Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Zertab schreef:Ik ben 28, wel al twee relaties gehad. Maar toch al enige tijd single nu en begin ook te denken dat het er voor mij niet meer in zit. Dat probeer ik te accepteren. En mocht het dan wel een keer gebeuren, is dat alleen maar leuk
Maar dan kan het me ook niet meer tegenvallen, als ik volgend jaar nog alleen ben
Ik vind het een hele verdrietige gedachte om maar aan te nemen dat het er voor jou niet meer in zit. Ben je niet bang dat dat verhard en zorgt voor een selffulfilling prophecy?
Het afgelopen jaar heeft mij juist geleerd dat mijn harde buitenkant op meer onbegrip deed stuiten dan wanneer ik gewoon eerlijk ben over mijn gevoel. En de kers op de taart is wat dat betreft misschien wel juist dit topic.
lizard schreef:Hier nog een single.
Ik ben een man van 61.
Ik vermaak me uitstekend alleen.
Geen verplichte visites en zo.
En op mijn vrije dagen ga ik er graag op uit.
Maar dan sta ik ergens bij een mooi uitzicht,of tijdens een mooie wandeling,en dan denk ik ook wel,dit zou toch erg mooi zijn om samen te beleven.
Of samen met iemand plannen maken voor een weekendje weg.
Tja,en dan ben je dus alleen.
En wat ik dan weer erg vind,is de vraag,heb jij geen vriendin? Ben je homo?
Soms nog van de eigen familie.
lizard schreef:Hier nog een single.
Ik ben een man van 61.
Ik vermaak me uitstekend alleen.
Geen verplichte visites en zo.
En op mijn vrije dagen ga ik er graag op uit.
Maar dan sta ik ergens bij een mooi uitzicht,of tijdens een mooie wandeling,en dan denk ik ook wel,dit zou toch erg mooi zijn om samen te beleven.
Of samen met iemand plannen maken voor een weekendje weg.
Tja,en dan ben je dus alleen.
En wat ik dan weer erg vind,is de vraag,heb jij geen vriendin? Ben je homo?
Soms nog van de eigen familie.
Zonnetje81 schreef:Ik geloof erin als je met iemand dat lichamelijke wil, dan is het relatie materiaal. Dus ik geloof voor mezelf niet in dat fwb gedoe. Ik moet een connectie hebben en hecht mezelf dan aan een persoon.
Tiggs schreef:Ik moet wel iets voor iemand voelen, maar dat hoeft geen relatie te zijn of tot een relatie te leiden.
MyWishMax schreef:Ik zou eerder de mensen uit mijn leven schrappen waar ik niet eerlijk tegen kan zijn. Of dat heb ik ook gedaan, nu krijg ik alleen de relatie vraag van kennissen of onbekenden als small talk. De rest vraagt soms eens hoe het datingleven gaat en dan kan ik gewoon zeggen dat die er niet is, lachen we en hebben het ergens anders over.
Winged, accepteren dat je vrijgezel bent, helemaal met je eens. Of eigenlijk juist niet eens accepteren, maar ook jezelf en het leven waarderen alleen. Alleen denken dat het er niet meer in zit voor je en daarom proberen te accepteren zodat het niet meer tegenvalt vind ik net een tikje anders. Voor mij klinkt dat niet als accepteren, maar als zelfbescherming of hoe moet ik het omschrijven? Vooral omdat het wel herkenbaar is, maar voor mij was dat juist een rottijd toen ik zo dacht. Precies wat janine ook schrijft eigenlijk.
Het accepteren, waarderen, niet actief zoeken en alles, ja helemaal goed. Ook al hebben we allemaal onze momenten dat we onszelf even heel zielig vinden en dat mag ook.
musiqolog schreef:Ik weet niet hoe dat voor anderen in dit topic werkt, maar voor mij is negatief zijn over mezelf al heel gauw een beschermingsmechanisme geworden. Als kind had ik op een naïeve manier een hoge dunk van mezelf. Mensen vonden me arrogant en gingen me keihard uitlachen als ik het fout had of als ik tegen een mislukking aanliep. Plus dat ik natuurlijk op sociaal gebied waardeloos ben: telkens weer ga ik over grenzen zonder dat in de verste verte door te hebben. Dan ga je je indekken ja. Ook tegen blauwtjes.
Pas een paar jaar geleden kreeg ik dit überhaupt door (in die zin dat ik het inzag, en niet alleen verstandelijk begreep wat mensen zeiden). Noch mijn gedrag, noch mijn zelfbeeld is zomaar veranderd, laat staan dat het al concreet rendement oplevert. Je moet er echt dikke lagen vanaf pellen, en bij een tegenslag is de geboekte progressie snel weer verdwenen.
Nogmaals, er kunnen heel andere redenen zijn waarom mensen van zichzelf geloven dat ze geen relatie krijgen. Maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die dit herkennen.
Tancreda4 schreef:In contact met potentiële mannen kan het ook fijn werken, of juist averechts. Ik heb alles al meegemaakt. Mannen die denken dat t hard to get is en extra stappen bijzetten terwijl je open je grenzen van dat moment aangeeft. En ook wel eens mannen gehad die compleet afschrikken (die neem ik niets kwalijk hoor).
Janine1990 schreef:En over mannen gesproken nog even... Afgelopen vrijdag hadden we verhuizers op bezoek. De voorman was een erg knappe vent met een hele vlotte babbel. Aangezien ik een en ander moest coördineren, was ik wel enigszins zijn lijdend voorwerp. Ik had aardig het idee dat hij me tijdens zijn werk probeerde te versieren en hoewel ik me gevleid voelde, was ik er heel erg snel klaar mee. Té vlotte babbel, té doorzichtig ofzo. Terwijl ik weet dat er een hele hoop meiden zijn die hier compleet van beginnen te glijen... Diezelfde meiden begrijpen dan niet dat ik hier niet iets mee hoef. En ik kan de vinger er niet op leggen waar dit nu in zit
Janine1990 schreef:Maar waarom zijn er dan zoveel vrouwen die vallen voor van die gladde praatjes, en lukt mij dat niet?Is dat dan écht alleen wat jij noemt 'snelle seks' of is het dan eerder validatie wat sommige mensen zoeken?
Tallie1979 schreef:Mooie mannen met dito praatjes prik ik keihard doorheen. Daarom ging mijn laatste relatie ook uit. Meneer vond zichzelf echt "gods gift to women" Hij had in het verleden "vrouwen die hem tentoon stelden bij vrienden op feestjes" en daar was hij zo klaar mee!
Dat deed ik dus ook niet. Ik kuste de grond waarop hij liep niet, doe maar lekker normaal!
En dat ontwikkelde zich binnen 3 maanden tot een schreeuwend, kwetsend kereltje die het helemaal niet leuk vond dat ik dus niet de grond onder zijn voeten kuste. In plaats daarvan, gooide ik hem eruit.
Gladde praatjes zijn 10 minuten leuk.