Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:40

Ik vind wel meer mensen in dit topic reageren met het doel om TS een rotgevoel te geven eigenlijk. Getuige de vele :') en _O- smileys.

TS houdt er een goed gevoel aan over, gelukkig maar. En wat de autohandelaar wel of niet denkt, doet of zegt: TS gaat er niet (meer) anders door handelen en hij ook niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:42

Ts fijn dat het opgelost is.
En als je het gevoel hebt dat de monteur nu alles heeft gemaakt is dat goed.
Veel plezier met je nieuwe auto. :j

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 21:17

Bedankt voor de positieve reacties! <3

De negatieve ook welkom. Maar de meeste leg ik langs me neer :Y)

Ik voel me oke bij hoe t is afgelopen!
Monteur heeft me verzekerd dat de auto nu veilig is.
We rijden inmiddels weer rond. Wel nog met een licht gevoel van wat als, maar dat word met de rit minder!

Vandaag weer op pad geweest met de hond. Voelt fijn die vrijheid weer te hebben!

Overigens. Als de auto geen veilig gevoel meer gaat geven, gaat ie er alsnog uit. En komt er "gewoon een andere".

Probleem waarom dit niet direct kan, is niet zozeer geld. Maar dat ik licht autistisch ben. Ik hecht me aan m'n spullen. En zo van de 1 naar de ander, dat gaat niet :knuffel:

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 21:18

Butterfly schreef:
Ik vind wel meer mensen in dit topic reageren met het doel om TS een rotgevoel te geven eigenlijk. Getuige de vele :') en _O- smileys.

TS houdt er een goed gevoel aan over, gelukkig maar. En wat de autohandelaar wel of niet denkt, doet of zegt: TS gaat er niet (meer) anders door handelen en hij ook niet.

Dan lag dat dus niet aan mij :o
Ik kan goed negeren, dat scheelt O:)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:06

Ja dat laatste hebben de advies-gevers in dit topic wel gemerkt.
Goed te weten.

Veel veilige km’s gewenst!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:13

Zolang de TS er nu een beter gevoel over heeft is het dan toch prima. Verkoper komt er idd zo makkelijk vanaf maar ik heb in TS haar schoenen gestaan en ik snap het ergens ook wel, je koopt een auto met het idee er jaren plezier van te hebben en dan komen er binnen korte tijd allemaal mankementen bij kijken.

Ik heb hetzelfde gehad, wilde de auto ook de deur uit doen want was er helemaal klaar mee, maar dan weet je weer niet wat je koopt. Ook hier met de verkopende partij 50/50 gedaan aan reparatie kosten en mijn vader de auto laten maken (automonteur en eigen garage) Zo weet ik nu wat er allemaal vervangen is en gaat dat als het goed is de aankomende jaren allemaal niet meer stuk. Weet nu wel wat ik heb en wat er allemaal al aan vervangen is. Zolang je eigen gevoel er oke bij is dan is dat toch helemaal prima.

Hopelijk kan de TS voorlopig nu zonder problemen van haar auto genieten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 11:21

Ik vind het niet meer dan een wonder hoe dit is opgelost. Ook echt petje af voor de verkoper, dat gaat meestal heel anders.

Dus, gefeliciteerd met je auto!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 11:29

Op naar veel veilige km-ters met veel rijplezier!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:07

Keell94 schreef:
Zolang de TS er nu een beter gevoel over heeft is het dan toch prima. Verkoper komt er idd zo makkelijk vanaf maar ik heb in TS haar schoenen gestaan en ik snap het ergens ook wel, je koopt een auto met het idee er jaren plezier van te hebben en dan komen er binnen korte tijd allemaal mankementen bij kijken.

Ik heb hetzelfde gehad, wilde de auto ook de deur uit doen want was er helemaal klaar mee, maar dan weet je weer niet wat je koopt. Ook hier met de verkopende partij 50/50 gedaan aan reparatie kosten en mijn vader de auto laten maken (automonteur en eigen garage) Zo weet ik nu wat er allemaal vervangen is en gaat dat als het goed is de aankomende jaren allemaal niet meer stuk. Weet nu wel wat ik heb en wat er allemaal al aan vervangen is. Zolang je eigen gevoel er oke bij is dan is dat toch helemaal prima.

Precies, zo ben ik ook gevaren met mijn auto. Dus ik snap best dat TS het ook zo heeft gedaan. Ook hier uiteindelijk de helft van de reparatiekosten terug gekregen maar dat ging niet zo makkelijk als bij TS :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:39

Fijn dat het opgelost is! En volgende x gewoon toch even gas op de krukas over de snelweg in proefrit :')

Ik ga vanaf mijn eerste auto naar dezelfde garage waar ook mijn ouders komen. Ook hier beperkt budget, dus ik heb een x keuze gehad uit 2 auto's, verder altijd maar 1. Die keuze was dan eigenlijk al gemaakt voordat ik instapte, maar voor de sier toch maar even rondje snelweg gedaan :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 18:33

Schuur_ schreef:
Keell94 schreef:

Precies, zo ben ik ook gevaren met mijn auto. Dus ik snap best dat TS het ook zo heeft gedaan. Ook hier uiteindelijk de helft van de reparatiekosten terug gekregen maar dat ging niet zo makkelijk als bij TS :D

Hier ook niet helaas, na een hoop heen en weer geapp en gedreig gaf meneer toch toe.
Die dacht blonde jonge griet, die snapt er toch niks van. Jammer joh, want ik ben een volhouder, helemaal als het om geld gaat en eerlijkheid, want ik wist dat ik in mijn recht stond :j :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:43

Keell94 schreef:

Ik heb begrepen dat de auto is nagekeken en gerepareerd door een neutrale partij, dan kan ze net zo goed die auto zelf houden, het geld is toch al weg, ook al heeft ze een deel teruggekregen..
En anders heeft TS geen geld meer over voor een andere auto, ook daarom beter zelf die auto houden.

Oh ja, en sommige smileys waren niet bedoeld om TS een lekker puh rotgevoel te geven, maar om te laten zien hoe absurd het is een kapotte auto eerst te repareren en terug te brengen naar degene die je dat ding verkocht heeft.
Ik raad een volgende keer een anwb keuring aan, voordat je een auto koopt, want juist mensen die niets van autotechniek weten, worden makkelijk bedrogen, daar helpt repareren en terugbrengen niet aan mee, dan beloon je de louche handelaar. Die man stopt echt niet met het verkopen van schade-auto's omdat jij er eentje gerepareerd terugbrengt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

Pfft, had een heel verhaal getypt, poef weg.

Wil ff duidelijk hebben dat ik bepaalde smileys niet gebruik om iemand een lekker puh rotgevoel te geven, maar om aan te geven hoe absurd en not done het is, om een kapotte auto te willen repareren en daarna terug te brengen.
Verder mooi dat je nu toch een auto hebt, hij is gerepareerd nu, dus veel plezier er mee!