germie schreef:Nou, ik hoef ook niet iedereens kwaaltjes te weten. Maar als ik dan lees hoe veel vooroordelen hier genoemd worden soms. Oud is traag, je moet in de ogen van een ander eerst betalen en dan pas inpakken, boomers zijn traag, enz.
Dan denk ik van is de verdraagzaamheid verdwenen? En als je zulke vooroordelen over asielzoekers hebt, dan ben je ineens haatdragend.
Dat heeft toch geen reet te maken met verdraagzaamheid? En wat heeft dit nou alweer met asielzoekers te maken? Ik wacht liever niet langer dan strikt noodzakelijk, dus pak ik de zelfscanner. Mensen die zelfscannen zijn niet automatisch onverdraagzaam. Ik kies gewoon voor de snellere, efficientere optie. Maakt dat je onverdraagzaam?
germie schreef:De handscanner mag een ander van mij gebruiken, maar het probleem is dat er tegenwoordig te veel zelfscankassa's zijn t.o.v. de vraag naar de gewone kassa. Dat is hier in het dorp in ieder geval wel zo. En meer mensen klagen er al over, dus ik hoop ook dat ze gewoon de boel weer gaan ombouwen naar in ieder geval een extra normale kassa. Ok, de supermarkt hier zit tegenover het bejaardentehuis en op het plein met de aanleunwoningen. Dus er is een grote groep ouderen. Dus misschien zijn de vooroordelen waar in dit geval, maar het percentage rollators bij de kassa is hier inderdaad hoog. En ja, uit dat mandje, op de band, terug in het mandje en dan nog betalen kost tijd. Ik denk dan altijd maar 'ik moet zien dat ik zo oud word', en wacht gewoon. Erger me er niet aan.
En misschien is dat ook wel het probleem, men kijkt niet naar waar behoefte aan is bij het verbouwen van een supermarkt, men doet gewoon maar.
Heel veel mensen ervaren zelfscannen en klantvriendelijk, dus dat jij het stom vind wil niet zeggen dat er geen behoevfte aan is. Daarbij is het voor een supermarkt ook veel slimmer om de situatie in te richten voor de toekomst - en niet voor een groep die op relatief korte termijn waarschijnlijk toch minder boodschappen gaat doen, even cru gezegd.
@DuoPenotti, ik ook. Maak lijstje op volgorde van supermarkt, aparte tas mee voor zware dingen (meestal dranken), kratje voor de rest, alles netjes ingepakt terwijl ik winkel.
@prompter inderdaad. Of dat je je muntenverzameling van thuis meeneemt en die dan stuk voor stuk gaat uittellen op de bank. Dat kan best sneller. Of een heel gesprek van 6 jaar aangaat vanwege 1 of andere actie waar je 3 cent mee bespaart. Als het gebeurt, ga ik heus niet drammen, en ben ik heus begripvol, maar ik ivnd het wel irritant ja.