Ninx schreef:germie schreef:Gelukkig is mijn voetafdruk dus niet zo groot, ook al vlieg ik zonder enige schaamte 1-2 keer per jaar. Wel lowbudget overigens. Ik heb immers geen kinderen.
Mmm, deze blijf ik twijfelachtig vinden hoor....
Tenzij je geen kinderen hebt genomen OMDAT je je footprint klein wilde houden. Maar wanneer dat het geval was, had je ook andere zaken vermoedelijk niet gedaan.
Uiteraard helpt het. Maar het komt in dit geval geval gewoon goed uit.
Kijk, ik vind vlees vies. Ik kan gaan kokketteren met het feit dat ik geen vlees eet. Maar voor mij is dat wel makkelijker omdat ik het gewoon niet lust (buiten de andere argumenten die ik heb om het niet te eten). Dus voor iemand die er dol op is, is het een veel groter en prijzenswaardige stap.
Ik heb nooit een kinderwens gehad. Had gedacht dat dit wel zou komen, maar het kwam niet.
Dan kan ik dat neerzetten als prestatie zodat ik me schuldig kan maken aan alle andere verspilling. Maar dat is geen eerlijk argument.
Dat zou het pas zijn wanneer ik wel de wens had, maar het niet deed vanuit overtuiging.
Ik heb vanuit volle overtuiging geen kinderen. Dat wist ik al als kind voordat er überhaupt sprake was van enige CO2 hoax. Maar ik heb altijd al gezegd dat er genoeg mensen zijn en ik niet hoef bij te dragen aan nog meer. Dus daarmee ben ik gewoon goed voor deze planeet. En hoef dus geen reisschaamte te hebben. Maar verwacht ook als het gaat om CO2 beperkingen dat men ook kinderen meeneemt. Anders meet je met 2 maten. En tja, heb je dan daarom wat spijt van je kinderen, don't complaign, kinderen neem je immers ook voor je eigen geluk.