Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Er wordt echt wel heel makkelijk gedaan vaak over zulke dingen terwijl men geen idee heeft hoe het is. Appels ipv frambozen, ik ben al blij als ik zonder fruit niet de laatste 1 a 2 weken van de maand zonder geld zit en de vriezer leeg moet eten in de hoop hem ooit weer aan te kunnen vullen. Fruit zit hier al helemaal niet eens meer in het budget, misschien 1 of 2 keer per jaar wat appels oid.
MyWishMax schreef:Dit is echt onleefbaar... ver onder de armoedegrens.Dat dus. Mijn budget is al jaren 35 euro, maar dat is voor alle boodschappen, verzorging, maar eigenlijk ook dingen als medische dingen die niet vergoed worden, schoonmaak spullen en noem alles maar op. En door dat budget is er dus 0 euro over om te sparen, regelmatig is die 35 euro er de laatste week niet eens meer door alle gestegen prijzen en andere tegenvallers.
Yv_ schreef:MyWishMax schreef:Er wordt echt wel heel makkelijk gedaan vaak over zulke dingen terwijl men geen idee heeft hoe het is. Appels ipv frambozen, ik ben al blij als ik zonder fruit niet de laatste 1 a 2 weken van de maand zonder geld zit en de vriezer leeg moet eten in de hoop hem ooit weer aan te kunnen vullen. Fruit zit hier al helemaal niet eens meer in het budget, misschien 1 of 2 keer per jaar wat appels oid.
Welke regio ZH woon je?
blackstar schreef:Yv_ schreef:
Welke regio ZH woon je?
Vraag ik mij ook af.
En of je wel eens wat mag ontvangen zonder gekort te worden.
blackstar schreef:Yv_ schreef:
Welke regio ZH woon je?
Vraag ik mij ook af.
MyWishMax schreef:Ik mag niet eens zoveel bij mijn ouders gaan eten of gratis eten afhalen. Dan gaan ze me korten en heb ik nog minder of zelfs geen inkomen.
Altijd fijn dat je, met laag inkomen en moeite met rondkomen, meteen niet meer dingen mag eten die je lust maar alles maar moet eten. Ik ben al niet zo kieskeurig, want moet eten ja. Maar er zijn echt dingen die ik echt heel vies vind. Dat kan je toch niet verplicht laten eten omdat het toevallig goedkoop is. Dus niet gewoon niet heel lekker, maar het echt niet wegkrijgen. Ja dan eet ik liever niet.
Nog los van dat sommige dingen veel te veel energie kosten qua koken. Zoals eigen moestuin oid, heel leuk om te bezuinigen. Als je dat redt met gezondheid... of groot inslaan met aanbiedingen, dan moet je het geld al hebben voor dat inslaan.
Er wordt echt wel heel makkelijk gedaan vaak over zulke dingen terwijl men geen idee heeft hoe het is. Appels ipv frambozen, ik ben al blij als ik zonder fruit niet de laatste 1 a 2 weken van de maand zonder geld zit en de vriezer leeg moet eten in de hoop hem ooit weer aan te kunnen vullen. Fruit zit hier al helemaal niet eens meer in het budget, misschien 1 of 2 keer per jaar wat appels oid.
Mijn kachel staat al jaren op 15 graden met echt maar paar keer per winter op 18 voor 2 uurtjes. En zelfs dan is het amper te betalen.
MyWishMax schreef:Polar schreef:Overleven... wat een fijne manier om ouder te worden.
En ja, lekker bij je ouders gaan eten als je het zelf niet kunt betalen...Ik zal even tegen mijn buurvrouw van 70 zeggen dat ze dat maar moet gaan doen, of tegen de 21-jarige jongen die recent uit de kast is gekomen en door zijn ouders op straat is gezet.
Ik mag niet eens zoveel bij mijn ouders gaan eten of gratis eten afhalen. Dan gaan ze me korten en heb ik nog minder of zelfs geen inkomen.
Altijd fijn dat je, met laag inkomen en moeite met rondkomen, meteen niet meer dingen mag eten die je lust maar alles maar moet eten. Ik ben al niet zo kieskeurig, want moet eten ja. Maar er zijn echt dingen die ik echt heel vies vind. Dat kan je toch niet verplicht laten eten omdat het toevallig goedkoop is. Dus niet gewoon niet heel lekker, maar het echt niet wegkrijgen. Ja dan eet ik liever niet.
Nog los van dat sommige dingen veel te veel energie kosten qua koken. Zoals eigen moestuin oid, heel leuk om te bezuinigen. Als je dat redt met gezondheid... of groot inslaan met aanbiedingen, dan moet je het geld al hebben voor dat inslaan.
Er wordt echt wel heel makkelijk gedaan vaak over zulke dingen terwijl men geen idee heeft hoe het is. Appels ipv frambozen, ik ben al blij als ik zonder fruit niet de laatste 1 a 2 weken van de maand zonder geld zit en de vriezer leeg moet eten in de hoop hem ooit weer aan te kunnen vullen. Fruit zit hier al helemaal niet eens meer in het budget, misschien 1 of 2 keer per jaar wat appels oid.
Mijn kachel staat al jaren op 15 graden met echt maar paar keer per winter op 18 voor 2 uurtjes. En zelfs dan is het amper te betalen.
DuoPenotti schreef:Supervixen schreef:MyWishMax maar je hebt wel een paard???
Fijne reactie ook...
Denk dat iedereen wel weet dat MWM geen paard heeft.
Ja schandalig in een rijk land dat dit de werkelijkheid is voor veel mensen.
Little_Gift schreef:Nou, dit inderdaad.Mensen moeten nog iets mogen hebben wat ze gelukkig maakt naast de ellende die men hele dagen ondergaat.
Bovendien, als je het paard al had voor alle ellende begon, moet je die dan ook nog eens kwijtraken?
Kan zomaar helemaal een mens kapot maken.
Polar schreef:Ik schrik trouwens van de prijzen die jullie noemen van ergens eten of drinken.
Polar schreef:Little_Gift schreef:Nou, dit inderdaad.Mensen moeten nog iets mogen hebben wat ze gelukkig maakt naast de ellende die men hele dagen ondergaat.
Bovendien, als je het paard al had voor alle ellende begon, moet je die dan ook nog eens kwijtraken?
Kan zomaar helemaal een mens kapot maken.
Zoiets had ik in andere bewoording in mijn vorige bericht gezet, maar dit verwoordt het beter.
Ik schrik trouwens van de prijzen die jullie noemen van ergens eten of drinken.