Kaartje voor eenzame vader (92)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 21:08

Een redelijk mooie update toch, naar omstandigheden. Fingers crossed dat hij snel naar de zorgafdeling kan. Wat goed dat het restaurant weer geopend wordt en dat hij daar aanspraak kan vinden. Maakt eten gewoon gezelliger.

BigOne

Re: Kaartje voor eenzame vader (92)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 21:15

Probeer via de huisarts een crisis bed in verpleeghuis te regelen, wachtlijst staan in Nederland 36.000 mensen op die wachten op een plek, indicatie gesprek is goed maar dan heb je nog lang geen plek vaak. Elk verpleeghuis moet 1 of 2 crisis plekken hebben je hebt alleen geen invloed waar hij terecht komt. Sterkte

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 21:18

Ja zeker Balance, maakt toch dat hij wat minder alleen en minder eenzaam is.
Dan heeft hij ook minder tijd om te piekeren.

Dat is bekend maar geen optie BigOne.
Hij zit nu vlakbij zijn vrouw en dat vindt hij het aller allerbelangrijkste.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 21:33

Dat is inderdaad wel heel fijn voor hem.
Ik hoop echt dat jullie met hem nog een fijne tijd gaan hebben.
Kunnen ze niks doen om te voorkomen dat hij zo vaak valt?

Mijn kaartje is gewoon nooit aangekomen...
Laatst bijgewerkt door Polar op 26-07-25 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 21:45

Ach BM... Ik stuit nu pas op dit topic van je. Ruim te laat voor een verjaardagskaart..
Maar joh... sterkte met alles!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 23:19

Ik zou niet weten wat te doen tegen vallen Polar. Hij heeft een rollator, maar is ook zo eigenwijs om die bepaalde stukken in zijn huis niet te gebruiken. Hij wordt regelmatig duizelig, dus dan blijft dat risico best aanwezig. En hij woont nog steeds zelfstandig, maar dat gaat dan hopelijk binnenkort veranderen.
Maar ook dan loopt hij gewoon risico op vallen.

Ik heb het idee dat er meerdere kaartjes nooit aangekomen zijn. PostNL is niet meer de dienst die het vroeger was ..

Dank je wel Punz!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 23:34

Ik moest van de week nog aan jullie denken, fijn dat mijn tweede kaartje wel is aangekomen! Daarnaast ook fijn dat het restaurant weer open gaat. Ik hoop dat alle indicaties ook snel gaan zodat hij snel weer wat meer/veilig op zijn plek kan zitten dan nu.

Hopelijk kunnen jullie het ook nog een beetje volhouden, vergeet ook niet aan jezelf te denken. :(:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 23:55

Mijn vader van 91 gebruikte zijn rollator in huis ook weinig en liep nog wiebelend met de stok.Toen hebben we even een goed gesprek gehad met hem en boos geworden en uitgelegd wat de gevolgen van zijn eigewijze kop zouden zijn en dat heeft toch wel indruk gemaakt.Hij loopt nu met de rollator rond.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 15:47

Mijn pa doet gewoon zijn eigen ding. Hij is zich bewust van de risico's, maar is er ook een kei in om die aan te nemen op de momenten dat het hem past.
En weet je, dat is helemaal prima zo. Het is zijn lijf, zijn leven en het is een volwassen man met nog steeds een gezond verstand. Hij is stronteigenwijs, maar ik denk dat hij o.a. daarom nog steeds op deze aardkloot rondloopt. Hij mag al zóveel dingen niet meer en moet al zóveel dingen wel. Ik wijs hem wel op dingen, maar laat het verder zo als hij dat wil.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:38

En zo is dat ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 00:13

Wat kan je nog meer doen,je hebt alles gezegd, uitgelegd wat de risico’s zijn en meer kan je niet doen.Alleen duimen dat het goed gaat.Maar ja,wel frustrerend een eigenwijze kop.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:53

En als je naar jezelf kijkt, wat had je dan liever: een jaar eerder omvallen terwijl je tot het laatst wél het gevoel had dat je zelf de regie had en nog dingen kon doen die je leuk vond, of de laatste jaren als een kasplantje geen lol meer in je leven hebben en het gevoel hebben dat anderen wel voor jou bepalen wat goed voor je is?
Ik zou wel weten wat ik liever had... Ik had mijn moeder graag de laatste jaren bespaard. Mijn vader viel van de ene op de andere dag dood neer. Te vroeg misschien, maar hij heeft nooit iets hoeven inleveren.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 11:06

Nou ja dat inderdaad Ibbel.
Voor jezelf is het denk ik fijner als het ineens over is, of wanneer je niet meer wakker wordt. Voor de nabestaanden lijkt het me dan weer moeilijker als je het dan (nog)niet aan had zien komen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:14

Ik zou er vrede mee hebben als het met mijn vader van 91 gebeurt, we kunnen dan geen afscheid nemen, maar voor hem een ¨ mooie ¨ dood.