Pantry challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:57

Dat soort taarten vaak nog het lekkerst ook, met je leftovers haha. En ideaal om idd dingen mee op te maken.

Ik zit even in meeleesmodus vanuit de UK. Vanaf het weekend kan ik weer wat meer inhaken en thuis weer aan de slag. Ik heb wel voor vrijdag nog wat boodschappen vooruit besteld aangezien we nu thuis zoveel mogelijk hadden opgemaakt qua koelkast spullen.

Maar heb nog afbak broodjes liggen, nog wat beleg wat qua datum nog goed is, nog een brood in de vriezer en pantry voorraad om wel nog genoeg mee te kunnen maken- we komen donderdag laat thuis en vrijdag rond de avond boodschappen. Dan vind ik het toch prettig dat we nu Vanalles gewoon nog in voorraad hebben waar we makkelijk van kunnen eten tot de boodschappen er zijn. Blijkt dan maar weer hoe fijn een gevulde voorraad is haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:44

Bwaaaah.... brie nog van de feestdagen.... ik ruik hem hier bijna :=

Verder klinkt het wel lekker eigenlijk :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:52

Mijn achterwand begint nu eindelijk in zicht te komen :D ook de vriezer raakt nu enigzins leeg.
Voor vrijdag of zaterdag staat op de planning de boel te gaan reorganiseren dus dat voelt wel lekker. Tot nu toe ruim 10 dagen van gegeten.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:21

pmarena schreef:
Bwaaaah.... brie nog van de feestdagen.... ik ruik hem hier bijna :=

Verder klinkt het wel lekker eigenlijk :j

Haha! Het was niet zo erg, hoor.. Ik had een stukje verpakte Brie gekocht, maar mijn broer kwam er ook mee aanzetten - maar die was van een 'echte kaaswinkel' en ging dus voor op die van mij _O-
Vorige week het pakje opengemaakt en de helft gebruikt, en nu dan de rest!

xSagan

Re: Pantry challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:54

Ik lees vooral mee merk ik, maar vandaag merkte ik voor het eerst verschil met boodschappen doen. Normaal ben ik zo’n 30,- per twee boodschappen rondes kwijt, dus zo’n 60,- in totaal, maar had nu voor 15,- genoeg voor mijzelf en maandag was ook rond de 4,- gebleven. Gewoon de helft minder omdat ik meer overzicht had in de voorraad. Alleen dat al is leuk. ^^

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 18:05

Ik heb vandaag een ontzettend slechte ADHD meets overgang meets PMS dag vandaag, nadenken wil niet :+

Boodschappen doen ging wel gelukkig ok want moest echt brood halen, en verder heb ik alleen dingen gehaald die (bijna) op waren en in bonus en of korting. Net geen 50% korting op mijn totaal bon dus op zich wel tevreden. 13 kleine potjes fruit zitten nu in de weckpot en zo nog 4 dubbele hoeveelheid potjes erin. Kan mijn man weer een tijdje vooruit met zijn fruit in yoghurt. Ik had 2 pakken 400gr ananas (bonus en eentje extra 25%) en 4 pakken fruitsalade (40% korting).

Vanavond krieltjes met kipschnitzel en wat salade denk ik.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:08

Die is echt naar, ik heb hem dan in autisme meets pms, maar feel you. (Gelukkig nog niet zelf aan de beurt, even afkloppen.)
Lekker rustig aan doe vanavond, heb je verdiend.:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:20

Ik heb steeds veel zin om boodschappen te doen, gewoon omdat ik zo enthousiast ben momenteel door zo mooi gericht inkopen te doen :D
Vandaag overigens voor het eerst koolrabi gekocht, dat had ik echt nog nooit gegeten?!
Gisteren een plakje gegeten op mijn werk en ik vond het verrassend lekker. Benieuwd wat de kinderen er vanavond van vinden (in de avond leg ik altijd een groot bord gesneden groente en fruit klaar voordat ze op bed gaan) en er gaat nu een klein stukje door de wraps ook. Daar mik ik ook vaak van alles en nog wat door, ook fijn om restjes kwijt te worden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:16

Wij kwamen gisteravond laat thuis van onze trip en ik had dus voor vandaag boodschappen vooruit besteld online, rond de avond zou dat komen. Maar ik had dat dus eigenlijk voor onze trip al moeten doen, op m’n gemak. Nu heb ik het snel snel gedaan tussendoor terwijl ik weg was. Met als gevolg dat ik dus vanalles gekocht heb wat niet nodig was, dingen vergeten ben en per ongeluk een dubbele hoeveelheid eieren erin heb gezet waardoor ik nu 48 eieren heb ingekocht. Ik moet dus veel dingen met ei gaan maken de komende weken :') Gaat wel goedkomen met 3 man in huis en onze hond krijgt ook wekelijks 2-3 eitjes maar toch; I suck :')

Vandaag hebben we de hele dag dus alles uit voorraad gegeten en ons avondeten zojuist ook; het vlees en de groenten zaten al voorgesneden in de vriezer en de mie hadden we ook gewoon standaard op voorraad- moet nu wel bijgevuld worden. Maar toch fijn om idd zo’n volledige gerechten gewoon te maken uit eigen voorraad, kan daar dan wel blij van worden haha.

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:42

Ei kun je dacht ik ook invriezen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:45

Ja, ik kan sowieso meerdere gerechten maken wat ik kan invriezen bv:

- Ik wilde een aantal verschillende quiches gaan maken
    - omelet met leftover groenten bv
    Ik doe die in een ovenschaal in de oven klaarmaken zodat ik zo’n grote plaat heb en dan portioneren en invriezen en dat gooi ik dan even de oven in om weer op te warmen voor lunch bv. Is echt ideaal.
    - eiersalade
    - gekookte eieren
    Die vind m’n man bv lekker om op brood/broodjes te doen met bv ham/kaas enz of om gewoon als tussendoortje even te eten.

En dan maken we regelmatig dingen als
    - ei wraps
    - banaan/ei pannenkoekjes
    - spiegelei e.d.

Ook de hond krijgt standaard sowieso al 2-3 per week.
Datum is 4feb, dus dat moet echt goedkomen :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:02

En een ei over de tht is niet direct bedorven (die kip heeft er zelf geen stempeltje met datum op gedrukt).
Even de drijf proef doen, dan weet je met een rauw ei of het nog goed is.

En een keer cake bakken zijn ook weer 5 eieren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:02

Eieren vliegen er zo doorheen, je hebt er al 3 nodig voor quiche.
Pannenkoeken, verloren brood maken, ook eens eitjes bakken voor ontbijt of zachtgekookt, wij kunnen er met ons 3 makkelijk 12 op per week.
Frietjes met een gebakken ei, spinaziepuree met roerei, dat serveer ik soms 's avonds om duurder vlees te ontwijken.
Oh en frittata, daar gaan ook veel eieren in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:25

foxy80 schreef:
Eieren vliegen er zo doorheen, je hebt er al 3 nodig voor quiche.
Pannenkoeken, verloren brood maken, ook eens eitjes bakken voor ontbijt of zachtgekookt, wij kunnen er met ons 3 makkelijk 12 op per week.
Frietjes met een gebakken ei, spinaziepuree met roerei, dat serveer ik soms 's avonds om duurder vlees te ontwijken.
Oh en frittata, daar gaan ook veel eieren in.

Nou weet ik her en der wel het een en ander van gerechten maar van fritata heb ik echt nog nooit gehoord.

Ik ben er altijd voor in om iets nieuws te leren :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:36

Frittata is idd ook erg lekker ja! Kun je ook echt ideaal mee variëren net zoals omelet en quiche e.d. Maak die graag met courgette en opgebakken ui maar gebruik vaak gewoon wat ik toevallig in voorraad heb.

En ja idd foxy, eieren vliegen er toch wel zo doorheen als je met meer man in huis bent. Hier eten we er ook met 2 volwassen en 1 kind van bijna 12 van. Op gaat het sowieso wel. Normaal koop ik ze per 24 in ook bv. Dit was alleen gewoon wat Erg enthousiast :') Gelukkig is het me met iets gebeurd wat je makkelijk kunt opmaken op diverse manieren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 22:44

Quiche maken (ik maak kleintjes, cupcake/muffin formaat, lekker als middag snack op een buiten werkdag) en invriezen, super makkelijk later.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:09

Oh dat is een goed idee ja, van die kleintjes! Is ook lekker met bladerdeeg vind ik ipv gewoon quiche deeg.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:19

Eieren gaan hier ook altijd hard. Ik bak veel en de hond krijgt ook weleens een rauw eitje. Ook bij de bami ofzo vind ik een eitje lekker.

Gisteren heb ik boerenkool uit de vriezer gegeten en mijn vriend een ander restje (ik was aan het werk dus was er niet). Dat was erg lekker! Ook stoofpeertjes ontdooit die doe ik morgen even door de yoghurt denk ik.

De koekjes nog niet gemaakt dus doe morgen even weer een poging denk ik.

1 van de lades met voorraad begint aardig leeg te worden. Ergens ook wel gek en jammer. Ben wel altijd erg blij met voorraad. Maar het is beter als ik een lijstje maak met wat ik echt vaak gebruik dan soms eenmalige dingen direct nu in staan

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 01:19

Ik ga één dezer dagen een plaatpizza maken met restjes ham, kaas, ui en champignons uit de vriezer, en een paar eieren. Ontdekte vanmiddag bij het zoeken naar een geschikt recept dat je kennelijk gewoon een ei boven je pizzatoppings kunt breken, en dat zo rauw mee de oven in kunt schuiven.. Dus dat wil ik nu ook meteen eens proberen :Y)

Ik heb twee muffin blikken (met 6 cups elk) - dus iets groter dan cupcakes.
Daar maak ik graag mini quiches in van croissantdeeg, met tonijn en spinazie of spekjes en prei.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:39

Ik heb gisteravond voor het slapengaan op instagram ook nog even naar tig Reels gekeken van mini quiche receptjes hahaha. Ik heb nog bladerdeeg liggen, dus ik ga het daarmee maken en dan idd in de muffin vormpjes, dat was echt een goede tip dus thanks!

Die plaatpizza met ei klinkt idd goed! rauw ei kun je idd super makkelijk zo in de oven bereiken met vanalles, airfryer ook.

Buffelduke, oh ja dat herken ik wel met die vriezer leeg eten. Ik vind voorraad zien ook altijd zooo fijn, maar het leegmaken is ook wel met een dubbel gevoel :') Zeker met de klaargemaakte/voorgesneden ingrediënten die ik erna moet bijvullen en me eerst werk kosten voor ik er wat aan heb _O- Maar weer wat ruimte vrij maken is toch ook altijd wel fijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:48

Daarom hebben we altijd ruimte in de vriezers. Kom je wat tegen, kun je groot inslaan, maar je moet het vervolgens wel opeten :j

Wij hebben een grote vrieskast in de loods staan en daar zit de voorraad in. Met regelmaat halen we daar wat uit en stoppen dat thuis in de vriezer om op te eten.
Nieuwe voorraad gaat dan in de grote vriezer en komt weer aan de beurt als de vriezer thuis leger wordt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 11:15

Mijn vriezers raken nog niet heel erg veel leger want ik ben er weer dingen in aan het stoppen. Appels, pompoen die slecht wordt enz.

Die mini quiche opwarmen gaat trouwens het beste in de airfryer! Wel even laten ontdooien/magnetron eerst anders is de binnenkant nog koud.

Bladerdeeg is daar idd perfect voor, pizza deeg overigens ook :))

Ik heb ook een grote muffinvorm, maar zonder papiertje is het er lastig uit te halen, en met papiertje wordt het minder gaar. Dilemma -O-

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:46

Prairy schreef:
Ik heb ook een grote muffinvorm, maar zonder papiertje is het er lastig uit te halen, en met papiertje wordt het minder gaar. Dilemma -O-

Ja, ik vind dat ook altijd wel een dingetje. Ik vet de cups eerst in met (als ik het heb) olijfolie of anders zonnebloemolie o.i.d, en soms gaat dat goed maar vaak dus niet..
Wat gebruiken jullie?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:12

Ik heb een bak spray van dr. oetker die ik gebruik, echt ideaal. Of zelf een sprayer kopen en daar een olie in doen om te sprayen.

Ik heb eigenlijk nooit dat t dan vast blijft zitten.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:24

cursebreaker schreef:
Of zelf een sprayer kopen en daar een olie in doen om te sprayen.

Wat is dat nou weer een briljant idee! *\o/*