Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:16

JJ4 schreef:
rien10 schreef:
Ik geloof grif dat jij geen aanleiding geeft tot gezeur van meneer. Echt.
Maar je hebt geen zaak als hij op zijn eigen terrein bepaalde bomen plant en jij wilt dat niet.
Als je er wel een zaak van maakt denk ik dat je de boel wel eens op de spits zou kunnen drijven. En met deze meneer wil je dat niet.
Soms heb je een punt (dat heb jij m.i. wel) soms heb je gelijk (dat heb je m.i. niet). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. En een punt maken bij deze meneer is gewoon niet mogelijk. Dus ik denk dat je het met 2 Gouden Regens moet doen, of je dat nu leuk vind of niet.

De goudenregens zullen vast blijven staan en ons kennende vinden we daar ook wel weer een oplossing voor. Zoals ik al eerder zei, ik wil gewoon een signaal afgeven dat we niet zomaar alles over onze kant zullen laten gaan. Hun eerdere pesterijtjes hebben we allemaal naast ons neergelegd, maar dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, het heeft ze alleen maar aangejaagd. Het is nu een geval geworden van genoeg is genoeg, we willen opkomen voor ons eigen stukje. Gelukkig heeft de rechtsbijstandverzekeraar me vandaag een berichtje gestuurd dat ze de zaak aannemen.
En ja misschien verliezen we, so be it, de buurman weet dan in ieder geval dat we ons niet zomaar onder de voet laten lopen.

Heel eerlijk gezegd vind ik je ook niet bepaald soepeltjes overkomen het is ook wel een beetje jou weg en geen andere. Ik geloof grif dat de buren niet makkelijk zijn en ik zou mijn paarden ook willen beschermen ,maar je blaast nu de zaak wel op met je rechtsbijstand.
Ik moet wel zeggen dat je een goede rechtsbijstand hebt, mijn paard heeft zijn been gebroken door een trap van een paard wat bij ons in de wei is gekomen ,daar deden ze zelfs niks mee.

Mer1980

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:27

Hmmm ik was al benieuwd hoe lang het zou duren dat bokkers de schuld weten om te draaien en alles wat TS zegt in twijfel gaan leggen en dat TS zich tot in detail moet gaan verdedigen. Kritische vragen stellen mag best maar we weten gewoon niet alles tot in detail en sommigen gaan echt vol op victim blaming. Voor nu ben ik gewoon team TS en ben ik erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kruip weer onder mijn steen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:34

Je mag strijden en je mag grenzen aangeven en ik zal de eerste zijn die zegt tot hier en niet verder en voor mijn recht op komt maar de inzet mag nooit het welzijn van een levend wezen zijn...

En daar vrees ik in deze casus wel voor.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:36

Mer1980 schreef:
Hmmm ik was al benieuwd hoe lang het zou duren dat bokkers de schuld weten om te draaien en alles wat TS zegt in twijfel gaan leggen en dat TS zich tot in detail moet gaan verdedigen. Kritische vragen stellen mag best maar we weten gewoon niet alles tot in detail en sommigen gaan echt vol op victim blaming. Voor nu ben ik gewoon team TS en ben ik erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kruip weer onder mijn steen.

Exact mijn gedachte.
Hoe kan het in een keer zo worden opgepakt tégen TS. Het voelt niet meer als ‘advocaat van de duivel’, maar meer als aanval.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt TS, je schrijft in mijn ogen respectvol en maakt weloverwogen geen overhaaste beslissingen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:04

Desty schreef:
Mer1980 schreef:
Hmmm ik was al benieuwd hoe lang het zou duren dat bokkers de schuld weten om te draaien en alles wat TS zegt in twijfel gaan leggen en dat TS zich tot in detail moet gaan verdedigen. Kritische vragen stellen mag best maar we weten gewoon niet alles tot in detail en sommigen gaan echt vol op victim blaming. Voor nu :) ben ik gewoon team TS en ben ik erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kruip weer onder mijn steen.

Exact mijn gedachte.
Hoe kan het in een keer zo worden opgepakt tégen TS. Het voelt niet meer als ‘advocaat van de duivel’, maar meer als aanval.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt TS, je schrijft in mijn ogen respectvol en maakt weloverwogen geen overhaaste beslissingen.

Dank je Desty en Mer

Ik heb gelukkig een brede rug hoor en besef ook heel goed dat het maar 1 kant van het verhaal is. Is het gekleurd? Vast, ik ben ook maar een mens met dito emoties. Wel heb ik getracht zo transparant mogelijk te zijn en als ik fout zit neem ik hem ook gerust op de kin.
Mijn doel was om wat mooie tips te krijgen en wat verhalen uit te wisselen en beide heb ik gekregen, zowel in het topic zelf, als via pb. <3

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:44

Ik zou dit echt hetzelfde aanpakken als TS. Er is van te voren al gesproken over de beplanting en toen was er helemaal geen sprake van gouden regen. Nu lijkt het gewoon express gegaan - ja dat is een aanname - maar mensen doen soms gekke dingen als ze hun zin niet krijgen. En dat kan alleen nog maar gekker worden in dit verhaal.

Ik snap ook heel goed dat je de paarden nu niet lekker relaxed op dat stuk, ook met een afbakening, neer zet. Als iemand kwaad wil is iets voeren of een omheining kapot/ open maken zo gedaan, en ik zou dit ook helemaal niet vertrouwen. Laat staan als iemand foto’s van de visite maakt. Dat is geen normaal gedrag.

Noem mij wantrouwig maar ik heb in mijn werk zat gevallen gezien waarbij buren ook heel veel gekke dingen hebben gedaan omdat ze hun zin niet kregen… en dat waren allemaal nette huurders die ook overlast hadden. Als iemand het met iedereen aan de stok heeft is het gewoon niet pluis.

TS gooit geen olie op het vuur, TS bakent haar eigen grenzen af. De uitkomst is in beide gevallen niet oké; doe je er niets mee loop je alsnog risico op escalatie én lopen je dieren potentieel gevaar. Doe je er wel iets mee, kun je het nog meer triggeren máár is de situatie wel bekend en kun je wellicht met diverse meldingen een soort dossier opbouwen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:18

X2305 schreef:
Ik zou dit echt hetzelfde aanpakken als TS. Er is van te voren al gesproken over de beplanting en toen was er helemaal geen sprake van gouden regen. Nu lijkt het gewoon express gegaan - ja dat is een aanname - maar mensen doen soms gekke dingen als ze hun zin niet krijgen. En dat kan alleen nog maar gekker worden in dit verhaal.

Ik snap ook heel goed dat je de paarden nu niet lekker relaxed op dat stuk, ook met een afbakening, neer zet. Als iemand kwaad wil is iets voeren of een omheining kapot/ open maken zo gedaan, en ik zou dit ook helemaal niet vertrouwen. Laat staan als iemand foto’s van de visite maakt. Dat is geen normaal gedrag.

Noem mij wantrouwig maar ik heb in mijn werk zat gevallen gezien waarbij buren ook heel veel gekke dingen hebben gedaan omdat ze hun zin niet kregen… en dat waren allemaal nette huurders die ook overlast hadden. Als iemand het met iedereen aan de stok heeft is het gewoon niet pluis.

TS gooit geen olie op het vuur, TS bakent haar eigen grenzen af. De uitkomst is in beide gevallen niet oké; doe je er niets mee loop je alsnog risico op escalatie én lopen je dieren potentieel gevaar. Doe je er wel iets mee, kun je het nog meer triggeren máár is de situatie wel bekend en kun je wellicht met diverse meldingen een soort dossier opbouwen.

Precies dit, dank!
Hier gaan geen winnaars uitkomen, hopelijk wel duidelijke grenzen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:20

Vjestagirl schreef:
Ik zit dit een beetje met een glimlach te lezen; want ik hoor precies wat iedere buur in iedere casus altijd verteld. De buren zijn onredelijk, de buren liegen, met de buren valt niet te praten, de buren willen helemaal geen oplossing, de buren zetten de hele buurt tegen elkaar op. En zelf zijn mensen altijd uiteraard het toonbeeld van redelijkheid.

Soms ben je dat punt voorbij, dan is er genoeg voorgevallen dat je daar gewoonweg geen zin meer in hebt. Dan kan je ze beter maar dood negeren en gaat het langzaam over in stilzwijgend naast elkaar leven en laten leven. Wat vaak al een hele verademing kan zijn.
Het klopt wat je zegt, beide partijen hebben vaak hun eigen visie op het hele gebeuren, toch als je goed tussen de regels door leest zie je wel in grote lijnen hetzelfde terug komen, ook wat beide partijen vaak willen, ze willen rust geen gedoe meer.
Wat ik altijd wel jammer vind en ik hoop dat het voor TS niet zo zal uitpakken is dat veel mensen in de omgeving allemaal wel een zegje hebben en een mening die vlak bij die van jou staat, maar vaak als het zover komt sta je er alleen voor. Dan vallen ze in stilzwijgen of het enigste wat er dan nog uitkomt is ik wel verder geen gedoe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:24

JJ4 schreef:
Precies dit, dank!
Hier gaan geen winnaars uitkomen, hopelijk wel duidelijke grenzen.

Het is zo jammer dat je buren geen hand in eigen boezem steken, ze hebben hun kans gehad om over de weide te kunnen beschikken, dat is ergens verkeerd gegaan waardoor ze achter het net vissen, nu hebben jullie de kans en die ook gepakt. Dat zal vast zuur zijn voor ze maar om je zo op te stellen zegt genoeg. Nogmaals ik snap goed dat je voor je eigen paarden gaat en zorgen maakt!