Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Nog 1, ook van dit jaar :D

Afbeelding

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:15

Beemsterkaas schreef:
Ik denk dat het vooral de moeder is die de kleintjes opeet! Maar wie weet zijn de broertjes / zusjes net zo hongerig inderdaad :=

Het is gelukkig niet zo dat je huis in no time vol zal zitten met trilspinnen. In de meeste huizen wordt dit vermeden omdat ze dus toch meestal sneuvelen tijdens de wekelijkse poetsronde... helemaal als ze eitjes hebben (en die eitjes ook uitkomen). Daar houdt het voor veel mensen toch op. Daarnaast moeten ze ook een partner vinden. Als je op een goed schoongemaakte flat woont kan het zo zijn dat er echt maar één trilspin aanwezig is. Ze komen soms onopgemerkt mee in een tas of reiskoffer, je auto,.. dus het is niet zo dat er altijd meerdere soortgenoten onzichtbaar / verstopt aanwezig zijn (zoals met huisspinnen wel het geval is).

Maar als je trilspinnen vrij laat leven zoals op een stal of boerderij, dan gaat het echt hard! :wow: de aantallen zijn dan niet meer te overzien. Ze paren ook niet slechts 1 periode van het jaar, maar gewoon het hele jaar rond ~~}>

Wat bewegen betreft: soms verplaatsen ze zich wel, dit kan zowel overdag als 's nachts. Ze landen op je bed als dat toevallig zo uitkomt. Ze zijn niet bijzonder snel. Wel sterk / giftig, daarom eten ze ook probleemloos grotere spinnen op.

Ze zijn zeker handig om fruitvliegjes te vangen in de keuken! Het zijn weinig storende spinnen.

Interessant, dankjewel! Heb jij je puur uit interesse zo ingelezen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:49

Citaat:
Ik denk dat het vooral de moeder is die de kleintjes opeet!

ik begrijp nu een stukje beter hoe ze overleven in mijn appartement :')

ze mag blijven zitten :+

Keizerinnnn

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Oke ja die springspinnetjes zijn wel echt cute, maar die zijn ook mooi klein.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

@juliedo24

Ik had vroeger een panische spinnenangst (zoals veel mensen). Tot hysterisch huilen en enorme paniek toe. Niet zo handig als je vervolgens op jezelf gaat wonen in het ene na andere oude (spinnen)huis, en geen partner hebt om je te beschermen :Y) ik ben ze dus gaan observeren en destijds ook veel over gaan lezen om er mee te dealen. In mijn tweede huis was er echt sprake van (huis)spinnenoverlast. Dat was extreem. Ik heb toen overwogen mijn huis volledig te laten ontspinnen, maar heb er uiteindelijk toch maar gewoon mee leren leven.

Nu vind ik spinnen leuk en interessant, maar vraag me niet een rennende huisspin te vangen want daar pas ik nog steeds voor :brr:
Een poot van zo'n joekel aanraken durf ik wel - als je me dit vroeger had verteld, had ik je voor gek verklaard :=

Als er maar zelden een spin in je huis voorbij komt, wordt het wat moeilijker je angst op deze manier te overwinnen. Dan is spinnentherapie echt wel een goede oplossing volgens mij.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Ik zou dat tweede huis geeneens ont"spind" hebben maar gewoon grandioos in de fik gestoken hebben :wave:

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Little_Gift schreef:
Ik zou dat tweede huis geeneens ont"spind" hebben maar gewoon grandioos in de fik gestoken hebben :wave:

Hahaha en terecht! Er had een waarschuwing moeten bijzitten dat het geen huis was voor arachnofoben :+ ik wacht nog steeds op een morele schadevergoeding.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Beemsterkaas schreef:
Little_Gift schreef:

Hahaha en terecht! Er had een waarschuwing moeten bijzitten dat het geen huis was voor arachnofoben :+ ik wacht nog steeds op een morele schadevergoeding.

Ik zou spinnijdig zijn :+

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Femke_Tweety schreef:
Ik zou spinnijdig zijn :+

Nou mijn hoofd ging er wel van spinnen %)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Ik was net aan de wandel,in de regen,en ik zag,volgens mij een kleine gerande oeverspin.
Deze foto wil ik jullie niet onthouden.
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Als kind werd ik waker van een hooi wagen op m'n kussen en gilde ik het huis bij elkaar. Mijn vader sprak toen de wijze woorden uit: "Ze zijn altijd met zijn tweeën!"

Ik was niet diegene die die nacht in mijn bed sliep. Ik lag naast m'n moeder :')

Het gevolg als 41 jarige is dit:

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Lekker droge vader := I like it! :=

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:38

Hahah idd lekker droog, had de mijne kunnen zijn _O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Haha, geweldige reactie van je vader :D

Dit schatje zit net op de slaapkamer van mijn zoon
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Wat doet die hand daar? Horror.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Even voor de maat van de spin _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

TinkerTreas schreef:
Even voor de maat van de spin _O-

Hoe durf je :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:56

Gezien hier spinnenkenners zitten: in het pad naar voordeur zit een hele productieve spin. Hij maakt op ooghoogte een heel web in enkele uren, precies in het looppad. Ik buk steeds maar de postbode loopt er ook constant in en ik vind het een beetje zielig(voor de spin, en die meneer natuurlijk). Kan ik de spin motiveren elders z'n web te bouwen? Ik zie hem nooit zitten dus weet niet voor soort het is

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:20

Wellicht dat een spinnenpsycholoog, ook wel spindoctor, daar bij kan helpen?

:+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:23

Femke_Tweety schreef:
Wellicht dat een spinnenpsycholoog, ook wel spindoctor, daar bij kan helpen?

:+

Nee ik ben verzekerd bij zilveren kruis, aanvullend 3 ster. Spinnendoktor wordt niet gedekt.

Ik vroeg mij af ze dingen niet lekker vinden ruiken waardoor ze hun heil elders zoeken. Zoals katten en koffie, geloof ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Waarom heb je je hand daar???

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Ik geef dit topic de schuld dat ik vannacht droomde dat er een dikke spin een web had gemaakt in de deuropening van mijn slaapkamer _O-

We zitten wel met een niet-toegankelijk tuinhuisje op het moment, er zit een smalle doorgang voor, een dikke meter van de muur van ons huis naar de schutting, en de grootste kruisspin die ik ooit heb gezien heeft zijn web precies in die doorgang gemaakt. Ik zal eens kijken of ik een foto gemaakt krijg van de week