Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:38

Met Odin hebben we puppy cursus gedaan en jonge honden cursus (een soort pre gehoorzaamheid). Daarna stond ik op de wachtlijst voor agility maar zijn we in de tussentijd verhuisd.
Ik hoop hier een ‘fun’ cursus body en brains op te pakken en ooit toch echt te starten met hoopers of agility.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 23:48

Ineke2 schreef:
Ik vind het verlanglijstje invullen via de lootjes lastig omdat ik het eenzijdig vind.
Bij deze dan maar een lijstje hier:

#SNUFFELSANTA BERICHT

Misschien handig te weten : lootjestrekken.nl heeft de standaard functie voor verlanglijstjes en die is volgens mij grotendeels gesponsord zijn overpriced en d'r is weinig echt gericht op honden. In principe hoef je die dan ook niet te gebruiken want bij je inschrijving heb je als het goed is een top en flop lijst gegeven voor je hond(en).
Je kan de verlanglijst natuurlijk alsnog gebruiken maar ik raad aan in een bericht hier in het topic of op lootjestrekken.nl aan te geven voor je Secret Santa of je dit hebt gedaan als een soort ruwe leidraad (dit vinden we ongeveer leuk om te krijgen) of dat je hiermee specifieke producten bedoelt.

Ik denk dat 99% in vorige jaren vooral een beetje invulling geeft voor het idee. (Oh he mijn lootje vind een halsband ook cool, daar had ik nog niet aan gedacht)

Lootjestrekken.nl gebruiken we in die zin puur voor lootjes trekken zelf, het doorgeven van je ontvangst adres en om anoniem een vraag te kunnen stellen aan je lootje als je iets wilt weten dat je nodig hebt voor je pakket. (Denk aan: is er een specifiekekleur die je voor je hond gebruikt? Kun je de maat van letter "M" van de matenafbeelding doorsturen? En soms willen mensen een cadeautje voor een baasje bijvoegen en vragen ze naar voorkeuren oid)

De vragen die we via de #snuffelsanta week vragen stellen geven hopelijk wat meer informatie over je lootje waardoor je soms ook geïnspireerd wordt voor het inhoud van je pakket. Als voorbeeld:

Ik hoorde 2 jaar terug via de antwoorden tijdens het gezellige geklets dat mijn lootje nog graag een badjas wilde voor de hond maar deze stond verder niet gemeld.

Dat is ook (onder andere) waarom het fijn en leuk is als mensen een beetje actief mee doen ipv alleen inschrijven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:00

Gefeliciteerd met de nieuwe woning Mandarijn! :D

Ik heb het verlanglijstje ingevuld als ruwe leidraad, het is absoluut geen eisenlijst. :) Dat heb ik ook in die "over mij" onder het verlanglijstje ingevuld.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Ja hier is het wensenlijstje idd iets wat al guide gezien kan worden want die prijzen kloppen ook gewoon niet

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:58

Lootje getrokken *\o/* *\o/*

Voorbereiding is ook altijd zo leuk, helemaal zin in.

Ik maak van t weekend even een bijleespost

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Oeps, ik loop hopeloos achter met hierin reageren: sorry Santa, wij zijn aan het genieten van een heerlijke vakantie.

Ik heb een lootje getrokken, super leuk dat er nu weer gericht kan worden geshopt. Ik heb er weer veel zin in!

Wat betreft de vragen:
- Marlo vermijdt modderplassen waar het kan met wandelen, hij zwemt graag maar duikt gelukkig ook niet elke sloot zomaar in. Echter, tijdens het canicrossen kijkt hij niet op of om van een beetje modder en gaat er met alle plezier doorheen.

- wij hebben niet echt een stijl maar ik denk dat stoer dan nog het beste past. Ik heb ook geen standaard kleur voor hem: zijn ‘normale tuig’ en badjas zijn groen, zijn canicross tuig, en regenjas oranje en ik heb een rock harness long voor hem (die is zwart).

- we hebben geen cursussen gedaan, Marlo is pas op z’n vierde bij ons komen wonen, dus puppycursus etc had hij al gedaan. Wel doen we graag workshops; frisbee, stepjoring, dockdiving etc. Samen bezig zijn is het leukste wat er is!

- oef Marlo zijn wensenlijst. Ik denk dat dat niet materialistisch zou zijn maar vooral meer tijd samen. We maken nu een rondreis door Finland en Noorwegen en hij vindt dat echt helemaal fantastisch. De hele dag samen op avontuur staat daarom bovenaan zijn lijst. Verder knuffels die wel kapot gaan maar zichzelf ook maken zodat je ze extra vaak kan slopen en heel veel kauwsnacks.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Ja voor ons zou het lijstje ook gewoon meer een lijstje ter inspiratie zijn.

Wel een flop ontdekt; De dames doen helemaal niks met rawhide.
Nog nooit zelf gekocht omdat ik het er zo kartonnerig uit vindt zien, en ja, het ziet er nou ook niet echt heel smaakvol uit. :o
Kreeg het vorige week gratis mee bij de kassa, maar er wordt helemaal niet naar om gekeken.

Vandaag zijn ze aan de smulmat :+
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Heb hem ook meer voor het idee ingevuld, zaten idd niet veel budget dingen tussen :P
Dus gebruik hem vooral als inspo maar dat is het ook.

Wat ik vergeten wat in te vullen bij de flop is die witte kouwbotten, en die hele harde, sky is daar niet zo van en stikt er altijd half in dus die krijgt meneer niet meer :P een top is iets hards zoals een buffelhoorn, daar doet hij erg lang mee :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Haha Simondesteny, je vloer is ook meteen weer gedaan!

Ik zag pas op insta een likmat met een zuignap langs komen, die je aan je douchecabine kunt plakken bijvoorbeeld. Wat een droom. Invriezen met geitenyoghurt of wortelpuree en dan kan ik meneer misschien eens douchen zonder dat ik zelf als natste eindig :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

SimonDesteny schreef:
Wel een flop ontdekt; De dames doen helemaal niks met rawhide.
Nog nooit zelf gekocht omdat ik het er zo kartonnerig uit vindt zien, en ja, het ziet er nou ook niet echt heel smaakvol uit. :o
Kreeg het vorige week gratis mee bij de kassa, maar er wordt helemaal niet naar om gekeken.

Ik moet zeggen dat er flink verschil zit in rawhide botten.... Niet elk merk wordt hier even enthousiast aangenomen. Nu had ik die van Barkoo gevuld met bullepees maar die zijn van de markt af na dat drama met zieke honden.

Hoax krijgt eens in de paar maande een joekel van een witte rawhide maar die eet hij nauwelijks, daar loopt ie vooral mee rond te sjouwen en te gooien tot het een paar keer in een regenbui heeft gelegen en 't veranderd is in een vormloos gevaarte. Dan krijgt ie een nieuwe omdat hij d'r zo blij mee rond sjouwt.

De rawhide staven van Timo eet hij gewoon op, vaak in meerdere momenten als ie zich verveeld, en van de week had ik 3 XL formaten van Voskes van de hornbach, maar die waren blijkbaar erg lekker net als de ronde ring van briantos van Hornbach (de ring van Trixie ook overigens)

De rawhide van biofood zijn dan weer niet lekker en doet ie niets mee. Hij pakt ze niet :') eens aan. Maar de witte met kip of rund erom van Trixie of de rollen van rosewood weer wel... kieskeurig? Of misschien toch verschil van verwerkingsmethode.

Ik ben verder niet zo huiverig van rawhide geven. Mede omdat Hoax graag iets met z'n bek doet en er weinig botten zijn die lang genoeg plezier geven. Natuurlijk gedroogde snacks zijn leuk maar tenzij het een XL kophuid plaat is oid is 't binnen 10 tot 15 min op. En die platen kan weer jiet teveel want dan gaan de darmen stom doen. Koffiehout en olijfhout oid is idioot volgens Hoax en yak kaas een grote grap die dingen spatten uit elkaar als de kaken dicht gaan. :')

Als 't echt gaat om bezigheid therapie is dus een rawhide staaf gewoon handiger in Hoax z'n geval (maar wel groot dus) de rest zijn hapjes voor de lekker.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Haha Ravi heeft hier een olijfhout speeltje omdat hij aan mijn meubels begon en dat werkt gelukkig wel. Het is alleen een lawaai als hij ermee gaat gooien :x

Nog een top ik ben aan het rondkijken voor een go pro dus zo’n ding dat ik op mijn buik kan dragen om te filmen is erg welkom.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:34

Dat hout maakt flink herrie ja := Maar goed, alles voor een blije pup haha. Ik geef dat gewoon niet op tijden dat de buren er mogelijk last van zouden hebben, dus niet te vroeg in de ochtend of te laat in de avond.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Konstantine schreef:
Haha Simondesteny, je vloer is ook meteen weer gedaan!

Ik zag pas op insta een likmat met een zuignap langs komen, die je aan je douchecabine kunt plakken bijvoorbeeld. Wat een droom. Invriezen met geitenyoghurt of wortelpuree en dan kan ik meneer misschien eens douchen zonder dat ik zelf als natste eindig :+

Ja mooi toch, hahah! Ze vinden dit uiteraard heel leuk om te doen.
Deze heeft onderaan ook allemaal zuignappen! Ook fijn dat die dan niet zo over de hele vloer heen schuift. :D

Ah oke VillaNeusje! Ja ik weet niet, als ik de keuze had uit andere (harde) kauwsnacks nam ik dat eigenlijk altijd mee ipv rawhide, puur omdat ik het er gewoon minder smakelijk vondt uitzien, haha.

Hier zijn we net nog even aan het sporten geweest! :j
Nova nog in haar hyperfocus, en Luna was er al wel weer klaar mee :')
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Ik ben als Luna. :') Laat mij maar lekker liggen.
Wel heerlijk zeg, speelruimte op eigen terrein :))

Dat hebben wij helaas niet, maar hier in de buurt is in een parkje een soort gym-parcours, met balkjes, slalompalen, een hellingbaan met afsprong en een soort tribune. Dat is vast bedoeld voor mensen... Maar ook heel leuk voor een hond :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:55

Yeah lootjes getrokken!

Ik ga in mijn nachtdiensten ook ergens het verlanglijstje invullen.
Ben ook al helemaal enthousiast wat voor mijn lootje te gaan kijken komende tijd.
Ik heb het top en flop lijstje ook in de verlanglijst van lootjes.nl gezet. Is misschien makkelijker vindbaar.

Ik kreeg een anonieme vraag waarom rawhide een flop is.
Wij geven de voorkeur aan natuurlijke snacks. Onze favoriete winkels zijn Durks en Happytails hiervoor!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Eloya schreef:
.
Wij geven de voorkeur aan natuurlijke snacks. Onze favoriete winkels zijn Durks en Happytails hiervoor!

Ben helemaal vergeten die type flops in mijn aanmeldingspost te zetten! Je reminder :)

Hier liever ook geen rawhide, gebleekte snacks of welke vorm van verhit bot of gevulde mergpijp. Vooral vanwege kans op splinter gevaar / de chemicaliën etc.

:D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Oshaa schreef:
Eloya schreef:
.

Ben helemaal vergeten die type flops in mijn aanmeldingspost te zetten! Je reminder :)

Hier liever ook geen rawhide, gebleekte snacks of welke vorm van verhit bot of gevulde mergpijp. Vooral vanwege kans op splinter gevaar / de chemicaliën etc.

:D

Dat is ook mijn reden voor liever geen gebleekte/verhitte/gekleurde etc snacks.