dan is die gelukkig nog niet zo sterk. Moet zeggen dat ik er verder niet zoveel aan doe. :=

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 08:37

Even zitten voor mijn voorstelrondje haha, wel iets verandert ten opzichte van vorig jaar, toch grappig om terug te lezen haha. :D

Ik ben Naomi, 27 jaar en woon in Overijssel. Ik woon alleen maar heb inmiddels wel een vriend en het plan om samen te wonen is er wel, alleen nog even iets vinden in deze huizengekte. Mijn golden retriever woont nog bij mijn moeder en word inmiddels wel een beetje bejaard. :(:)
Ik werk nog steeds op dezelfde plek met auto's, waarvan de Japanse nog steeds mijn hobby zijn. Verder lees en puzzel ik nog steeds, maar wel wat minder want het gamen heb ik ook uitgevonden. Spelletjes zijn mijn vriend en ik ook gek op, die doen we eigenlijk wel meerdere avonden per week. :D
Verder nog steeds een enorm wintermens, dat gaat nooit veranderen gok ik haha. Momenteel is het hier eindelijk!!! afgekoeld en daar geniet ik enorm van. Kan echt niet wachten op de herfst ook, heerlijk cozy seizoen. <3
De paarden ligt helaas nog steeds stil, al heb ik wel weer advertenties geplaatst voor een verzorgpaardje.

boeflover

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 09:29

Citaat:
Weekvraag week 35
Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben meer een avondmens, al ben ik wel het meest productief overdag hoor. ‘‘s ochtends vroeg opstaan is niet mijn favoriete ding en ik heb ook echt altijd wel even wat opstarttijd nodig.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 09:57

mriek1990 schreef:
Hoei wat gaan jullie al snel! :D Leuk om lekker te lezen zo in de vroege ochtend.
Ik ga ook pas op onderzoek uit als ik het lootje heb. Heb wel al voor een aantal bokkers ideetjes voor een cadeautje eventueel haha.

Citaat:
Oh leuk Japanse esdooorns! Volgens mij als je ze lekker aan de gang hebt dan stralen ze voor je. Die van ons hebben het helaas zwaar. Ondanks de schaduwrijke plek lijken ze toch wat zonneschade te krijgen.

Renee, wat jammer dat ze het zwaar hebben. Zijn inderdaad zulke mooie bomen met hun grappige blaadjes.
Hier krijgen ze eigenlijk alleen in de ochtend volle bak zon, dus dan is die gelukkig nog niet zo sterk. Moet zeggen dat ik er verder niet zoveel aan doe. :=

Mijn man wilde ze er alweer uittrekken maar ik denk dat het ook nog de schok van het verplanten is. Met een beetje geluk worden ze weer happy als ze gesetteld zijn. Mijn man wilt er ook eentje “bonsaien” dat lijkt me ook een grappig uitdaging.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 13:15

Superleuk dat er zoveel verschillende mensen meedoen!

Ik zie Steenbok en haar Bourgondische levensstijl.. dat is hier ook een chronisch probleem. :))
Ik hoop de overtollige kilo's tegen de kerst voor eens en altijd wiebelen te sturen. Ik heb een crosstrainer genaamd Foxy en sinds deze week hebben we de home gym uitgebreid met een halterset. Ik schijn krachttraining te moeten doen om de vetverbranding goed op gang te krijgen. Niet mijn hobby, want mn natuurlijke habitat is onder een dekentje op de bank. :')

Ik bedacht me nog een top voor mn lootje: een crackerdoos! Niet te geloven dat ik die in al die jaren nog niet verzameld heb. :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 13:20

Roosch schreef:
Superleuk dat er zoveel verschillende mensen meedoen!

Ik zie Steenbok en haar Bourgondische levensstijl.. dat is hier ook een chronisch probleem. :))
Ik hoop de overtollige kilo's tegen de kerst voor eens en altijd wiebelen te sturen. Ik heb een crosstrainer genaamd Foxy en sinds deze week hebben we de home gym uitgebreid met een halterset. Ik schijn krachttraining te moeten doen om de vetverbranding goed op gang te krijgen. Niet mijn hobby, want mn natuurlijke habitat is onder een dekentje op de bank. :')

Ik bedacht me nog een top voor mn lootje: een crackerdoos! Niet te geloven dat ik die in al die jaren nog niet verzameld heb. :')

Mijn vriend zegt ook altijd tegen mij dat ik altijd maar aan het snacken ben. En dat dekentje, hij vindt het idioot, ik vind het fantastisch.

Scheelt dat ik wel veel paardrijd en bij mijn verzorgpaard hoef ik niet te betalen maar doe ik de track/ wei mesten wat al een hele workout ansich is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 13:53

Ik zet even een stipje, heb me ook weer aangemeld ! Later vandaag even een fatsoenlijk voorstel rondje.

Zijn er al meer weekvragen geweest ?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 14:00

Antwoord op de weekvraag;
Ik ben totaal geen ochtend mens! Heb er echt een hekel aan, helemaal in de winter als het koud en donker is :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 16:37

Zo, dan nu ook een voorstelpost van mij. Ik ben dus Maaike en wordt eind komende maand voor de 34ste keer 18. :')
Ik werk bij een groot high tech beursgenoteerd bedrijf, en ben daar troubleshooter voor de machines in de fabriek en voor de machines die geïnstalleerd worden bij de klant, veelal in Azië. De machines die we maken zijn lithografische machines voor de chip-industrie. Dan is het bedrijf waar ik werk wellicht niet meer zo moeilijk te raden. :))
Ik ben getrouwd en heb mijn man op het werk leren kennen, hij werkt daar ook nog steeds. Sterker nog, na veel wisselingen in functies en reorganisaties werken we in hetzelfde team. _O- Toch knap met 30000 werknemers om in hetzelfde team van 8 mensen te werken. :))
Ik ben geboren en getogen in Zuid-Oost Brabant, en daar woon ik nog altijd.

Ik ben in het bezit van 2 pony's, moeder en zoon. Hoewel het de bedoeling is dat zoon wel verkocht gaat worden de komende maanden, hij is 3 en hoogste tijd om de vleugels uit te slaan. :))
Rijden doe ik niet meer, geen tijd voor. Sarona is ook niet beleerd, lekker lui leventje heeft ze. Dat is ook de reden dat Richie weg moet, hij is te goed om niets mee te doen.

Verder heb ik nog een hond, een Dalmatier. Inmiddels al weer 9 jaar oud. Zij is nu mijn grote hobby, heerlijk wandelen samen en we doen ook aan detectiespeuren.

Wat ik verder nog graag doe is geocachen, liefst samen met Kiko. Ook hier heb ik te weinig tijd voor en is het veelal een vakantie bezigheid. Hoewel ik deze vakantie nog maar 1 cache heb gelogd. :o
Hopelijk komt daar de komende dagen verandering in.

Ik ben geen theedrinker maar een koffiedrinker, en verder houd ik wel van een glaasje wijn. Liefst met wat Franse worst erbij. :9
Houd niet echt van zoetigheid, meer de hartige dingen. Hoewel kaas ook niet aan mij besteed is.
Ben nu 2 jaar bezig met wat groentes te verbouwen, hoewel ik mijn tomaten oogst nu wel misloop, de buren hebben geluk. :))
(Geur)kaarsen zijn niet aan mij besteed, mijn man heeft een hekel aan kaarsen en ik vind die geuren maar niets. :o
Enige van geur wat af en toe gebruikt wordt is een Rituals spray om kooklucht te maskeren (of als Kiko ligt te stinken).
Koken is een haat-liefde verhouding, ik heb er een hekel aan maar kan er ook van genieten om er juist de tijd voor te nemen en nieuwe dingen te maken.

Ik vind DIY kadootjes helemaal top, en heb het geluk gehad er al wat te hebben van voorgaande edities. <3
Zelf ben ik niet superhandig. :=
2de hands heb ik ook geen probleem mee, Ali ook niet.

Zo, en nu verder genieten van de vakantie. :D

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:02

Ik doe ook graag weer mee!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:03

Ik ga me jammer genoeg ongepland terug moeten trekken vanwege omstandigheden - niks ernstigs overigens. Ik ga dus terug in meeleesmodus en meegenieten van jullie voorbereidingen en pakketten en dan inzetten op een deelname volgend jaar :j Veel plezier allemaal *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:04

Ah nee wat jammer!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:09

kimwilliam schreef:
Ik doe ook graag weer mee!

Hallo oude Santa! {:) Ik lig momenteel heerlijk onder het honden dekentje die ik van jou heb! :D

Jammer cursebreaker! Hopelijk tot volgend jaar! :knuffel:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:20

cursebreaker schreef:
Ik ga me jammer genoeg ongepland terug moeten trekken vanwege omstandigheden - niks ernstigs overigens. Ik ga dus terug in meeleesmodus en meegenieten van jullie voorbereidingen en pakketten en dan inzetten op een deelname volgend jaar :j Veel plezier allemaal *\o/*

Jammer cursebreaker! Ik hoopte stiekem mijn pakketje weer persoonlijk te kunnen gaan droppen maar die kans wordt nu kleiner :+

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:25

Jammer Cursebreaker!

Chanen schreef:
Woubrugge, dat is niet al te ver bij mij vandaan (Leiden). Al kom ik er eigenlijk nooit, behalve op doortocht naar mijn schoonouders die in Alphen a/d Rijn wonen en zelfs dat bijna niet meer sinds de Corbulotunnel open is. :+
Volgens mij zijn we wel eens vanuit Alphen naar Woubrugge gewandeld en hebben we daar ergens aan het water bij een kerkje geluncht.

Grappig, hoe je je eigen omgeving vaak nog het minste ontdekt van allemaal. Op vakantie ben ik veel sneller geneigd om de omgeving te verkennen dan thuis.

Dat is wel in de buurt, je kan hier leuk lunchen inderdaad! Ik kom dan weer niet zo vaak in Leiden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:30

Ik ben Cynthia, 36 (tegen de tijd van t pakket 37) en woon samen in Eindhoven.
Ben nu zzper als trauma acteur en figurant.

Ik heb een paard,Jolly Joker van 25 waar ik western mee heb gereden/rij en vooral veel plezier maak.
Verder helaas geen huisdieren.
Verder hou ik van wandelen, sporten,lezen

Ik ben meer van t hartig dan zoete dingen maar bijv die gekleurde dropstaafjes zijn dan weer heerlijk.

Tops: kwastjes voor t werk
Leuke boekjes/journals

Flops: dingen met sterke geurtjes.
Pure chocolade (tenzij er geen melk in zit, dan is mn wederhelft blij :)) )
Iets met ananas/Cocos

Vraag van de week:
Ik ben de laatste jaren meer een ochtend mens, ben altijd vroeg wakker en heb of geen of 1 wekker nodig om eruit te komen.

Nog even lastig wat nog meer te vertellen dus die vragen zijn heel leuk en fijn :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:37

Lieve reacties allemaal, dankje! Ik vind het ook jammer wel, maar ga volgend jaar een nieuwe poging doen <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 21:55

cursebreaker schreef:

Ah jammer! Hopelijk kan je wel mee genieten :)

@Mondy klinkt tof trauma acteur wat doe je dan zoal?

@Miran en Chanel hier iemand die een tijd (zo’n 15 jaar) in Leiden en Leiderdorp heb gewoond en ik kwam regelmatig op beide plekken :)) ook in ter aar had ik altijd fijne plekjes om naar toe te gaan. Daar haalde we standaard oliebollen de gebakskraam bij de intratuin is echt een aanrader (die oreo bollen daar droomde ik tijdens mijn laatste zwangerschap regelmatig over :') )

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 22:06

Even simpel uitgelegd: Oefengewonde voor allerlei hulpverleners. Meerendeel is militair. (Niet altijd alleen maar gewonde, ook als omstander/hulpverlener enz)
Ik grimeer zelf mijn verwondingen en weet ook eea medisch om dus zo realistisch mogelijk allerlei trauma's/verwondingen/ziektes uit te spelen.
Veel kennen het als Lotus, maar die zijn vaak meer gericht op bhv/ehbo en gebruiken vaak ook andere materialen. Maar daar lijkt het wel op.
En werk voor een organisatie dat tegenspel geeft voor de ME, arrestatie eenheden enz als relschopper/slachtoffer/vijand.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 22:08

Mondy schreef:
Ik ben Cynthia, 36 (tegen de tijd van t pakket 37) en woon samen in Eindhoven.
Ben nu zzper als trauma acteur en figurant.

Ik heb een paard,Jolly Joker van 25 waar ik western mee heb gereden/rij en vooral veel plezier maak.
Verder helaas geen huisdieren.
Verder hou ik van wandelen, sporten,lezen

Ik ben meer van t hartig dan zoete dingen maar bijv die gekleurde dropstaafjes zijn dan weer heerlijk.

Tops: kwastjes voor t werk
Leuke boekjes/journals

Flops: dingen met sterke geurtjes.
Pure chocolade (tenzij er geen melk in zit, dan is mn wederhelft blij :)) )
Iets met ananas/Cocos

Vraag van de week:
Ik ben de laatste jaren meer een ochtend mens, ben altijd vroeg wakker en heb of geen of 1 wekker nodig om eruit te komen.

Nog even lastig wat nog meer te vertellen dus die vragen zijn heel leuk en fijn :D

Nog een grote plus: babykleertjes maat 44 :D (liefst jongetje/unisex), mogen ook 2ehands zijn.
Is voor mijn reborn die ik voor het werk gebruik :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 22:09

Jammer cursebreaker!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 22:31

Dat is dus hetzelfde als wat Lalidan doet? Geweldig wat jullie doen, dat grimeren alleen al is super knap.

Wat ontzettend jammer cursebreaker. -O-

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 22:38

Neonlight schreef:
Dat is dus hetzelfde als wat Lalidan doet? Geweldig wat jullie doen, dat grimeren alleen al is super knap.

Wat ontzettend jammer cursebreaker. -O-

Jep :j Grimeren is echt zo ontzettend leuk om te doen <3

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 23:02

Chanen schreef:
Voor mij is het de eerste keer dat ik meedoe aan de Secret Santa Surprise. Zowel hier als in het algemeen. Ik zal de komende tijd de oude topics er eens op nalezen om een indruk te krijgen en inspiratie op te doen.

Sporadisch plaats ik berichten, maar verder ben ik vooral een stille meelezer op Bokt. Sorry voor wie mij als lootje heeft, maar ik ga mijn best doen wat meer informatie over mezelf te delen de komende tijd.

Om bij de basis te beginnen. Ik heet Lotte. Over twee weken word ik 39 jaar. Geboren en getogen Groningse, maar inmiddels al jaren woonachtig in Leiden. Hier woon ik samen met mijn vriend/partner/man (sinds we vorig jaar een geregistreerd partnerschap hebben afgesloten weet ik niet meer zo goed hoe ik aan hem moet refereren) en onze kat Mae in een huurappartement.

Ik ben afgestudeerd als geneesmiddelonderzoeker, maar heb helaas nooit een passende baan kunnen bemachtigen. In plaats daarvan werk ik al een jaar of 10 als ICT'er in de zorg.

Sinds vorig jaar juni lease ik een ontzettend leuk paard waar ik drie dagen in de week van mag genieten. Wedstrijdambities heb ik absoluut niet, dus we zijn lekker recreatief bezig. Grondwerk, (schrik)parcoursjes, rijden, buitenritten of gewoon lekker tutten en knuffelen. Een band kunnen opbouwen en samen groeien is voor mij eigenlijk het leukste/belangrijkste op dat vlak. Als voormalig manegeruiter probeer ik me daarnaast meer te verdiepen in alles wat met paarden te maken heeft.

Ook buiten stal om kom ik graag buiten. Vooral om te wandelen. Kortgeleden heb ik mijn eerste lange afstandswandeling uitgelopen, het Romeinse Limespad.

Verder lees ik graag. Het liefst wat serieuzer werk, maar de laatste tijd toch ook wat chicklit (bijv. Ali Hazelwood).
Een uitgaanstype ben ik niet. Nooit geweest, ook niet tijdens mijn studententijd. 's Avonds zit ik vaak met mijn vriend op de bank om een film of serie te kijken en we spelen graag spellen.

Als antwoord op de weekvraag, ik ben een ochtendmens. Geen 6 uur in de ochtend mens, maar dat altijd nog liever dan tot 2 uur 's nachts doorhalen. Met Oud & Nieuw blijf ik voor de vorm op, maar om 00.15u lig ik in bed.

Flops:
- Verzorgings- en beautyproducten. Vanwege mijn droge huid gebruik ik zo min mogelijk zeep;
- Sieraden;
- Vlees of zuivel, want ik probeer zoveel mogelijk plantaardig te eten;
- Kleding. Zag dit bij een aantal mensen voorbij komen, dus zet het er ook maar bij. Naast kledingmaat vind ik dit qua smaak ook te persoonlijk om van een ander te krijgen.

Tops:
- SmartGames IQ Mini of soortgelijke breinpuzzels;
- In het verlengde daarvan, puzzelboekjes zoals Logikwis;
- Informatieboeken over paarden. Gedrag, grondwerken, gezondheid, noem het maar op. Sinds ik mijn paardenhobby wat fanatieker heb opgepakt, wil ik me ook graag zo breed mogelijk verdiepen in alles wat er bij paarden komt kijken.
- Teksten. Humoristisch, met een dubbele betekenis of juist gevoelig. Als tegel of poster. Loesje kan ik bijvoorbeeld erg waarderen;
- Ansichtkaarten, maar dan niet de "Groeten uit..." variant. Wel van landschappen, kunstige tekeningen of getekende dieren. Ik creeër er graag een mooie wand mee in de kamer;
- Duurzaamheid. Zoals tweedehands spullen of producten als bijenwasdoek (puur als voorbeeld, want die heb ik al).

Hi! Welkom mede Leidenaar *\o/* op welke stal heb je je lease paard staan?

En Miran ook van dichtbij. Mijn paarden staan in Oud Ade, jouw richting op.

Renee ook uit deze regio. Grappig zoveel van hier.