Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:38

Nikkylove schreef:
Wij zijn nog op zoek naar een DJ en videograaf. Iemand daar een goeie suggestie voor?

Omgeving haarlem

Wij hebben als dj gewoon the dj company en als fotograaf bart vd pas (b. Van der pas fotografie)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:50

Nikkylove schreef:
Wij zijn nog op zoek naar een DJ en videograaf. Iemand daar een goeie suggestie voor?

Omgeving haarlem

Nee helaas zitten wij in het oosten.
En via Google?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:51

Mijn advies zou wel zijn met een dj om het via een organisatie te doen. Je betaald misschien wel wat meer, maar heb wel draai garantie. Bij een kennis van mij ging het bijna mis omdat de dj buikgriep had. Via via hebben ze vervanging kunnen regelen maar was wel erg stressvol.

Sommige locaties hebben ook "vrienden van" lijstjes met andere organisaties/ondernemers waar ze veel mee samen werken. Misschien niet altijd de goedkoopste optie, maar voordeel is dat ze bekend zijn met de locatie.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:58

cindyy_1993 schreef:
Pfoe als ik hier lees wat er allemaal geregeld moet worden... Zakt de moed me een beetje in de schoenen :') Ik denk dat wij ook (zodra we een locatie en datum hebben) gewoon mondeling of via whatsapp een leuke save the date versturen en dan dichter naar de datum een officiële uitnodiging. Ik ben vrij handig met DTP werk, dus misschien ontwerp ik die wel zelf.

Ik was even benieuwd... Hier begonnen afgelopen donderdag (los van elkaar) 2 verschillende personen over... Hoe denken jullie over eerst alvast gratis trouwen op het stadhuis, om vervolgens in diezelfde week nog een niet-wettelijke ceremonie en het feest etc. te doen? Een kennisje heeft dat dus jaren geleden gedaan en behalve de "Babs" wist niemand dat ze van tevoren al getrouwd waren. Later die avond begon ook onze ceremoniemeester daarover... Het kan flink in kosten besparen (aangezien de gemeentelijke leges al snel oplopen naar 550 euro en de babs ook richting de 1000). Als je vooraf natuurlijk al getrouwd bent, heb je geen officiële Babs nodig... Onze ceremoniemeester gaf zelfs aan het heel leuk te vinden om dan de spreekster te zijn tijdens de ceremonie. Op zich natuurlijk wel heel tof om iemand dat te laten doen die je écht goed kent... Maar aan de andere kant krijg ik een beetje het gevoel alsof de "magie" van het trouwen er dan al af is, omdat je dus wettelijk gezien al getrouwd bent...

Ik haak hier even op in, ik ben dit jaar getrouwd. Mijn man stelde dit voor, maar ik vond dat echt niets. Uiteindelijk bleek het in de kosten ook niet zo veel te schelen, maar als dat wel het geval was had ik er niet voor gekozen om "nep" te trouwen op mijn bruiloft en met liefde wat extra betaald. Op voorhand zei ik ook dat de ceremonie voor mij het minst belangrijke deel van de dag was. Het ging me vooral om het samenzijn met al onze dierbaren en het vieren van onze liefde. Het handtekeningetje vonden we bijzaak. Hierom hadden we ook gekozen voor een babs van de gemeente, niet iemand die dit "beroepsmatig" doet zeg maar. Maar achteraf gezien was de ceremonie zoiets moois. Ik had dat echt voor geen goud willen missen. Het is toch wel iets heel erg speciaals en bijzonders, iets wat ik voor altijd zal blijven koesteren. Ik denk dat het voor mij toch minder speciaal had geweest als we op een ander moment "voor het echie" getrouwd waren.

Wat ik me ook afvraag, is hoe dat dan met getuigen zou gaan? Ik neem aan dat ze die dus ook wel op de hoogte waren? Of hadden ze die ook gratis via de gemeente? En wat tekenen ze dan tijdens de ceremonie?
En, welke datum houden ze aan als trouwdatum? :+

Nee, ik zou hier echt niet voor kiezen.

@Nikkylove: Ik kan je all4musicevents aanraden! Die zitten in Vlaardingen dus Den Haag lijkt me goed te doen. Zij hebben een paar jaar geleden gedraaid op de bruiloft van mijn beste vriendin. Was echt top! https://all4musicevents.nl/
Edit: sorry, ik las Den Haag maar zie nu dat je Haarlem zei :') Weet niet of je hier nog wat aan hebt, maar ik laat hem hier sowieso even staan. Misschien heeft iemand anders er iets aan. :)

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:08

Nikkylove schreef:

Omgeving haarlem

Ik zou vragen of de locatie huis-dj's heeft of anders inderdaad The DJ Company. Met die laatste heb ik zelf ook contact gehad en deze ook echt wel overwogen. Maar aangezien ikzelf een muzieknazi ben en samen met mijn verloofde een ander leuk concept hebben bedacht voor het feest, gaan we zelf playlists maken (evt vooraf laten mixen door een DJ).

Wij wilden ook een videograaf, maar hebben de fotograaf gevraagd om een second shooter mee te nemen die "content" maakt. Dus filmbeelden die we zelf tot een leuke Reel/Tiktok gaan editen. Nou is de second shooter haar man en hebben we in beide vertrouwen op mooie beelden. We hebben hier echt voor gekozen om geld te besparen, aangezien we voor een videograaf en fotograaf het dubbele kwijt zouden zijn.

Snap dat zelf editen niet voor iedereen is weggelegd, maar doe met de informatie wat je wilt (brutalen hebben de halve wereld).

cindyy_1993

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 10:26

We zitten nog heel erg in dubio daarover, maar gelukkig hebben we nog even om een besluit te nemen :') Getuigen kun je dan idd gewoon meenemen en dat die wel op de hoogte zijn, of via de gemeente. Die kennis had een akte gemaakt om tijdens de ceremonie te tekenen, voor de vorm... En officiële trouwdatum is natuurlijk wel dat bij de gemeente eigenlijk... Dus ja, er zitten wel wat puntjes aan, en ook ik ben bang dat het een toneelstuk gaat worden.. Maar mijn vriend is wel helemaal voor om het op die manier te doen :')

@CobCowgirl ik zag jou nog iets zeggen over de uitnodigingen met QR naar website. Hoe ga je dat website stukje doen/inrichten? Ik riep zoiets ook naar mijn vriend, maar hij zei dat dat wel heel veel werk was, dus ik ben even benieuwd :D

Heel per ongeluk... Heb ik afgelopen zaterdag al een jurk gekocht :') We hebben nog niet eens datum/locatie o.i.d.... Maar er was een zaak die sample sale had en waar alle jurken weggingen voor €600... Op aandringen van een vriendin, mijn moeder en uiteindelijk ook mijn vriend, toch heen gegaan met mijn moeder en een vriendin met het idee oriënteren.. Uiteindelijk 10 jurken aan gehad, en de laatste was toch wel heel mooi! Het voelde wel een beetje als vreetschuur en miste toch een beetje het WAUW effect bij alles (terwijl de jurk wel echt heel mooi is), dus mogelijk ga ik alsnog als we een datum hebben bij een andere zaak voor de volledige ervaring. Mocht ik dan alsnog daar een jurk kopen, gaat deze gewoon op Vinted :')

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:05

cindyy_1993 schreef:
We zitten nog heel erg in dubio daarover, maar gelukkig hebben we nog even om een besluit te nemen :') Getuigen kun je dan idd gewoon meenemen en dat die wel op de hoogte zijn, of via de gemeente. Die kennis had een akte gemaakt om tijdens de ceremonie te tekenen, voor de vorm... En officiële trouwdatum is natuurlijk wel dat bij de gemeente eigenlijk... Dus ja, er zitten wel wat puntjes aan, en ook ik ben bang dat het een toneelstuk gaat worden.. Maar mijn vriend is wel helemaal voor om het op die manier te doen :')

@CobCowgirl ik zag jou nog iets zeggen over de uitnodigingen met QR naar website. Hoe ga je dat website stukje doen/inrichten? Ik riep zoiets ook naar mijn vriend, maar hij zei dat dat wel heel veel werk was, dus ik ben even benieuwd :D

Heel per ongeluk... Heb ik afgelopen zaterdag al een jurk gekocht :') We hebben nog niet eens datum/locatie o.i.d.... Maar er was een zaak die sample sale had en waar alle jurken weggingen voor €600... Op aandringen van een vriendin, mijn moeder en uiteindelijk ook mijn vriend, toch heen gegaan met mijn moeder en een vriendin met het idee oriënteren.. Uiteindelijk 10 jurken aan gehad, en de laatste was toch wel heel mooi! Het voelde wel een beetje als vreetschuur en miste toch een beetje het WAUW effect bij alles (terwijl de jurk wel echt heel mooi is), dus mogelijk ga ik alsnog als we een datum hebben bij een andere zaak voor de volledige ervaring. Mocht ik dan alsnog daar een jurk kopen, gaat deze gewoon op Vinted :')

Ik gebruik de site: https://planning.wedding/nl (ook handig voor bijhouden RSVP).
Het is heel makkelijk in gebruik. Je kiest een basis stijl en kan dit personaliseren met foto's/afbeeldingen. Verder kies je zelf de meest handige widgets en vul je zelf de teksten. Het is ook gratis, al ga ik wel de betaalde versie nemen ivm een digitaal fotoboek voor de gasten tzt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:50

We hebben even een financieel plaatje gemaakt. Ik ben enorm geschrokken. Verloofde niet, maar die schrok dan weer enorm van de prijs van de fotograaf _O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:18

hahaha ja dat snap ik wel, denk dat dat na de locatie de grootste kostenpost is

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:29

Wij twijfelen nog steeds tussen wel of geen videograaf.
We hebben nu een leuke fotograaf gevonden maar als we ook een videograaf willen kunnen we dat beter samen boeken ivm de kosten denk ik. En "onze" fotograaf werkt niet samen met een vaste videograaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:30

Juliette Fotografie is een aanrader. Zij fotografeert en haar man doet de video. Ze is ook een Bokker.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:31

Bellatrix schreef:
Juliette Fotografie is een aanrader. Zij fotografeert en haar man doet de video. Ze is ook een Bokker.

Thanks voor de tip, ik ga er gelijk naar kijken

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:52

Hier ook nog een tip voor een fotograaf.

Kijk eens over de grens :)

Wij hebben 2 fotografen (echtpaar) echt in een mooie stijl (die ons aansprak) die de hele dag komen (07:30 tm 21:30 uur)

Uit België voor €1400,- inclusief reiskosten en foto's op usb en een trouwfotoboek.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:51

Oh wauw, meen je, dat is echt enorm goedkoop vergeleken met wat ik zo zie overal.

Nadeel is dat wij midden in het land trouwen dus dat is nogal een eind vanaf de grens.

Heb jij misschien een linkje voor mij, mag ook via pb

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 12:36

Jodi93 schreef:
Hier ook nog een tip voor een fotograaf.

Kijk eens over de grens :)

Wij hebben 2 fotografen (echtpaar) echt in een mooie stijl (die ons aansprak) die de hele dag komen (07:30 tm 21:30 uur)

Uit België voor €1400,- inclusief reiskosten en foto's op usb en een trouwfotoboek.

Deze mensen werken uiteindelijk voor rond de 5 euro per uur. Ik vraag me echt af of je daar aan mee moet willen werken

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:57

Met zijn tweeën, zo'n lange dag voor €1400,00??? Dat is wel écht spotgoedkoop... En dan nog inclusief reiskosten enzo? De één gooit alles na de dag zo op de USB? En de ander plakt lukraak wat in het album, klaar :P Of hoe doe je dat voor die prijs...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 22:16

Wij hebben een fotograaf en een videograaf. Videograaf hebben we een mooie deal mee kunnen sluiten omdat hij het materiaal mag gebruiken voor zijn social mediakanalen. :))

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 00:18

Ik ben vandaag geslaagd voor een trouwjurk bij trouwjurken outlet in Leek. Wat een super winkel en super service, ik had 1 wens en dat was een goed zittende voorgevel en ik ben echt heel goed geholpen! Jurk kostte 1099 euro, met hoepelrok voor 99 en dan komen er nog zo'n 250 euro coupeuse kosten bij. Ik ben heel tevreden! De sluier heb ik er niet bij gekocht, daar twijfel ik nog over.

Afbeelding

Mijn aanstaande was gewoon mee uitkiezen die ik hoef niks geheim te houden, heerlijk!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 09:18

xKatinkii schreef:
Ik ben vandaag geslaagd voor een trouwjurk bij trouwjurken outlet in Leek. Wat een super winkel en super service, ik had 1 wens en dat was een goed zittende voorgevel en ik ben echt heel goed geholpen! Jurk kostte 1099 euro, met hoepelrok voor 99 en dan komen er nog zo'n 250 euro coupeuse kosten bij. Ik ben heel tevreden! De sluier heb ik er niet bij gekocht, daar twijfel ik nog over.

[ Afbeelding ]

Mijn aanstaande was gewoon mee uitkiezen die ik hoef niks geheim te houden, heerlijk!

Heel gaaf *\o/* gefeliciteerd met de jurk!

Toffe winkel he! Ik heb mijne jurk daar ook weg. Fijn dat ze jou jurk wel wouden vermaken! Dat wouden ze helaas bij mij niet doen. Maar ik heb 1 in de buurt gevonden die het gaat doen.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 21:32

Jodi93 schreef:
xKatinkii schreef:

[ Afbeelding ]

Heel gaaf *\o/* gefeliciteerd met de jurk!

Toffe winkel he! Ik heb mijne jurk daar ook weg. Fijn dat ze jou jurk wel wouden vermaken! Dat wouden ze helaas bij mij niet doen. Maar ik heb 1 in de buurt gevonden die het gaat doen.

Ja echt, super winkel. Ik heb een grotere maat en werd daarin heel netjes begeleid, wel met de opmerking dat ik geen grammetje aan mag komen want anders wil de jurk niet meer dicht.

De coupeuse die ze mij heeft aangeraden werken ze normaal niet zo vaak mee maar is heel kundig met bustes en wou speciaal voor mij wel naar het noorden komen (deze komt aan huis). Ik vond het ook zo leuk dat je hem meteen mee naar huis mag nemen, ik kan hem zo vaak als ik wil aan doen!!!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:49

Fijn dat ze aan komen! Dat is ideaal!

Ben je nu niet bang dan dat je jurk straks niet past? Ik merk altijd dat als de feestdagen voor de deur staan dat toch altijd een uitdaging is..

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:43

Ik schommel wel wat qua gewicht maar dat is vooral rond billen/benen, niet zoveel bij de buste. Daarom durf ik het wel aan, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 13:48

Ik heb gisteren funpassen gedaan. Was heel geinig, de jurken waren niet van de nieuwste collectie maar het geeft wel een beeld van wat ik wel en niet wil. Ben nu overtuigd dat ik hem zelf wil laten maken wel. Maar zitten die dingen altijd zo strak? :') de stof geeft natuurlijk niet mee, dat viel me echt tegen. Ben benieuwd hoe dat is bij een op jou afgestemde jurk.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 17:31

Mooi geslaagd Katinkii! Zeker voor die prijs, en aan je glunderende blik te zien past de jurk ook echt bij je <3

Dat strak zitten ben ik ook wel bang voor Douce, zeker gezien mijn buik gedurende de dag altijd heel erg opzet :\ maar daar zullen ze in de winkel ook vast wel over mee kunnen denken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:31

Ik vond ze juist niet zo strak zitten als ik verwacht had. Ligt denk ik ook erg aan het model en je eigen bouw.