Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:16

JJ4 schreef:
rien10 schreef:
Ik geloof grif dat jij geen aanleiding geeft tot gezeur van meneer. Echt.
Maar je hebt geen zaak als hij op zijn eigen terrein bepaalde bomen plant en jij wilt dat niet.
Als je er wel een zaak van maakt denk ik dat je de boel wel eens op de spits zou kunnen drijven. En met deze meneer wil je dat niet.
Soms heb je een punt (dat heb jij m.i. wel) soms heb je gelijk (dat heb je m.i. niet). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. En een punt maken bij deze meneer is gewoon niet mogelijk. Dus ik denk dat je het met 2 Gouden Regens moet doen, of je dat nu leuk vind of niet.

De goudenregens zullen vast blijven staan en ons kennende vinden we daar ook wel weer een oplossing voor. Zoals ik al eerder zei, ik wil gewoon een signaal afgeven dat we niet zomaar alles over onze kant zullen laten gaan. Hun eerdere pesterijtjes hebben we allemaal naast ons neergelegd, maar dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, het heeft ze alleen maar aangejaagd. Het is nu een geval geworden van genoeg is genoeg, we willen opkomen voor ons eigen stukje. Gelukkig heeft de rechtsbijstandverzekeraar me vandaag een berichtje gestuurd dat ze de zaak aannemen.
En ja misschien verliezen we, so be it, de buurman weet dan in ieder geval dat we ons niet zomaar onder de voet laten lopen.

Heel eerlijk gezegd vind ik je ook niet bepaald soepeltjes overkomen het is ook wel een beetje jou weg en geen andere. Ik geloof grif dat de buren niet makkelijk zijn en ik zou mijn paarden ook willen beschermen ,maar je blaast nu de zaak wel op met je rechtsbijstand.
Ik moet wel zeggen dat je een goede rechtsbijstand hebt, mijn paard heeft zijn been gebroken door een trap van een paard wat bij ons in de wei is gekomen ,daar deden ze zelfs niks mee.

Mer1980

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:27

Hmmm ik was al benieuwd hoe lang het zou duren dat bokkers de schuld weten om te draaien en alles wat TS zegt in twijfel gaan leggen en dat TS zich tot in detail moet gaan verdedigen. Kritische vragen stellen mag best maar we weten gewoon niet alles tot in detail en sommigen gaan echt vol op victim blaming. Voor nu ben ik gewoon team TS en ben ik erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kruip weer onder mijn steen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:34

Je mag strijden en je mag grenzen aangeven en ik zal de eerste zijn die zegt tot hier en niet verder en voor mijn recht op komt maar de inzet mag nooit het welzijn van een levend wezen zijn...

En daar vrees ik in deze casus wel voor.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:36

Mer1980 schreef:
Hmmm ik was al benieuwd hoe lang het zou duren dat bokkers de schuld weten om te draaien en alles wat TS zegt in twijfel gaan leggen en dat TS zich tot in detail moet gaan verdedigen. Kritische vragen stellen mag best maar we weten gewoon niet alles tot in detail en sommigen gaan echt vol op victim blaming. Voor nu ben ik gewoon team TS en ben ik erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kruip weer onder mijn steen.

Exact mijn gedachte.
Hoe kan het in een keer zo worden opgepakt tégen TS. Het voelt niet meer als ‘advocaat van de duivel’, maar meer als aanval.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt TS, je schrijft in mijn ogen respectvol en maakt weloverwogen geen overhaaste beslissingen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:04

Desty schreef:
Mer1980 schreef:
Hmmm ik was al benieuwd hoe lang het zou duren dat bokkers de schuld weten om te draaien en alles wat TS zegt in twijfel gaan leggen en dat TS zich tot in detail moet gaan verdedigen. Kritische vragen stellen mag best maar we weten gewoon niet alles tot in detail en sommigen gaan echt vol op victim blaming. Voor nu :) ben ik gewoon team TS en ben ik erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kruip weer onder mijn steen.

Exact mijn gedachte.
Hoe kan het in een keer zo worden opgepakt tégen TS. Het voelt niet meer als ‘advocaat van de duivel’, maar meer als aanval.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt TS, je schrijft in mijn ogen respectvol en maakt weloverwogen geen overhaaste beslissingen.

Dank je Desty en Mer

Ik heb gelukkig een brede rug hoor en besef ook heel goed dat het maar 1 kant van het verhaal is. Is het gekleurd? Vast, ik ben ook maar een mens met dito emoties. Wel heb ik getracht zo transparant mogelijk te zijn en als ik fout zit neem ik hem ook gerust op de kin.
Mijn doel was om wat mooie tips te krijgen en wat verhalen uit te wisselen en beide heb ik gekregen, zowel in het topic zelf, als via pb. <3

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:44

Ik zou dit echt hetzelfde aanpakken als TS. Er is van te voren al gesproken over de beplanting en toen was er helemaal geen sprake van gouden regen. Nu lijkt het gewoon express gegaan - ja dat is een aanname - maar mensen doen soms gekke dingen als ze hun zin niet krijgen. En dat kan alleen nog maar gekker worden in dit verhaal.

Ik snap ook heel goed dat je de paarden nu niet lekker relaxed op dat stuk, ook met een afbakening, neer zet. Als iemand kwaad wil is iets voeren of een omheining kapot/ open maken zo gedaan, en ik zou dit ook helemaal niet vertrouwen. Laat staan als iemand foto’s van de visite maakt. Dat is geen normaal gedrag.

Noem mij wantrouwig maar ik heb in mijn werk zat gevallen gezien waarbij buren ook heel veel gekke dingen hebben gedaan omdat ze hun zin niet kregen… en dat waren allemaal nette huurders die ook overlast hadden. Als iemand het met iedereen aan de stok heeft is het gewoon niet pluis.

TS gooit geen olie op het vuur, TS bakent haar eigen grenzen af. De uitkomst is in beide gevallen niet oké; doe je er niets mee loop je alsnog risico op escalatie én lopen je dieren potentieel gevaar. Doe je er wel iets mee, kun je het nog meer triggeren máár is de situatie wel bekend en kun je wellicht met diverse meldingen een soort dossier opbouwen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:18

X2305 schreef:
Ik zou dit echt hetzelfde aanpakken als TS. Er is van te voren al gesproken over de beplanting en toen was er helemaal geen sprake van gouden regen. Nu lijkt het gewoon express gegaan - ja dat is een aanname - maar mensen doen soms gekke dingen als ze hun zin niet krijgen. En dat kan alleen nog maar gekker worden in dit verhaal.

Ik snap ook heel goed dat je de paarden nu niet lekker relaxed op dat stuk, ook met een afbakening, neer zet. Als iemand kwaad wil is iets voeren of een omheining kapot/ open maken zo gedaan, en ik zou dit ook helemaal niet vertrouwen. Laat staan als iemand foto’s van de visite maakt. Dat is geen normaal gedrag.

Noem mij wantrouwig maar ik heb in mijn werk zat gevallen gezien waarbij buren ook heel veel gekke dingen hebben gedaan omdat ze hun zin niet kregen… en dat waren allemaal nette huurders die ook overlast hadden. Als iemand het met iedereen aan de stok heeft is het gewoon niet pluis.

TS gooit geen olie op het vuur, TS bakent haar eigen grenzen af. De uitkomst is in beide gevallen niet oké; doe je er niets mee loop je alsnog risico op escalatie én lopen je dieren potentieel gevaar. Doe je er wel iets mee, kun je het nog meer triggeren máár is de situatie wel bekend en kun je wellicht met diverse meldingen een soort dossier opbouwen.

Precies dit, dank!
Hier gaan geen winnaars uitkomen, hopelijk wel duidelijke grenzen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:20

Vjestagirl schreef:
Ik zit dit een beetje met een glimlach te lezen; want ik hoor precies wat iedere buur in iedere casus altijd verteld. De buren zijn onredelijk, de buren liegen, met de buren valt niet te praten, de buren willen helemaal geen oplossing, de buren zetten de hele buurt tegen elkaar op. En zelf zijn mensen altijd uiteraard het toonbeeld van redelijkheid.

Soms ben je dat punt voorbij, dan is er genoeg voorgevallen dat je daar gewoonweg geen zin meer in hebt. Dan kan je ze beter maar dood negeren en gaat het langzaam over in stilzwijgend naast elkaar leven en laten leven. Wat vaak al een hele verademing kan zijn.
Het klopt wat je zegt, beide partijen hebben vaak hun eigen visie op het hele gebeuren, toch als je goed tussen de regels door leest zie je wel in grote lijnen hetzelfde terug komen, ook wat beide partijen vaak willen, ze willen rust geen gedoe meer.
Wat ik altijd wel jammer vind en ik hoop dat het voor TS niet zo zal uitpakken is dat veel mensen in de omgeving allemaal wel een zegje hebben en een mening die vlak bij die van jou staat, maar vaak als het zover komt sta je er alleen voor. Dan vallen ze in stilzwijgen of het enigste wat er dan nog uitkomt is ik wel verder geen gedoe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:24

JJ4 schreef:
Precies dit, dank!
Hier gaan geen winnaars uitkomen, hopelijk wel duidelijke grenzen.

Het is zo jammer dat je buren geen hand in eigen boezem steken, ze hebben hun kans gehad om over de weide te kunnen beschikken, dat is ergens verkeerd gegaan waardoor ze achter het net vissen, nu hebben jullie de kans en die ook gepakt. Dat zal vast zuur zijn voor ze maar om je zo op te stellen zegt genoeg. Nogmaals ik snap goed dat je voor je eigen paarden gaat en zorgen maakt!

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:59

Is het nog een idee gezamenlijk met de andere buren en een bemiddelaar om de tafel te gaan?
In je berichten lees ik dat er ws bij de buurman ook veel onwetendheid is wat betreft de paarden. Jij noemt het bv raar gedrag dat de buurman gemaaid gras wil geven aan de paarden, ik zou dat juist als een mooi gebaar zien. Paarden eten nu eenmaal gras, ik heb gras over (‘gras is gras’) dus ik geef het aan ze.
Kan me voorstellen (is een aanname he!) dat hij wellicht zo gedacht heeft.
Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat hij bij nader inzien toch niet zoveel zin heeft in paarden zo vlak voor z’n neus. Je vertelt dat het landje zo’n 2 a 3 meter van zijn woonkamer grenst. Dat zal ook voor hem voor enige overlast zorgen. Denk aan stank, vliegen etc.

Ik snap jullie kant van het verhaal zeker hoor! Ik hoop dat jullie er gezamenlijk uit gaan komen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:55

Mer1980 schreef:

Precies mijn gedachte. Sterkte/succes TS.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:19

meggiemeg schreef:
Ik zit onder de veranda lekker op mijn telefoontje te tikken, kijk ik op, blijkt dat hij me recht in de snufferd aanstaart vanaf de erfgrens. Als er visite komt bij ons, maakt hij daar foto’s van.

Camera klaar leggen en alles filmen. Wellicht dat dat alleen al afschrikt en anders verzamel je meteen bewijsmateriaal.
Echt schaamteloos deze man.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 10:35

Annet73 schreef:
Is het nog een idee gezamenlijk met de andere buren en een bemiddelaar om de tafel te gaan?
In je berichten lees ik dat er ws bij de buurman ook veel onwetendheid is wat betreft de paarden. Jij noemt het bv raar gedrag dat de buurman gemaaid gras wil geven aan de paarden, ik zou dat juist als een mooi gebaar zien. Paarden eten nu eenmaal gras, ik heb gras over (‘gras is gras’) dus ik geef het aan ze.
Kan me voorstellen (is een aanname he!) dat hij wellicht zo gedacht heeft.
Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat hij bij nader inzien toch niet zoveel zin heeft in paarden zo vlak voor z’n neus. Je vertelt dat het landje zo’n 2 a 3 meter van zijn woonkamer grenst. Dat zal ook voor hem voor enige overlast zorgen. Denk aan stank, vliegen etc.

Ik snap jullie kant van het verhaal zeker hoor! Ik hoop dat jullie er gezamenlijk uit gaan komen.

Met raar gedrag bedoel ik zeker niet het gemaaide gras geven, dat was juist een heel aardig gebaar. Met raar gedrag bedoel ik o.a. het foto’s maken van mijn visite, mij ongegeneerd aanstaren vanaf de erfgrens, het uitschelden van mijn overbuurvrouw over niks, het uitzetten van de watersproeiers van de boeren etc. ;)
Toen we nog op goede voet stonden vond hij het prachtig om paarden voor zijn huis te hebben, het gaat ook denk ik niet om de paarden zelf. Hij wil gewoon het stukje land hebben, echter wil de verhuurder niets meer met hem te maken hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:08

Hij weet dat hij jullie heeft als hij dingen uit gaat vreten met de paarden, meer dan dat hij jullie er mee heeft dat hij bij jullie dingen uit vreet. De paarden staan er buiten maar zijn wel heel gemakkelijke doelwitten zeg maar. Dat heb ik hier ook mee gemaakt, dingen die mij aangingen kon ik heel gemakkelijk laten voor wat ze waren, maar zodra er wat met de paarden gebeurde niet meer.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:35

Hij zal wel jaloers zijn, omdat jullie het stukje nu gebruiken.
Hij zal wel denken, wij niet.
Jullie al helemaal niet.
Hou zulke figuren goed on de gaten.
En verzamel zoveel mogelijk bewijs.
Heel veel succes

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:12

Wat irritant dat de buurman zo omgedraaid blijkt te zijn naar een onruststoker! Dat beperkt zeker je woongenot, want ook als hij er niet is ben je er wel op bedacht dat hij eventueel iets vervelends kan doen.

Ik zou groenblijvende (niet giftige) struiken langs hun perceel zetten, met tussen die struiken en de gouden regen een schutting/doek. Dan heb je minder weide over voor je paarden, maar kunnen die struiken ook nog een buffer zijn voor de gouden regen. Daarbij heb je als winst dat de buurman niet meer zomaar in jullie tuin kan kijken. Dit alles met camera's gericht op de grens tussen zijn perceel en de weide. Mocht hij dan narigheid willen uithalen door andere gevaarlijke dingen over de omheining te gooien wordt dat een stuk moeilijker gemaakt door de struiken. Zet er dan bijvoorbeeld meidoorn neer, dat prikt ook nog eens lekker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:19

Meidoorn

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 13:41

Miriam91 schreef:
Wat irritant dat de buurman zo omgedraaid blijkt te zijn naar een onruststoker! Dat beperkt zeker je woongenot, want ook als hij er niet is ben je er wel op bedacht dat hij eventueel iets vervelends kan doen.

Ik zou groenblijvende (niet giftige) struiken langs hun perceel zetten, met tussen die struiken en de gouden regen een schutting/doek. Dan heb je minder weide over voor je paarden, maar kunnen die struiken ook nog een buffer zijn voor de gouden regen. Daarbij heb je als winst dat de buurman niet meer zomaar in jullie tuin kan kijken. Dit alles met camera's gericht op de grens tussen zijn perceel en de weide. Mocht hij dan narigheid willen uithalen door andere gevaarlijke dingen over de omheining te gooien wordt dat een stuk moeilijker gemaakt door de struiken. Zet er dan bijvoorbeeld meidoorn neer, dat prikt ook nog eens lekker.

Goeie tip :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:48

Als je er meidoorn neerzet kunnen de buren toch hetzelfde verweer opwerpen als hun fietsbanden steeds lek gaan?

Ik vind je ook best stuurs overkomen en dat is vaak olie op het vuur. De buurman is net zo hard overtuigd van zijn recht en zijn gelijk als dat jullie dat zijn. Tot 1 van de partijen inbindt is dit een oplopend conflict.

Geen optie om de wei niet te huren en een Haag te zetten op de grens van wei en jouw tuin? Dan verhuurt de verhuurder het maar aan een derde partij als die niet meer wilt verhuren aan de buurman en ben jij er tussenuit.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:12

Miriam91 schreef:

Precies dit zou ik ook doen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:26

Ik hoop voor jullie wel dat als hij weet dat er een dossier gemaakt word dat hij niet nog gekker gaat doen, hij kent de grens tot hoever hij kan gaan en zal het waarschijnlijk altijd iemand zijn die dit bij jullie, buren en omwonende zal doen. Wat een rot situatie. Waarschijnlijk speelt hij het 'spelletje' zo dat hij buiten de politie blijft, laten we hopen dat als je een Haag mag zetten de rust er weer wat is...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:07

JJ4 wat kan en mag je allemaal aan de wei veranderen? Aanplanten is mooi maar hoe zit het als je besluit de huur op te zeggen om wat voor reden dan ook moet je dan alles weer herstellen? Mag je bomen/stuiken neerzetten op de erfgrens naar de buren toe?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 16:07

meggiemeg schreef:
JJ4 wat kan en mag je allemaal aan de wei veranderen? Aanplanten is mooi maar hoe zit het als je besluit de huur op te zeggen om wat voor reden dan ook moet je dan alles weer herstellen? Mag je bomen/stuiken neerzetten op de erfgrens naar de buren toe?

We moeten inderdaad de grond naar de huidige staat terugbrengen. Gelukkig staan we op dusdanige goede voet met de verhuurder dat er veel te overleggen valt.

We blijven het net zolang huren als het kan, met hoop op koop. Maar dat laatste is voor nu nog niet aan de orde.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:10

Maar als de verhuurder sowieso niet meer aan de buurman wou verhuren, dan is er toch geen noodzaak dat jullie het alsnog blijven huren ook al laat je er geen paarden op?
Er komt dan sowieso een derde partij die eigenlijk een nog betere buffer is tussen jou en buurman want grote kans dat buurman dan zijn driften daarop afreageert en jullie voortaan buiten schot blijven.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:39

Ik vind het nogal wat dat je het land wat je heel graag huurt en nóg liever koopt zodra het te koop komt op zou moeten geven zodat je buren je heel misschien meer met rust laten.